• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Робочий одяг (ДК 021:2015:18110000-3: Формений одяг)

Торги відмінено

787 233.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 936.17 UAH
Період оскарження: 26.09.2024 13:57 - 01.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції

Номер: a656234ca5ec4d7fb4256a0434783cef
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-26-007466-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Тендерна пропозиція ТОВ "ГЛОБАЛ ІМІДЖ", яка відповідає всім вимогам Закону, Особливостей та Тендерної документації була неправомірно відхилена з підстав невідповідності наданого зразка товару, який є предметом закупівлі, і Замовник, ухвалюючи таке необ’єктивне, необґрунтоване та упереджене рішення, допустив порушення низки вимог законодавства про публічні закупівлі, а саме: пункту 5 частини першої статті 5 Закону України про «Публічні закупівлі» та пунктів 44 та 46 Особливостей, а тому таке рішення підлягає скасуванню.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 30.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.10.2024 16:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.11.2024 11:58
Дата виконання рішення Замовником: 02.12.2024 10:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Антимонопольного комітету України № 17647-р/пк-пз від 30.11.24 рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ГЛОБАЛ ІМІДЖ" скасовано.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГЛОБАЛ ІМІДЖ", Ірина Чубук 380974296969 globalimage2023@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6475349024fe43baa76dbf65869505d3
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ГЛОБАЛ ІМІДЖ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Предметом цієї скарги є рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГЛОБАЛ ІМІДЖ», прийняте під час процедури закупівлі, ідентифікатор № UA-2024-09-26-007466-a, оголошення про проведення якої було оприлюднено 26 вересня 2024 року, предмет закупівлі: Робочий одяг (ДК 021:2015:18110000-3: Формений одяг) (далі – Процедура закупівлі).
Електронний аукціон та розкриття пропозицій за вказаною закупівлею було проведено 04 жовтня 2024 р. Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій для участі у торгах було подано тендерні пропозиції наступними Учасниками: ТОВ «ГЛОБАЛ ІМІДЖ» та ТОВ "ТЕКСТИЛЬ-ЗАХИСТ".
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозиції, найбільш економічно-вигідною – стала пропозиція Скаржника з остаточною ціною 764 931,00 грн. з ПДВ.
Відповідно до Технічної специфікації, що викладена в Додатку 4 до Тендерної документації «Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі», предметом закупівлі у цих торгах є Куртка з флісовим утеплювачем (куртка, кофта флісова) та Штани утеплені.
Відповідно до вимог пункту 1.7 Розділу І Додатку 4 до Тендерної документації «Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі» Учасник повинен забезпечувати та відповідати наступним вимогам, а саме, на етапі розгляду Замовником тендерної пропозиції Учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною, Учасник повинен протягом 3-х робочих днів надати зразок Товару, який повинен відповідати технічним вимогам до предмета закупівлі згідно Додатку № 4 тендерної документації. Зразок товару (з маркуванням) надається на адресу Замовника: м. Чернігів, вул. Жабинського, 15. При поставці
товару приймання товару за якістю буде проводитися згідно наданого зразку.
На виконання вказаної вимоги Скаржник, в межах визначеного Тендерною документацією строку, передав Замовнику зразки товарів, які є предметом закупівлі.
Надалі, відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16 жовтня 2024 року № 2/ВТ Замовником було ухвалене рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГЛОБАЛ ІМІДЖ». У вказаному протоколі, як підстава для ухвалення такого рішення зазначено: «В ході розгляду Замовником зразка Товару було виявлено невідповідність технічним та якісним характеристикам, визначені Додатком 4 до тендерної документації.» Інших підстав для відхилення, пояснень чи обґрунтувань протокол не містить.
Вважаємо, що рішення є незаконним, а Замовник ухваливши його, допустив порушення вимог пункту 5 частини першої статті 5 Закону України про «Публічні закупівлі» (надалі за текстом - Закон) та пунктів 44 та 46 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, затверджених Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі за текстом - Особливості), з огляду на наступне.
Пунктом 5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено, що інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі передбачено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником; замовником зазначаються вимоги до предмета закупівлі згідно з частиною другою статті 22 Закону.
Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги Замовника до предмета закупівлі наведено у Додатку № 4 тендерної документації.
Разом з тим, Перелік документів, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції визначено у Додатку № 6 до Тендерної Документації.
Пунктом 4 вказаного Додатку встановлено, що технічні, якісні та кількісні вимоги до предмета закупівлі підписуються Учасником, що підтверджують згоду Учасника з їх умовами. Документами, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі встановлених замовником та надаються в складі тендерної пропозиції - є:
- згідно вимог Додатку № 4 до тендерної документації;
- Сертифікат якості або паспорт якості на основну тканину;
- Декларацію про відповідність вимогам Технічного регламенту,
-Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи використані матеріали (основну тканину),
- Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи використані матеріали (фурнітура).
Водночас Додаток № 4 до Тендерної документації не передбачено переліку та вимог до документів, що повинні бути надані учасниками у складі Тендерної пропозиції для підтвердження технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, окрім пункту 1.8. Розділу І Додатку 4, у якому вказано, що при наданні Учасником еквіваленту(ів) предмета закупівлі, який(і) вимагається(ються) Замовником, Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати на своєму фірмовому бланку, з № та датою, порівняльну таблицю із зазначенням технічних характеристик запропонованого(их) товару(ів) та предмета закупівлі, який(і) вимагається(ються).
На виконання вказаних пунктів Скаржник у складі тендерної пропозиції надав:
- Порівняльну таблицю від 01 жовтня 2024 року № 12-29;
- Сертифікат якості № 20-102 від 11 серпня 2019 р. на основну тканину арт. «Allround»;
- Сертифікат якості № 28/6 від 03 березня 2023 р. на основну тканину арт. «Windstop» (з перекладом);
- Декларацію про відповідність вимогам Технічного регламенту від 01 жовтня 2024 р (Модуль А);
- Декларація про відповідність засобу індивідуального захисту вимогам Технічного регламенту, реєстраційний № UA.D00019-23 від 10 листопада 2023 р.
- Декларація про відповідність засобу індивідуального захисту вимогам Технічного регламенту, реєстраційний № UA.D00018-23 від 10 листопада 2023 р.
- Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на основну тканину арт. «Allround» від 10 квітня 2020 року № 12.2-18-3/12813;
- Висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству на основну тканину арт. «Windstop» від 22 серпня 2024 року № 2024/04/3796;
- Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на фурнітуру від 03 квітня 2019 року № 12.2-18-3/12813 № 602-123-20-1/7040;
Додатково ТОВ «ГЛОБАЛ ІМІДЖ», на підвердження технічних та якісних показників пропонованого товару вимогам тендерної документації надало:
- Сертифікат про експертизу зразка на пропонований товар № UA.003.CT.023-23 від 10 листопада 2023 року;
- Сертифікат про експертизу зразка на пропонований товар № UA.003.CT.022-23 від 10 листопада 2023 року;
- Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на утеплювач № 602-123-20-1/9349 від 25 квітня 2019 року;
Надані нашою компанією документи підтверджують всі технічні та якісні характеристики товару, що пропонується нами у цьому тендері та відповідають тому вичерпному переліку, що встановлений у пункті 4 Додатку № 6 до та у Додатку 4 Тендерної документації.
Разом з тим, частиною першою статті 5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною 5 Закону замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Пунктом 31 Особливостей передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
- є такою, строк дії якої закінчився;
- є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
- не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
З огляду на наведені приписи законодавства, зразки товарів, що вимагалися та були надані Замовнику не є частиною тендерної пропозиції учасників, їх надання не передбачено чинним законодавством, а положення підпункту 2 пункту 44 Особливостей передбачають повноваження відхилити тендерну пропозицію, лише якщо вона не відповідає вимогам тендерної документації. Відтак, Замовник не мав законних підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, а ухваливши таке рішення (з тих підстав, що зразки товарів не відповідають технічним та якісним характеристикам), допустив грубе порушення норм чинного законодавства про публічні закупівлі. Слід констатувати, що таке рішення свідчить про необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі та зловживання Замовником своїми правами. Не маючи законних на те підстав, останній в порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей, неправомірно відхилив тендерну пропозицію, що відповідає всім вимогами Закону та Тендерної документації.
Крім того, пунктом 46 Особливостей передбачено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Натомість, як зазначалось раніше, в рішенні про відхилення Замовником тендерної пропозиції зазначена єдина підстава: «В ході розгляду Замовником зразка Товару було виявлено невідповідність технічним та якісним характеристикам, визначені Додатком 4 до тендерної документації.». Жодного обґрунтування, посиланням на умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція не відповідає і вказівки на те, у чому полягає така невідповідність – не зазначено. Також, Замовник не вказав у рішенні технічні показники товару, які суперечать встановленим у документації вимогам, не відобразив на підставі яких досліджень чи випробувань були зроблені такі висновки і не вказав, якими документами, фактичними даними чи іншими обставинами підтверджуються викладені у рішенні висновки.

Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника, яка відповідає всім вимогам Закону, Особливостей та Тендерної документації була неправомірно відхилена, а Замовник, ухвалюючи таке необ’єктивне, необґрунтоване та упереджене рішення, допустив порушення цілої низки вимог законодавства про публічні закупівлі, а саме: пункту 5 частини першої статті 5 Закону України про «Публічні закупівлі» та пунктів 44 та 46 Особливостей, а тому таке рішення підлягає скасуванню.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника