• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Здійснення підготовчого етапу до комплексного плану просторового розвитку території з формування завдання на розроблення комплексного плану просторового розвитку території Ковалівської сільської територіальної громади Білоцерківського району Київської області , створення картографічної основи ( масштабу 1:10000 на територію Ковалівської територіальної громади та масштабу 1:2000 на територію населених пунктів Ковалівської територіальної громади) для розроблення містобудівної документації -комплексного плану просторового розвитку Ковалівської сільської територіальної громади (ДК 021:2015: 71410000-5 Послуги у сфері містобудування)

Торги не відбулися

6 800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 34 000.00 UAH
Період оскарження: 20.09.2024 15:02 - 20.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2024-09-20-009997-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників

Номер: 844ae0ef7b074aedb5a2430277164477
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-20-009997-a.c1
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2024-09-20-009997-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Скарга:
Дата розгляду скарги: 03.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.09.2024 16:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.10.2024 17:25
Дата виконання рішення Замовником: 10.10.2024 14:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: «Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 03.10.2024р № 16284-р/пк-пз, прийнято рішення внесення змін до Тендерної документації за предметом: «Здійснення підготовчого етапу до комплексного плану просторового розвитку території з формування завдання на розроблення комплексного плану просторового розвитку території Ковалівської сільської територіальної громади Білоцерківського району Київської області , створення картографічної основи ( масштабу 1:10000 на територію Ковалівської територіальної громади та масштабу 1:2000 на територію населених пунктів Ковалівської територіальної громади) для розроблення містобудівної документації -комплексного плану просторового розвитку Ковалівської сільської територіальної громади» (ДК 021:2015: 71410000-5 Послуги у сфері містобудування)» за ідентифікатором закупівлі UА-2024-09-20-009997-а».
Автор: КОНСОРЦІУМ "ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ", Олег Гайворонський +380670101550 zu.zakupki@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: deccce65c0c4434688b426d586b79c23
Заголовок пункту скарги: №1. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: За результатами ознайомлення Скаржником із Тендерною документацією, а саме з п.1 Додатку №2 до Тендерної документації, встановлено наявність дискримінаційних вимог до потенційних учасників закупівлі, зокрема Скаржника, а саме: «Для участі в процедурі закупівлі, для виконання робіт/послуг Учасник повинен мати в користуванні:
...
- (далі АФА). Додати копію чинного сертифікату калібрування (результатів лабораторних досліджень) АФА – не менше однієї;...»

Скаржник не розуміє, вимога щодо якого обладнання сформульована в оскаржуваній умові.
Обсяг послуг за закупівлею складає Здійснення підготовчого етапу до комплексного плану просторового розвитку території, а також створення картографічної основи ( масштабу 1:10000 на територію Ковалівської територіальної громади та масштабу 1:2000 на територію населених пунктів Ковалівської територіальної громади), тому Скаржнику не зрозуміло доцільність та обґрунтованість вимоги Замовника щодо залучення потенційними учасниками до надання послуг далекомірного сканеру (лазерного лідару) - не менше 1 одиниці.
Зауважимо, що виконання вказаного обсягу послуг регулюється профільними нормативно-правовими актами, які передбачають вимоги до матеріально-технічного забезпечення виконавців послуг, зокрема Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій», Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», Земельним Кодексом України, Закону України «Про землеустрій», Закону України «Про Державний земельний кадастр», Постанови Кабінету Міністрів України від 01.09.2021 №926, Постанови Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2004 р. № 1553 «Про затвердження Положення про Державний фонд документації із землеустрою та оцінки земель», ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року та ін.
Так, відповідно до Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року, в Розділі II «Вимоги до технічного забезпечення виконавців робіт» регламентовано наступне:
«2.1. Виконавець робіт повинен мати на праві власності чи інших законних підставах такі засоби обчислювальної та інформаційної техніки, технічні засоби, необхідні для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт:
• супутникові геодезичні ГНСС-приймачі, високоточні і точні електронні тахеометри, теодоліти та нівеліри, гравіметри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання робіт зі створення Державної геодезичної мережі, геодезичних мереж згущення, геодезичних мереж спеціального призначення, інженерно-геодезичних вишукувань;
• цифрові аерокамери, аерофотоапарати, прилади для обробки аерофільмів та друку фотографій, сканери високої роздільної здатності, аналітичні та цифрові фотограмметричні прилади, точні та технічної точності тахеометри (електронні), теодоліти та нівеліри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання аерофототопографічних робіт, топографічних зйомок, кадастрових зйомок, топографічних робіт для забезпечення основи різних кадастрів;
• сканери високої роздільної здатності, обладнання для підготовки карт до видання, комп’ютери та спеціалізоване ліцензоване програмне забезпечення (геоінформаційні системи, система управління банком даних тощо) для виконання робіт зі створення (укладання, поновлення, підготовка до видання) карт (планів) у графічному, цифровому та електронному видах, робіт зі створення та ведення геоінформаційних систем, баз та банків даних.
2.2. Геодезичні інструменти та обладнання, комп’ютерна, обчислювальна, інформаційна техніка і програмне забезпечення, які застосовуються для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт, повинні забезпечувати необхідну точність вимірювань, автоматизацію процесів обробки даних, отримання геодезичних, топографічних і картографічних матеріалів та даних у паперовому та електронному вигляді».
Також, зауважимо, що Скаржник є професійним оператором землевпорядних та геодезичних послуг, послуг у сфері розроблення містобудівної документації, та відповідно має значну кількість власного або орендованого обладнання для надання послуг у цих сферах, зокрема, але не виключно:
1) Широкоформатний кольоровий принтер (плоттер) HP DesignJet T520;
2) 14 комп’ютерів-моноблоків ТМ «Lenovo»;
3) Тахеометр електронний Leica TS06 power 5` № 1333063;
4) Тахеометр електронний TRC 803 ultra № 853709;
5) Приймач GPS GRS -1 (L1-L2) зав. № 596-02093;
6) Приймач GPS GRS HiPer SR зав. № 1209-15875;
7) Комплект програми Геодезична Інформаційна Система 6. Ліцензоване програмне забезпечення «GIS-6», що передбачає створення обмінного файлу «.xml».
8) Ліцензоване програмне забезпечення Delta/Digitals;
9) Кольоровий принтер та сканер Samsung Xpress M2070;
10) Кольоровий принтер та сканер Epson Work Force WF-7610 (2 шт);
11) Кольоровий принтер та сканер Epson Work Force WF-7620 (2 шт);
12) Безпілотний літальний апарат літакового типу FLIRT Cetus з автоматичною системою керування та аксесуарами, камера SONY та бортовий приймач GNSS (БПЛА) (2 шт)
(підтвердні документи додаємо – Додаток №1 до Скарги).
Повідомляємо, що наявного у Скаржника обладнання більше ніж достатньо для надання послуг за предметом закупівлі, однак внаслідок завищений вимог до Сканера, зокрема наявність таких характеристик як: «(далі АФА).», Скаржник позбавлений можливості взяти участь у процедурі закупівлі (Додаток №2 до Скарги).
Також, Скаржник зазначає, що можливість надання послуг, що є Предметом закупівлі з-за допомогою вищевказаного обладнання також підтверджується наявністю повністю виконаного Договору, предмет якого є аналогічним до оскаржуваної процедури.
У зв’язку із наведеним просимо Комісію розглянути питання про зобов’язання Замовника внести зміни до Тендерної документації з метою надання можливості участі у закупівлі учасника, зокрема Скаржнику.

Також, Замовником необґрунтовано встановлено вимогу щодо наявності копії чинного сертифікату калібрування (результатів лабораторних досліджень) АФА – не менше однієї, оскільки відповідно до частини 1 статті 27 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» «Калібруванню в добровільному порядку можуть підлягати засоби вимірювальної техніки, які застосовуються у сфері та/або поза сферою законодавчо регульованої метрології. Калібруванню також підлягають вторинні та робочі еталони».
Крім того, АФА взагалі не відносяться до категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що не створює жодного обов’язку для суб’єктів господарювання здійснювати повірку або калібрування таких АФА.
Замовник не надає обґрунтування необхідності калібрування цифрових АФА та не зазначає інформації, що підтверджувала б неможливість надання послуг що складають Предмет закупівлі за відсутності вказаних документів.
Таким чином, калібрування не є обов’язковим для надання послуг за Предметом закупівлі та є надлишковою вимогою Замовника, що обмежує коло потенційних учасників Закупівлі, зокрема Скаржника.
Також, Скаржник зазначає, що проводить повірки засобів вимірювальної техніки, обов’язковість здійснення яких, закріплена законом (Додаток №3 до Скарги).
Просимо Колегію розглянути питання про виключення з Тендерної документації дискримінаційної вимоги Замовника про наявність копії чинного сертифікату калібрування (результатів лабораторних досліджень) АФА – не менше однієї.

Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації