• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

Бензин –А-95, дизельне паливо

Категорія Замовника: пункт 3 частини 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», мова (мови), якою (якими) повинні готуватися пропозиції: пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У разі надання Учасником будь - яких документів, складених іншою мовою, ніж українська мова, вони повинні бути перекладені на українську мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Замовником вимагається тендерне забезпечення у вигляді банківської гарантії (детальна інформація відповідно до тендерної документації)

Завершена

252 487.89 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.4% або 1 025.74 UAH
Період оскарження: 30.09.2024 11:32 - 23.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: a7f6cfec104f4b69ba176032f6dd7691
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-30-003218-a.b2
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 15.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.10.2024 16:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.10.2024 14:39
Дата виконання рішення Замовником: 21.10.2024 17:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Бензин –А-95, дизельне паливо", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-30-003218-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення, за лотом №2, відповідно до рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №16888 -р/пк-пз від 15.10.2024
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7b01e54cbba548eb872159df6eb42ff2
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимога у тендерній документації щодо надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у банка-гаранта, що містить державну частку власності.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовником 30.09.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію Затверджену Протокол уповноваженої особи від 30.09.2024 2024 року, в пункті 2 Розділу 3 тендерної документації встановлено:
«Забезпечення тендерної пропозиції лот №2
Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: банківської гарантії із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього ж Розділу, відшкодувати на рахунок замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в тендерній документації та оголошенні про закупівлю. Гарантія обов’язково має містити реквізити, що передбачені розділом 3 глави 2 Постанови НБУ № 639 від 15.12.2004 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах».».
Гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття), шляхом списання (бронювання) коштів з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії, якщо це передбачено договором про надання гарантії, укладеним між принципалом і банком-гарантом; надання гарантії за рахунок банківського кредиту або під заставу або під поруку уповноваженої особи учасника чи засновника учасника відповідно до укладених договорів між банком-гарантом і принципалом про надання кредиту під гарантію з метою забезпечення виконання зобов'язання за гарантією в повному обсязі у разі настання випадків, передбачених частиною 3 цього Розділу. Грошове забезпечення (покриття) гарантії повинно бути підтверджено оригіналом довідки (листа, тощо), виданої банком-гарантом (надається у складі тендерної пропозиції), завіреної печаткою банку-гаранту та підписом уповноваженої особи банку-гаранту, що видав таку гарантію.»

1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1.1. В ч. 2 Розділу 3 тендерної документації встановлена дискримінаційна вимога у тендерній документації щодо надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у банка-гаранта, що містить державну частку власності:

«Банківська гарантія оформлюється у банку, що повинен містити державну частку власності.»
Замовник встановлює дискримінаційну обмежувальну умову у тендерній документації в частині обов’язкового отримання учасниками закупівлі забезпечення тендерної пропозиції в банку-гаранту, що містить державну частку власності.
Відповідно до частини першої статті 25 Закону Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Порядок надання/отримання гарантій регулюється Положенням про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, що затверджене Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 (надалі – Положення).
Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, передбачає зокрема:
4) банк-гарант - банк, який надає гарантію на користь бенефіціара;
5) банк-контргарант - банк, який надає контргарантію на користь банку-гаранта або на користь іншого банку-контргаранта.

Таким чином, в Замовника відсутні будь-які підстави обмежувати коло учасників виключно до тих, які нададуть гарантію видану однією з наступних фінансових установ:
- банку, що повинен містити державну частку власності.
Замовник обмежує та дискримінує учасників, які обслуговуються в банках, де держава не містить частку власності.
Національний банк України поділяє банки на такі групи:
банки з державною часткою — банки, в яких держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75 % статутного капіталу банку;
банки іноземних банківських груп — банки, контрольні пакети акцій яких належать іноземним банкам або іноземним фінансово-банківським групам;
банки з приватним капіталом — банки, в яких серед кінцевих власників істотної участі є один чи кілька приватних інвесторів, що прямо та/або опосередковано володіють не менше ніж 50 % статутного капіталу банку.

Встановлення відповідної дискримінаційної вимоги Замовником до учасників порушує законодавство у сфері публічних закупівель, а саме - Скаржник не може взяти участь в закупівлі, незважаючи на свою відповідність вимогам тендерної документації, оскільки Замовник визначає виключно один тип групи банків, в якому учасник зможе отримати забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії – «державний», що свідчить про обмеження та нівелює принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
З урахуванням вищезазначених вимог щодо ОБМЕЖЕННЯ вибору банку учасника, Замовник встановлює дискримінційну вимогу щодо можливості взяти участь у закупівлі Скаржнику, оскільки Банк, в якому у Скаржника відкрито рахунок та в якому Скаржник планує отримати банківську гарантію забезпечення тендерної пропозиції та який здійснює свою діяльність у відповідності до вимог ЗУ «Про банки та банківську діяльність» не має в статутному капіталі якого державної частки власності.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 1cbb3d40739647a39c3b13e12b8124ce
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-30-003218-a.a1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 15.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.10.2024 16:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.10.2024 14:48
Дата виконання рішення Замовником: 21.10.2024 17:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Бензин –А-95, дизельне паливо", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-30-003218-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення, за лотом № 1, відповідно до рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 16857-р/пк-пз від 15.10.2024
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3d96490ea2764e8c8586393e072bc5fb
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимога у тендерній документації щодо надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у банка-гаранта, що містить державну частку власності.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовником 30.09.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію Затверджену Протокол уповноваженої особи від 30.09.2024 2024 року, в пункті 2 Розділу 3 тендерної документації встановлено:
«Забезпечення тендерної пропозиції лот №1
Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: банківської гарантії із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього ж Розділу, відшкодувати на рахунок замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в тендерній документації та оголошенні про закупівлю. Гарантія обов’язково має містити реквізити, що передбачені розділом 3 глави 2 Постанови НБУ № 639 від 15.12.2004 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах».
Гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття), шляхом списання (бронювання) коштів з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії, якщо це передбачено договором про надання гарантії, укладеним між принципалом і банком-гарантом; надання гарантії за рахунок банківського кредиту або під заставу або під поруку уповноваженої особи учасника чи засновника учасника відповідно до укладених договорів між банком-гарантом і принципалом про надання кредиту під гарантію з метою забезпечення виконання зобов'язання за гарантією в повному обсязі у разі настання випадків, передбачених частиною 3 цього Розділу. Грошове забезпечення (покриття) гарантії повинно бути підтверджено оригіналом довідки (листа, тощо), виданої банком-гарантом (надається у складі тендерної пропозиції), завіреної печаткою банку-гаранту та підписом уповноваженої особи банку-гаранту, що видав таку гарантію.»

1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1.1. В ч. 2 Розділу 3 тендерної документації встановлена дискримінаційна вимога у тендерній документації щодо надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у банка-гаранта, що містить державну частку власності:

«Банківська гарантія оформлюється у банку, що повинен містити державну частку власності.»
Замовник встановлює дискримінаційну обмежувальну умову у тендерній документації в частині обов’язкового отримання учасниками закупівлі забезпечення тендерної пропозиції в банку-гаранту, що містить державну частку власності.
Відповідно до частини першої статті 25 Закону Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Порядок надання/отримання гарантій регулюється Положенням про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, що затверджене Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 (надалі – Положення).
Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, передбачає зокрема:
4) банк-гарант - банк, який надає гарантію на користь бенефіціара;
5) банк-контргарант - банк, який надає контргарантію на користь банку-гаранта або на користь іншого банку-контргаранта.

Таким чином, в Замовника відсутні будь-які підстави обмежувати коло учасників виключно до тих, які нададуть гарантію видану однією з наступних фінансових установ:
- банку, що повинен містити державну частку власності.
Замовник обмежує та дискримінує учасників, які обслуговуються в банках, де держава не містить частку власності.
Національний банк України поділяє банки на такі групи:
банки з державною часткою — банки, в яких держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75 % статутного капіталу банку;
банки іноземних банківських груп — банки, контрольні пакети акцій яких належать іноземним банкам або іноземним фінансово-банківським групам;
банки з приватним капіталом — банки, в яких серед кінцевих власників істотної участі є один чи кілька приватних інвесторів, що прямо та/або опосередковано володіють не менше ніж 50 % статутного капіталу банку.

Встановлення відповідної дискримінаційної вимоги Замовником до учасників порушує законодавство у сфері публічних закупівель, а саме - Скаржник не може взяти участь в закупівлі, незважаючи на свою відповідність вимогам тендерної документації, оскільки Замовник визначає виключно один тип групи банків, в якому учасник зможе отримати забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії – «державний», що свідчить про обмеження та нівелює принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
З урахуванням вищезазначених вимог щодо ОБМЕЖЕННЯ вибору банку учасника, Замовник встановлює дискримінційну вимогу щодо можливості взяти участь у закупівлі Скаржнику, оскільки Банк, в якому у Скаржника відкрито рахунок та в якому Скаржник планує отримати банківську гарантію забезпечення тендерної пропозиції та який здійснює свою діяльність у відповідності до вимог ЗУ «Про банки та банківську діяльність» не має в статутному капіталі якого державної частки власності.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації