• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Бензин А-95, дизельне паливо, код ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти

Завершена

479 483.50 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 397.41 UAH
Період оскарження: 30.09.2024 17:35 - 20.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: ee13f410225e4b7ebf892a5b6e923e86
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-30-010250-a.b1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 14.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.10.2024 14:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.10.2024 16:49
Дата виконання рішення Замовником: 18.10.2024 16:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.10.2024 №16769-р/пк-пз, Державною установою «Інфраструктура Сумщини» 18.10.2024 внесені зміни до тендерної документації та оголошення за процедурою закупівлі - «Бензин А-95, дизельне паливо», код ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти (протокол від 18.10.2024 №18.10-У).
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6b6d2a298476411eaa7d67e074b5f375
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають АЗС не менше однієї АЗС на відстані не більше 3 км від місцезнаходження Замовника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.1. В Додатку № 2 до ТД та Додатку № 4 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають АЗС не менше однієї АЗС на відстані не більше 3 км від місцезнаходження Замовника:



«6. Постачальник повинен мати мережу власних /орендованих/партнерських/залучених на іншому праві користування АЗС в м. Суми, Сумській області та інших областях України (за межами Сумської області) по маршруту пересування автомобіля в напрямках: Суми-Київ, Суми-Харків та Суми-Полтава. Постачальник повинен підтвердити наявність не менше однієї АЗС на відстані не більше 3 км від місцезнаходження Замовника, для цього надається скріншот даних «Карти Google», «Візіком Карти» або ін.»

«13. Постачальник повинен підтвердити наявність не менше однієї АЗС на відстані не більше 3 км від місцезнаходження Замовника, для цього надається скріншот даних «Карти Google», «Візіком Карти» або ін.»

Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника – не менше однієї АЗС на відстані не більше 3 км від місцезнаходження Замовника, що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресою:
БРСМ: м. Суми, вул. Кондратьєва, 166/1 – відстань від місцезнаходження Замовника (вул. Іллінська, 97, м. Суми, Сумська обл, 40009) до АЗС - 5,1 км
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині відстані не менше однієї АЗС на відстані не більше 3 км від місцезнаходження Замовника.
При цьому, АЗС Скаржника знаходиться на відстань від АЗС Постачальника до адреси Замовника (вул. Іллінська, 97, м. Суми, Сумська обл, 40009) – 5,1 км, наявні підстави для збільшення відстані до АЗС учасників до 5,1 км.
Вимогою щодо місцезнаходження АЗС на відстані, що не більше 3 км від місцезнаходження Замовника (вул. Іллінська, 97, м. Суми, Сумська обл, 40009), з урахуванням вимоги Додатку № 2 та Додатку № 4 до ТД, Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
На виконання вимоги в частині місцезнаходження АЗС (АЗС в м. Суми, Сумській області та інших областях України (за межами Сумської області) по маршруту пересування автомобіля в напрямках: Суми-Київ, Суми-Харків та Суми-Полтава), Скаржник планує запропонувати мережу АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами:
Суми-Київ:
м. Суми, вул. Кондратьєва, 166/1
Київська обл. м. Бровари, вул. Чкалова, 17
м. Київ, Голосіївський район, вул. Володимира Брожко, 38А
Суми-Харків:
м. Суми, вул. Кондратьєва, 166/1
Сумська область, місто Охтирка, вул. Перемоги, буд 202
Харків, вул. Залютинська, 16
Суми-Полтава:
м. Суми, вул. Кондратьєва, 166/1
Сумська область, місто Охтирка, вул. Перемоги, буд 202
м. Полтава, Харківське шосе, 8А

При цьому найближча АЗС від місцезнаходження Замовника (вул. Іллінська, 97, м. Суми, Сумська обл, 40009), яку планує Запропонувати Скаржник, знаходиться на відстані – 5,1 км за адресою: м. Суми, вул. Кондратьєва, що свідчить про дискримінаційну обмежувальну вимогу тендерної документації.

Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Бензин А-95, дизельне паливо, код ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти».
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- Постачальник повинен підтвердити наявність не менше однієї АЗС на відстані не більше 3 км від місцезнаходження Замовника;
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: dda177992bb94721afb7f39d279dc041
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів та/або скретч - картки повинні мати термін дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2.1. В Додатку № 2 та п. 5.6. Проекту договору згідно Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів та/або скретч - картки повинні мати термін дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання:
«4. Талони та/або скретч-картки повинні мати термін дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання. Постачальник гарантує продовження їх терміну до одного року, з можливістю подальшого обміну талонів та/або скретч-карток, строк дії яких закінчується, на діючі, з розрахунку 1:1, без зміни ціни Договору.»
«4.5.Талони та/або скретч - картки повинні мати термін дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання. Постачальник гарантує продовження їх терміну до одного року, з можливістю подальшого обміну талонів та/або скретч-карток, строк дії яких закінчується, на діючі, з розрахунку 1:1, без зміни ціни Договору.»

При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2024 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів та/або скретч - картки повинні мати термін дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 30.09.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 08.10.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен терміну дії талонів та/або скретч - картки повинні мати термін дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання – а отже, закінчуватись щонайменше жовтень 2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 2 до ТД, Додатку № 3 до ТД (Проекту договору) та Форми оголошення в частині строку поставки Товару до 31.12.2024 року, а саме щодо Термін дії талонів та/або скретч-карт на паливо.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів терміну дії талонів та/або скретч - картки повинні мати термін дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів та/або скретч - картки повинні мати термін дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації