• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Бензин А-95 смарт-картки або талони

Завершена

600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження: 30.09.2024 14:49 - 26.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 0810ab31408a4261bbe0416f68d71761
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-30-006677-a.a1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 15.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.10.2024 17:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.10.2024 15:14
Дата виконання рішення Замовником: 24.10.2024 11:06
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Антимонопольного комітету України по скарзі виконано, внесено зміни до Тендерної документації.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2457e624dcf1408986f104a3715bc45c
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати йому здійснювати заправку Бензином А-95 за смарт-картками, Постачальник повинен забезпечити онлайн системою керування та розподілу пального між смарт-картками з можливістю побудови маршруту руху до АЗС , за
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В Додатку № 1 до тендерної документації визначено Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який містить в тому числі вимогу підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 2 до тендерної документації.

1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1.1. В Додатку № 2 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати йому здійснювати заправку Бензином А-95 за смарт-картками, Постачальник повинен забезпечити онлайн системою керування та розподілу пального між смарт-картками з можливістю побудови маршруту руху до АЗС , за допомогою WEB додатку, Смарт-картки єдиного зразка (єдиного бренду) повинні діяти по всій території України (не обмежені в отриманні територіально конкретним регіоном), з можливістю отримання палива через АЗС, які розташовано по всій території України, а також на автомобільних дорогах загального користування та містах України та зокрема в м. Херсоні і Херсонській області, забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального між смарт-картками з можливістю побудови маршруту руху до АЗС , за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, інформацією про місце розташування запропонованих Учасником АЗС , на підтвердження чого учасником надається скрин відповідного веб-ресурсу із зазначенням його розташування у всесвітній мережі:

«Смарт-карти єдиного зразка (єдиного бренду) повинні діяти по всій території України (не обмежені в отриманні територіально конкретним регіоном)»
«Забезпечення онлайн системою керування та розподілу пального між смарт-картками з можливістю побудови маршруту руху до АЗС , за допомогою WEB додатку»
«Строк (термін) поставки товару: смарт-картки єдиного зразка на Бензин марки А-95,: протягом 5 календарних днів після підписання договору.»
«Смарт-картки єдиного зразка (єдиного бренду) повинні діяти по всій території України (не обмежені в отриманні територіально конкретним регіоном), з можливістю отримання палива через АЗС, які розташовано по всій території України, а також на автомобільних дорогах загального користування та містах України та зокрема в м. Херсоні і Херсонській області.
Учасник повинен надати гарантійний лист що у разі визначення його переможцем буде забезпечено Замовника онлайн системою керування та розподілу пального між смарт-картками з можливістю побудови маршруту руху до АЗС , за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, інформацією про місце розташування запропонованих Учасником АЗС , на підтвердження чого учасником надається скрин відповідного веб-ресурсу із зазначенням його розташування у всесвітній мережі .»

Дискримінаційна вимога в частині форми відпуску палива виключно за смарт-картками та в мережі АЗС, яка має систему обліку та видачі палива за смарт-картам, WEB додатком та «Особистого кабінету» Учасника з наявними в ньому певними функціями на розсуд Замовника
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо можливості взяти участь у закупівлі лише тим учасникам, які мають впроваджену на АЗС систему здійснення відпуску палива за Смарт-картками, та відповідною вимогою тендерної документації нівелюють можливість взяти участь у закупівлі учасникам, які можуть здійснити поставку палива за талонами або скретч-картами.
Відповідно до пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 № 281/171/578/155:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку;
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями;
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами;
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.

Тобто, законодавством встановлено порядок відпуску нафтопродуктів згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, яким передбачено форми відпуску палива з АЗС, яким передбачено відпуск за готівку, за відомостями, за талонами та за платіжними картами.
Замовник встановлює дискримінаційну умову для учасників закупівлі, встановивши форму відпуску палива з АЗС, яку може запропонувати учасник, виключно за смарт-картами, що суперечить п. 29 Особливостей.
АЗС мережі БРСМ-нафта, яку може запропонувати Скаржник, введено в обіг форма здійснення відпуску за талонами.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (далі - Інструкція):
Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Талон на паливо – не має ніякої технічної необхідності наявності у Постачальника «онлайн системи керування та розподілу пального між смарт-картками з можливістю побудови маршруту руху до АЗС , за допомогою WEB додатку, а також забезпечення Замовника онлайн системою керування та розподілу пального між смарт-картками з можливістю побудови маршруту руху до АЗС , за допомогою WEB додатку, та не передбачає забезпечення Замовника (Покупця) доступом до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, інформацією про місце розташування запропонованих Учасником АЗС», а отже така вимога тендерною документації свідчить про надмірні та обмежувальні вимоги до учасника, що не передбачені національним стандартом України до Бензину А-95.

Варто зазначити, що згідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо засобів (форми) відпуску пального з АЗС – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива за талонами та надає можливість брати участь у процедури закупівлі лише учасникам, які мають впроваджену систему обліку та видачі палива за смарт-картам, WEB додатком та «Особистого кабінету» Учасника з наявними в ньому певними функціями на розсуд Замовника.
Мережу АЗС, яку пропонує Скаржник на вимогу Документації Замовника, не впроваджено та не передбачено наявність в обігу здійснення відпуску палива за «смарт-картками», оскільки впроваджено облік талонів на паливо (скретч-карт).
Вважаємо, що зазначена умова тендерної документації обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива за талонами.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару.
Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно тендерної документації Замовника, закупівлі оголошена на придбання Товару:
Бензин А-95 смарт-картки (ДК 021:2015: код 09130000-9 Нафта і дистиляти)
Варто звернути увагу, що національним стандартом для відповідного предмета закупівлі, а саме, ДСТУ 7687:2015 та Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (зі змінами) – не передбачена та не встановлена вимога до Бензину А95 щодо обов’язку наявності онлайн системою керування та розподілу пального між смарт-картками з можливістю побудови маршруту руху до АЗС , за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, інформацією про місце розташування запропонованих Учасником АЗС , на підтвердження чого учасником надається скрин відповідного веб-ресурсу із зазначенням його розташування у всесвітній мережі та здійснення відпуску палива виключно за смарт-картами.
Також, згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України не передбачено обов’язкового порядку для постачальника палива - забезпечення Замовника онлайн системою керування та розподілу пального між смарт-картками з можливістю побудови маршруту руху до АЗС , за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, інформацією про місце розташування запропонованих Учасником АЗС , на підтвердження чого учасником надається скрин відповідного веб-ресурсу із зазначенням його розташування у всесвітній мережі та здійснення відпуску палива виключно за смарт-картами.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Бензину А-95).


Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 4a67d34b2466471fa12f7eda0aab799b
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо наявності у учасників партнерських договорів щодо користування АЗС.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.2. В Додатку № 2 до ТД Замовник встановив вимогу, щодо наявності у учасників партнерських договорів щодо користування АЗС:


«Надати копії документів, якими підтверджується право власності або право користування АЗС/АЗК (зокрема, оренда (суборенди), або зберігання пального, або партнерське обслуговування смарт-карт Учасника на АЗС/АЗК тощо).»

Дискримінаційна вимога в частині надання учасниками партнерських договорів щодо користування АЗС
Замовник встановив обмежувальні умови в частині наявності у учасників виключно двох видів докементального підтвердження наявності у учасника можливості здійснення відпуску Товару на АЗС:
1) копії документів, якими підтверджується право власності ;
Або
2) копії документів, якими підтверджується право користування АЗС/АЗК (зокрема, оренда (суборенди), або зберігання пального, або партнерське обслуговування смарт-карт Учасника на АЗС/АЗК тощо)
Тобто, Замовник нібито визначив можливість взяти участь у закупівлі учасникам, які можуть запропонувати АЗС парнера, при цьому обмежив такий партнерський договір наступними ознаками:
- партнерське обсулговування смарт-карт учасника на АЗС (оскарження даного дискримінаційного пункту у ч. 1 цієї Скарги);
- партнерський договір, який в будь якому випадку передбачає право користування АЗС (при цьому визначив можливі варіанти такого права користування – оренда (суборенди), або зберігання пального, або партнерське обслуговування смарт-карт Учасника на АЗС/АЗК тощо )

Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві оренди/власності/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування АЗС (матеріально-технічною базою), оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС у праві користуванні, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.

Також зазначаємо, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 68ec98fe2203411d87785a114ec03b22
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу, яка свідчить про суперечливі та незрозумілі вимоги тендерної документації в частині наявності АЗС в м. Херсоні і Херсонській області.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.3. В Додатку № 2 до ТД Замовник встановив вимогу, яка свідчить про суперечливі та незрозумілі вимоги тендерної документації в частині наявності АЗС в м. Херсоні і Херсонській області:

«Смарт-картки єдиного зразка (єдиного бренду) повинні діяти по всій території України (не обмежені в отриманні територіально конкретним регіоном), з можливістю отримання палива через АЗС, які розташовано по всій території України, а також на автомобільних дорогах загального користування та містах України та зокрема в м. Херсоні і Херсонській області.»

«3. Наявність розгалуженої мережі АЗС на території України та зокрема в м. Херсоні і Херсонській області.
4. Наявність не менше 1 АЗС у межах м. Херсона і Херсонської області.»

Замовник встановлює суперечливу вимогу у тендерній документації в частині наявності АЗС у м. Херсон і Херсонській області (не менше 1 АЗС), чим встановлює незрозумілі вимоги в частині адміністративно-територіального розміщення АЗС, оскільки м. Херсон є адміністративним центром міської громади та Херсонського району Херсонської області.
Отже, Замовник не визначає в тендерній документації, чи необхідна наявність у учасника не менше 1 АЗС в м. Херсон та не менше 1 АЗС в Херсонській області, чи достатньо 1 АЗС у Херсонській області, в т.ч. у м. Херсон.

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір, за наступними адресами за вимогами щодо місцезнаходження Замовника згідно тендерної документації за наступними адресами у адміністративному центрі м. Херсон:
м. Херсон, вул. Нафтовиків, 4 (АЗС БРСМ-нафта)
та
м. Херсон, Миколаївське шосе, буд. 4 (АЗС БРСМ-нафта)

При цьому, зазначена мережа АЗС не має АЗС на території Херсонської області крім адміністративно-територіального центру в межах міста Херсон.

Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються (в частині наявності матеріально-технічної бази учасника).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 0416bbd365294394ad2cf72fe6477fd1
Заголовок пункту скарги: 4. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають роздрібну торгівлю пальним АЗС/АЗК Учасника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.4. В Додатку № 2 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають роздрібну торгівлю пальним АЗС/АЗК Учасника:
« - Надати оригінал або копію ліцензії на роздрібну торгівлю пальним АЗС/АЗК Учасника у довідці про АЗС; а у разі її відсутності – дублікат або копію рішення органу ліцензування про видачу відповідної ліцензії, або довідку (за довільною формою) про наявність відповідної ліцензії, але із посиланням на відкритий (вільний у доступі) реєстр, який має відомості про ліцензіатів роздрібної торгівлі пальним»

В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність на роздрібну торгівлю пальним АЗС/АЗК Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, що передбачена законодавством для власників/орендарів АЗС, оскільки видається на кожне місце роздрібної торгівлі згідно ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
Отже, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС, не має права на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним з АЗС партнера.
Відповідно до ст.15 Закону № 418 - суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер, в тому числі, враховуючи у ІНДИВІДУАЛЬНУ ПОДАТКОВУ КОНСУЛЬТАЦІЮ від 24.07.2019 № 3422/6/99-99-12-02-02-15/ІПК – в якій податковий орган підтвердив, що діяльність з продажу талонів на пальне не потребує отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
У разі, якщо суб’єкт господарювання здійснює операції лише з талонами та/або смарт-картками на пальне, без реалізації пального в розумінні п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, при цьому договором передбачено постачання талонів (карток), як торгівельної послуги на отримання палива, то за такими операціями суб’єкту господарювання не потрібно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального, об’єкт оподаткування акцизним податком при цьому не виникатиме. (https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/491049.html).
Варто звернути увагу, що предметом даної закупівлі є: Бензин А-95 смарт-картки (ДК 021:2015: код 09130000-9 Нафта і дистиляти).
Також, пунктом 5.4. Додатком № 3 до ТД (Проекту договору) передбачено спосіб поставки (відпуску): Передача Покупцю товару за цим Договором здійснюється на АЗС Постачальника шляхом заправки автомобілів Покупця при пред’явленні довіреними особами Покупця смарт-картки.
Продаж талонів (скретч-карток), відповідно до процитованих вище норм законодавства, не передбачає отримання ліцензій на роздрібну торгівлю пальним.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір, за наступними адресами:
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації