• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«ДК:021:2015:33730000-6: Офтальмологічні вироби та коригувальні лінзи» (гідрофільні інтраокулярні лінзи (ГІОЛ), НК:024:2023: 16069 – інтраокулярна лінза з ірідокапсулярною фіксацією)

категорія замовника пункт 3 частина 1 стаття 2 ЗУ «Про публічні закупівлі»

Завершена

155 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 550.00 UAH
Період оскарження: 26.09.2024 15:46 - 05.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення про скасування процедури закупівлі

Номер: 2af786354aa0481989ceadcb0017004c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-26-010205-a.c1
Назва: СКАРГА на рішення про скасування процедури закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 24.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.10.2024 16:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.10.2024 13:31
Дата виконання рішення Замовником: 30.10.2024 11:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі рішення Постійно діючої Адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 17373-р/пк-пз від 24.10.2024 Уповноваженою особою було прийнято рішення про скасування відміни процедури закупівлі «ДК:021:2015:33730000-6: Офтальмологічні вироби та коригувальні лінзи» (гідрофільні інтраокулярні лінзи (ГІОЛ), НК:024:2023: 16069 – інтраокулярна лінза з ірідокапсулярною фіксацією) оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-26-010205-a
Автор: ТОВ "М.Х.Л. УКРАЇНА", Тупік Станіслав Миколайович +380664355617 ukrainemhl@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fd2caf7edabfc4718ea616283a576ea5
Заголовок пункту скарги: 1.Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відміни процедури закупівлі № б/н від 11 жовтня 2024 року
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).

Комунальним некомерційним підприємством «ЧЕРКАСЬКА ОБЛАСНА ЛІКАРНЯ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» (далі – Замовник) від 26 вересня 2024 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «ДК:021:2015:33730000-6: Офтальмологічні вироби та коригувальні лінзи» (гідрофільні інтраокулярні лінзи (ГІОЛ), НК:024:2023: 16069 – інтраокулярна лінза з ірідокапсулярною фіксацією)» за кодом ДК 021:2015:33730000-6: Офтальмологічні вироби та коригувальні лінзи

Фактичні обставини
ТОВ «М.Х.Л. Україна» подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації. Таким чином, ТОВ «М.Х.Л. Україна» розраховував здійснити поставку товару - предмету закупівлі, отримати прибуток від господарської діяльності, адже діяльність суб’єктів господарювання здійснюється, безпосередньо, з метою отримання прибутку.
Після проведення аукціону та відкриття пропозиції перевірки та оцінки тендерної пропозиції замовник не приймав рішення в порядку розгляду тендерної пропозиції учасника із найнижчою ціною - ТОВ «М.Х.Л. УКРАЇНА».
Далі 11 жовтня 2024 року Замовником було прийнято рішення про скасування процедури закупівлі на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а саме , що зафіксовано у протоколі від 11 вересня 2024 року (далі – Протокол).
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ “М.Х.Л. УКРАЇНА” подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "М.Х.Л. УКРАЇНА" (далі – Скаржник) вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки, а також порушує норми законодавства в частині необхідності доведення процедури закупівлі в встановленому законі порядку процедури.
1.Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відміни процедури закупівлі № б/н від 11 жовтня 2024 року:
11 жовтня 2024 року Замовник прийняв рішення, затверджене протоколом № «без номеру» від 11 жовтня 2024 року р. про відміну даної закупівлі з підстави, що передбачена підпунктом 2 пунктом 50 Особливостей, а саме: “ Причиною було зазначено "неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель".


Скаржник не погоджується із таким рішенням та вважає таке рішення Замовника безпідставним, неправомірним та таким, що порушує його права, з огляду на наступне.
Замовник ухвалив рішення про скасування процедури закупівлі на підставі підпункту 2 пункту 50 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель під час воєнного стану…». Причиною було зазначено "неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель".
Зокрема, йдеться про наявність недоліків у тендерній документації, що не дозволяє виправити порушення та продовжити процедуру закупівлі.
Вважаємо це рішення незаконним з таких підстав:
Недостатність правових підстав для скасування закупівлі: Протокол про скасування не містить конкретних фактів або доказів, які підтверджують наявність "неможливості усунення порушень". Замовник не надав чітких пояснень щодо суті порушень і не зазначив, яким чином ці порушення впливають на правомірність продовження процедури.
Замовник не надав жодної підтвердної інформації та/або документів, які б слугували підтвердженням відсутності можливості провести процедуру закупівлі товару та наявності порушень в умовах тендерної документації.
Крім того, посилання на встановлене порушення є абстрактним та не містить конкретної інформації.
Опублікований протокол без номеру від 11 жовтня 2024 року не містить мотивувальної частини і складається із двох частин:
- Вступної частини та фактично рішення Замовника про скасування процедури закупівлі без наявної аргументації та детальних пояснень, що призводила б до потреби в відміні процедури закупівлі.
Невідповідність процедури скасування законодавчим вимогам: Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей, та ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі", скасування процедури закупівлі може бути ініційоване лише за наявності істотних підстав. Проте в наданому протоколі відсутні конкретні підстави, які б відповідали вимогам законодавства, а також не було здійснено належної спроби виправити недоліки тендерної документації.
Порушення прав учасників закупівлі: ТОВ "М.Х.Л. УКРАЇНА" подало найбільш економічно вигідну пропозицію і мало всі підстави очікувати укладення договору за результатами закупівлі. Скасування процедури без достатніх правових підстав порушує наші права як учасника та суперечить принципам добросовісної конкуренції та рівності учасників.
Недостовірність та необ’єктивність інформації протоколу Замовника: У Протоколі Замовник стверджує «про неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, а саме тендерна документація Замовника не містить додатків (перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та перелік документів та/або інформація, які подаються переможцем процедури закупівлі). що вимагається абз. 10 п. 28 Постанови №1178 (із змінами)», що не відповідає дійсності та суперечить Тендерній документації процедури закупівлі № ua-2024-09-26-010205-a.
Тендерна документація (файл «ТД.Кришталики.docx») містить інформацію перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції - «Додаток №1 ІНФОРМАЦІЯ ТА ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКА ВИМОГАМ, ВИЗНАЧЕНИМ У СТАТТІ 16 ТА п.47 Особливостей. РОЗДІЛ І. Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», сторінка 21 файлу.

Також Тендерна документація (файл «ТД.Кришталики.docx») в окремому додатку містить інформацію «Перелік документів та/або інформація, які подаються переможцем процедури закупівлі» Додаток: РОЗДІЛ ІІ. Перелік документів та інформації для підтвердження відсутності передбачених відповідно до п.47 Особливостей підстав для відмови УЧАСНИКУ /ПЕРЕМОЖЦЮ в участі у процедурі закупівлі.», сторінки 22-28 файлу.

На підставі цього, Тендерна документація відповідає вимогам абз. 10 п. 28 Постанови №1178, і як результат, твердження протоколу уповноваженої особи не відповідає дійсності, і Замовник не має підстав для скасування процедури закупівлі відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Отже Замовником не доведено та документально не підтверджено наявність порушення в процедурі закупівлі товару, що б стала підставою для прийняття рішення про відміну торгів
Скаржник є Учасником даної закупівлі. Електронною системою закупівель автоматично було визначено ціну пропозиції Скаржника найбільш економічно вигідною.
Скаржник вважає, що рішення про скасування процедури закупівлі є незаконним з додаткових причин:
1. Невідповідність фактичним обставинам. В протоколі Замовника зазначено, що закупівля відмінена через "наявність порушення в умовах тендерної документації", що суперечить умова Тендерної документації, і про це зазначено вище.
2. Непрозорість процедури скасування. Замовник не повідомив учасників про зміну умов чи причин скасування закупівлі. Процедура була скасована без належного пояснення обставин, що порушує принципи добросовісної конкуренції та прозорості публічних закупівель, закріплені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи наведене, Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що в процедурі закупівлі наявне порушення, що неможливо усунути.
Із врахуванням того, що в Замовника залишається призначений кошторис та наявна потреба в предметі закупівлі, спроба скасувати процедуру без аргументованих та без законних для того підстав - може розглядатися, як дія направлена на уникнення від зобов’язань, щодо укладення договору за результатами процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: a62ae537b88a407c889dcdf30a79d64b
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо аналогічних рішень та практики із розгляду скарг Антимонопольного комітету України за підпунктом 2 пункту 50 Особливостей:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
На підтвердження незаконності дій Замовника, Скаржник наводить публічні позиції із аналогічних рішень Комісії Антимонопольного комітету з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
- Рішення від 18.11.2020 № 21457 в закупівлі № UA-2020-08-15-000266-a – Скасування торгів через перевищення термінів розгляду (скасування скасоване АМКУ).
- Рішення від 16.02.2021 № 2802 в закупівлі № UA-2020-11-09-007984-c – Суперечливість між тендерною документацією та технічним завданням (скасування скасоване).
- Рішення від 10.12.2020 № 22876 в закупівлі № UA-2020-09-03-005348-a – Неможливість виконання умов попередньої оплати, що унеможливлює початок виконання робіт (скасування скасоване).
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальних частинах рішеннь, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.
Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей. Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення;
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну тендеру та провести закупівлю до завершення в порядку, що визначений Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)