-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ендоскопічна цифрова система – 1 комплект (НК 024:2023 код 35616- Система ендоскопічної візуалізації); Гістероскоп- 1 комплект (НК 024:2023: 36628 — Гістероскоп жорсткий) «код ДК 021:2015 33160000-9 «Устаткування для операційних блоків»
Завершена
950 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 750.00 UAH
Період оскарження:
20.09.2024 15:16 - 25.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне визначення переможця процедури закупівлі
Номер:
f8cd6fa9a8af42f2a1433cb7290a22c5
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-20-010413-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірне визначення переможця процедури закупівлі
Скарга:
ФОП Шульга Олег Юрійович (далі – Скаржник) вважає, що рішення уповноваженої особи, щодо визначення переможцем закупівлі учасника ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА прийняте з порушенням норм чинного законодавства та вимог Тендерної документації, оскільки тендерна пропозиція ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА не відповідає технічним умовам, що визначені у тендерній документації. Зокрема, Рішення прийняте з порушеннями ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості). Керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою .
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Додаток 3 (2) (1).pdf 08.10.2024 15:27
- 2. Технічні описи.pdf 08.10.2024 15:28
- 3. Декларації, сертифікати (3).pdf 08.10.2024 15:28
- Скарга на рішення про переможця.docx 08.10.2024 15:28
- Скарга на рішення про переможця.pdf 08.10.2024 15:28
- sign.p7s 08.10.2024 15:28
- заперечення на пояснення.docx 15.10.2024 16:30
- Заперечення на пояснення.pdf 15.10.2024 16:30
- 1. Інформація щодо внутрішнього тубуса та маніпулятора (робочий елемент)..pdf 15.10.2024 16:30
- рішення від 10.10.2024 № 16627.pdf 10.10.2024 14:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.10.2024 № 17035.pdf 18.10.2024 13:10
- рішення від 17.10.2024 № 17035.pdf 22.10.2024 16:26
- Пояснення для АМКУ 14.10.2024 11:40
- Пояснення для АМКУ у форматі "doc" 14.10.2024 11:40
- Пояснення для АМКУ від виробника 14.10.2024 11:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.10.2024 15:32
Дата розгляду скарги:
17.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.10.2024 14:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.10.2024 16:26
Дата виконання рішення Замовником:
23.10.2024 09:26
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Комунальне некомерційне підприємство "Бродівська центральна міська лікарня" (код ЄДРПОУ: 01998226) зобов'язується скасувати рішення про визначення фізичної особи-підприємця НАДТОЧІЙ ОЛЕНИ ВІКТОРІВНИ переможцем процедури закупівлі — "Ендоскопічна цифрова система – 1 комплект (НК 024:2023 код 35616- Система ендоскопічної візуалізації); Гістероскоп- 1 комплект (НК 024:2023: 36628 — Гістероскоп жорсткий) "код ДК 021:2015 33160000-9 "Устаткування для операційних блоків", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-20-010413-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a7fbb8299e7844379d3eab1da3d50628
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне визначення переможця процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
І. Підстави подання скарги.
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, 20.09.2024 року була оголошена закупівля товарів за процедурою «Відкриті торги з особливостями» за предметом: Ендоскопічна цифрова система ДК 021:2015: 33160000-9 Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 35616 Система ендоскопічної візуалізації – 1 комплект; Гістероскоп ДК 021:2015: 33160000-9 Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 36628 Гістероскоп жорсткий – 1 комплект.
Очікувана вартість закупівлі становить 950 000,00 грн. з ПДВ.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій Учасниками - 28 вересня 2024 року о 00:00.
Згідно результатів аукціону, який відбувся 30.09.2024 року о 14:03, прийняли участь наступні учасники:
1. ФОП "НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА" – остаточна пропозиція – 665 950 грн з ПДВ;
2. ФОП Шульга Олег Юрійович – остаточна пропозиція – 949 452 грн з ПДВ.
04 жовтня 2024 року в електронній системі закупівель Уповноваженою особою Замовника було опубліковано повідомлення про намір укласти договір та визначено переможцем закупівлі ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА.
ФОП Шульга Олег Юрійович (далі – Скаржник) вважає, що рішення уповноваженої особи, щодо визначення переможцем закупівлі учасника ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА прийняте з порушенням норм чинного законодавства та вимог Тендерної документації, оскільки тендерна пропозиція ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА не відповідає технічним умовам, що визначені у тендерній документації. Зокрема, Рішення прийняте з порушеннями ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості). Керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
1) Щодо невідповідностей тендерної пропозиції ФОП Надточій Олена Вікторівна:
По-перше: У Додатку 3 до тендерної документації Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Ендоскопічна цифрова система – 1 комплект (НК 024:2023 код 35616- Система ендоскопічної візуалізації); Гістероскоп- 1 комплект (НК 024:2023: 36628 — Гістероскоп жорсткий) «код ДК 021:2015 33160000-9 «Устаткування для операційних блоків» п.2 містить «Товар, запропонований Учасником, повинен бути внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку. На підтвердження Учасник повинен надати завірену копію декларації або копії документів, що підтверджують можливість введення в обіг або експлуатацію (застосування) медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно з вимогами технічного регламенту.».
Учасником ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА надано файл «Декларації, сертифікати (3).pdf», в якому представлені декларації про відповідність, які не містять найменування щодо предмету закупівлі, а саме: Гістероскоп (НК 024:2023: 36628 — Гістероскоп жорсткий), таким чином надані декларації про відповідність не підтверджують введення в обіг предмету закупівлі відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності.
По-друге: В складі тендерної пропозиції міститься файл «Технічні описи.pdf», в якому ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА розписує комплектацію на Гістероскоп в комплекті – 1 комплект. Файл містить інформацію про складові комплекту, в тому числі «Внутрішній тубус розміром 13 Fr., довжиною 220 мм.». ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА надає підтвердження, що товар внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності на кожну комплектуючу позицію Гістероскопу в комплекті – 1 комплект, проте надані документи, а саме файл «Декларації» не містять відомостей про «Внутрішній тубус розміром 13 Fr., довжиною 220 мм.». Тобто Учасником - ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА не підтверджено, що вищезазначений інструмент, що є складовою частиною предмету закупівлі, внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності.
Також в Додатку 1 Тендерна (цінова) пропозиція учасник пропонує окремі позиції комплектуючих частин на предмет закупівлі: Гістероскоп в комплекті, де відсутня інформація про «Внутрішній тубус розміром 13 Fr., довжиною 220 мм.». Проте, Учасник пропонує: Маніпулятор (робочій елемент) офісного гістероскопа діаметр 13Фр довжиною 220 мм з робочім каналом до 5 Фр, зріз під кут 30 град, діаметр оптики до 3 мм та довжиною до 302 мм, поєднання типу Шторц, який не відповідає предмету закупівлі.
Додатково: Маніпулятор — це спеціальний інструмент, що дозволяє виконувати різні процедури в порожнині матки, наприклад, для біопсії або видалення утворень. Він може бути різних форм і конструкцій, в залежності від функцій.
Маніпулятор гістероскопа:
Функція: Це активний елемент, призначений для виконання конкретних маніпуляцій (наприклад, біопсія, видалення поліпів).
Структура: Має робочий канал, зрізи під кутом, можливість інтеграції з оптикою та іншими інструментами.
Розміри: Також має свої власні параметри (як діаметр, так і довжину). (Зображ. 1 )
Внутрішній тубус — це частина гістероскопа, яка забезпечує доступ до порожнини матки. Розмір тубуса може впливати на можливості маніпулятора, але сам тубус не виконує маніпуляцій.
Внутрішній тубус:
Функція: Виконує роль основного каналу для проходження через тіло пацієнта.
Структура: Це порожній циліндр, який може використовуватися для введення інших інструментів або для доступу до порожнистих органів.
Розміри: Зазвичай має певний діаметр (в даному випадку 13 Fr) і довжину. (Зображ. 2).
Отже, внутрішній тубус є частиною гістероскопа, а маніпулятор — це спеціалізований елемент, що виконує функції, пов’язані з процедурою. Вони працюють разом, але мають різні призначення та структури.
Вважаю, що учасник ФОП Надточій Олена Вікторівна не підтвердила, що предмет закупівлі Гістероскопу в комплекті – 1 комплект, внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, жодних окремих пояснень зі сторони учасника про підтвердження введення в обіг кожної комплектуючої частини предмету закупівлі – не було надано.
Відповідно до вищезазначеного, Учасником не підтверджено відповідність Медико-технічним вимогам Замовника. Згідно пункту 2 частини 1 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» та з урахуванням підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 особливостей.
З огляду на зазначене вище, Замовником безпідставно визначено переможцем закупівлі Учасника ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 особливостей, чим порушено вимоги п.п. 2 п. 44 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає, що опубліковане Уповноваженою особою Замовника повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 04 жовтня 2024 р. та визначення переможцем закупівлі ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА порушує законні права та інтереси в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Так, Замовником порушено принципи, що передбачені ч.1 ст. 5 Закону: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вищезазначене, з метою відновлення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника в означеній процедурі закупівлі та на підставі викладеного, керуючись ст.-ст.: 3, 5, 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, 20.09.2024 року була оголошена закупівля товарів за процедурою «Відкриті торги з особливостями» за предметом: Ендоскопічна цифрова система ДК 021:2015: 33160000-9 Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 35616 Система ендоскопічної візуалізації – 1 комплект; Гістероскоп ДК 021:2015: 33160000-9 Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 36628 Гістероскоп жорсткий – 1 комплект.
Очікувана вартість закупівлі становить 950 000,00 грн. з ПДВ.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій Учасниками - 28 вересня 2024 року о 00:00.
Згідно результатів аукціону, який відбувся 30.09.2024 року о 14:03, прийняли участь наступні учасники:
1. ФОП "НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА" – остаточна пропозиція – 665 950 грн з ПДВ;
2. ФОП Шульга Олег Юрійович – остаточна пропозиція – 949 452 грн з ПДВ.
04 жовтня 2024 року в електронній системі закупівель Уповноваженою особою Замовника було опубліковано повідомлення про намір укласти договір та визначено переможцем закупівлі ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА.
ФОП Шульга Олег Юрійович (далі – Скаржник) вважає, що рішення уповноваженої особи, щодо визначення переможцем закупівлі учасника ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА прийняте з порушенням норм чинного законодавства та вимог Тендерної документації, оскільки тендерна пропозиція ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА не відповідає технічним умовам, що визначені у тендерній документації. Зокрема, Рішення прийняте з порушеннями ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості). Керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
1) Щодо невідповідностей тендерної пропозиції ФОП Надточій Олена Вікторівна:
По-перше: У Додатку 3 до тендерної документації Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Ендоскопічна цифрова система – 1 комплект (НК 024:2023 код 35616- Система ендоскопічної візуалізації); Гістероскоп- 1 комплект (НК 024:2023: 36628 — Гістероскоп жорсткий) «код ДК 021:2015 33160000-9 «Устаткування для операційних блоків» п.2 містить «Товар, запропонований Учасником, повинен бути внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку. На підтвердження Учасник повинен надати завірену копію декларації або копії документів, що підтверджують можливість введення в обіг або експлуатацію (застосування) медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно з вимогами технічного регламенту.».
Учасником ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА надано файл «Декларації, сертифікати (3).pdf», в якому представлені декларації про відповідність, які не містять найменування щодо предмету закупівлі, а саме: Гістероскоп (НК 024:2023: 36628 — Гістероскоп жорсткий), таким чином надані декларації про відповідність не підтверджують введення в обіг предмету закупівлі відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності.
По-друге: В складі тендерної пропозиції міститься файл «Технічні описи.pdf», в якому ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА розписує комплектацію на Гістероскоп в комплекті – 1 комплект. Файл містить інформацію про складові комплекту, в тому числі «Внутрішній тубус розміром 13 Fr., довжиною 220 мм.». ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА надає підтвердження, що товар внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності на кожну комплектуючу позицію Гістероскопу в комплекті – 1 комплект, проте надані документи, а саме файл «Декларації» не містять відомостей про «Внутрішній тубус розміром 13 Fr., довжиною 220 мм.». Тобто Учасником - ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА не підтверджено, що вищезазначений інструмент, що є складовою частиною предмету закупівлі, внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності.
Також в Додатку 1 Тендерна (цінова) пропозиція учасник пропонує окремі позиції комплектуючих частин на предмет закупівлі: Гістероскоп в комплекті, де відсутня інформація про «Внутрішній тубус розміром 13 Fr., довжиною 220 мм.». Проте, Учасник пропонує: Маніпулятор (робочій елемент) офісного гістероскопа діаметр 13Фр довжиною 220 мм з робочім каналом до 5 Фр, зріз під кут 30 град, діаметр оптики до 3 мм та довжиною до 302 мм, поєднання типу Шторц, який не відповідає предмету закупівлі.
Додатково: Маніпулятор — це спеціальний інструмент, що дозволяє виконувати різні процедури в порожнині матки, наприклад, для біопсії або видалення утворень. Він може бути різних форм і конструкцій, в залежності від функцій.
Маніпулятор гістероскопа:
Функція: Це активний елемент, призначений для виконання конкретних маніпуляцій (наприклад, біопсія, видалення поліпів).
Структура: Має робочий канал, зрізи під кутом, можливість інтеграції з оптикою та іншими інструментами.
Розміри: Також має свої власні параметри (як діаметр, так і довжину). (Зображ. 1 )
Внутрішній тубус — це частина гістероскопа, яка забезпечує доступ до порожнини матки. Розмір тубуса може впливати на можливості маніпулятора, але сам тубус не виконує маніпуляцій.
Внутрішній тубус:
Функція: Виконує роль основного каналу для проходження через тіло пацієнта.
Структура: Це порожній циліндр, який може використовуватися для введення інших інструментів або для доступу до порожнистих органів.
Розміри: Зазвичай має певний діаметр (в даному випадку 13 Fr) і довжину. (Зображ. 2).
Отже, внутрішній тубус є частиною гістероскопа, а маніпулятор — це спеціалізований елемент, що виконує функції, пов’язані з процедурою. Вони працюють разом, але мають різні призначення та структури.
Вважаю, що учасник ФОП Надточій Олена Вікторівна не підтвердила, що предмет закупівлі Гістероскопу в комплекті – 1 комплект, внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, жодних окремих пояснень зі сторони учасника про підтвердження введення в обіг кожної комплектуючої частини предмету закупівлі – не було надано.
Відповідно до вищезазначеного, Учасником не підтверджено відповідність Медико-технічним вимогам Замовника. Згідно пункту 2 частини 1 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» та з урахуванням підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 особливостей.
З огляду на зазначене вище, Замовником безпідставно визначено переможцем закупівлі Учасника ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 особливостей, чим порушено вимоги п.п. 2 п. 44 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає, що опубліковане Уповноваженою особою Замовника повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 04 жовтня 2024 р. та визначення переможцем закупівлі ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА порушує законні права та інтереси в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Так, Замовником порушено принципи, що передбачені ч.1 ст. 5 Закону: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вищезазначене, з метою відновлення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника в означеній процедурі закупівлі та на підставі викладеного, керуючись ст.-ст.: 3, 5, 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
×
-
Назва доказу:
Декларації ФОП Надточій
-
Повʼязаний документ:
3. Декларації, сертифікати (3).pdf
-
-
Назва доказу:
Технічні описи ФОП Надточій
-
Повʼязаний документ:
2. Технічні описи.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 3
-
Повʼязаний документ:
1. Додаток 3 (2) (1).pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем закупівлі учасника ФОП НАДТОЧІЙ ОЛЕНА ВІКТОРІВНА. 3. Зобов’язати Замовника - Комунальне некомерційне підприємство «Бродівська центральна міська лікарня» Бродівської міської ради Львівської області відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Надточій Олена Вікторівна.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі
Номер:
7f1d113b61384643b26ada2aa8ac5cea
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-20-010413-a.c2
Назва:
Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі
Скарга:
Скаржник не погоджується із прийнятим рішенням Замовника, вважає його безпідставним та прийнятим із порушенням прав Скаржника та норм законодавства України в сфері публічних закупівель, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), вважає, що Замовником належним чином не підтверджено причини відміни закупівлі.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол скасування 21-11-2024 21.11.2024 10:03
- Додаток 11 12.11.2024 14:39
- Додаток 10 12.11.2024 14:39
- Додаток 9 12.11.2024 14:39
- Додаток 8 12.11.2024 14:39
- Додаток 7 12.11.2024 14:39
- Додаток 6 12.11.2024 14:39
- Додаток 5 12.11.2024 14:39
- Додаток 1 12.11.2024 14:38
- Додаток 4 12.11.2024 14:38
- Додаток 3 12.11.2024 14:38
- Додаток 2 12.11.2024 14:38
- Пояснення Комісії антимонопольного комітету 12.11.2024 14:38
- Пояснення Комісії антимонопольного комітету 12.11.2024 14:38
- Рішення від 18.11.2024 № 18487.pdf 19.11.2024 16:45
- Рішення від 18.11.2024 № 18487.pdf 19.11.2024 16:35
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.11.2024 № 18487.pdf 18.11.2024 18:38
- Рішення від 08.11.2024 № 18084.pdf 08.11.2024 14:59
- Заперечення на пояснення.pdf 15.11.2024 11:46
- Заперечення на пояснення.docx 15.11.2024 11:46
- Скарга.pdf 06.11.2024 16:57
- Скарга.docx 06.11.2024 16:57
- Протокол відміни закупіві стійка 29-10-2024.pdf 06.11.2024 16:57
- Додаток 4 проект договору.docx 06.11.2024 16:57
- 01998226_01998226_Д4034-E124-P000_ДУ04.pdf 06.11.2024 16:57
- sign.p7s 06.11.2024 16:58
- 01998226_01998226_Д4034-E124-P000_ДУ03.pdf 06.11.2024 16:57
- 01998226_01998226_Д4034-E124-P000_ДУ02.pdf 06.11.2024 16:57
- 01998226_01998226_Д4034-E124-P000_ДУ01.pdf 06.11.2024 16:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.11.2024 17:00
Дата розгляду скарги:
18.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.11.2024 15:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.11.2024 16:46
Дата виконання рішення Замовником:
22.11.2024 14:40
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано, про що долучено відповідний протокол
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
212319c88cc641a8b01d3ca5260ff8c0
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Проаналізувавши даний протокол, викладення фактичних обставин та юридичних підстав, наявність документального підтвердження (їх відсутність), в даній процедурі закупівлі не погоджуюсь з рішенням Замовника, з огляду на наступне.
Беручи до уваги п. 14 Особливостей, закупівля здійснюється Замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Однак, Замовником не вносилися зміни у річний план. Станом на 06.11.2024 р. відсутній сам факт скорочення видатків на здійснення закупівлі, товарів, робіт та послуг, також станом на 06.11.2024 р. не було належним чином оформлене таке скорочення видатків, а отже рішення Замовника про відміну торгів через скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів і послуг є таким, що не відповідає дійсності.
Дана закупівля була передбачена річним планом закупівель Замовника на 2024 рік з розміром фінансування 950 000 грн., назва джерела фінансування – Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства), опис - Кошти НСЗУ, власні кошти від платних послуг.
В своєму протокольному рішенні уповноважена особа аргументує скорочення видатків, як «суттєве скорочення обсягу видатків (Додаткова угода з НСЗУ №4034-Е124-Р000 «Про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій», згідно якої вартість суми договору зменшено на 3 858 310,89 грн), що унеможливлює закупівлю товару, визначеного у технічній специфікації до предмета закупівлі)».
За таких обставин:
1. Не скасовано план закупівлі за № UA-P-2024-09-20-013078-a згідно якого здійснюється процедура закупівлі та/або не внесено зміни до річного плану закупівель (фінансового плану).
2. Не надано документального підтвердження необхідності відміни процедури закупівлі у зв’язку зі зменшенням обсягу видатків, обсягу кошторисних призначень та зменшення обсягу фінансування за програмою медичних гарантій від НСЗУ, а також власного бюджету.
3. Комунальні некомерційні заклади охорони здоров’я, яким є і Замовник, отримують кошти від НСЗУ, як оплату в рамках виконання відповідних договорів за програмою медичних гарантій. Такі кошти не можуть бути скорочені, що обґрунтовується наступним.
Правовідносини у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій регулюється, зокрема, Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» та прийнятими на їх основі актами Уряду, наказами Міністерства охорони здоров’я.
Відповідно до ст.2 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення»:
1) програма державних гарантій медичного обслуговування населення (програма медичних гарантій) - програма, що визначає перелік та обсяг медичних послуг, медичних виробів та лікарських засобів, повну оплату надання яких пацієнтам держава гарантує за рахунок коштів Державного бюджету України згідно з тарифом, для профілактики, діагностики, лікування та реабілітації у зв’язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв’язку з вагітністю та пологами.
4) надавачі медичних послуг - заклади охорони здоров’я всіх форм власності та фізичні особи - підприємці, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та уклали договір про медичне обслуговування населення з Уповноваженим органом.
Відповідно до статей 2,7 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» Національна служба здоров’я України (Уповноважений орган, НСЗУ) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення.
Відповідно до ч.1 ст.8 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій укладається між Уповноваженим органом та закладом охорони здоров’я незалежно від форми власності чи фізичною особою - підприємцем, яка в установленому законом порядку одержала ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, що відповідають встановленим Кабінетом Міністрів України вимогам до надавача медичних послуг за програмою медичних гарантій, та має відповідати умовам закупівлі, специфікаціям до медичних послуг, а також враховувати визначений у програмі медичних гарантій обсяг забезпечення медичними послугами відповідно до потреб у межах кожного госпітального округу.
Оплата послуг за договором про медичне обслуговування населення, укладеним із НСЗУ, здійснюється на рахунки надавачів медичних послуг, відкритті в установах банків, на підставі звітів (рахунків у разі здійснення попередньої оплати), що внесені такими надавачами медичних послуг до електронної системи охорони здоров’я.
В свою чергу, на виконання основних статутних завдань, як заклад охорони здоров’я, Замовник має право вільно розпоряджатись отриманими за надані медичні послуги кошти від НСЗУ, в тому числі здійснювати закупівлю товару, що є предметом закупівлі.
Таким чином, Замовник, який є надавачем медичних послуг, в рамках виконання відповідного договору про медичне обслуговування населення отримав оплату від НСЗУ за надані ним медичні послуги та запланував проведення закупівлі згідно річного плану UA-P-2024-09-20-013078-a, керуючись наявною потребою, який опублікований 20 вересня 2024 року. Такі видатки не можуть бути скорочені, оскільки вони отримані від НСЗУ як оплата за вже надані Замовником медичні послуги та у розумінні Бюджетного кодексу України є власними надходженнями бюджетних установ.
Додатково зазначаю, що протокол не містить інформації про те, що кошти в сумі очікуваної вартості закупівлі були спрямовані на фінансування будь-яких інших видатків.
А також звертаю увагу, що Додаток 4 Проект договору до Тендерної документації, а саме розділ 4 ЦІНА ДОГОВОРУ ТАПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ ОПЛАТИ, п. 4.10 містить умови: Розрахунки за поставлений товар здійснюється на умовах відстрочки платежу на термін 30 банківських днів. У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за поставлений товар здійснюється протягом 7 банківських днів з дати отримання Покупцем бюджетного призначення на фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок. А також згідно розділу 2 ПОСТАВКА ТОВАРІВ, ЇХ КІЛЬКІСТЬ, НОМЕНКЛАТУРА І АСОРТИМЕНТ, п. 2.3. передбачає: строк (термін) поставки товарів: до 31.12.2024 р.
Тобто із даних умов проекту договору відомо, що у разі затримки коштів від НСЗУ за відсутності обсягу наданих медичних послуг, є велика ймовірність, що Замовник до моменту поставки, а саме до 31.12.2024 року отримає кошти на дану закупівлю та у разі затримки такого фінансування, перерахує кошти за поставлений товар протягом 7 банківських днів, як тільки отримає їх на свої рахунки.
Очевидно, що Замовник створює штучні умови для відміни процедури закупівлі, оскільки не має наміру співпрацювати із Скаржником, з метою уникнення розгляду тендерної пропозиції саме Скаржника, оскільки відміна на даному етапі (після розкриття тендерних пропозицій) з вказаних підстав є абсолютно нелогічною та такою, що свідчить про грубе порушення прав Скаржника на належну участь у закупівлі та право бути обраним переможцем.
Неправомірне рішення Замовника щодо відміни тендерної закупівлі тягне за собою наслідок неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Таким чином, вбачаю порушення в не реалізації свого права стати переможцем процедури закупівлі. Неправомірна відміна процедури закупівлі Замовником завдає пряму економічну шкоду і нівелює усю підготовку Скаржника до участі в закупівлі, враховуючи некомпенсовані витрати часу на підготовку до закупівлі, оскарження вдруге процедури закупівлі, витрачені кошти тощо.
При цьому, Скаржник не має сумнівів у тому, що через короткий проміжок часу, Замовником буде оголошено таку саму процедуру закупівлі, оскільки в нинішніх умовах потреба у необхідних медичних виробах не зникає, а фінансування на вкрай необхідні товари для медичних закладів не скорочуються.
Беручи до уваги п. 14 Особливостей, закупівля здійснюється Замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Однак, Замовником не вносилися зміни у річний план. Станом на 06.11.2024 р. відсутній сам факт скорочення видатків на здійснення закупівлі, товарів, робіт та послуг, також станом на 06.11.2024 р. не було належним чином оформлене таке скорочення видатків, а отже рішення Замовника про відміну торгів через скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів і послуг є таким, що не відповідає дійсності.
Дана закупівля була передбачена річним планом закупівель Замовника на 2024 рік з розміром фінансування 950 000 грн., назва джерела фінансування – Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства), опис - Кошти НСЗУ, власні кошти від платних послуг.
В своєму протокольному рішенні уповноважена особа аргументує скорочення видатків, як «суттєве скорочення обсягу видатків (Додаткова угода з НСЗУ №4034-Е124-Р000 «Про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій», згідно якої вартість суми договору зменшено на 3 858 310,89 грн), що унеможливлює закупівлю товару, визначеного у технічній специфікації до предмета закупівлі)».
За таких обставин:
1. Не скасовано план закупівлі за № UA-P-2024-09-20-013078-a згідно якого здійснюється процедура закупівлі та/або не внесено зміни до річного плану закупівель (фінансового плану).
2. Не надано документального підтвердження необхідності відміни процедури закупівлі у зв’язку зі зменшенням обсягу видатків, обсягу кошторисних призначень та зменшення обсягу фінансування за програмою медичних гарантій від НСЗУ, а також власного бюджету.
3. Комунальні некомерційні заклади охорони здоров’я, яким є і Замовник, отримують кошти від НСЗУ, як оплату в рамках виконання відповідних договорів за програмою медичних гарантій. Такі кошти не можуть бути скорочені, що обґрунтовується наступним.
Правовідносини у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій регулюється, зокрема, Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» та прийнятими на їх основі актами Уряду, наказами Міністерства охорони здоров’я.
Відповідно до ст.2 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення»:
1) програма державних гарантій медичного обслуговування населення (програма медичних гарантій) - програма, що визначає перелік та обсяг медичних послуг, медичних виробів та лікарських засобів, повну оплату надання яких пацієнтам держава гарантує за рахунок коштів Державного бюджету України згідно з тарифом, для профілактики, діагностики, лікування та реабілітації у зв’язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв’язку з вагітністю та пологами.
4) надавачі медичних послуг - заклади охорони здоров’я всіх форм власності та фізичні особи - підприємці, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та уклали договір про медичне обслуговування населення з Уповноваженим органом.
Відповідно до статей 2,7 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» Національна служба здоров’я України (Уповноважений орган, НСЗУ) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення.
Відповідно до ч.1 ст.8 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій укладається між Уповноваженим органом та закладом охорони здоров’я незалежно від форми власності чи фізичною особою - підприємцем, яка в установленому законом порядку одержала ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, що відповідають встановленим Кабінетом Міністрів України вимогам до надавача медичних послуг за програмою медичних гарантій, та має відповідати умовам закупівлі, специфікаціям до медичних послуг, а також враховувати визначений у програмі медичних гарантій обсяг забезпечення медичними послугами відповідно до потреб у межах кожного госпітального округу.
Оплата послуг за договором про медичне обслуговування населення, укладеним із НСЗУ, здійснюється на рахунки надавачів медичних послуг, відкритті в установах банків, на підставі звітів (рахунків у разі здійснення попередньої оплати), що внесені такими надавачами медичних послуг до електронної системи охорони здоров’я.
В свою чергу, на виконання основних статутних завдань, як заклад охорони здоров’я, Замовник має право вільно розпоряджатись отриманими за надані медичні послуги кошти від НСЗУ, в тому числі здійснювати закупівлю товару, що є предметом закупівлі.
Таким чином, Замовник, який є надавачем медичних послуг, в рамках виконання відповідного договору про медичне обслуговування населення отримав оплату від НСЗУ за надані ним медичні послуги та запланував проведення закупівлі згідно річного плану UA-P-2024-09-20-013078-a, керуючись наявною потребою, який опублікований 20 вересня 2024 року. Такі видатки не можуть бути скорочені, оскільки вони отримані від НСЗУ як оплата за вже надані Замовником медичні послуги та у розумінні Бюджетного кодексу України є власними надходженнями бюджетних установ.
Додатково зазначаю, що протокол не містить інформації про те, що кошти в сумі очікуваної вартості закупівлі були спрямовані на фінансування будь-яких інших видатків.
А також звертаю увагу, що Додаток 4 Проект договору до Тендерної документації, а саме розділ 4 ЦІНА ДОГОВОРУ ТАПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ ОПЛАТИ, п. 4.10 містить умови: Розрахунки за поставлений товар здійснюється на умовах відстрочки платежу на термін 30 банківських днів. У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за поставлений товар здійснюється протягом 7 банківських днів з дати отримання Покупцем бюджетного призначення на фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок. А також згідно розділу 2 ПОСТАВКА ТОВАРІВ, ЇХ КІЛЬКІСТЬ, НОМЕНКЛАТУРА І АСОРТИМЕНТ, п. 2.3. передбачає: строк (термін) поставки товарів: до 31.12.2024 р.
Тобто із даних умов проекту договору відомо, що у разі затримки коштів від НСЗУ за відсутності обсягу наданих медичних послуг, є велика ймовірність, що Замовник до моменту поставки, а саме до 31.12.2024 року отримає кошти на дану закупівлю та у разі затримки такого фінансування, перерахує кошти за поставлений товар протягом 7 банківських днів, як тільки отримає їх на свої рахунки.
Очевидно, що Замовник створює штучні умови для відміни процедури закупівлі, оскільки не має наміру співпрацювати із Скаржником, з метою уникнення розгляду тендерної пропозиції саме Скаржника, оскільки відміна на даному етапі (після розкриття тендерних пропозицій) з вказаних підстав є абсолютно нелогічною та такою, що свідчить про грубе порушення прав Скаржника на належну участь у закупівлі та право бути обраним переможцем.
Неправомірне рішення Замовника щодо відміни тендерної закупівлі тягне за собою наслідок неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Таким чином, вбачаю порушення в не реалізації свого права стати переможцем процедури закупівлі. Неправомірна відміна процедури закупівлі Замовником завдає пряму економічну шкоду і нівелює усю підготовку Скаржника до участі в закупівлі, враховуючи некомпенсовані витрати часу на підготовку до закупівлі, оскарження вдруге процедури закупівлі, витрачені кошти тощо.
При цьому, Скаржник не має сумнівів у тому, що через короткий проміжок часу, Замовником буде оголошено таку саму процедуру закупівлі, оскільки в нинішніх умовах потреба у необхідних медичних виробах не зникає, а фінансування на вкрай необхідні товари для медичних закладів не скорочуються.
×
-
Назва доказу:
6. Договір №4034-E124-P000/04 про внесення змін до договору №4034-E124-P000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій
-
Повʼязаний документ:
01998226_01998226_Д4034-E124-P000_ДУ04.pdf
-
-
Назва доказу:
5. Договір №4034-E124-P000/03 про внесення змін до договору №4034-E124-P000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій.
-
Повʼязаний документ:
01998226_01998226_Д4034-E124-P000_ДУ03.pdf
-
-
Назва доказу:
4. Договір № 4034-E124-P000/ 02 про внесення змін до договору № 4034-E124-P000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій.
-
Повʼязаний документ:
01998226_01998226_Д4034-E124-P000_ДУ02.pdf
-
-
Назва доказу:
3. Договір №4034-E124-P000/01 про внесення змін до договору №4034-E124-P000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій.
-
Повʼязаний документ:
01998226_01998226_Д4034-E124-P000_ДУ01.pdf
-
-
Назва доказу:
2. Додаток 4 Проект договору до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 проект договору.docx
-
-
Назва доказу:
1. Протокол про відміну процедури закупівлі
-
Повʼязаний документ:
Протокол відміни закупіві стійка 29-10-2024.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство «Бродівська центральна міська лікарня» Бродівської міської ради Львівської області скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.