• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами

Завершена

190 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 950.00 UAH
Період оскарження: 19.09.2024 23:34 - 11.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 0bb620f49fcc41dcbb88898203e36cb9
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-19-015136-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Дата розгляду скарги: 02.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.09.2024 15:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.10.2024 15:02
Дата виконання рішення Замовником: 09.10.2024 12:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9fa98c20f400452ca2460cca1282165d
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 19.09.2024 року Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська дитяча клінічна лікарня № 2" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» з очікуваною вартістю 190 000 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, затвердженої Протоколом Уповноваженої особи від 06.09.2024 року №198, ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-19-015136-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1

пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1. п.2. Додатку 2 до тендерної документації 2.Первинна пакувальна тара для відходів категорії «В» та «С» згідно вимог тендерної документації, це – ємність або контейнер (стійкий до механічних пошкоджень) призначений для збирання медичних відходів категорії B та С, об’ємом 10 л, з маркуванням;
Вторинна пакувальна тара для відходів категорії «В», «С» згідно вимог тендерної документації це – спеціальні непроникні та міцні поліетиленові одноразові мішки або пакети для збирання медичних відходів категорії В, С розміром 500 x 1000 мм, об’ємом не менше 50 л, товщиною не менше 130 мкм, з маркуванням).
Учасник підтверджує, що пропоновані ним товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. (Надати гарантійний лист).
Для підтвердження наявності в Учасника паковання (тари), яка відповідає вимогам до паковання (тари) згідно тендерної документації, Учасником у складі тендерної пропозиції надаються:
- Сертифікат (и) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації);
- декларації постачальника з інформацією про відповідність паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, згідно Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289 (зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами)).
- видаткова(і) накладна(і) на пакування (тару), відповідність якого підтверджується вищезазначеними сертифікатами та деклараціями. Відповідно до вимог пунктів 9,10,11,12 Розділу ІІІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:

9.Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням.

10. У місцях первинного утворення відходів повинні бути запасні ємності (контейнери, мішки/ пакети) для збирання відходів.

11. Наповнені ємності (контейнери/мішки/пакети) первинного паковання після збирання щільно закриваються, позначаються біркою для маркування (за необхідності), поміщуються в ємності (контейнери/мішки/пакети) вторинного паковання для зберігання та/або транспортування.

Маркування і паковання небезпечних медичних відходів проводиться відповідно до додатка 1 до цих Правил.

Відповідно до вимог пунктів 11, 16, 17 Розділу V Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:

11. Відходи, окрім визначених підпунктом 1 пункту 1 цього розділу, збирають у ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375 (далі - Технічний регламент з підтвердження відповідності паковання).

16. Відходи, отримані з підрозділів, збирають у ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання, які переміщують до приміщення для тимчасового зберігання відходів або передають для проведення їхнього оброблення/знешкодження.

17. Ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання відходів повинні відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, бути виготовлені з матеріалів, стійких до механічного впливу, високих та низьких температур. Контейнери вторинного паковання мають бути стійкими до мийних і дезінфекційних хімічних засобів, закриватися кришками, їхня конструкція не повинна допускати безконтрольного відкриття.

Відповідно до вимог пункту 12 Розділу V Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
Вивезення відходів категорії В без оброблення або знешкодження за межі території закладів, проводиться перевізником з дотриманням наступних вимог:

1) ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання мають маркування відповідно до додатка 1 до цих Правил;

2) ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання щільно закриті;

3) зовнішні поверхні ємностей (контейнерів, мішків/пакетів) вторинного паковання перед транспортуванням протираються дезінфекційним розчином (гіпохлорит натрію, фенолвмісні дезінфекційні засоби, йодофорвмісні дезінфекційні засоби, четвертинні амонієві сполуки в концентрації для дезінфекції некритичних поверхонь, яка вказана в інструкції до засобу) з дотриманням часу експозиції, який визначено в інструкції виробника, однак не менше 30 хвилин;

4) транспортування ємностей (контейнерів, мішків/пакетів) проводиться спеціалізованим транспортом (кабіна водія ізольована, вантажний кузов забезпечує ізоляцію від навколишнього середовища, а внутрішнє оздоблення стійке до очищення і дезінфекції).

Відповідно до вимог пункту 12 Розділу VІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:

12. Вивезення відходів категорії С за межі території закладів, проводиться перевізником із дотриманням наступних вимог:

1) мішки/пакети вторинного паковання мають маркування відповідно до додатку 1 до цих Правил;

2) мішки/пакети вторинного паковання щільно закриті;

3) транспортування мішків/пакетів проводиться спеціалізованим транспортом (кабіна водія ізольована, вантажний кузов забезпечує ізоляцію від навколишнього середовища, а внутрішнє оздоблення стійке до очищення і нейтралізації).

Як видно вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами не встановлюють обов’язку до наявності сертифікатів. відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації)

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії:
- сертифікат якості пакування (тари) (виданий виробником);
- декларацію постачальника про відповідність пакування (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування, затверджених Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами).
- видаткову накладну на пакування (тару).

Разом з тим, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. передбачають вимоги до ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання. Замовник вимагає забезпечення вторинною сертифікованою пакувальною тарою. Натомість в цій частині, Замовник має можливість вимагати забезпечення пакувальною тарою, яка відповідає Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375.

Законодавством не встановлено обов’язку сертифікації до пакування (тари) та вимог того що вказаний сертифікат має бути виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації . Вказана вимога тендерної документації є дискримінаційною, незаконною та має бути виключена у умов тендерної документації.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Скаржник вже звертався до Органу оскарження, відповідним Рішенням Комісії за № 11480-р/пк-пз від 02.07.2024 року скаргу було задоволено.

Також, Додаток 1 до Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами (пункт 12 розділу III, підпункт 1
пункту 19 розділу V, підпункт 1 пункту 12 розділу VI) передбачає вимоги до первиного та вторинного паковання:


з/п Вид відходів Маркування ємностей (первинного паковання), при поводженні з медичними відходами в закладі Вид ємності первинного паковання Маркування ємностей (вторинного паковання), які передаються перевізнику Вид ємності вторинного паковання
1 2 3 4 5 6
1 Медичні відходи категорії B, які не пройшли оброблення/знешкодження Напис для маркування: "Особливо небезпечно" або ємність червоного кольору Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або мішок/пакет для стерилізації в автоклаві або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, придатний для стерилізації в автоклаві Напис для маркування:
"
назва закладу, назва суб'єкта господарювання, що отримав Ліцензію і якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції
2 Медичні відходи категорії B (імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність) - - Напис для маркування:
"
назва закладу, назва суб'єкта господарювання, що отримав Ліцензію і якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції
3 Медичні відходи категорії B, які пройшли оброблення, і передаються для вторинної переробки - - Напис для маркування:
"
відомості щодо проведеного оброблення (дата проведення, метод оброблення, відповідальна особа, яка проводила оброблення), назва закладу, назва суб'єкта господарювання, якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання
4 Медичні відходи категорії B (органні відходи хворих: тканини, органи, частини тіл тощо) Напис для маркування: "Органні відходи" або ємність чорного кольору Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет Напис для маркування:
"
назва закладу, назва суб'єкта господарювання, якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет
5 Медичні відходи категорії B (гострі предмети) Напис для маркування: "Небезпечно, гострі предмети" або контейнер червоного кольору Контейнер одноразового використання, стійкий до механічних пошкоджень (за винятком скляних) Напис для маркування:
"
назва закладу, назва суб'єкта господарювання, якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет
6 Медичні відходи категорії B (відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій) Ємність будь-якого кольору Пакет для стерилізації в автоклаві або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, придатний для стерилізації в автоклаві Напис для маркування:
"
відомості щодо проведеної стерилізації (дата проведення, відповідальна особа, яка проводила стерилізацію), назва закладу, назва суб'єкта господарювання, якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет
7 Медичні відходи категорії C (цитотоксичні відходи) Напис для маркування: "Особливо небезпечно" або ємність жовтого кольору Контейнер одноразового використання, стійкий до механічних пошкоджень (за винятком скляних) Назва для маркування:
"
відомості щодо проведеної нейтралізації (дата проведення, відповідальна особа, яка проводила нейтралізацію), назва закладу, назва суб'єкта господарювання, якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет
8 Медичні відходи категорії C (первинна упаковка отруйних і сильнодіючих лікарських засобів) Напис для маркування: "Особливо небезпечно" або ємність жовтого кольору Контейнер одноразового використання, стійкий до механічних пошкоджень (за винятком скляних) Назва для маркування:
"
назва закладу, назва суб'єкта господарювання, якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет

Вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами встановлюють вимоги до первинного паковання, що це (для медичних відходів категорії В,C):

-Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або мішок/пакет для стерилізації в автоклаві або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, придатний для стерилізації в автоклаві
-Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет
-Пакет для стерилізації в автоклаві або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, придатний для стерилізації в автоклаві
-Контейнер одноразового використання, стійкий до механічних пошкоджень (за винятком скляних)

Вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами встановлюють вимоги до вторинного паковання, що це (для медичних відходів категорії В,C):

-Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції
-Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання
-Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет

Як видно вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами не встановлюють обов’язку того що Первинна пакувальна тара для відходів категорії «В» та «С», це – ємність або контейнер (стійкий до механічних пошкоджень) призначений для збирання медичних відходів категорії B та С, об’ємом 10 л, з маркуванням; Вторинна пакувальна тара для відходів категорії «В», «С» згідно вимог тендерної документації це – спеціальні непроникні та міцні поліетиленові одноразові мішки або пакети для збирання медичних відходів категорії В, С розміром 500 x 1000 мм, об’ємом не менше 50 л, товщиною не менше 130 мкм, з маркуванням).

Тобто в зазначеному наказі відсутні вимоги до об’єму контейнера, розмірів та товщини. Разом з тим, контейнер для первинного паковання має бути одноразовим.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії:
- сертифікат якості пакування (тари) (виданий виробником);
- декларацію постачальника про відповідність пакування (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування, затверджених Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами).
- видаткову накладну на пакування (тару).

Вказана вимога тендерної документації є дискримінаційною, незаконною та має бути виключена у умов тендерної документації.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації