-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код за ДК 021:2015: 39110000-6 - Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (Лавки в найпростіші укриття)
Завершена
1 020 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 200.00 UAH
мін. крок: 1% або 10 200.00 UAH
Період оскарження:
26.09.2024 14:13 - 02.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне визнання переможцем
Номер:
549e135a3b384de6badce4b7325e2f3a
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-26-007911-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірне визнання переможцем
Скарга:
1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» переможцем закупівлі UA-2024-09-26-007911-a.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на неправомірне визначення переможця (1).pdf 16.10.2024 17:00
- Скарга на неправомірне визначення переможця.pdf.p7s 16.10.2024 17:01
- Скарга на неправомірне визначення переможця_Validation_Report.pdf 16.10.2024 17:01
- Скарга.docx 16.10.2024 17:01
- Додаток 3.docx 16.10.2024 17:01
- Додаток 6 зі змінами.docx 16.10.2024 17:01
- ЗУ Про публічні закупівлі.pdf 16.10.2024 17:01
- Постанова № 1178 (Особливості).pdf 16.10.2024 17:01
- Рішення АМКУ.pdf 16.10.2024 17:02
- sign.p7s 16.10.2024 17:05
- Рішення від 18.10.2024 № 17043.pdf 18.10.2024 15:59
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.10.2024 № 17423.pdf 28.10.2024 11:06
- Рішення від 25.10.2024 № 17423.pdf 29.10.2024 17:48
- Сертифікат на сестему управління безпекою ланцюга постачання.pdf 21.10.2024 16:49
- Лист АМКУ.pdf 21.10.2024 16:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.10.2024 17:30
Дата розгляду скарги:
25.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.10.2024 15:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.10.2024 17:49
Дата виконання рішення Замовником:
30.10.2024 14:59
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення №17423-р/пк-пз від 25.10.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель УПРАВЛІННЯМ ОСВІТИ КРОПИВНИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ скасовується рішення про визначення
ТОВ "ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА" переможцем за процедурою закупівлі — "код за ДК 021:2015: 39110000-6 - Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (Лавки в найпростіші укриття)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-26-007911-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6541f39268d840399624b80bb97d2b52
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне визначення переможця торгів
Опис заперечення:
СКАРГА
26.09.2024р. Замовник оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2024-09-26-007911-a на придбання товару код за ДК 021:2015: 39110000-6 - Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (Лавки в найпростіші укриття).
ТОВ Дніпроспецторг 2019» (Скаржник) виявило бажання взяти участь у вказаному тендері та відповідно до вимог тендерної документації подало свою тендерну пропозицію.
07.10.2024 відбулося розкриття тендерних пропозицій та Замовник розпочав розгляд тендерних пропозицій.
Отримані тендерні пропозиції виглядали наступним чином:
Учасники Вартість пропозиції, грн. Рішення замовника
Учасник № 1 Товариство з обмеженою відповідальністю Меблева фабрика «Лихачовська меблева фабрика» 957 600,00 Визнано переможцем
Учасник № 2
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДНІПРОСПЕЦТОРГ 2019» (скаржник) 997 200,00 Не розглядався
ФОП «ДРАЧЕВСЬКА ОКСАНА АНАТОЛІЇВНА» 1 017 000,00 Не розглядався
11.10.2024 року Замовником було опубліковано Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 11.10.2024р. яким переможцем процедури торгів було визнано Учасника № 1 ТОВ «Лихачовська меблева фабрика»
Скаржник не погоджується з рішеннями замовника, вважає, що дії Замовника є такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, законні права та інтереси Скаржника, виходячи з наступного.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів, а саме принципів здійснення публічних закупівель встановлених пунктами 4,5 частини 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», таке наше твердження базується на наступному:
Перша підстава
Згідно з додатком № 6 до тендерної документації «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА вимогам тендерної документації» та додатком № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» на підтвердження походження та якості сировини, якщо Учасник є виробником Товару, він має надати сертифікацію ланцюга поставки по системі – FSC у складі тендерної пропозиції
На виконання зазначеного пункту додатку № 6 та додатку № 3 до тендерної документації переможець торгів як виробник продукції не надав ані сертифікацію ланцюга поставки по системі – FSC (що є додатком до сертифікату по системі FSC), ані сам сертифікат FSC.
Враховуючи наведене ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» наданими документами не підтвердило якість продукції яка ним пропонується в тендерній пропозиції.
Тому вважаємо, що тендерна пропозиція ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» не відповідає умовам тендерної пропозиції, а саме відсутній ланцюг поставки по системі – FSC у складі тендерної пропозиції.
Отже вважаємо, що тендерну пропозицію необхідно відхилити як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Друга підстава.
09.10.2024р.Замовник встановивши відсутність в тендерній пропозиції ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» ланцюга поставки по системі – FSC, у відповідності до п. 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», в електронній системі було виставлено вимогу з наступним текстом: «При перевірці документації Вашої тендерної пропозиції виявлено невідповідності, а саме: відсутня сертифікація ланцюга поставки по системі FSC. Просимо усунути невідповідності.» та надано 24 години для усунення невідповідностей.
ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» зазначену вимогу не виконало надавши лише лист роз’яснення зазначивши в ньому, що даний сертифікат не потрібно отримувати, ним надано Сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання №СУБЛП.01924 від 01.08.2024року ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT), а також те що отримати зазначений сертифікат ланцюга поставки FSC в терміни, які визначені для подачі тендерних пропозицій Учасниками, неможливо.
Вважаємо що в донному випадку замовник прийнявши пропозицію ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» грубо порушив норми особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», виходячи з наступного:
По перше.
У відповідності до особливостей здійснення закупівель п. 43 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Так як в складі тендерної пропозиції Переможця відсутні документи, а саме ланцюг поставки по системі – FSC яким підтверджується походження та якість сировини, замовник через електрону систему 09.10.2024р. опублікував вимогу до Переможця про надання такого документу.
Тобто в тендерній пропозиції відсутні документи підтверджуючі технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Разом з тим, зазначені документи не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей, у зв'язку з чим Замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей у зазначених вище документах.
Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. (Таке наше твердження підтверджується рішенням №9603-р/пк-пз від 29.06.2024р. Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
По друге.
Замовник прийняв пропозицію переможця лише тому, що той надав лист роз’яснення в якому пояснив, що зазначений ланцюг постачання та сертифікат FSC не потрібно подавати так як ними надано аналогічний Сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання №СУБЛП.01924 від 01.08.2024року ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT).
Враховуючи наведене звертаємо увагу Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель , що Сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання №СУБЛП.01924 від 01.08.2024року ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT) жодним чином не підтверджує ланцюг поставки по системі – FSC. Адже наданий сертифікат у відповідності до діючого законодавства підтверджує безпеку виготовлення та постачання продукції, та відноситься до сертифікатів які забезпечують безпечне виробництво та постачання продукції, а саме щодо охорони праці, в той час як сертифікат FSC підтверджує відсутність негативного впливу ведення лісового господарства на лісові екосистеми. Зміст сертифікату полягає у тому, щоб показати покупцям, що лісова продукція отримана з лісів, де процес ведення лісового господарства відповідає певним вимогам і критеріям.
Враховуючи наведене Замовник порушив діюче законодавство прийнявши пропозицію ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» в зв’язку з тим, що його тендерна пропозиція не містить документів на підтвердження якості сировини які вимагались тендерною документацією.
Таким чином, Пропозиція ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації та мала бути відхилена Замовником.
Враховуючи все викладене вище, тендерна пропозиція ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та мала бути відхилена Замовником на підставі вимог п. 2 ч.1 ст.31 Закону та пп. 2 п. 44 Особливостей.
Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «Лихачовська меблева фабрика», Замовник порушив вимоги ч.1 ст.31 Закону та п. 44 Особливостей, згідно з якими Замовник відхиляє тендерну пропозицію, у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерних пропозицій учасників, а саме –не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «Лихачовська меблева фабрика», яка не відповідає умовам закупівлі Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного ст.5 Закону, а саме – недискримінація учасників та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Враховуючи наведене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» переможцем оскаржуваної закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що рішення Замовника є неправомірним та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки допущено порушення ст. 5 Закону в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, недискримінації учасників та рівного ставлення до них; та порушено права Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, тому керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» переможцем закупівлі UA-2024-09-26-007911-a.
26.09.2024р. Замовник оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2024-09-26-007911-a на придбання товару код за ДК 021:2015: 39110000-6 - Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (Лавки в найпростіші укриття).
ТОВ Дніпроспецторг 2019» (Скаржник) виявило бажання взяти участь у вказаному тендері та відповідно до вимог тендерної документації подало свою тендерну пропозицію.
07.10.2024 відбулося розкриття тендерних пропозицій та Замовник розпочав розгляд тендерних пропозицій.
Отримані тендерні пропозиції виглядали наступним чином:
Учасники Вартість пропозиції, грн. Рішення замовника
Учасник № 1 Товариство з обмеженою відповідальністю Меблева фабрика «Лихачовська меблева фабрика» 957 600,00 Визнано переможцем
Учасник № 2
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДНІПРОСПЕЦТОРГ 2019» (скаржник) 997 200,00 Не розглядався
ФОП «ДРАЧЕВСЬКА ОКСАНА АНАТОЛІЇВНА» 1 017 000,00 Не розглядався
11.10.2024 року Замовником було опубліковано Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 11.10.2024р. яким переможцем процедури торгів було визнано Учасника № 1 ТОВ «Лихачовська меблева фабрика»
Скаржник не погоджується з рішеннями замовника, вважає, що дії Замовника є такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, законні права та інтереси Скаржника, виходячи з наступного.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів, а саме принципів здійснення публічних закупівель встановлених пунктами 4,5 частини 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», таке наше твердження базується на наступному:
Перша підстава
Згідно з додатком № 6 до тендерної документації «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА вимогам тендерної документації» та додатком № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» на підтвердження походження та якості сировини, якщо Учасник є виробником Товару, він має надати сертифікацію ланцюга поставки по системі – FSC у складі тендерної пропозиції
На виконання зазначеного пункту додатку № 6 та додатку № 3 до тендерної документації переможець торгів як виробник продукції не надав ані сертифікацію ланцюга поставки по системі – FSC (що є додатком до сертифікату по системі FSC), ані сам сертифікат FSC.
Враховуючи наведене ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» наданими документами не підтвердило якість продукції яка ним пропонується в тендерній пропозиції.
Тому вважаємо, що тендерна пропозиція ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» не відповідає умовам тендерної пропозиції, а саме відсутній ланцюг поставки по системі – FSC у складі тендерної пропозиції.
Отже вважаємо, що тендерну пропозицію необхідно відхилити як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Друга підстава.
09.10.2024р.Замовник встановивши відсутність в тендерній пропозиції ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» ланцюга поставки по системі – FSC, у відповідності до п. 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», в електронній системі було виставлено вимогу з наступним текстом: «При перевірці документації Вашої тендерної пропозиції виявлено невідповідності, а саме: відсутня сертифікація ланцюга поставки по системі FSC. Просимо усунути невідповідності.» та надано 24 години для усунення невідповідностей.
ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» зазначену вимогу не виконало надавши лише лист роз’яснення зазначивши в ньому, що даний сертифікат не потрібно отримувати, ним надано Сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання №СУБЛП.01924 від 01.08.2024року ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT), а також те що отримати зазначений сертифікат ланцюга поставки FSC в терміни, які визначені для подачі тендерних пропозицій Учасниками, неможливо.
Вважаємо що в донному випадку замовник прийнявши пропозицію ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» грубо порушив норми особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», виходячи з наступного:
По перше.
У відповідності до особливостей здійснення закупівель п. 43 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Так як в складі тендерної пропозиції Переможця відсутні документи, а саме ланцюг поставки по системі – FSC яким підтверджується походження та якість сировини, замовник через електрону систему 09.10.2024р. опублікував вимогу до Переможця про надання такого документу.
Тобто в тендерній пропозиції відсутні документи підтверджуючі технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Разом з тим, зазначені документи не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей, у зв'язку з чим Замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей у зазначених вище документах.
Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. (Таке наше твердження підтверджується рішенням №9603-р/пк-пз від 29.06.2024р. Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
По друге.
Замовник прийняв пропозицію переможця лише тому, що той надав лист роз’яснення в якому пояснив, що зазначений ланцюг постачання та сертифікат FSC не потрібно подавати так як ними надано аналогічний Сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання №СУБЛП.01924 від 01.08.2024року ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT).
Враховуючи наведене звертаємо увагу Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель , що Сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання №СУБЛП.01924 від 01.08.2024року ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT) жодним чином не підтверджує ланцюг поставки по системі – FSC. Адже наданий сертифікат у відповідності до діючого законодавства підтверджує безпеку виготовлення та постачання продукції, та відноситься до сертифікатів які забезпечують безпечне виробництво та постачання продукції, а саме щодо охорони праці, в той час як сертифікат FSC підтверджує відсутність негативного впливу ведення лісового господарства на лісові екосистеми. Зміст сертифікату полягає у тому, щоб показати покупцям, що лісова продукція отримана з лісів, де процес ведення лісового господарства відповідає певним вимогам і критеріям.
Враховуючи наведене Замовник порушив діюче законодавство прийнявши пропозицію ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» в зв’язку з тим, що його тендерна пропозиція не містить документів на підтвердження якості сировини які вимагались тендерною документацією.
Таким чином, Пропозиція ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації та мала бути відхилена Замовником.
Враховуючи все викладене вище, тендерна пропозиція ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та мала бути відхилена Замовником на підставі вимог п. 2 ч.1 ст.31 Закону та пп. 2 п. 44 Особливостей.
Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «Лихачовська меблева фабрика», Замовник порушив вимоги ч.1 ст.31 Закону та п. 44 Особливостей, згідно з якими Замовник відхиляє тендерну пропозицію, у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерних пропозицій учасників, а саме –не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «Лихачовська меблева фабрика», яка не відповідає умовам закупівлі Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного ст.5 Закону, а саме – недискримінація учасників та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Враховуючи наведене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» переможцем оскаржуваної закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що рішення Замовника є неправомірним та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки допущено порушення ст. 5 Закону в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, недискримінації учасників та рівного ставлення до них; та порушено права Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, тому керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» переможцем закупівлі UA-2024-09-26-007911-a.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
26.09.2024р. Замовник оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2024-09-26-007911-a на придбання товару код за ДК 021:2015: 39110000-6 - Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (Лавки в найпростіші укриття).
ТОВ Дніпроспецторг 2019» (Скаржник) виявило бажання взяти участь у вказаному тендері та відповідно до вимог тендерної документації подало свою тендерну пропозицію.
07.10.2024 відбулося розкриття тендерних пропозицій та Замовник розпочав розгляд тендерних пропозицій.
Отримані тендерні пропозиції виглядали наступним чином:
Учасники Вартість пропозиції, грн. Рішення замовника
Учасник № 1 Товариство з обмеженою відповідальністю Меблева фабрика «Лихачовська меблева фабрика» 957 600,00 Визнано переможцем
Учасник № 2
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДНІПРОСПЕЦТОРГ 2019» (скаржник) 997 200,00 Не розглядався
ФОП «ДРАЧЕВСЬКА ОКСАНА АНАТОЛІЇВНА» 1 017 000,00 Не розглядався
11.10.2024 року Замовником було опубліковано Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 11.10.2024р. яким переможцем процедури торгів було визнано Учасника № 1 ТОВ «Лихачовська меблева фабрика»
Скаржник не погоджується з рішеннями замовника, вважає, що дії Замовника є такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, законні права та інтереси Скаржника, виходячи з наступного.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів, а саме принципів здійснення публічних закупівель встановлених пунктами 4,5 частини 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», таке наше твердження базується на наступному:
Перша підстава
Згідно з додатком № 6 до тендерної документації «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА вимогам тендерної документації» та додатком № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» на підтвердження походження та якості сировини, якщо Учасник є виробником Товару, він має надати сертифікацію ланцюга поставки по системі – FSC у складі тендерної пропозиції
На виконання зазначеного пункту додатку № 6 та додатку № 3 до тендерної документації переможець торгів як виробник продукції не надав ані сертифікацію ланцюга поставки по системі – FSC (що є додатком до сертифікату по системі FSC), ані сам сертифікат FSC.
Враховуючи наведене ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» наданими документами не підтвердило якість продукції яка ним пропонується в тендерній пропозиції.
Тому вважаємо, що тендерна пропозиція ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» не відповідає умовам тендерної пропозиції, а саме відсутній ланцюг поставки по системі – FSC у складі тендерної пропозиції.
Отже вважаємо, що тендерну пропозицію необхідно відхилити як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Друга підстава.
09.10.2024р.Замовник встановивши відсутність в тендерній пропозиції ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» ланцюга поставки по системі – FSC, у відповідності до п. 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», в електронній системі було виставлено вимогу з наступним текстом: «При перевірці документації Вашої тендерної пропозиції виявлено невідповідності, а саме: відсутня сертифікація ланцюга поставки по системі FSC. Просимо усунути невідповідності.» та надано 24 години для усунення невідповідностей.
ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» зазначену вимогу не виконало надавши лише лист роз’яснення зазначивши в ньому, що даний сертифікат не потрібно отримувати, ним надано Сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання №СУБЛП.01924 від 01.08.2024року ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT), а також те що отримати зазначений сертифікат ланцюга поставки FSC в терміни, які визначені для подачі тендерних пропозицій Учасниками, неможливо.
Вважаємо що в донному випадку замовник прийнявши пропозицію ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» грубо порушив норми особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», виходячи з наступного:
По перше.
У відповідності до особливостей здійснення закупівель п. 43 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Так як в складі тендерної пропозиції Переможця відсутні документи, а саме ланцюг поставки по системі – FSC яким підтверджується походження та якість сировини, замовник через електрону систему 09.10.2024р. опублікував вимогу до Переможця про надання такого документу.
Тобто в тендерній пропозиції відсутні документи підтверджуючі технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Разом з тим, зазначені документи не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей, у зв'язку з чим Замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей у зазначених вище документах.
Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. (Таке наше твердження підтверджується рішенням №9603-р/пк-пз від 29.06.2024р. Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
По друге.
Замовник прийняв пропозицію переможця лише тому, що той надав лист роз’яснення в якому пояснив, що зазначений ланцюг постачання та сертифікат FSC не потрібно подавати так як ними надано аналогічний Сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання №СУБЛП.01924 від 01.08.2024року ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT).
Враховуючи наведене звертаємо увагу Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель , що Сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання №СУБЛП.01924 від 01.08.2024року ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT) жодним чином не підтверджує ланцюг поставки по системі – FSC. Адже наданий сертифікат у відповідності до діючого законодавства підтверджує безпеку виготовлення та постачання продукції, та відноситься до сертифікатів які забезпечують безпечне виробництво та постачання продукції, а саме щодо охорони праці, в той час як сертифікат FSC підтверджує відсутність негативного впливу ведення лісового господарства на лісові екосистеми. Зміст сертифікату полягає у тому, щоб показати покупцям, що лісова продукція отримана з лісів, де процес ведення лісового господарства відповідає певним вимогам і критеріям.
Враховуючи наведене Замовник порушив діюче законодавство прийнявши пропозицію ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» в зв’язку з тим, що його тендерна пропозиція не містить документів на підтвердження якості сировини які вимагались тендерною документацією.
Таким чином, Пропозиція ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації та мала бути відхилена Замовником.
Враховуючи все викладене вище, тендерна пропозиція ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та мала бути відхилена Замовником на підставі вимог п. 2 ч.1 ст.31 Закону та пп. 2 п. 44 Особливостей.
Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «Лихачовська меблева фабрика», Замовник порушив вимоги ч.1 ст.31 Закону та п. 44 Особливостей, згідно з якими Замовник відхиляє тендерну пропозицію, у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерних пропозицій учасників, а саме –не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «Лихачовська меблева фабрика», яка не відповідає умовам закупівлі Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного ст.5 Закону, а саме – недискримінація учасників та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Враховуючи наведене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» переможцем оскаржуваної закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що рішення Замовника є неправомірним та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки допущено порушення ст. 5 Закону в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, недискримінації учасників та рівного ставлення до них; та порушено права Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, тому керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» переможцем закупівлі UA-2024-09-26-007911-a.
26.09.2024р. Замовник оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2024-09-26-007911-a на придбання товару код за ДК 021:2015: 39110000-6 - Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (Лавки в найпростіші укриття).
ТОВ Дніпроспецторг 2019» (Скаржник) виявило бажання взяти участь у вказаному тендері та відповідно до вимог тендерної документації подало свою тендерну пропозицію.
07.10.2024 відбулося розкриття тендерних пропозицій та Замовник розпочав розгляд тендерних пропозицій.
Отримані тендерні пропозиції виглядали наступним чином:
Учасники Вартість пропозиції, грн. Рішення замовника
Учасник № 1 Товариство з обмеженою відповідальністю Меблева фабрика «Лихачовська меблева фабрика» 957 600,00 Визнано переможцем
Учасник № 2
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДНІПРОСПЕЦТОРГ 2019» (скаржник) 997 200,00 Не розглядався
ФОП «ДРАЧЕВСЬКА ОКСАНА АНАТОЛІЇВНА» 1 017 000,00 Не розглядався
11.10.2024 року Замовником було опубліковано Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 11.10.2024р. яким переможцем процедури торгів було визнано Учасника № 1 ТОВ «Лихачовська меблева фабрика»
Скаржник не погоджується з рішеннями замовника, вважає, що дії Замовника є такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, законні права та інтереси Скаржника, виходячи з наступного.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів, а саме принципів здійснення публічних закупівель встановлених пунктами 4,5 частини 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», таке наше твердження базується на наступному:
Перша підстава
Згідно з додатком № 6 до тендерної документації «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА вимогам тендерної документації» та додатком № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» на підтвердження походження та якості сировини, якщо Учасник є виробником Товару, він має надати сертифікацію ланцюга поставки по системі – FSC у складі тендерної пропозиції
На виконання зазначеного пункту додатку № 6 та додатку № 3 до тендерної документації переможець торгів як виробник продукції не надав ані сертифікацію ланцюга поставки по системі – FSC (що є додатком до сертифікату по системі FSC), ані сам сертифікат FSC.
Враховуючи наведене ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» наданими документами не підтвердило якість продукції яка ним пропонується в тендерній пропозиції.
Тому вважаємо, що тендерна пропозиція ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» не відповідає умовам тендерної пропозиції, а саме відсутній ланцюг поставки по системі – FSC у складі тендерної пропозиції.
Отже вважаємо, що тендерну пропозицію необхідно відхилити як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Друга підстава.
09.10.2024р.Замовник встановивши відсутність в тендерній пропозиції ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» ланцюга поставки по системі – FSC, у відповідності до п. 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», в електронній системі було виставлено вимогу з наступним текстом: «При перевірці документації Вашої тендерної пропозиції виявлено невідповідності, а саме: відсутня сертифікація ланцюга поставки по системі FSC. Просимо усунути невідповідності.» та надано 24 години для усунення невідповідностей.
ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» зазначену вимогу не виконало надавши лише лист роз’яснення зазначивши в ньому, що даний сертифікат не потрібно отримувати, ним надано Сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання №СУБЛП.01924 від 01.08.2024року ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT), а також те що отримати зазначений сертифікат ланцюга поставки FSC в терміни, які визначені для подачі тендерних пропозицій Учасниками, неможливо.
Вважаємо що в донному випадку замовник прийнявши пропозицію ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» грубо порушив норми особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», виходячи з наступного:
По перше.
У відповідності до особливостей здійснення закупівель п. 43 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Так як в складі тендерної пропозиції Переможця відсутні документи, а саме ланцюг поставки по системі – FSC яким підтверджується походження та якість сировини, замовник через електрону систему 09.10.2024р. опублікував вимогу до Переможця про надання такого документу.
Тобто в тендерній пропозиції відсутні документи підтверджуючі технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Разом з тим, зазначені документи не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей, у зв'язку з чим Замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей у зазначених вище документах.
Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. (Таке наше твердження підтверджується рішенням №9603-р/пк-пз від 29.06.2024р. Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
По друге.
Замовник прийняв пропозицію переможця лише тому, що той надав лист роз’яснення в якому пояснив, що зазначений ланцюг постачання та сертифікат FSC не потрібно подавати так як ними надано аналогічний Сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання №СУБЛП.01924 від 01.08.2024року ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT).
Враховуючи наведене звертаємо увагу Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель , що Сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання №СУБЛП.01924 від 01.08.2024року ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT) жодним чином не підтверджує ланцюг поставки по системі – FSC. Адже наданий сертифікат у відповідності до діючого законодавства підтверджує безпеку виготовлення та постачання продукції, та відноситься до сертифікатів які забезпечують безпечне виробництво та постачання продукції, а саме щодо охорони праці, в той час як сертифікат FSC підтверджує відсутність негативного впливу ведення лісового господарства на лісові екосистеми. Зміст сертифікату полягає у тому, щоб показати покупцям, що лісова продукція отримана з лісів, де процес ведення лісового господарства відповідає певним вимогам і критеріям.
Враховуючи наведене Замовник порушив діюче законодавство прийнявши пропозицію ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» в зв’язку з тим, що його тендерна пропозиція не містить документів на підтвердження якості сировини які вимагались тендерною документацією.
Таким чином, Пропозиція ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації та мала бути відхилена Замовником.
Враховуючи все викладене вище, тендерна пропозиція ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та мала бути відхилена Замовником на підставі вимог п. 2 ч.1 ст.31 Закону та пп. 2 п. 44 Особливостей.
Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «Лихачовська меблева фабрика», Замовник порушив вимоги ч.1 ст.31 Закону та п. 44 Особливостей, згідно з якими Замовник відхиляє тендерну пропозицію, у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерних пропозицій учасників, а саме –не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «Лихачовська меблева фабрика», яка не відповідає умовам закупівлі Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного ст.5 Закону, а саме – недискримінація учасників та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Враховуючи наведене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» переможцем оскаржуваної закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що рішення Замовника є неправомірним та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки допущено порушення ст. 5 Закону в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, недискримінації учасників та рівного ставлення до них; та порушено права Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, тому керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «Лихачовська меблева фабрика» переможцем закупівлі UA-2024-09-26-007911-a.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір