-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 4
ДК 021:2015 :09130000-9- Нафта і дистиляти (бензин моторний марки А-95; дизельне паливо).
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 000.00 UAH
Період оскарження:
20.09.2024 14:06 - 11.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Номер:
90747a56b856498e871a53564885b92e
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-20-008326-a.c1
Назва:
скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ІФС-АВІАС ДОГОВІР.pdf 24.09.2024 14:10
- Скарга_24_09_2024_на умови_ВІКТОРІВСЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ.pdf 24.09.2024 14:10
- Талони Авіас1 ВСІ номінали НОВІ.pdf 24.09.2024 14:10
- Скарга_24_09_2024_на умови_Замовника_UA-2024-09-20-008326-a.docx 24.09.2024 14:10
- sign.p7s 24.09.2024 14:11
- рішення від 26.09.2024 №15875.pdf 26.09.2024 16:35
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.10.2024 №16265.pdf 04.10.2024 15:05
- рішення від 03.10.2024 №16265.pdf 08.10.2024 15:59
- Відповідь на скаргу (бензин).pdf 30.09.2024 16:21
- пояснення по суті скарги (1).docx 30.09.2024 16:21
- Відповідь на скаргу (бензин).pdf 30.09.2024 16:22
- пояснення по суті скарги (1).docx 30.09.2024 16:22
- пояснення по суті скарги (1).docx 30.09.2024 16:23
- Відповідь на скаргу (бензин).pdf 30.09.2024 16:23
- перелік змін (3).docx 09.10.2024 22:07
- ТД бензин (зі змінами).docx 09.10.2024 22:07
- перелік змін (3).docx 09.10.2024 22:25
- ТД бензин (зі змінами).docx 09.10.2024 22:25
- перелік змін (3).docx 09.10.2024 22:33
- ТД бензин (зі змінами).docx 09.10.2024 22:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.09.2024 14:42
Дата розгляду скарги:
03.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.09.2024 16:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.10.2024 15:59
Дата виконання рішення Замовником:
09.10.2024 22:33
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
540b167a24fe40b1b5be0d7eee089fa1
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копію правовстановлюючого документу, а саме договір купівлі-продажу майнового комплексу АЗС, та/або Витяг про право власності на МТБ (АЗС) або договір найму/оренди АЗС або договір зберігання та відносин доручення н
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Замовником 20.09.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію, в Додатку № 4 до тендерної документації якої встановлено:
«перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1. В пункті 8 Додатку 4 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копію правовстановлюючого документу, а саме договір купівлі-продажу майнового комплексу АЗС, та/або Витяг про право власності на МТБ (АЗС) або договір найму/оренди АЗС або договір зберігання та відносин доручення на зняття зі зберігання і відпуску від імені учасника на АЗС та надання гарантійного листа від власника/орендаря АЗС:
«8. Копія правовстановлюючого документу, що підтверджує правомочність учасника на відпуск палива за вимогою Замовника із автозаправної станції визначеної переліком згідно п. 7 цього додатку до тендерної документації, а саме договір купівлі-продажу майнового комплексу (АЗС, або сукупності нерухомого майна, що складає АЗС, тощо), та/або свідоцтво/витяг про право власності на таке майно, та які відповідно підтверджують набуття права власності на АЗС, або діючий договір найму (оренди) АЗС, або діючий змішаний договір зберігання та відносин доручення на зняття із зберігання і відпуску від імені учасника відповідних обсягів палива.
9. Гарантійний лист від власника (орендаря) АЗС визначеної переліком згідно п. 7 . цього додатку до тендерної документації про можливість відпуску палива на користь замовника. Змістом такого листа має бути передбачено номер оголошення даної закупівлі та найменування замовника цих торгів.»
Замовник визначає до надання учасниками виключного переліку документів, що в сукупності обмежує Скаржника в праві на участь у процедурі закупівлі, оскільки встановлює обмеження для учасників закупівлі в частині можливості взяти участь тільки учасників, які мають АЗС у власності/оренді/користуванні (з урахуванням вимоги надання копії правовстановлюючого докумета) або партнерських договорів виключно з власником/орендарем/ користувачем АЗС на зберігання товару та видачу його від імені учасника, - копію правовстановлюючого документу , а саме:
1) договір купівлі-продажу майнового комплексу АЗС,
та/або
2) Витяг про право власності на МТБ (АЗС),
або
3) договір найму/оренди АЗС,
або
4) договір зберігання та відносин доручення на зняття зі зберігання і відпуску від імені учасника на АЗС
Відповідна вимога тендерної документації має дискримінаційні факти, оскільки Замовник передбачає наявність у учасника АЗС у праві власності/оренди або партнерський договір на зберігання та відносин доручення на зняття із зберігання і відпуску від імені учасника відповідних обсягів палива ( а отже - з власниками АЗС) на підтвердження чого необхідно надати копії правовстановлюючих документів, чим обмежує Скаржника в праві взяти участь у закупівлі, оскільки останній має партнерські договори з емітентами талонів.
Варто звернути увагу на той факт, що Замовник не надає учасникам, які мають укладені договори партнерства з емітентами талонів, взяти участь у відповідній процедурі закупівлі, оскільки передбачає надання у складі закупівлі для підтвердження можливості здійснення учасником відпуску палива ВИКЛЮЧНИЙ перелік документів, а саме копій копії правовстановлюючих документів на АЗС.
Варто зазначити, згідно пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо надання копії правовстановлюючих документів, що підтверджує правомочність учасника на відпуск палива за вимогою Замовника із автозаправної станції визначеної переліком згідно п. 7 цього додатку до тендерної документації, а саме договір купівлі-продажу майнового комплексу (АЗС, або сукупності нерухомого майна, що складає АЗС, тощо), та/або свідоцтво/витяг про право власності на таке майно, та які відповідно підтверджують набуття права власності на АЗС, або діючий договір найму (оренди) АЗС, або діючий змішаний договір зберігання та відносин доручення на зняття із зберігання і відпуску від імені учасника відповідних обсягів палива, - оскільки такою вимога нівелює можливість взяти участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Скаржник не має партнерських відносин з власниками АЗС в адміністративних межах Черкаської області Уманського району, за адресами місцезнаходження АЗС Учасника-переможця, а отже умова щодо наявності та надання Копія правовстановлюючого документу, що підтверджує правомочність учасника на відпуск палива за вимогою Замовника із автозаправної станції визначеної переліком згідно п. 7 цього додатку до тендерної документації, а саме договір купівлі-продажу майнового комплексу (АЗС, або сукупності нерухомого майна, що складає АЗС, тощо), та/або свідоцтво/витяг про право власності на таке майно, та які відповідно підтверджують набуття права власності на АЗС, або діючий договір найму (оренди) АЗС, або діючий змішаний договір зберігання та відносин доручення на зняття із зберігання і відпуску від імені учасника відповідних обсягів палива, є дискримінаційна та обмежувальна.
Також варто зазначити, що Партнер Скаржника не власник/орендар АЗС та укладений між Скаржником та партнером Скаржника договір, предметом якого є поставка Товару, а не зберігання та відносин доручення на зняття із зберігання і відпуску від імені учасника відповідних обсягів палива, а компанія емітент талонів. Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо обмеження виду партнерських відносин, оскільки такою вимога нівелює можливість взяти участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Отже. З урахуванням вищезазначеного, надання учасниками Листа від власника/орендаря АЗС – є також дискримінаційною умовою та такою що обмежує можливість взяти участь у закупівлі Скаржника, оскільки останній має партнерський договір з емітентом талонів, а не з власниками/орендарями кожної АЗС.
Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Але, при цьому такий договір укладений не з власником/орендарем/суб’єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива на АЗС. Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму, за наступною адресою на вимоги тендерної документації щодо місцезнаходження АЗС:
«перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1. В пункті 8 Додатку 4 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копію правовстановлюючого документу, а саме договір купівлі-продажу майнового комплексу АЗС, та/або Витяг про право власності на МТБ (АЗС) або договір найму/оренди АЗС або договір зберігання та відносин доручення на зняття зі зберігання і відпуску від імені учасника на АЗС та надання гарантійного листа від власника/орендаря АЗС:
«8. Копія правовстановлюючого документу, що підтверджує правомочність учасника на відпуск палива за вимогою Замовника із автозаправної станції визначеної переліком згідно п. 7 цього додатку до тендерної документації, а саме договір купівлі-продажу майнового комплексу (АЗС, або сукупності нерухомого майна, що складає АЗС, тощо), та/або свідоцтво/витяг про право власності на таке майно, та які відповідно підтверджують набуття права власності на АЗС, або діючий договір найму (оренди) АЗС, або діючий змішаний договір зберігання та відносин доручення на зняття із зберігання і відпуску від імені учасника відповідних обсягів палива.
9. Гарантійний лист від власника (орендаря) АЗС визначеної переліком згідно п. 7 . цього додатку до тендерної документації про можливість відпуску палива на користь замовника. Змістом такого листа має бути передбачено номер оголошення даної закупівлі та найменування замовника цих торгів.»
Замовник визначає до надання учасниками виключного переліку документів, що в сукупності обмежує Скаржника в праві на участь у процедурі закупівлі, оскільки встановлює обмеження для учасників закупівлі в частині можливості взяти участь тільки учасників, які мають АЗС у власності/оренді/користуванні (з урахуванням вимоги надання копії правовстановлюючого докумета) або партнерських договорів виключно з власником/орендарем/ користувачем АЗС на зберігання товару та видачу його від імені учасника, - копію правовстановлюючого документу , а саме:
1) договір купівлі-продажу майнового комплексу АЗС,
та/або
2) Витяг про право власності на МТБ (АЗС),
або
3) договір найму/оренди АЗС,
або
4) договір зберігання та відносин доручення на зняття зі зберігання і відпуску від імені учасника на АЗС
Відповідна вимога тендерної документації має дискримінаційні факти, оскільки Замовник передбачає наявність у учасника АЗС у праві власності/оренди або партнерський договір на зберігання та відносин доручення на зняття із зберігання і відпуску від імені учасника відповідних обсягів палива ( а отже - з власниками АЗС) на підтвердження чого необхідно надати копії правовстановлюючих документів, чим обмежує Скаржника в праві взяти участь у закупівлі, оскільки останній має партнерські договори з емітентами талонів.
Варто звернути увагу на той факт, що Замовник не надає учасникам, які мають укладені договори партнерства з емітентами талонів, взяти участь у відповідній процедурі закупівлі, оскільки передбачає надання у складі закупівлі для підтвердження можливості здійснення учасником відпуску палива ВИКЛЮЧНИЙ перелік документів, а саме копій копії правовстановлюючих документів на АЗС.
Варто зазначити, згідно пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо надання копії правовстановлюючих документів, що підтверджує правомочність учасника на відпуск палива за вимогою Замовника із автозаправної станції визначеної переліком згідно п. 7 цього додатку до тендерної документації, а саме договір купівлі-продажу майнового комплексу (АЗС, або сукупності нерухомого майна, що складає АЗС, тощо), та/або свідоцтво/витяг про право власності на таке майно, та які відповідно підтверджують набуття права власності на АЗС, або діючий договір найму (оренди) АЗС, або діючий змішаний договір зберігання та відносин доручення на зняття із зберігання і відпуску від імені учасника відповідних обсягів палива, - оскільки такою вимога нівелює можливість взяти участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Скаржник не має партнерських відносин з власниками АЗС в адміністративних межах Черкаської області Уманського району, за адресами місцезнаходження АЗС Учасника-переможця, а отже умова щодо наявності та надання Копія правовстановлюючого документу, що підтверджує правомочність учасника на відпуск палива за вимогою Замовника із автозаправної станції визначеної переліком згідно п. 7 цього додатку до тендерної документації, а саме договір купівлі-продажу майнового комплексу (АЗС, або сукупності нерухомого майна, що складає АЗС, тощо), та/або свідоцтво/витяг про право власності на таке майно, та які відповідно підтверджують набуття права власності на АЗС, або діючий договір найму (оренди) АЗС, або діючий змішаний договір зберігання та відносин доручення на зняття із зберігання і відпуску від імені учасника відповідних обсягів палива, є дискримінаційна та обмежувальна.
Також варто зазначити, що Партнер Скаржника не власник/орендар АЗС та укладений між Скаржником та партнером Скаржника договір, предметом якого є поставка Товару, а не зберігання та відносин доручення на зняття із зберігання і відпуску від імені учасника відповідних обсягів палива, а компанія емітент талонів. Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо обмеження виду партнерських відносин, оскільки такою вимога нівелює можливість взяти участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Отже. З урахуванням вищезазначеного, надання учасниками Листа від власника/орендаря АЗС – є також дискримінаційною умовою та такою що обмежує можливість взяти участь у закупівлі Скаржника, оскільки останній має партнерський договір з емітентом талонів, а не з власниками/орендарями кожної АЗС.
Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Але, при цьому такий договір укладений не з власником/орендарем/суб’єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива на АЗС. Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму, за наступною адресою на вимоги тендерної документації щодо місцезнаходження АЗС:
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Талони Авіас1 ВСІ номінали НОВІ.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
ІФС-АВІАС ДОГОВІР.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ВІКТОРІВСЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин моторний марки А-95; дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-20-008326-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копію правовстановлюючого документу, а саме договір купівлі-продажу майнового комплексу АЗС, та/або Витяг про право власності на МТБ (АЗС) або договір найму/оренди АЗС або договір зберігання та відносин доручення на зняття зі зберігання і відпуску від імені учасника на АЗС та надання гарантійного листа виключно від власника/орендаря АЗС.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
9675098ecf1b4bd899a3f90bcb971085
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, що учасник торгів повинен мати талони зареєстрованої торгової марки та надати відповідні підтверджуючи документи щодо права власності або використання цієї торгової марки.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В пункті 11 Додатку № 4 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що учасник торгів повинен мати талони зареєстрованої торгової марки та надати відповідні підтверджуючи документи щодо права власності або використання цієї торгової марки:
« Учасник торгів повинен мати талони зареєстрованої торгової марки та надати відповідні підтверджуючи документи щодо права власності або використання цієї торгової марки.»
Відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник вимагає щоб учасники надати відповідні підтверджуючи документи щодо права власності або використання цієї торгової марки, що є дискримінаційною вимогою, оскільки предметом закупівлі є за Кодом згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин моторний марки А-95; дизельне паливо).
Вимога щодо надання у складі Пропозиції відповідних підтверджуючі документи щодо права власності або використання цієї торгової марки – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Варто зазначити, що згідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо надання відповідні підтверджуючих документи щодо права власності або використання торгової марки для відпуску з АЗС – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива за талонами та надає можливість брати участь у процедури закупівлі лише учасникам, які мають талони/скртч-карти власної торгової марки.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження документи щодо права власності або використання торгової марки - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має документів щодо права власності або використання торгової марки, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність документів, що підтверджують право використання або права власності торгової марки, не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Але, при цьому такий договір укладений не з власником/орендарем/суб’єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива на АЗС. Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму, за наступною адресою на вимоги тендерної документації щодо місцезнаходження АЗС:
« Учасник торгів повинен мати талони зареєстрованої торгової марки та надати відповідні підтверджуючи документи щодо права власності або використання цієї торгової марки.»
Відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник вимагає щоб учасники надати відповідні підтверджуючи документи щодо права власності або використання цієї торгової марки, що є дискримінаційною вимогою, оскільки предметом закупівлі є за Кодом згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин моторний марки А-95; дизельне паливо).
Вимога щодо надання у складі Пропозиції відповідних підтверджуючі документи щодо права власності або використання цієї торгової марки – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Варто зазначити, що згідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо надання відповідні підтверджуючих документи щодо права власності або використання торгової марки для відпуску з АЗС – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива за талонами та надає можливість брати участь у процедури закупівлі лише учасникам, які мають талони/скртч-карти власної торгової марки.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження документи щодо права власності або використання торгової марки - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має документів щодо права власності або використання торгової марки, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність документів, що підтверджують право використання або права власності торгової марки, не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Але, при цьому такий договір укладений не з власником/орендарем/суб’єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива на АЗС. Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму, за наступною адресою на вимоги тендерної документації щодо місцезнаходження АЗС:
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Талони Авіас1 ВСІ номінали НОВІ.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
ІФС-АВІАС ДОГОВІР.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ВІКТОРІВСЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин моторний марки А-95; дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-20-008326-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, що учасник торгів повинен мати талони зареєстрованої торгової марки та надати відповідні підтверджуючи документи щодо права власності або використання цієї торгової марки.