• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Комплекти обладнання та інвентарю на створення навчально-практичного центру сучасної професійної (професійно-технічної) освіти за професією «Кухар» на базі Державного навчального закладу «Хмельницький центр професійно-технічної освіти сфери послуг

Завершена

7 051 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 35 256.00 UAH
Період оскарження: 24.09.2024 15:13 - 19.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо встановлення Державним навчальним закладом «Хмельницький центр професійно-технічної освіти сфери послуг» дискримінаційних вимог у тендерній документації на закупівлю «Комплекти обладнання та інвентарю на створення навчально-практичного центру сучасної професійної (професійно-технічної) освіти за професією «Кухар» на базі Державного навчального закладу «Хмельницький центр професійно-технічної освіти сфери послуг» «ДК 021:2015:39310000-8: Обладнання для закладів громадського харчування».

Номер: b85a173e8e664473aaa8504c9995a6bc
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-24-010828-a.b2
Назва: СКАРГА щодо встановлення Державним навчальним закладом «Хмельницький центр професійно-технічної освіти сфери послуг» дискримінаційних вимог у тендерній документації на закупівлю «Комплекти обладнання та інвентарю на створення навчально-практичного центру сучасної професійної (професійно-технічної) освіти за професією «Кухар» на базі Державного навчального закладу «Хмельницький центр професійно-технічної освіти сфери послуг» «ДК 021:2015:39310000-8: Обладнання для закладів громадського харчування».
Скарга:
Державним навчальним закладом «Хмельницький центр професійно-технічної освіти сфери послуг» (надалі - Замовник) було оголошено про проведення процедури відкритих торгів на закупівлю Комплекти обладнання та інвентарю на створення навчально-практичного центру сучасної професійної (професійно-технічної) освіти за професією «Кухар» на базі Державного навчального закладу «Хмельницький центр професійно-технічної освіти сфери послуг». 30.09.2024 року Замовник протоколом №43 вніс зміни до тендерної документації, згідно якого вніс зміни до Додатку 6 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі». Скаржник не згідний із такими змінами до тендерної документації та вважає, їх дискримінаційними.
Дата розгляду скарги: 10.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.10.2024 14:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.10.2024 18:18
Дата виконання рішення Замовником: 17.10.2024 12:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення №16334-р/пк-пз від 10.10.2024 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель внесено зміни до тендерної документації оскаржуваних вимог з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Автор: ТОВ «СМАРТ-УА», Гладун Ольга Петрівна +380686562823 llcsmartua@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: cb2734c543764a6ca911ef46d84b2af9
Заголовок пункту скарги: Сертифікати ISO
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В Пункті 5 Додатку №6 до тендерної документації вимагається Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) виданий на виробництво нейтрального обладнання для підприємств громадського харчування.
Відповідно до пункту 6 вищезгаданого додатку на підтвердження технічних та якісних характеристик позиції «Господарська металева шафа для прибирального інвентарю» та «Металева гардеробна шафа дводверна» Учасник повинен надати наступні документи: Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) на Систему управління якістю та Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) на Систему управління якістю виданих виробнику обладнання та чинних на дату розкриття пропозицій.
Відповідно до пункту 7 Додатку 6 до тендерної документації на підтвердження технічних та якісних характеристик «Стіл круглий D70» Учасник повинен надати наступні документи: Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на Систему екологічного управління, Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) на Систему менеджменту якості, Сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) на Систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) на систему управління безпекою ланцюга постачання виданих виробнику обладнання та чинних на дату розкриття пропозицій.
Скаржник вважає, що встановлення вимоги надання в складі тендерної пропозиції Сертифікату на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) виданий на виробництво нейтрального обладнання для підприємств громадського харчування, Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) на Систему управління якістю та Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) на Систему управління якістю виданих виробнику обладнання та чинних на дату розкриття пропозицій для позицій «Господарська металева шафа для прибирального інвентарю» та «Металева гардеробна шафа дводверна» та Сертифікатів ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на Систему екологічного управління, ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) на Систему менеджменту якості, ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) на Систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) на систему управління безпекою ланцюга постачання виданих виробнику обладнання та чинних на дату розкриття пропозицій для позиції «Стіл круглий D70» є необгрунтованими та такими, що обмежують конкуренцію, зокрема участь в закупівлі скаржника.
Скаржник має можливість запропонувати Замовнику нейтральне обладнання для підприємств громадського харчування, господарську металеву шафу для прибирального інвентарю та металеву гардеробну шафу дводверну і круглий стіл виробника ТОВ «Стеллар» ЄДРПОУ 38989700. Товар, який планує запропонувати скаржник відповідає вимогам, що зазначені в пункті 1 Додатку №2 до тендерної документації, але виробник ТОВ «Стеллар» не має сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) на Систему управління якістю; ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) на Систему управління якістю; ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на Систему екологічного управління, ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) на Систему менеджменту якості; ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) на Систему управління охороною здоров’я та безпекою праці; ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) на систему управління безпекою ланцюга постачання.
Зазначені вимоги видаються виробнику і ніяким чином не впливають на якість товару чи його технічні характеристики.
Отже участь в закупівлі зможуть взяти лише учасники, які запропонують нейтральне обладнання для підприємств громадського харчування, господарську металеву шафу для прибирального інвентарю, металеву гардеробну шафу дводверну, стіл круглий виробника (-ів), які мають цілий перелік сертифікатів ISO, які в свою чергу не стосуються ніяким чином технічних характеристик товару.
Відповідно до пункту 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Як наявність документального підтвердження обмеження конкуренції та необгрунтованості вимоги надаємо висновок державно санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-1/8941 від 23.04.2020 на Меблі сталеві (згідно переліку, що виготовляються ТОВ «СТЕЛЛАР».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 5c03e21ddbc74c29b6323bcb695a0b97
Заголовок пункту скарги: Акт огляду
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В пункті 11 додатку №6 до тендерної документації вказано для оцінки об’єму послуг, із здійснення монтажу та встановлення обладнання передбачається виїзд фахівця Учасника для огляду місця встановлення обладнання. Витрати на відвідування місця встановлення обладнання Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою, про що Учасником надається гарантійний лист. За результатами огляду складається акт за підписом представника Замовника з відбитком печатки та представника Учасника, датований після дати оголошення закупівлі, Учасник у складі пропозиції надає належно оформлений акт разом з іншими документами.
Скаржник вважає вимогу встановлену у такій редакції такою, що суперечить чинному законодавству, оскільки, відповідно до пункту 1 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Вважаємо, що вимога зазначена в наведеній редакції порушує вимоги пункту 1 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною, тобто такою, що обмежує конкуренцію, оскільки, враховуючи обмежені строки для подання пропозицій, на учасника покладається зобов'язання:
- здійснити огляд обʼєкту;
- скласти акт огляду обʼєкту;
- підписати цей Акт в уповноваженої особи Замовника;
При цьому, у Тендерній документації відсутні будь-які запобіжники від зловживань зі сторони Замовника. Замовник може проігнорувати надісланий запит, не організувати обстеження об'єкта чи не підписати Акт огляду об'єкта, куди постачатиметься товар у строк, поки триває період подачі пропозицій.
Проте, існує висока ймовірність, що у Процедурі закупівлі приймуть участь лише ті Учасники, що зможуть надати Акт огляду об'єкта, куди постачається товар, підписаний уповноваженою особою Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників Процедурі закупівлі, у тому числі, до Скаржника.
По суті, Замовник у такий спосіб забезпечує наявність у нього інструменту, який ставить Учасника у залежність від прийняття ним рішень, та може бути використаний для відхилення Пропозицій учасників, які з об'єктивних причин не зможуть надати Акт огляду об'єкта, куди передбачається поставка товару, з підписом уповноваженої особи.
Місце реєстрації Скаржника вул. Шевченка Т., 44a, с. Миклашів, 81140, адреса Замовника: 29017, Україна , Хмельницька обл., Хмельницький, вулиця Панаса Мирного, будинок 5, щоб здійснити акт огляду необхідно відвідати адресу замовника та якимось чином заставити уповноважену особу Замовника підписати акт огляду.
Враховуючи наведене участь зможе взяти лише той учасник який має підписаний Замовником акт огляду обʼєкту, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Відповідно до пункту 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Як наявність документального підтвердження обмеження конкуренції та незаконності вимоги надаємо Закон України «Про публічні закупівлі» та Витяг ЄДР ТОВ «СМАРТУ-УА», що підтверджує адресу Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 72719aa608934fb0ba2be09d6d545a5c
Заголовок пункту скарги: Надання зразків під час розгляду тендерних пропозицій
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В пункті 12 додатку №6 до тендерної документації вказано Замовник під час розгляду тендерної пропозиції має право запросити в Учасника закупівлі зразок товару, для проведення його фактичного (натурального) огляду та перевірки на відповідність технічним вимогам. В разі відсутності можливості Учасника надати протягом 3-х робочих днів запрошуваний зразок Замовнику, пропозиція може бути відхилена, як така, що не відповідає технічним вимогам Замовника. У складі тендерної пропозиції надати погодження з цією вимогою.
Скаржник вважає вимогу встановлену у такій редакції такою, що суперечить чинному законодавству, оскільки, відповідно до частини 1 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до частини 7 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку.
Відповідно до пункту 4.1.1. Розділу IV Тендерної документації Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 02.10.2024 до 18:00 год.
Відповідно до пункту 47 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Виходячи із наведеного учасник не має права вимагати будь яких документів чи вимог під час розгляду тендерної пропозиції, окрім тих що передбачені Законом України «Про публічні закупівлі» чи Особливостями.
Також відповідно до пункту 44 Особливостей встановлені випадки коли учасник може відхилити тендерну пропозицію учасника.
Не надання протягом 3-х робочих днів запрошуваного зразку Замовнику не може трактуватись як така, що не відповідає технічним вимогам Замовника, оскільки тендерна пропозиція подається до кінцевого строку подання встановленого в тендерній документації.
Відповідно до пункту 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Як наявність документального підтвердження обмеження конкуренції та незаконності вимоги надаємо Закон України «Про публічні закупівлі» та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 6807f444537341e092c1f46011be2edc
Заголовок пункту скарги: Рідкий миючий засіб
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 19 Додатку №6 до тендерної документації Додаток №2 до тендерної документації ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ підписане та скріплене печаткою, у разі наявності, як підтвердження відповідності, запропонованого нами товару, усім технічним, якісним та кількісним характеристикам, встановленим до предмету закупівлі та повідомляємо, що у разі визнання нас переможцем процедури закупівлі та укладення договору із замовником про поставку товару, згодні та підтверджуємо свою можливість і готовність дотримуватись усіх вимог замовника, зазначених в оголошенні про проведення відкритих торгів, в тендерній документації та додатках до неї.
В пункті 1 «Технічні так кількісні характеристики предмета закупівлі» в таблиці 1, що розміщена в Додатку №2 вказано Пароконвектомат бойлерний на 10 рівнів з комплектом аксесуарів гастроємностей із технічною характеристикою Система liquid smart wash (рідкий миючий засіб).
Скаржник вважає, що встановлення такої вимоги в тендерній документації є необгрунтованою та такою, що обмежує конкуренцію, зокрема участь в закупівлі скаржника, оскільки скаржник має можливість запропонувати Пароконвектомат бойлерний на 10 рівнів з комплектом аксесуарів гастроємностей Rational iCombi Pro 10-1/1, який має таку характеристику із таблетованими миючими засобами, замість рідкого миючого засобу.
Отже участь за таких умов в закупівлі зможуть взяти лише учасники, які запропонують Пароконвектомат бойлерний на 10 рівнів з комплектом аксесуарів гастроємностей із технічною характеристикою Система liquid smart wash (рідкий миючий засіб).
Відповідно до пункту 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Як наявність документального підтвердження обмеження конкуренції та необгрунтованості вимоги надаємо технічний паспорт на Пароконвектомат Rational iCombi Pro 10-1/1.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА щодо встановлення Державним навчальним закладом «Хмельницький центр професійно-технічної освіти сфери послуг» дискримінаційних вимог у тендерній документації на закупівлю «Комплекти обладнання та інвентарю на створення навчально-практичного центру сучасної професійної (професійно-технічної) освіти за професією «Кухар» на базі Державного навчального закладу «Хмельницький центр професійно-технічної освіти сфери послуг» «ДК 021:2015:39310000-8: Обладнання для закладів громадського харчування».

Номер: 2212e3ff758f4dd3bf25b84dbca743af
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-24-010828-a.a1
Назва: СКАРГА щодо встановлення Державним навчальним закладом «Хмельницький центр професійно-технічної освіти сфери послуг» дискримінаційних вимог у тендерній документації на закупівлю «Комплекти обладнання та інвентарю на створення навчально-практичного центру сучасної професійної (професійно-технічної) освіти за професією «Кухар» на базі Державного навчального закладу «Хмельницький центр професійно-технічної освіти сфери послуг» «ДК 021:2015:39310000-8: Обладнання для закладів громадського харчування».
Скарга:
Замовник встановив дискримінаційні вимогу у тендерній документації.
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 29.09.2024 00:00
Автор: ТОВ «СМАРТ-УА», Гладун Ольга Петрівна +380686562823 llcsmartua@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f6d90728baa1489aa58e08d802c088a8
Заголовок пункту скарги: Сертифікати ISO
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: В Пункті 2 «Інші умови» Додатку №2 до тендерної документації вказано Учасник надає інформацію про відповідність запропонованого до поставки товару технічним та якісним вимогам Замовника, шляхом надання під час проведення процедури (завантажені в електронну систему на момент проведення аукціону) закупівлі, сканованих копій наступних документів, завірених печаткою учасника (у разі наявності).
Відповідно до абзацу 4 цього ж пункту вимагається Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) виданий на виробництво нейтрального обладнання для підприємств громадського харчування.
Відповідно до абзацу 5 вищезгаданого пункту на підтвердження технічних та якісних характеристик позиції «Господарська металева шафа для прибирального інвентарю» та «Металева гардеробна шафа дводверна» Учасник повинен надати наступні документи: Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) на Систему управління якістю та Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) на Систему управління якістю виданих виробнику обладнання та чинних на дату розкриття пропозицій.
Відповідно до абзацу 6 цього ж пункту на підтвердження технічних та якісних характеристик «Стіл круглий D70» Учасник повинен надати наступні документи: Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на Систему екологічного управління, Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) на Систему менеджменту якості, Сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) на Систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) на систему управління безпекою ланцюга постачання виданих виробнику обладнання та чинних на дату розкриття пропозицій.
Скаржник вважає, що встановлення вимоги надання в складі тендерної пропозиції Сертифікату на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) виданий на виробництво нейтрального обладнання для підприємств громадського харчування, Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) на Систему управління якістю та Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) на Систему управління якістю виданих виробнику обладнання та чинних на дату розкриття пропозицій для позицій «Господарська металева шафа для прибирального інвентарю» та «Металева гардеробна шафа дводверна» та Сертифікатів ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на Систему екологічного управління, ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) на Систему менеджменту якості, ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) на Систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) на систему управління безпекою ланцюга постачання виданих виробнику обладнання та чинних на дату розкриття пропозицій для позиції «Стіл круглий D70» є необгрунтованими та такими, що обмежують конкуренцію, зокрема участь в закупівлі скаржника.
Скаржник має можливість запропонувати Замовнику нейтральне обладнання для підприємств громадського харчування, господарську металеву шафу для прибирального інвентарю та металеву гардеробну шафу дводверну і круглий стіл виробника ТОВ «Стеллар» ЄДРПОУ 38989700. Товар, який планує запропонувати скаржник відповідає вимогам, що зазначені в пункті 1 Додатку №2 до тендерної документації, але виробник ТОВ «Стеллар» не має сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) на Систему управління якістю; ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) на Систему управління якістю; ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на Систему екологічного управління, ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) на Систему менеджменту якості; ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) на Систему управління охороною здоров’я та безпекою праці; ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) на систему управління безпекою ланцюга постачання.
Зазначені вимоги видаються виробнику і ніяким чином не впливають на якість товару чи його технічні характеристики.
Отже участь в закупівлі зможуть взяти лише учасники, які запропонують нейтральне обладнання для підприємств громадського харчування, господарську металеву шафу для прибирального інвентарю, металеву гардеробну шафу дводверну, стіл круглий виробника (-ів), які мають цілий перелік сертифікатів ISO, які в свою чергу не стосуються ніяким чином технічних характеристик товару.
Відповідно до пункту 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Як наявність документального підтвердження обмеження конкуренції та необгрунтованості вимоги надаємо висновок державно санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-1/8941 від 23.04.2020 на Меблі сталеві (згідно переліку, що виготовляються ТОВ «СТЕЛЛАР».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 344882bd21a54e7e8300bc38836a66c9
Заголовок пункту скарги: Акт огляду обʼєкту
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В абзаці 10 пункту 2 «Інші умови» додатку №2 до тендерної документації вказано для оцінки об’єму послуг, із здійснення монтажу та встановлення обладнання передбачається виїзд фахівця Учасника для огляду місця встановлення обладнання. Витрати на відвідування місця встановлення обладнання Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою, про що Учасником надається гарантійний лист. За результатами огляду складається акт за підписом представника Замовника з відбитком печатки та представника Учасника, датований після дати оголошення закупівлі, Учасник у складі пропозиції надає належно оформлений акт разом з іншими документами.
Скаржник вважає вимогу встановлену у такій редакції такою, що суперечить чинному законодавству, оскільки, відповідно до пункту 1 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Вважаємо, що вимога зазначена в наведеній редакції порушує вимоги пункту 1 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною, тобто такою, що обмежує конкуренцію, оскільки, враховуючи обмежені строки для подання пропозицій, на учасника покладається зобов'язання:
- здійснити огляд обʼєкту;
- скласти акт огляду обʼєкту;
- підписати цей Акт в уповноваженої особи Замовника;
При цьому, у Тендерній документації відсутні будь-які запобіжники від зловживань зі сторони Замовника. Замовник може проігнорувати надісланий запит, не організувати обстеження об'єкта чи не підписати Акт огляду об'єкта, куди постачатиметься товар у строк, поки триває період подачі пропозицій.
Проте, існує висока ймовірність, що у Процедурі закупівлі приймуть участь лише ті Учасники, що зможуть надати Акт огляду об'єкта, куди постачається товар, підписаний уповноваженою особою Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників Процедурі закупівлі, у тому числі, до Скаржника.
По суті, Замовник у такий спосіб забезпечує наявність у нього інструменту, який ставить Учасника у залежність від прийняття ним рішень, та може бути використаний для відхилення Пропозицій учасників, які з об'єктивних причин не зможуть надати Акт огляду об'єкта, куди передбачається поставка товару, з підписом уповноваженої особи.
Місце реєстрації Скаржника вул. Шевченка Т., 44a, с. Миклашів, 81140, адреса Замовника: 29017, Україна , Хмельницька обл., Хмельницький, вулиця Панаса Мирного, будинок 5, щоб здійснити акт огляду необхідно відвідати адресу замовника та якимось чином заставити уповноважену особу Замовника підписати акт огляду.
Враховуючи наведене участь зможе взяти лише той учасник який має підписаний Замовником акт огляду обʼєкту, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Відповідно до пункту 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Як наявність документального підтвердження обмеження конкуренції та незаконності вимоги надаємо Закон України «Про публічні закупівлі» та Витяг ЄДР ТОВ «СМАРТУ-УА», що підтверджує адресу Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 9cb7cee150b54fe8a8387eb7ff8926b9
Заголовок пункту скарги: Надання зразків товару у період кваліфікації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В абзаці 12 пункту 2 «Інші умови» додатку №2 до тендерної документації вказано Замовник під час розгляду тендерної пропозиції має право запросити в Учасника закупівлі зразок товару, для проведення його фактичного (натурального) огляду та перевірки на відповідність технічним вимогам. В разі відсутності можливості Учасника надати протягом 3-х робочих днів запрошуваний зразок Замовнику, пропозиція може бути відхилена, як така, що не відповідає технічним вимогам Замовника. У складі тендерної пропозиції надати погодження з цією вимогою.
Скаржник вважає вимогу встановлену у такій редакції такою, що суперечить чинному законодавству, оскільки, відповідно до частини 1 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до частини 7 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку.
Відповідно до пункту 4.1.1. Розділу IV Тендерної документації Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 02.10.2024 до 18:00 год.
Відповідно до пункту 47 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Виходячи із наведеного учасник не має права вимагати будь яких документів чи вимог під час розгляду тендерної пропозиції, окрім тих що передбачені Законом України «Про публічні закупівлі» чи Особливостями.
Також відповідно до пункту 44 Особливостей встановлені випадки коли учасник може відхилити тендерну пропозицію учасника.
Не надання протягом 3-х робочих днів запрошуваного зразку Замовнику не може трактуватись як така, що не відповідає технічним вимогам Замовника, оскільки тендерна пропозиція подається до кінцевого строку подання встановленого в тендерній документації.
Відповідно до пункту 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Як наявність документального підтвердження обмеження конкуренції та незаконності вимоги надаємо Закон України «Про публічні закупівлі» та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: a6c052989f3042708b8525556b88a510
Заголовок пункту скарги: Рідкий миючий засіб
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: В пункті 1 «Технічні так кількісні характеристики предмета закупівлі» в таблиці 1 вказано Пароконвектомат бойлерний на 10 рівнів з комплектом аксесуарів гастроємностей із технічною характеристикою Система liquid smart wash (рідкий миючий засіб).
Скаржник вважає, що встановлення такої вимоги в тендерній документації є необгрунтованою та такою, що обмежує конкуренцію, зокрема участь в закупівлі скаржника, оскільки скаржник має можливість запропонувати Пароконвектомат бойлерний на 10 рівнів з комплектом аксесуарів гастроємностей Rational iCombi Pro 10-1/1, який має таку характеристику із таблетованими миючими засобами, замість рідкого миючого засобу.
Отже участь за таких умов в закупівлі зможуть взяти лише учасники, які запропонують Пароконвектомат бойлерний на 10 рівнів з комплектом аксесуарів гастроємностей із технічною характеристикою Система liquid smart wash (рідкий миючий засіб).
Відповідно до пункту 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Як наявність документального підтвердження обмеження конкуренції та необгрунтованості вимоги надаємо технічний паспорт на Пароконвектомат Rational iCombi Pro 10-1/1.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації