• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Комплект технічних засобів для виготовлення і експлуатації БпЛА типу FPV 10’

Завершена

200 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 23.09.2024 12:44 - 16.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

дискримінаційні вимоги Замовника

Номер: 32dd582fe57a4e9ab66efbab3ec1deaa
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-23-006105-a.c1
Назва: дискримінаційні вимоги Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 07.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.09.2024 14:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.10.2024 12:01
Дата виконання рішення Замовником: 14.10.2024 12:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 07.10.2024 року № 16376-р/пк-пз, внесені зміни в тендерну документацію за предметом закупівлі «Комплект технічних засобів для виготовлення і експлуатації БпЛА типу FPV 10’», код ДК 021:2015:34730000-3 Частини повітряних і космічних літальних апаратів та вертольотів, ідентифікатор закупівлі № UA-2024-09-23-006105-a шляхом публікації Додатку 2 в новій редакції.
Автор: ФОП Бігун Владислав Олегович, Бігун Владислав 380674122103 vladbigunpr@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 292940c61906405c8be67b7310073683
Заголовок пункту скарги: Вимога про надання зразку товару
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 23-09-2024 року Військова частина А7043 (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосило процедуру закупівлі: відкриті торги з урахуванням Особливостей, Класифікатор та його відповідний код ДК 34730000-3 - Частини повітряних і космічних літальних апаратів та вертольотів, Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-09-23-006105-a за найменування: «Комплект технічних засобів для виготовлення і експлуатації БпЛА типу FPV 10’».
Уважно ознайомившись з умовами та вимогами, викладеними у тендерній документації на закупівлю товарів, затвердженої рішенням Замовника, переконані у тому, що деякі вимоги, поставлені Замовником до потенційних Учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права фізичної особи – підприємця Бігун В.О. (надалі - Скаржник) на рівну конкуренцію.
Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), у ст. 5 Закону прямо передбачено, що Замовники забезпечують вільний доступ всіх Учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону.
Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції Учасників. Тобто Замовник встановлює такі вимоги до Учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних Учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні.
Відповідно до Закону тендерна документація — це обов’язковий документ, який розробляє та затверджує Замовник з подальшим оприлюдненням на веб порталі Уповноваженого органу. Саме відповідно до вимог тендерної документації Учасники готують тендерну пропозицію, тобто головне правило є таким: тендерна пропозиція = тендерна документація.
ПУНКТ 1. Вимога про надання зразку товару
Відповідно до Додаток 2 “Технічна специфікація” Тендерної документації Замовником встановлено наступне :
“Протягом 4 (чотирьох) робочих днів з дня проведення електронного аукціону електронною системою закупівель Учасник повинен представити та продемонструвати 1 комплект товару на відповідність всім технічним вимогам та якісним характеристикам відповідно Технічній специфікації, про що складається протокол випробування товару. У разі невідповідності товару всім технічним вимогам та якісним характеристикам відповідно Технічній специфікації Замовник відхиляє Тендерну пропозицію Учасника.”
Вважаю вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційними в силу наступного:
Зразки товару не є складовою Пропозиції учасника у
розумінні Закону, отже невідповідність наданих зразків умовам Документації чи їх ненадання не може бути підставою для відхилення Пропозицій учасників відповідно до вимог статті 31 Закону.
Вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містять дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Тому відповідно статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Крім того дії Замовника в частині зазначеної вище умови Документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону та один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Також встановлена вимога є дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України. Частиною 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що у Документації зазначаються такі відомості, в тому числі:
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
При цьому, згідно ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Крім того, ч. 5 ст. 23 Закону встановлено, що маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 342f5ac84b8f43d8b8a3aa6b52d0a28e
Заголовок пункту скарги: Вимога про надання товару, що немає аналогів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку №2 «Технічна специфікація» Тендерної документації Замовником встановлено дуже велику кількість вимог до комплектуючих, надмірно деталізують характеристики товару. Такий детальний опис не дає можливості запропонувати аналогічний товар, характеристики у тендерній документації були прописані виключно для конкретної моделі товару під певного виробника/постачальника.
Зауважимо, що хоча Замовником на виконання ч. 4 ст. 23 Закону формально і зазначено у тендерній документації «або еквівалент», проте еквіваленту не існую з підстав які вже обґрунтовано і зазначались вище, а саме: кожна складова частина предмету закупівлі прописана під конкретного виробника/постачальника. Таким чином, вимоги до обладнання вказані настільки деталізовано, що запропонувати будь-які аналоги неможливо, оскільки вони не відповідатимуть умовам технічної специфікації. З огляду на встановлення саме таких дискримінаційних вимог ,Замовник намагається звузити можливість кількості учасників, які мають можливість перемогти і виконати предмет закупівлі пропонуючи інші продукти та торгові марки з не гіршими показниками та можливостями що здатні виконати предмет закупівлі. Зазначене дає підстави вважати, що встановлення саме таких дискримінаційних вимог тендерної документації щодо предмету закупівлі, що технічні вимоги до обладнання у тендерній документації усвідомлено виписані заздалегідь під конкретного постачальника/виробника товару, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, вимоги тендерної документації викладено таким чином, що фактично, призводить до відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, з огляду на технічні вимоги до предмету закупівлі , що не відповідає ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, вимоги тендерної документації у цій частині порушують не тільки безпосередньо ч. 4 ст. 23 Закону, а й основоположні принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників зазначених у ст. 5 Закону, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації, а саме прибрати завищені параметри до товарів, надмірну деталізацію характеристик, привести тендерну документацію в порядок згідно чинного законодавства.

Відповідно до частини другої статті 18 Закону, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази.
Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Пункт 6 частини п’ятої статті 18 Закону до скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
Відповідно до пункту 56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення уповноваженої особи Замовника, про затвердження Тендерної документації, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі :

1. Тендерна документація ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ВІДКРИТИХ ТОРГІВ (з особливостями) ЗА ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ ДК 021:2015:34730000-3 Частини повітряних і космічних літальних апаратів та вертольотів №UA-2024-09-23-006105-a.
2. Укладені за результатами проведення публічних закупівель договори, в яких Скаржник є постачальником товару відповідно до його діяльності.
3. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відносно фізичної особи-підприємця Бігун Владислава Олеговича, із зазначенням видів економічної діяльності.
Також на підтвердження зацікавленості та досвіду за предметом цієї закупівлі надаю номер закупівлі в системі Прозоро у відкритому доступі, де Скаржник як Фізична особа підприємець визначений переможцем: UA-2024-07-01-006483-a, UA-2024-06-18-004386-a, UA-2024-03-22-004649-a, UA-2024-06-20-007659-a, UA-2024-06-14-004662-a, UA-2024-06-18-013012-a, UA-2024-04-20-000385-a. Тобто, протягом 2024 року Скаржника, як Фізична особа підприємець визначено переможцем та укладено договори за умови відсутності дискримінаційних вимог у тендерних документація.

Отже вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містить дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Вважаю, що в цілому, ці вимоги Замовника є абсолютно необґрунтованими.

Скаржник переконаний, що зміна у тендерної документації цих вимог надасть можливість брати участь у процедурі Закупівлі всім потенційним Учасникам, в тому числі фізичним-особам підприємцям.

З урахуванням запропонованих змін, Замовником не будуть порушуватись права та законні інтереси Учасників та законодавчо встановлені принципи здійснення публічних закупівель.

На підтвердження спроможності виконання Скаржником договорів поставки товару умов аналогічних за напрямком(поставки техніки):, надаю документальне підтвердження/ докази у вигляді укладених за номерами закупівель договорів:
1. UA-2024-03-22-004649-a. (Договір №86 від 19.04.2024 року на 8 аркушах)
2. UA-2024-06-18-004386-a (Договір № 101 від 04.07.2024 року, на 8 аркушах).
3. UA-2024-07-01-006483-a (Договір № 222 від 24.07.2024 року, на 6 аркушах)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації