• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Паливо дизельне

Код товару визначено згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі - 09134200-9 – Дизельне паливо.

Торги не відбулися

266 550.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 332.75 UAH
Період оскарження: 30.09.2024 19:32 - 05.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 4e19d6565931490b9a6d286341e72d0f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-30-010802-a.a1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 15.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.10.2024 16:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.10.2024 14:23
Дата виконання рішення Замовником: 21.10.2024 09:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ № 16892-р/пк-пз від 15.10.2024, уповноваженою особою Катеринівської сільської ради будуть внесені зміни згідно рішення.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ce5ac569398c48f28d4598cba6d2c3c8
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику сертифікат відповідності, виданий на ім’я учасника уповноваженим органом з оцінки відповідності, а також надання сертифікату відповідності Технічному регламенту.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.1. В Додатку № 2 до ТД та Додатку № 6 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику сертифікат відповідності, виданий на ім’я учасника уповноваженим органом з оцінки відповідності, а також надання сертифікату відповідності Технічному регламенту:
«Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне (далі- паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.»
Дискримінаційна умова в частині сертифікат відповідності, виданий на ім’я учасника уповноваженим органом з оцінки відповідності та декларацію відповідності на Товар видану на ім’я Учасника
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників сертифікатів відповідності товару, виданих Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності (а отже – на ім’я Учасника) та Декларацією відповідності видану Учаснику (а отже – на ім’я Учасника).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки такі реквізити сертифікату (видача його ім’я учасника) не встановлені, як обов’язкові на законодавчому рівні.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно до ДСТУ 7688:2015 "ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО.Технічні умови" встановлено, зокрема, що цей стандарт розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
Відповідно до пункту 10.3 документ про якість (паспорт якості) має містити таку інформацію: — дату видачі й номер документа;
— позначення цього стандарту;
— познаку дизельного палива відповідно до 3.3;
— торгову марку (товарний знак) підприємства-виробника (за наявності), його назву та повну
адресу;
— назву та повну адресу постачальника (за наявності);
— дату виготовлення дизельного палива;
— дату відбирання проби та дату проведення випробування;
— показники якості дизельного палива, їх нормативні значення згідно з цим стандартом,
нормативні значення згідно з Технічним регламентом і фактичні результати випробування;
— позначення нормативних документів на методи випробування згідно з цим стандартом;
— національний знак відповідності, який підтверджує відповідність дизельного палива вимогам
Технічного регламенту;
— відомості щодо декларації про відповідність;
— знак відповідності згідно з ДСТУ 2296 (в разі проведення сертифікації);
— номер партії (резервуара);
— інформацію про вид та кількість добавок (присадок);
— підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, який
виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.
Відповідно до розділу 11 ГАРАНТІЇ ВИРОБНИКА встановлено:
11.1 Виробник гарантує відповідність якості дизельного палива вимогам цього стандарту в разі дотримання вимог щодо транспортування та зберігання.
11.2 Гарантійний термін зберігання дизельного палива — 1 рік від дати його виготовлення.

Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності виданого учаснику (а отже - на ім`я Учасника) – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

Дискримінаційна умова в частині надання сертифікату відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив
Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 927 передбачає, зокрема: 17. Для проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник застосовує процедуру оцінки відповідності згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 95 "Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 16, ст. 625) для: палив, що виробляють або імпортують партіями, - за модулем F1; палив, що виробляють дослідними партіями, - за модулем F1; палив, що виробляють серійно, - за модулем A1. 19. За результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до цього Технічного регламенту. 20. Перед введенням в обіг та під час надання палива на ринку на документ про якість (паспорт якості) виробником повинен бути нанесений знак відповідності технічним регламентам, який підтверджує відповідність палива вимогам цього Технічного регламенту, так, щоб забезпечувалася його видимість, розбірливість та незмивність. У разі проведення оцінки відповідності призначеним органом з оцінки відповідності до знака відповідності додається його ідентифікаційний номер. Додаток 6 до Технічного регламенту містить декларацію про відповідність та передбачає, зокрема: "Сертифікат відповідності*_________________________________________________________ (номер сертифіката відповідності, дата його реєстрації, строк дії, назва та місцезнаходження призначеного органу з оцінки відповідності). *Застосовується за умови використання модуля, в якому оцінка відповідності проводиться призначеним органом з оцінки відповідності". Постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 року № 95 "Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності", передбачено, зокрема: Модуль A1 (внутрішній контроль виробництва з проведенням випробувань продукції під наглядом) 12. Виробник складає письмову декларацію про відповідність для моделі продукції та зберігає її разом із технічною документацією для подання на запити органів державного ринкового нагляду протягом десяти років після введення в обіг останнього зразка такої 5 моделі. У декларації про відповідність зазначається інформація, яка дає змогу ідентифікувати продукцію, для якої її складено. Копія декларації про відповідність подається відповідним органам державного ринкового нагляду на їх запити. Враховуючи наведене, за результатами оцінки відповідності палив, що виробляються серійно виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 927.
Отже, з урахуванням вищезазначеного, надання Сертифікату відповідності виключно Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне – є обмежувальною та дискримінаційною вимогою, оскільки передбачає вимогу, не передбачену національним стандартом до Дизельне паливо.
Сертифікат відповідності на Дизельне паливо, який може запропонувати Скаржник, виданий на відповідність ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», але при цьому не містить відомості щодо відповідності Дизельного палива Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив.
На відповідність Дизельного палива вимогам Технічного регламенту, Скаржник може запропонувати Паспорт якості та Декларацію про відповідність:
Скаржник надає, зокрема:
- сертифікат відповідності від 23.04.2024 №UA.056.П.00076-24, виданий органом з оцінки відповідності ДП "ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ" на продукцію паливо дизельне Energy ДП-Л-Євро5-ВО, код ДКПП 19.20.26, код УКТ ЗЕД 2710 19, відповідає вимогам пункту 4.2, таблиці 1 (показники 1-15, 17) ДСТУ 7688:2015 "Паливо дизельне Євро. Технічні умови";
- паспорт якості від 26.04.2024 № 15 Паливо дизельне Energy ДП-Л-Євро5-ВО на відповідність ДСТУ 7688:2015 "Паливо дизельне Євро. Технічні умови", Декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив від 27.03.2024;
- Декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, яка підтверджує, що паливо дизельне Energy ДП-Л-Євро5-ВО, яке виготовляється за ДСТУ 7688:2015 відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 "Паливо дизельне Євро. Технічні умови".

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 7312cccdb4ed487ca7716aa4448bc1ce
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо надання документального підтвердження наявності права в Учасника на використання об`єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопродуктів (талони).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.2. В Додатку № 2 до ТД та Додатку № 6 до ТД Замовник встановив вимогу, щодо надання документального підтвердження наявності права в Учасника на використання об`єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопродуктів (талони):

«В складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документальне підтвердження наявності права в Учасника на використання об`єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопородуктів (талони).»

Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують право використання ним об`єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопородуктів (талони) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права у Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності, які мають місце на довірчих документах (талонах) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: c3fb6d3fe216401c8fed405b112c7fa6
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо наявності у учасників партнерських договорів щодо користування АЗС, які містять перелік АЗС та наявності у учасника талонів зразка учасника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.3. В Додатку № 2 до ТД та Додатку № 6 до ТД Замовник встановив вимогу, щодо наявності у учасників партнерських договорів щодо користування АЗС, які містять перелік АЗС та наявності у учасника талонів зразка учасника:


«У разі наявності в Учасника договорів оренди/суборенди на АЗС/АЗК – надаються копії договорів, укладених між Учасником та власником/орендарем АЗС/АЗК, з оригіналом листа від власника або орендаря АЗС/АЗК з гарантією безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК протягом 2024 року за талонами зразка Учасника. Лист повинен бути виданий Замовнику та повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС/АЗК та зразок копії (або оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника. У разі наявності партнерських договорів щодо користування АЗС та організації здійснення відпуску пального, шляхом надання талонів, що пропонуються Учасником, – надаються копії партнерських договорів, укладених між Учасником та власником або орендарем АЗС/АЗК, з оригіналом листа від власника/орендаря/управителя про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК, що зазначені у довідці, протягом 2024 року, за талонами зразка Учасника. Лист повинен бути виданий Замовнику та повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС/АЗК та зразок копії (або оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника, ідентифікатор закупівлі. Копія партнерських договорів щодо користування АЗС, завірених партнерами, повинна містити перелік АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива за єдиним зразком талонів Учасника, наданим в складі тендерної пропозиції.»

Дискримінаційна вимога в частині надання учасниками партнерських договорів щодо користування АЗС
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Замовник встановив обмежувальні умови в частині наявності у учасників виключно двох видів докементального підтвердження наявності у учасника можливості здійснення відпуску Товару на АЗС:
- Договір оренди/суборенди АЗС (договір укладений між учасником та власником АЗС);
Або
- Партнерський договір на право користування АЗС.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві оренди/суборенди/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.

Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску за талонами зразка учасника

В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Дискримінаційна вимога в частині наявності переліку АЗС у партнерському договорі

Вимагаючи від учасників наявність партнерських договорів з переліком АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників".
Стаття 627 Цивільного кодексу України передбачає, що сторони є вільними в укладені договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього вищезазначеного кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання та вони в повній мірі відповідають умовам чинного законодавства України та вимогам документації Замовника, а отже мати перелік АЗС у Партнерському договорі – є дискримінаційною умовою Замовника.
Варто звернути увагу на той факт, що умова партнерського договору укладеного між Скаржником та його Партнером, не передбачено визначений перелік АЗС у Договорі, при цьому договір містить посилання на сайт з переліком АЗС зазначеної мережі: www.brsm-nafta.com .
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: fdbee9ee86ed48fd8c76d9cafe492444
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо наявності у учасників партнерських договорів щодо користування АЗС, які містять перелік АЗС та наявності у учасника талонів зразка учасника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2.1. В Додатку № 2 та Додатку № 6 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, які повинні бути безстроковими або з терміном дії не менше 12 місяців від дати придбання:
«3. Талони/скретч картки на Паливо дизельне, повинні бути безстроковими або з терміном дії не менше 12 місяців від дати придбання.»
«Учасник надає, гарантійний лист, що строк дії талонів на пальне становить з дати поставки Учасником Замовнику не менше одного року, а також учасник гарантує продовжити термін дії талонів до моменту їх використання.»

При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2024 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талонів/скретч карт на паливо, який повинен бути не менше 12 місяців від дати придбання (не менше одного року з дати поставки учасником Замовнику), та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 30.09.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 08.10.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше одного року від дати поставки – а отже, закінчуватись щонайменше жовтень 2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 2 до ТД, Додатку № 6 до ТД та Форми оголошення в частині строку поставки Товару до 31.12.2024 року, а саме щодо Термін дії талонів/скретч карт на паливо.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше одного календарного року з дати поставки учасником, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів (скретч карт) не менше одного календарного року з дня поставки, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації