• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Хлорит натрію, водний розчин 7.5%, кислота соляна, водний розчин 9%

Завершена

802 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 022.00 UAH
Період оскарження: 20.09.2024 16:28 - 27.09.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної закупівлі

Номер: 618d986408424395a0d2863d2b644b4b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-20-012132-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 04.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.09.2024 16:05
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 08.10.2024 18:36
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 08.10.2024 18:36
Автор: ТОВ "ХІМРЕАГЕНТ", Віктор Двойнішніков +380734225150 zakupki@chemreagent.dp.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d1b1e57ead2f462ea9879b85d4ee6321
Заголовок пункту скарги: Скаржник вважає дискримінаційною вимогу про надання чинний сертифікат на управління якістю згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 9001:2015 в галузі виробництва та торгівлі (продажу) саме Учасника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 6 розділу 4 «Перелік документів та/або інформації щодо інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам» Додатку 1 тендерної документації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» повинно бути надано чинний сертифікат Учасника на управління якістю згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 9001:2015 в галузі виробництва та торгівлі (продажу).
Скаржник вважає дискримінаційною вимогу про надання чинний сертифікат на управління якістю згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 9001:2015 в галузі виробництва та торгівлі (продажу) саме Учасника, з огляду на наступне.
Наше підприємство має можливість поставити товар:
-реагент для виробництва діоксиду хлору «Bukochem Diox-7» (хлорит натрію 7,5%) виробництва ТОВ «СЕТ», який повністю відповідає умовам закупівлі;
-кислоту хлоридну синтетичну технічну, тип 1, виробництва ТОВ «СЕТ», який повністю відповідає умовам закупівлі.
Виробник товару ТОВ «СЕТ» має сертифікат ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги», який дійсний до 09.05.2025 року.
Даний товар не виробляється нашим підприємством і ми не зобов’язані мати сертифікат на управління якістю згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 9001:2015 в галузі виробництва та торгівлі (продажу).
Замовник не обґрунтував в чому полягає специфіка даної вимоги для всіх учасників, а тому її виконати зможуть лише виробники товару. А тому, Замовник обмежив коло учасників лише виробниками товару по закупівлі.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають чинний сертифікат Учасника на управління якістю згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 9001:2015 в галузі виробництва та торгівлі (продажу), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, ТОВ «Хімреагент».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 553487536366470abe50b31bdd13b9c6
Заголовок пункту скарги: Скаржник вважає дискримінаційною вимогу щодо надання аналогічних договорів саме за предметом закупівлі (Хлорит натрію, водний розчин 7.5%, кислота соляна, водний розчин 9%), що позбавляє можливості нашого підприємства прийняти участь не зважаючи на багаторічний досвід поставки хімічних товарів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 1.2.1 розділу 1.2 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Додатку 1 тендерної документації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
1) довідку у довільній формі, що містить інформацію про досвід виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (договорів);
2) не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі;
3) лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору.
Аналогічним вважається договір за предметом закупівлі.
Відповідно до п. 4.1 тендерної документації назва предмета закупівлі: “Хлорит натрію, водний розчин 7.5%, кислота соляна, водний розчин 9%” ДК 021:2015 – 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини
Скаржник вважає дискримінаційною вимогу щодо надання аналогічних договорів саме за предметом закупівлі (Хлорит натрію, водний розчин 7.5%, кислота соляна, водний розчин 9%), що позбавляє можливості нашого підприємства прийняти участь не зважаючи на багаторічний досвід поставки хімічних товарів.
Скаржник має багаторічний досвід постачання хімічних речовин на підприємства України. На підтвердження цього факту надаємо аналогічні договори. Однак, Скаржник ніколи не здійснював постачання хлориту натрію саме з концентрацією 7,5% та кислоту соляну 9%, а лише з концентрацією від 33% (що передбачає наявність більшої кількості дозвільних документів).
Даний товар як за своїми фізичними властивостями, так і за правилами перевезення не відрізняється від інших товарів по закупівлі.
Однак, не зрозуміло чому Замовник вимагає надати на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів саме на Хлорит натрію, водний розчин 7.5%, кислота соляна, водний розчин 9%.
За таких обставин для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» вимога про надання аналогічних договорів саме за предметом закупівлі є дискримінаційною для Скаржника, яке має досвід виконання інших товарів по закупівлі в межах однієї групи товарів Код ДК 021:2015: 2431.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 02a7616c6c8e46b5b9b19c26c9d1838d
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п. 5 Додатку 2 тендерної документації у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документи чинний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований товар, що є дискримінаційною вимогою.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 5 Додатку 2 тендерної документації у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документи чинний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований товар.
Відповідно до п. 4 розділу 4 «Перелік документів та/або інформації щодо інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам» Додатку 1 тендерної документації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» повинно бути надано чинний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований товар.
1 жовтня 2023 року вступив в дію Закон України «Про систему громадського здоров’я», відповідно до прикінцевих положень якого Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» втратив чинність. Законом України «Про систему громадського здоров’я» проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видачі за результатами її проведення відповідних висновків не передбачено. А тому даний висновок як документ скасовано.
Крім того, згідно з пп. 30 п. 3 Розділу "IX. Прикінцеві та перехідні положення" Закону України «Про систему громадського здоров’я» з Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженому Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», були виключені п.п. 7, 8, 9, якими висновки Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на документацію, техніку, продукцію, речовини, матеріали, небезпечні фактори тощо визначалися обов'язковим дозвільним документом для їх використання.
Відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров'я України від 19.10.2023 № 1829 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства охорони здоров’я України від 09 жовтня 2000 року № 247» зазначено, зокрема: «НАКАЗУЮ: 1. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства охорони здоров’я України від 09 жовтня 2000 року № 247 «Про затвердження Тимчасового порядку проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 січня 2001 року за № 4/5195».
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Наше підприємство має можливість поставити товар:
-реагент для виробництва діоксиду хлору «Bukochem Diox-7» (хлорит натрію 7,5%) виробництва ТОВ «СЕТ», який повністю відповідає умовам закупівлі;
-кислоту хлоридну синтетичну технічну, тип 1, виробництва ТОВ «СЕТ», який повністю відповідає умовам закупівлі.
Однак, ні виробник, ні наше підприємство немає чинного висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований товар, а отримати його немає можливості у зв’язку із скасування процедури отримання даного документи та взагалі скасування Закону, який регулював необхідність його отримання.
За таких умов, вимога тендерної документації в цій частині суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої Пропозиції. Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 4961d91e4eb34cdaaee1550484f3730d
Заголовок пункту скарги: Скаржник вважає, що Замовник безпідставно включив вимогу про підтвердження проходження підготовки водіїв Транспортної компанії з організації перевезень (посвідчення про навчання) з правил охорони праці на автомобільному транспорті НПАОП 0.00-1.62-12
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 7 Додатку 2 тендерної документації у разі залучення Транспортних компаній з організації перевезень Учасник у складі тендерної пропозиції надає:
- копію договору з транспортною компанією з організації перевезень;
- ліцензію, на право провадження господарської діяльності перевезення небезпечних вантажів Транспортної компанії з організації перевезень;
- свідоцтво про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів Транспортної компанії з організації перевезень;
- свідоцтво ДОПНВ про підготовку водіїв Транспортної компанії з організації перевезень, безпосередньо виконуючих перевезення небезпечних вантажів;
- підтвердження проходження підготовки водіїв Транспортної компанії з організації перевезень (посвідчення про навчання) з правил охорони праці на автомобільному транспорті НПАОП 0.00-1.62-12, видані відповідними установами.
Скаржник вважає, що Замовник безпідставно включив вимогу про підтвердження проходження підготовки водіїв Транспортної компанії з організації перевезень (посвідчення про навчання) з правил охорони праці на автомобільному транспорті НПАОП 0.00-1.62-12, з огляду на наступне.
Скаржник здійснює постачання хімічних речовин на постійній основі і для цього уклав договір на надання послуг з перевезення та транспортно-експедиційного обслуговування №2023/08-18 від 18.08.2023 з ТОВ «ВЕЛТРАНС УКРАЇНА», яке має спеціальні транспортні засоби, які допущені до перевезення небезпечних вантажів.
Питання безпеки при перевезення небезпечних вантажів в Україні регулюється, зокрема, нормами наказу МВС України № 656 від 04.08.2018 "Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів", Закону України "Про перевезення небезпечних вантажів", Закону України "Про приєднання України до Європейської угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ)", Закону України "Про дорожній рух".
Основними документами, які дозволяють здійснювати перевезення небезпечних вантажів є свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів, а для водіїв - свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія.
Відповідно до статті 19 Закону України "Про перевезення небезпечних вантажів" встановлено вимоги до транспортних засобів, якими перевозяться небезпечні вантажі. Транспортні засоби, якими перевозяться небезпечні вантажі, повинні відповідати вимогам безпеки, охорони праці та екології, а також у встановлених законодавством випадках мати відповідне маркування і свідоцтво про допущення до перевезення небезпечних вантажів. У разі дорожнього перевезення небезпечних вантажів відповідність зазначеним вимогам транспортних засобів, обладнання, підготовки водіїв перевіряється 6 територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України з видачею відповідних свідоцтв про допуск до перевезення.
Жоден з вищезазначених нормативно-законодавчих актів не вимагає від суб'єктів господарювання, які здійснюють перевезення небезпечних вантажів, отримувати посвідчення про навчання з правил охорони праці на автомобільному транспорті НПАОП 0.00-1.62-12.
Разом із тим, Правила охорони праці на автомобільному транспорті затв. Наказом МНС України від 09.07.2012 № 964
Відповідно до цих Правил в розділі XIV «Вимоги безпеки під час навантаження, розвантаження та перевезення вантажів» лише два рази згадується необхідність мати посвідчення на право виконання робіт, це п. 4.5, 5.1:
4.5. До керування краном допускаються особи, які пройшли навчання за програмою кранівників і мають при собі посвідчення на право виконання цієї роботи.
5.1. До виконання стропальних та такелажих робіт допускаються особи, що мають посвідчення на право проведення цих робіт.
В інших випадках при автомобільному перевезенні згадка про потребу мати посвідчення мова не йде.
Більш того, Відповідно до п. 2.1, 2.2 Правил охорони праці на автомобільному транспорті згідно зі статтею 13 Закону України «Про охорону праці» роботодавець зобов’язаний створити на кожному робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до вимог чинного законодавства, а також забезпечити додержання вимог щодо прав працівників у сфері охорони праці.
З цією метою роботодавець забезпечує розробку і функціонування системи управління охороною праці.
Згідно зі статтею 5 Закону України "Про охорону праці" усі працівники повинні бути поінформовані роботодавцем під підпис про умови праці на підприємстві, наявність на робочому місці, де вони будуть працювати, небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, можливі наслідки їхнього впливу на здоров'я та про права працівників на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до чинного законодавства та колективного договору.
Отже, жодної згадки про необхідність роботодавця видавати посвідчення немає, а тому Замовник безпідставно включив дану вимогу до тендерної документації.
За таких умов, виконати вищевказану вимогу зможуть лише учасники, які на підтвердження проходження підготовки водіїв Транспортної компанії з організації перевезень наддадуть посвідчення про навчання з правил охорони праці на автомобільному транспорті НПАОП 0.00-1.62-12, видані відповідними установами, що є дискримінаційним до Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації