-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги медичних лабораторій (код за ДК 021:2015 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні)
Завершена
379 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 798.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 798.00 UAH
Період оскарження:
20.09.2024 15:45 - 27.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Номер:
ac2c6412bf4f4484942a5d0af69bb7df
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-20-011286-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Скарга:
Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf.p7s.zip 09.10.2024 13:40
- sign.p7s 09.10.2024 13:45
- рішення від 11.10.2024 № 16672.pdf 11.10.2024 15:38
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.10.2024 № 17124.pdf 22.10.2024 14:51
- рішення від 21.10.2024 № 17124.pdf 24.10.2024 14:07
- Пояснення по скарзі .docx 15.10.2024 20:00
- Пояснення по скарзі UA-2024-09-20-011286-a.b1.pdf 15.10.2024 20:00
- 04. СЕРТИФІКАТ ISO 9001 укр до 2026.pdf 15.10.2024 20:00
- Довідка щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази.pdf 15.10.2024 20:00
- Протокол 272 від 04.10.2024р..pdf 15.10.2024 20:00
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.doc 15.10.2024 20:00
- Додаток 2.doc 15.10.2024 20:00
- Додаток 1.doc 15.10.2024 20:02
- Протокол скасування рішення.pdf 25.10.2024 11:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.10.2024 15:57
Дата розгляду скарги:
21.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.10.2024 15:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.10.2024 14:07
Дата виконання рішення Замовником:
25.10.2024 11:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення про відхилення учасника скасоване.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a54a13a35b9c43a8be66d9c3c35feb95
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
20.09.2024 Комунальне некомерційне підприємство «Чернігівський медичний центр сучасної онкології» Чернігівської обласної ради (далі – Замовник) оголосило процедуру закупівлі відкриті торги (з врахуванням Особливостей) в електронній системі закупівель за предметом закупівлі: Послуги медичних лабораторій (код за ДК 021:2015 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні), (далі – Процедура закупівлі).
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.09.2024 № 268 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Товариство з обмеженою відповідальністю «МЛ «ДІЛА» (далі – Скаржник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду надання послуг, що відповідають предмету закупівлі, взяло участь в Процедурі закупівлі та подало тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 30.09.2024.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 2 учасника, а саме:
- Скаржник з остаточною ціновою пропозицією 330 200,00 грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «СІ ЕС ДІ ЛАБ» з остаточною ціновою пропозицією 333 000,00 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Скаржника. Рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.10.2024, висвітленого протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 272, (далі – Рішення 272) тендерну пропозицію Скаржника відхилено.
Скаржник вважає Рішення 272 безпідставним, неправомірним, необ’єктивним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин 1, 4, 6 та 7 статті 26 Закону 922.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, у т.ч. відповідно до вимог абзацу першого частини 3 статті 22 Закону 922, зокрема іншу інформацію та/або документи передбачених даною тендерною документацією та додатками до неї.
Згідно пункту 3.3. розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації учасник повинен забезпечити логістику від Замовника до лабораторії із дотриманням умов транспортування біологічного матеріалу, в тому числі підтримання холодового режиму. На підтвердження надати: копію сертифікату за стандартом ДСТУ ISO 9001:2015 на систему управління якістю протиударних термоконтейнерів, термосумок, одноразових термобоксів, аптечних термобоксів, акумуляторів холоду, боксів та пакетів для утилізації медичних відходів.
У складі своєї пропозиції Скаржник надав Сертифікат на систему управління якістю, зареєстровану в реєстрі ООВ за номером SES-2023-1009-1, виданий 09.10.2023, (далі – Сертифікат), яким посвідчується, що система управління якістю Товариства з обмеженою відповідальністю «ГЛЮДОР» щодо сфери діяльності: виробництво серійне та на замовлення протиударних термоконтейнерів, термосумок, одноразових термобоксів, аптечних термобоксів, акумуляторів холоду, боксів та пакетів для утилізації медичних відходів, відповідає ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
Під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника Замовник не взяв до уваги наявність у складі пропозиції Сертифікату. В подальшому Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника за Рішенням 272.
У Рішенні 272 Замовник зазначив, що Скаржник не підтвердив наявність у нього необхідних виробів (термосумки, термобоксів, акумуляторів холоду та пакетів для утилізації медичних відходів) для транспортування біологічного матеріалу, в тому числі підтримання холодового режиму та відповідно не підтвердив можливість забезпечення ним логістики від замовника до лабораторії із дотриманням умов транспортування біологічного матеріалу, в тому числі підтримання холодового режиму, а саме: не надав копію сертифікату за стандартом ДСТУ ISO 9001:2015 на систему управління якістю наявних у нього протиударних термоконтейнерів, термосумок, одноразових термобоксів, аптечних термобоксів, акумуляторів холоду, боксів та пакетів для утилізації медичних відходів.
Тим самим, на думку Замовника, тендерна пропозиція Скаржника не відповідає медико-технічним вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Тому Замовник відхилив пропозицію Скаржника з підстави абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Таке твердження Замовника є абсурдним та необ’єктивним.
По-перше: відповідно до абзацу 1 пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Рішення 272 не містить посилання на умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція Скаржника не відповідає.
Крім того умови Тендерної документації, в тому числі пункту 3.3. розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, не містили вимог щодо підтвердження в учасників наявність у нього необхідних виробів (термосумки, термобоксів, акумуляторів холоду та пакетів для утилізації медичних відходів) для транспортування біологічного матеріалу, в тому числі підтримання холодового режиму.
Варто також зазначити, що Тендерна документація взагалі не містила вимог щодо підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію, визначеному пунктом 1 частини 2 статті 16 Закону 922, а саме щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
По-друге: виходячи зі змісту вимоги пункту 3.3. розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації визначалось, що учасник повинен забезпечити логістику від Замовника до лабораторії із дотриманням умов транспортування біологічного матеріалу, в тому числі підтримання холодового режиму. Поряд з цим наведена умова не передбачала вимоги підтвердження наявності в учасника необхідних виробів (термосумки, термобоксів, акумуляторів холоду та пакетів для утилізації медичних відходів) для транспортування біологічного матеріалу, в тому числі підтримання холодового режиму. Також ця умова не визначала вимоги щодо власника сертифікату (тобто чи це сертифікат учасника, чи співвиконавця, чи взагалі виробника протиударних термоконтейнерів, термосумок, одноразових термобоксів, аптечних термобоксів, акумуляторів холоду, боксів та пакетів для утилізації медичних відходів.
По-третє: відповідно до частини 11 статті 26 Закону 922 документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT), прийнятий методом підтвердження за Наказом Державного підприємства «Науково-дослідний інститут метрології вимірювальних і управляючих систем» від 31.12.2015 № 221, (далі - ДСТУ ISO 9001:2015). ДСТУ ISO 9001:2015 установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація:
- Повинна показати свою здатність постійно надавати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги.
- Зорієнтована на підвищення задоволеності замовника завдяки результативному застосуванню системи, зокрема процесів поліпшування системи та забезпечування відповідності вимогам замовника й застосовним законодавчим і регламентувальним вимогам.
Усі умови ДСТУ ISO 9001:2015 є загальними та призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає.
За ДСТУ ISO 9001:2015 до уваги беруться такі фактори, як лідерство, політика організації, дії стосовно ризиків і можливостей, цілі у сфері якості та планування їх досягнення, планування змін. Крім того ДСТУ ISO 9001:2015 встановлюються положення щодо підтримки системи управління якістю за допомогою ресурсів, компетенції, обізнаності, проінформованості та документального підкріплення. Система управління якістю встановлюється також щодо виробництва, оскільки організація повинна планувати, запроваджувати та контролювати процеси, потрібні для задоволення вимог щодо надання продукції та послуг. Організація повинна оцінювати свою дієвість, в тому числі за допомогою внутрішнього аудиту, та аналізувати систему управління, а також визначати та вибирати можливості для поліпшування і виконувати будь-які необхідні дії для задоволення вимог замовника та підвищення задоволеності замовника.
Таким чином, виходячи зі змісту редакції ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 9001:2015 поширюється саме на діяльність організації, а не на продукцію чи на окреме майно організації.
Тим самим і сертифікат відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 на систему управління якістю саме на майно протиударні термоконтейнери, термосумки, одноразові термобокси, аптечні термобокси, акумулятори холоду, бокси та пакети для утилізації медичних відходів не може бути виданий. Тобто сертифікат відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 не може підтвердити наявність переліченого майна.
Натомість такий сертифікат видається на систему управління якістю щодо виробництва згаданого майна, яким і є Сертифікат, який надано у складі пропозиції Скаржника.
По-четверте: відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Документ, що вимагається згідно пункту 3.3. розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, не є забезпеченням тендерної пропозиції та не є документом про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Тобто навіть якщо і брати до уваги твердження Замовника щодо відсутності сертифікату за стандартом ДСТУ ISO 9001:2015 на систему управління якістю наявних у нього протиударних термоконтейнерів, термосумок, одноразових термобоксів, аптечних термобоксів, акумуляторів холоду, боксів та пакетів для утилізації медичних відходів, замовник повинен був би надати можливість Скаржнику виправити таку невідповідність.
За таких обставин можна вважати, що Замовником порушено приписи пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
Враховуючи викладене Скаржник жодним чином не порушив умови Процедури закупівлі, в тому числі Тендерної документації. Крім того відсутня невідповідність пропозиції Скаржника умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі Тендерної документації. Таким чином тендерна пропозиція Скаржника відхилена безпідставно.
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.09.2024 № 268 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Товариство з обмеженою відповідальністю «МЛ «ДІЛА» (далі – Скаржник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду надання послуг, що відповідають предмету закупівлі, взяло участь в Процедурі закупівлі та подало тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 30.09.2024.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 2 учасника, а саме:
- Скаржник з остаточною ціновою пропозицією 330 200,00 грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «СІ ЕС ДІ ЛАБ» з остаточною ціновою пропозицією 333 000,00 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Скаржника. Рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.10.2024, висвітленого протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 272, (далі – Рішення 272) тендерну пропозицію Скаржника відхилено.
Скаржник вважає Рішення 272 безпідставним, неправомірним, необ’єктивним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин 1, 4, 6 та 7 статті 26 Закону 922.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, у т.ч. відповідно до вимог абзацу першого частини 3 статті 22 Закону 922, зокрема іншу інформацію та/або документи передбачених даною тендерною документацією та додатками до неї.
Згідно пункту 3.3. розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації учасник повинен забезпечити логістику від Замовника до лабораторії із дотриманням умов транспортування біологічного матеріалу, в тому числі підтримання холодового режиму. На підтвердження надати: копію сертифікату за стандартом ДСТУ ISO 9001:2015 на систему управління якістю протиударних термоконтейнерів, термосумок, одноразових термобоксів, аптечних термобоксів, акумуляторів холоду, боксів та пакетів для утилізації медичних відходів.
У складі своєї пропозиції Скаржник надав Сертифікат на систему управління якістю, зареєстровану в реєстрі ООВ за номером SES-2023-1009-1, виданий 09.10.2023, (далі – Сертифікат), яким посвідчується, що система управління якістю Товариства з обмеженою відповідальністю «ГЛЮДОР» щодо сфери діяльності: виробництво серійне та на замовлення протиударних термоконтейнерів, термосумок, одноразових термобоксів, аптечних термобоксів, акумуляторів холоду, боксів та пакетів для утилізації медичних відходів, відповідає ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
Під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника Замовник не взяв до уваги наявність у складі пропозиції Сертифікату. В подальшому Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника за Рішенням 272.
У Рішенні 272 Замовник зазначив, що Скаржник не підтвердив наявність у нього необхідних виробів (термосумки, термобоксів, акумуляторів холоду та пакетів для утилізації медичних відходів) для транспортування біологічного матеріалу, в тому числі підтримання холодового режиму та відповідно не підтвердив можливість забезпечення ним логістики від замовника до лабораторії із дотриманням умов транспортування біологічного матеріалу, в тому числі підтримання холодового режиму, а саме: не надав копію сертифікату за стандартом ДСТУ ISO 9001:2015 на систему управління якістю наявних у нього протиударних термоконтейнерів, термосумок, одноразових термобоксів, аптечних термобоксів, акумуляторів холоду, боксів та пакетів для утилізації медичних відходів.
Тим самим, на думку Замовника, тендерна пропозиція Скаржника не відповідає медико-технічним вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Тому Замовник відхилив пропозицію Скаржника з підстави абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Таке твердження Замовника є абсурдним та необ’єктивним.
По-перше: відповідно до абзацу 1 пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Рішення 272 не містить посилання на умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція Скаржника не відповідає.
Крім того умови Тендерної документації, в тому числі пункту 3.3. розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, не містили вимог щодо підтвердження в учасників наявність у нього необхідних виробів (термосумки, термобоксів, акумуляторів холоду та пакетів для утилізації медичних відходів) для транспортування біологічного матеріалу, в тому числі підтримання холодового режиму.
Варто також зазначити, що Тендерна документація взагалі не містила вимог щодо підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію, визначеному пунктом 1 частини 2 статті 16 Закону 922, а саме щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
По-друге: виходячи зі змісту вимоги пункту 3.3. розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації визначалось, що учасник повинен забезпечити логістику від Замовника до лабораторії із дотриманням умов транспортування біологічного матеріалу, в тому числі підтримання холодового режиму. Поряд з цим наведена умова не передбачала вимоги підтвердження наявності в учасника необхідних виробів (термосумки, термобоксів, акумуляторів холоду та пакетів для утилізації медичних відходів) для транспортування біологічного матеріалу, в тому числі підтримання холодового режиму. Також ця умова не визначала вимоги щодо власника сертифікату (тобто чи це сертифікат учасника, чи співвиконавця, чи взагалі виробника протиударних термоконтейнерів, термосумок, одноразових термобоксів, аптечних термобоксів, акумуляторів холоду, боксів та пакетів для утилізації медичних відходів.
По-третє: відповідно до частини 11 статті 26 Закону 922 документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT), прийнятий методом підтвердження за Наказом Державного підприємства «Науково-дослідний інститут метрології вимірювальних і управляючих систем» від 31.12.2015 № 221, (далі - ДСТУ ISO 9001:2015). ДСТУ ISO 9001:2015 установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація:
- Повинна показати свою здатність постійно надавати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги.
- Зорієнтована на підвищення задоволеності замовника завдяки результативному застосуванню системи, зокрема процесів поліпшування системи та забезпечування відповідності вимогам замовника й застосовним законодавчим і регламентувальним вимогам.
Усі умови ДСТУ ISO 9001:2015 є загальними та призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає.
За ДСТУ ISO 9001:2015 до уваги беруться такі фактори, як лідерство, політика організації, дії стосовно ризиків і можливостей, цілі у сфері якості та планування їх досягнення, планування змін. Крім того ДСТУ ISO 9001:2015 встановлюються положення щодо підтримки системи управління якістю за допомогою ресурсів, компетенції, обізнаності, проінформованості та документального підкріплення. Система управління якістю встановлюється також щодо виробництва, оскільки організація повинна планувати, запроваджувати та контролювати процеси, потрібні для задоволення вимог щодо надання продукції та послуг. Організація повинна оцінювати свою дієвість, в тому числі за допомогою внутрішнього аудиту, та аналізувати систему управління, а також визначати та вибирати можливості для поліпшування і виконувати будь-які необхідні дії для задоволення вимог замовника та підвищення задоволеності замовника.
Таким чином, виходячи зі змісту редакції ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 9001:2015 поширюється саме на діяльність організації, а не на продукцію чи на окреме майно організації.
Тим самим і сертифікат відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 на систему управління якістю саме на майно протиударні термоконтейнери, термосумки, одноразові термобокси, аптечні термобокси, акумулятори холоду, бокси та пакети для утилізації медичних відходів не може бути виданий. Тобто сертифікат відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 не може підтвердити наявність переліченого майна.
Натомість такий сертифікат видається на систему управління якістю щодо виробництва згаданого майна, яким і є Сертифікат, який надано у складі пропозиції Скаржника.
По-четверте: відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Документ, що вимагається згідно пункту 3.3. розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, не є забезпеченням тендерної пропозиції та не є документом про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Тобто навіть якщо і брати до уваги твердження Замовника щодо відсутності сертифікату за стандартом ДСТУ ISO 9001:2015 на систему управління якістю наявних у нього протиударних термоконтейнерів, термосумок, одноразових термобоксів, аптечних термобоксів, акумуляторів холоду, боксів та пакетів для утилізації медичних відходів, замовник повинен був би надати можливість Скаржнику виправити таку невідповідність.
За таких обставин можна вважати, що Замовником порушено приписи пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
Враховуючи викладене Скаржник жодним чином не порушив умови Процедури закупівлі, в тому числі Тендерної документації. Крім того відсутня невідповідність пропозиції Скаржника умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі Тендерної документації. Таким чином тендерна пропозиція Скаржника відхилена безпідставно.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, зокрема Рішення 272, неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, зокрема Рішення 272.