• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Перевезення та видалення 18 01 03* відходів; перевезення та видалення 20 01 31* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти)

Завершена

429 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 145.00 UAH
Період оскарження: 24.09.2024 16:09 - 17.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 4345180ed42c46fd8bdd69691c4b7cef
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-24-012643-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Дата розгляду скарги: 08.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.09.2024 15:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.10.2024 10:55
Дата виконання рішення Замовником: 15.10.2024 11:35
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №16504-р/пк-пз від 08.10.2024 та оприлюдненого в ЕСЗ 11.10.2024 до тендерної документації були внесені відповідні зміни (на підтвердження завантажено Протокол №146 та перелік внесених змін)
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6984f553dd36416186922fe8cd4684c2
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 24.09.2024 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Перевезення та видалення 18 01 03* відходів; перевезення та видалення 20 01 31* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти)» з очікуваною вартістю 429 000 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, затвердженої рішенням Рішенням уповноваженої особи від «20» вересня 2024 року, ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-24-012643-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1

пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1. пункт 4 Додатку № 8 4. Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (зокрема до тих, які зазначені у предметі закупівлі), визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Відповідно до вимог статті 27 ЗУ «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.

Відповідно до постанови КМУ від 19 грудня 2023 р. № 1328 «Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів» суб’єкти господарювання, які мають намір або здійснюють операції з оброблення відходів відповідно до Закону України “Про управління відходами” , зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності. Дозвіл видається суб’єкту господарювання, який здійснює операції з оброблення відходів на одному чи кількох об’єктах оброблення відходів.

Чинне законодавство не визначає такого терміну як Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (зокрема до тих, які зазначені у предметі закупівлі), визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».

Відповідно до вказаного вище, суб’єкт господарювання у сфері управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.

На офіційному сайті Міндовкілля розміщено реєстр у розділі Бізнесу – Дозволи та ліцензії - Декларації про провадження господарської діяльності (дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів) або за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/

Скаржник надає на розгляд Комісії яка доказ відповідь на звернення Скаржника до МІНДОВКІЛЛЯ щодо отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.

Скаржник надає на розгляд Комісії яка доказ декларацію про провадження господарської діяльності та реєстр декларацій про провадження господарської діяльності (дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів).

З урахуванням викладеного, суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.

Але не такий документ як зазначає Замовник в вимогах тендерної документації: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (зокрема до тих, які зазначені у предметі закупівлі), визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2. пункт 5.4. Додатку № 8 5.4. Копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»). Вимоги ЗУ «Про управління відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища») (додається як доказ) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення.

Чинне законодавство не визначає такого терміну як «стабільність процесу видалення».

За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»).

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії власний атестат виробництва.

За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»).

В той час як предметом закупівлі не передбачається вилучення з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку).

Також вимога щодо наявності атестату виробництва не передбачена Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додається в якості доказу).

Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Дискримінаційність даної вимоги також підтверджує рішення АМКУ № 11683-р/пк-пз від 05.07.2024 (додається як доказ).

Додатково зазначаємо, що дана вимога вже оскаржувалася Скаржником у даній процедурі закупівлі. Рішенням АМКУ № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (додається як доказ) було визнано дискримінаційний характер даної вимоги та зобов’язано Замовника внести зміни у тендерну документацію. Але Замовник не виконав вищезазначене рішення АМКУ у цій частині і не вніс відповідні зміни у тендерну документацію.
3. пункт 19 Додатку № 8 19. Учасник у складі пропозиції надає Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус). По-перше, даний Висновок з оцінки впливу на довкілля видається одноразово.
Також відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (додається в якості доказів) висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Даний Закон вступив в силу 23.05.2017 року. Скаржнику зокрема було видано еколого-експертну оцінку аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище від 13.12.2012 року (надається в якості доказу), тобто до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». З огляду на норму частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» видана Скаржнику еколого-експертна оцінка є чинною. Таким чином, Замовник повинен був передбачити у вимогах тендерної документції можливість надання замість Висновку з оцінки впливу на довкілля (іншого документа, що має такий статус) також висновків державної екологічної експертизи, одержаних до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

Крім цього, суб’єкти господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не повинні мати Висновку з оцінки впливу на довкілля (іншого документа, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами Учасником щодо відходів, які зазначені у предметі закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Такий обов’язок, як і такий документ, не встановлений також жодними нормами законодавства, зокрема Законом України «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів). Зокрема, у п.1 Ліцензійний умов встановлено, що ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності. Відповідно до п.6 Ліцензійних умов до заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи документи дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6. Додаток 6 до Ліцензійних умов передбачено, що Висновок з оцінки впливу на довкілля надається у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Тобто законодавством визначено, що під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».

Відповідно до п.4 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325 (додаються в якості доказів) провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія). Відповідно до ч.3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «Висновок з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами Учасником щодо відходів, які зазначені у предметі закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»» або іншого документу, що має такий статус, який підтверджує допустимість провадження планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами Учасником щодо відходів, які зазначені у предметі закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації і які регламентують здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, передбачають наявність лише дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами.

Разом з цим у Скаржника наявний Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (додається як доказ). Видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що наявність еколого-експертної оцінки аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище від 13.12.2012 року і відсутність Висновку з оцінки впливу на довкілля повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.

Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус).

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників. Аналогічні висновки зокрема містяться в рішенні АМКУ № 13271-р/пк-пз від 05.08.2024 (надається в якості доказу).

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Додатково зазначаємо, що дана вимога вже оскаржувалася Скаржником у даній процедурі закупівлі. Рішенням АМКУ № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (додається як доказ) було визнано дискримінаційний характер даної вимоги та зобов’язано Замовника внести зміни у тендерну документацію. Але Замовник не виконав вищезазначене рішення АМКУ у цій частині і не вніс відповідні зміни у тендерну документацію.
4. пункт 20 Додатку № 8 20. Учасник процедури закупівлі повинен мати статус підприємства критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. (На підтвердження надати у складі пропозиції довідку в довільній формі та скан-копію відповідного розпорядження Обласної військової адміністрації). Чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає обов’язкової належності суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами до підприємств критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Також незрозуміло, яким чином належність до підприємств критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період впливає на можливість виконання договору про закупівлю.

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за включення Скаржника до підприємств критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

Таки чином, участь у закупівлі зможуть взяти лише підприємства, які належать до критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
5. пункт 21.1. Додатку № 8 21.1. На підтвердження надати в складі тендерної пропозиції чинний договір, укладений із з суб’єктом господарювання, який здійснює господарську діяльність з медичної практики (ФОП, лікарня, медична установа, тощо), предметом якого є надання послуг з проведення щозмінних передрейсових та післярейсових медичних оглядів водіїв транспортних засобів (згідно з Положенням про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України) та наказ про видачу ліцензії або ліцензію, що надане суб’єкту господарювання (ФОП, лікарня, медична установа тощо) на провадження господарської діяльності з медичної практики. Відповідно до п.2.3. Розділу ІІ наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів за результатом попереднього (періодичного) медичного огляду медична комісія видає Медичну довідку.

Наказ №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів не регламентує та не встановлює обов’язку підприємству мати на підприємстві таке документальне підтвердження як:
- наказ про видачу ліцензії/ліцензія тощо, що надане суб’єкту господарювання (ФОП, лікарня тощо) на провадження господарської діяльності з медичної практики, яке відповідає чинному законодавству (є дійсним від дня оголошення закупівлі та до кінця надання послуг згідно умов закупівлі (договору);
- дійсний акредитаційний сертифікат, що наданий суб’єкту господарювання (ФОП, лікарня тощо), який здійснює господарську діяльність з медичної практики;
- диплом про навчання та посвідчення про проходження атестації лікарів, які проводить медичні огляди водіїв транспортних засобів за спеціальністю «сестринська справа», «лікувальна справа» (згідно Наказу МОЗ України та МВС України від 31.01.2013 року №65/80);
- довідка/витяг тощо про наявність дійсного запису в Базі даних медичних працівників даних медичного працівника, який проводить медичні огляди водіїв транспортних засобів.

Тому, зазначене Замовником документальне підтвердження інформації щодо щозмінних (перед рейсових та/або після рейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів складене всупереч вимогам наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів.

Скаржник має як доказ та надає Наказ МОЗ України №1602 від 06.09.2022 року та Наказ МОЗ України та МВС України від 31.01.2013 року №65/80.

Разом, з тим Скаржник вважає інформація щодо щозмінних (перед рейсових та/або після рейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів (згідно наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів) перевізника небезпечних медичних відходів/виконавця послуг має підтверджуватись медичною довідкою працівника водія, але не документами, які Замовник вимагає в цій частині тендерної документації.

Крім цього, чинним законодавством, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів) також не передбачена обов’язкова наявність вищезазначених документів, які вимагає Замовник. Разом з цим, даними Ліцензійними умовами встановлений вичерпний перелік документів, який повинен бути наявний в суб’єктів господарювання, які провадять господарську діяльність з управління небезпечними відходами.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності вищезазначених документів, які вимагає Замовник.

Більше того, вищезазначені документи, які вимагаються Замовником передбачені для суб’єктів господарювання, які провадять медичну практику. Скаржник не є таким суб’єктом. Крім цього, чинним законодавством, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 також не передбачено, що суб’єкти господарювання, які провадять господарську діяльність з управління небезпечними відходами повинні провадити також і медичну практику.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Про дискримінаційний характер даної вимоги свідчать також рішення АМКУ №12160-р/пк-пз від 15.07.2024 (додається в якості доказу).
6. пункт 1.2.
інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям

згідно
Додатку № 8 - Свідоцтво підвищення кваліфікації «Вимоги законодавчих та нормативних документів щодо практичної експлуатації установок очистки газу (ГОУ)» (не менше трьох фахівців). Відповідно до вимоги тендерної документації в цій частині Скаржник має навчання «Вимоги законодавчих та нормативних документів щодо практичної експлуатації установок очистки газу (ГОУ)» (для двох фахівців).

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії відповідні посвідчення працівників.

Разом з тим чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами саме не менше трьох відповідних фахів та більше того які мають саме сертифікати з підвищення кваліфікації «Вимоги законодавчих та нормативних документів щодо практичної експлуатації установок очистки газу (ГОУ)» (мінімум три фахівця).

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників, в тому числі вимагання в цій частині саме сертифіката.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
7. пункт 1.5.
інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям

згідно
Додатку № 8 1.5. Надати у складі пропозиції копії наказу про призначення відповідальних осіб (не менше двох осіб) з управління небезпечними відходами, які повинні мати вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр або спеціаліст) з доданням диплому про таку освіту. Відповідно до вимоги тендерної документації в цій частині Скаржник має призначену відповідальну особу з управління небезпечними відходами, яка має екологічні знання відповідно до п.12 Постанови КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами».

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії диплом еколога.

Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління виходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278, не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності саме не менше двох відповідальних осіб (не менше двох осіб) з управління небезпечними відходами, які мають вищу освіту екологічного напряму підготовки.

Крім цього, в якості доказів Скаржник надає комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Таким чином, видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що наявність однієї відповідальної особи з управління небезпечними відходами, яка має екологічні знання повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
8. пункт 1.6.
інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям

згідно
Додатку № 8 1.6. Надати у складі пропозиції гарантійний лист про наявність вантажника у штаті Учасника для забезпечення завантаження відходів у спецтранспорт власними силами. Надати наказ про прийняття на роботу вантажника, а також свідоцтво про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом (не менше трьох фахівців). Відповідно до вимоги тендерної документації в цій частині Скаржник має свідоцтво про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом (для двох фахівців).

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії свідоцтва про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом ( для двох фахівців).

Разом з тим чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278, не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами мати не менше трьох вантажників (фахівців) з свідоцтвом про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації