• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Лезо для осциляторної пили BE-4040 ТМ “Motus Tools” (код НК 024:2023 44984- Лезо осцилюючої хірургічної пилки багаторазового використання) згідно коду ДК 021:2015 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (код ДК 021:2015 33169100-3 Хірургічні лазери)

якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі зазначені у додатках до Тендерної документації

Завершена

451 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 255.00 UAH
Період оскарження: 27.09.2024 14:23 - 02.10.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: a9fbcdbd2587481c9243428f989bf340
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-27-007922-a.c1
Назва: Скарга дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 03.10.2024 16:11
Автор: ФОП "Іванов Володимир Вадимович", Володимир Іванов +380961272420 ivanovtender1983@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ee4dee5aae8c44d8894e7cb9a76cd006
Заголовок пункту скарги: Зазначення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Комунальне некомерційне підприємство «Міська клінічна багатопрофільна лікарня № 17» Харківської міської ради (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) Лезо для осциляторної пили BE-4040 ТМ “Motus Tools” (код НК 024:2023 44984- Лезо осцилюючої хірургічної пилки багаторазового використання) згідно коду ДК 021:2015 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (код ДК 021:2015 33169100-3 Хірургічні лазери ).
Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів за Особливостями замовник оприлюднив тендерну документацію.
Фізична особа-підприємець «Іванов Володимир Вадимович» (далі — Скаржник) вважає умови відкритих торгів за Особливостями, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель, визначеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону), а також вимог Порядку визначення предмета закупівлі, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 59 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертаюсь до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою.
Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів за Особливостями переконаний в тому, що вимоги, поставлені замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке:

По-перше:
Згідно Тендерної документації предметом закупівлі є: Лезо для осциляторної пили BE-4040 ТМ “Motus Tools” (код НК 024:2023 44984- Лезо осцилюючої хірургічної пилки багаторазового використання) згідно коду ДК 021:2015 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (код ДК 021:2015 33169100-3 Хірургічні лазери)

У Додатку 1 до Тендерної документації (Доказ-1 додається) наведено Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. У пункті 2.1 цього додатку зазначено, що «Для підтримки економіки України перевага буде віддаватися товару вітчизняного виробництва.»

Також у Додатку 2 до Тендерної документації (Доказ-2 додається) зазначена інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі. Серед встановлених вимог, також наявна вимога: «Для підтримки економіки України перевага буде віддаватися товару вітчизняного виробництва.»
Скаржник вважає, що вимога, зазначена в Додатку 1 та Додатку 2 до тендерної документації, яка полягає в тому, що "перевага буде віддаватися товару вітчизняного виробництва", є дискримінаційною і такою, що порушує принципи рівності, передбачені Законом України "Про публічні закупівлі". Зокрема, це суперечить ст. 5 Закону, яка прямо забороняє встановлення дискримінаційних умов та надання переваги окремим учасникам процедури закупівлі.
Дана вимога обмежує рівний доступ до участі в закупівлі іноземних виробників, що порушує основні принципи публічних закупівель, такі як забезпечення конкуренції та недискримінація учасників. Крім того, відповідно Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація не повинна містити умов, які надають перевагу продукції певної країни чи виробника.
Враховуючи вище зазначене, вважаю, що Замовник грубо порушив Закон та Особливості. Усунути таке порушення можливо зобов'язавши замовника внести зміни до тендерної документації з метою усунення дискримінаційної вимоги та забезпечення рівного доступу всіх учасників до участі в закупівлі, незалежно від країни походження товару, якщо це не суперечить законодавству України.
По-друге:
Додатком 2 до Тендерної документації зазначено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі. Такими вимогами Замовник зазначив лише одне - Лезо для осциляторної пили BE-4040 ТМ “Motus Tools”.
Замовник зазначив у тендерній документації, що леза для медичної пилки мають бути сумісні лише з конкретним виробником медичної пилки, що є обмеженням конкуренції. Така вимога також не обґрунтована медико-технічними критеріями. Відсутність детальних технічних специфікацій суперечить вимогам Закону України "Про публічні закупівлі".
Відповідно до пункту 3, частини 2, статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості:
«інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;»
Як ми бачимо, Закон вимагає чіткого визначення технічних характеристик предмета закупівлі.

Окрім того, замовник порушив вимоги п.1 та п.4 статті 23 Закону, де зазначено, що:
п.1: «технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).

п.4:«технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".


Скаржник вважає, що необгрунтовано зазначивши посилання конкретну марку та виробника для предмета закупівлі, та не вказавши жодної технічної характеристики предмета закупівлі, Замовник грубо порушив Закон та Особливості. Усунути таке порушення можливо зобов'язавши замовника внести зміни до тендерної документації.

Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Міська клінічна багатопрофільна лікарня № 17» Харківської міської ради внести зміни до тендерної документації закупівлі, з метою виключення дискримінаційних умов, описаних у мотивувальній частині скарги.

Докази:
Доказ 1 - Додаток 1 до Тендерної документації.
Доказ 2 - Додаток 2 до Тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації