-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з перезарядки вогнегасників (021:2015: 50610000-4 Послуги з ремонту і технічного обслуговування захисного обладнання)
Завершена
334 034.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 340.34 UAH
мін. крок: 1% або 3 340.34 UAH
Період оскарження:
20.09.2024 12:55 - 25.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірні дії Замовника щодо відхилення пропозиції
Номер:
4f86525521794fcb94301ab444ea475e
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-20-006734-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірні дії Замовника щодо відхилення пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на відхилення.docx 07.10.2024 14:44
- Скарга на відхилення.pdf 07.10.2024 14:44
- sign.p7s 07.10.2024 14:45
- рішення від 09.10.2024 № 16532.pdf 09.10.2024 15:32
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.10.2024 № 17021.pdf 18.10.2024 13:03
- рішення від 17.10.2024 № 17021.pdf 22.10.2024 16:39
- Грунтовні пояснення 11.10.2024 10:44
- Грунтовні пояснення 11.10.2024 10:44
- Протокол 25.10.2024 11:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.10.2024 17:34
Дата розгляду скарги:
17.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.10.2024 15:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.10.2024 16:39
Дата виконання рішення Замовником:
25.10.2024 11:45
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовник вирішив прийняти рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 17021-р/пк-пз від 17.10.2024 до виконання
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d0df6534e243432281c0c077e445abbf
Заголовок пункту скарги:
Підставою для відхилення нашої пропозиції стало наступне:
«У Додатку 2 до Тендерної документації замовник вимагав:
« 4. Умови надання пoслуг.
Надання послуг з технічного обслуговування та перезарядки вогнегасників здійснюсться протягом поточного року окремими партіями відповідно до заявки Замовника, у строк до 1 календарного дня з дати отримання Виконавцем такої заявки згідно з дислокацією закладі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Скаржник не погоджується з відхиленням своєї пропозиції з наступних підстав:
1. По-перше:
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 5 липня 2024 р. № 782
«Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», зазначено : «Внести до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176; 2023 р., № 51, ст. 2834, № 88, ст. 5146, № 100, ст. 5974; 2024 р., № 35, ст. 2206)» , зміни, що додаються.»
« Пунктом 28 «Змін, що вносяться до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» передбачено :
“Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.”.
Додаток 6 до тендерної документації Замовника містить «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі», згідно п.4 якого передбачається учаснику надати: «Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації).
Учасником було надано таку інформацію (Документ «Технічна, кількісна та якісна специфікація (Вимоги до предмету закупівлі*) вих.№ 25/09/24-15 від 25.09.2024р.»
Вимога щодо надання гарантійного листа про «Надання послуг з технічного обслуговування та перезарядки вогнегасників здійснюсться протягом поточного року окремими партіями відповідно до заявки Замовника, у строк до 1 календарного дня з дати отримання Виконавцем такої заявки згідно з дислокацією закладів освіти.» в цьому переліку відсутня.
У Пункті 44 «Змін, що вносяться до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» передбачено наступне:
“Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.”
Тобто, Замовник порушив законодавство, відхиливши пропозицію Скаржника.
2. По-друге:
Замовник відхилив пропозицію ТОВ «ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ» незважаючи на те, що вимога щодо надання гарантійного листа про «Надання послуг з технічного обслуговування та перезарядки вогнегасників здійснюсться протягом поточного року окремими партіями відповідно до заявки Замовника, у строк до 1 календарного дня з дати отримання Виконавцем такої заявки згідно з дислокацією закладів освіти.» в переліку документів, які необхідно було надати учасникам в складі пропозиції відсутня.
Таким чином, Замовник вважає, що пропозиція ТОВ «ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ» містить невідповідності вимогам тендерної документації.
Якщо розглядати зі сторони Замовника відсутність гарантійного листа як порушення і невідповідность вимогам тендерної документації, то все одно Замовник порушив норми чинного законодавства, не виставивши ТОВ «ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ» вимогу про усунення невідповідності.
У п.3 «Виправлення помилок (невідповідностей)» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовника зазначено: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо»… «Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Гарантійний лист про «Надання послуг з технічного обслуговування та перезарядки вогнегасників здійснюсться протягом поточного року окремими партіями відповідно до заявки Замовника, у строк до 1 календарного дня з дати отримання Виконавцем такої заявки згідно з дислокацією закладів освіти.» , що вимагався Замовником не є документом щодо забезпечення тендерної пропозиції, та його відсутність не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Тобто, Замовник мав надати Скаржнику 24 години на усунення невідповідностей, шляхом завантаження вищезазначеного Гарантійного листа на майданчик Веб-порталу Уповноваженого органу, а не відхиляти пропозицію в цілому.
З огляду на зазначене вище, вважаємо, що Замовником було неправомірно відхилено пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Охорона-Системи Безпеки».
Дії Замовника щодо неправомірного відхилення нашої пропозиції прямо суперечать одному з основних принципів здійснення публічних закупівель – об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій, а також дискредитують систему електронних закупівель в цілому.
В результаті дій замовника було порушено ЗУ «Про публічні закупівлі», «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
1. По-перше:
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 5 липня 2024 р. № 782
«Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», зазначено : «Внести до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176; 2023 р., № 51, ст. 2834, № 88, ст. 5146, № 100, ст. 5974; 2024 р., № 35, ст. 2206)» , зміни, що додаються.»
« Пунктом 28 «Змін, що вносяться до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» передбачено :
“Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.”.
Додаток 6 до тендерної документації Замовника містить «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі», згідно п.4 якого передбачається учаснику надати: «Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації).
Учасником було надано таку інформацію (Документ «Технічна, кількісна та якісна специфікація (Вимоги до предмету закупівлі*) вих.№ 25/09/24-15 від 25.09.2024р.»
Вимога щодо надання гарантійного листа про «Надання послуг з технічного обслуговування та перезарядки вогнегасників здійснюсться протягом поточного року окремими партіями відповідно до заявки Замовника, у строк до 1 календарного дня з дати отримання Виконавцем такої заявки згідно з дислокацією закладів освіти.» в цьому переліку відсутня.
У Пункті 44 «Змін, що вносяться до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» передбачено наступне:
“Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.”
Тобто, Замовник порушив законодавство, відхиливши пропозицію Скаржника.
2. По-друге:
Замовник відхилив пропозицію ТОВ «ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ» незважаючи на те, що вимога щодо надання гарантійного листа про «Надання послуг з технічного обслуговування та перезарядки вогнегасників здійснюсться протягом поточного року окремими партіями відповідно до заявки Замовника, у строк до 1 календарного дня з дати отримання Виконавцем такої заявки згідно з дислокацією закладів освіти.» в переліку документів, які необхідно було надати учасникам в складі пропозиції відсутня.
Таким чином, Замовник вважає, що пропозиція ТОВ «ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ» містить невідповідності вимогам тендерної документації.
Якщо розглядати зі сторони Замовника відсутність гарантійного листа як порушення і невідповідность вимогам тендерної документації, то все одно Замовник порушив норми чинного законодавства, не виставивши ТОВ «ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ» вимогу про усунення невідповідності.
У п.3 «Виправлення помилок (невідповідностей)» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовника зазначено: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо»… «Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Гарантійний лист про «Надання послуг з технічного обслуговування та перезарядки вогнегасників здійснюсться протягом поточного року окремими партіями відповідно до заявки Замовника, у строк до 1 календарного дня з дати отримання Виконавцем такої заявки згідно з дислокацією закладів освіти.» , що вимагався Замовником не є документом щодо забезпечення тендерної пропозиції, та його відсутність не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Тобто, Замовник мав надати Скаржнику 24 години на усунення невідповідностей, шляхом завантаження вищезазначеного Гарантійного листа на майданчик Веб-порталу Уповноваженого органу, а не відхиляти пропозицію в цілому.
З огляду на зазначене вище, вважаємо, що Замовником було неправомірно відхилено пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Охорона-Системи Безпеки».
Дії Замовника щодо неправомірного відхилення нашої пропозиції прямо суперечать одному з основних принципів здійснення публічних закупівель – об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій, а також дискредитують систему електронних закупівель в цілому.
В результаті дій замовника було порушено ЗУ «Про публічні закупівлі», «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
×
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга на відхилення.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Охорона-Системи безпеки».