-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт харчоблоку та їдальні для технологічної моделі організації харчування «опорна кухня» будівлі Баришівського ліцею імені Миколи Зерова Баришівської селищної ради за адресою: Київська область, Броварський район, смт. Баришівка, вул. Центральна, 33
Завершена
12 479 814.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 62 399.07 UAH
мін. крок: 0.5% або 62 399.07 UAH
Період оскарження:
19.09.2024 23:49 - 02.10.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Номер:
c805aa800b6e48aea62f86daaae862f3
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-19-015160-a.c3
Назва:
СКАРГА на неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
СКАРГА
на неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 16.10.2024 19:55
- sign.p7s 16.10.2024 19:56
- Додаткові пояснення 24.10.2024 23:49
- Додаток до пояснення_рішення 10817 24.10.2024 23:49
- Додаткові пояснення (ворд) 24.10.2024 23:49
- Додаток до пояснення_рішення 20648 24.10.2024 23:49
- рішення від 18.10.2024 №17048.pdf 18.10.2024 15:44
- інформація про перенесення розгляду скарги від 28.10.2024 № 1770.pdf 28.10.2024 16:17
- інформація про резолютивну частину рішення від 30.10.2024 № 17637.pdf 30.10.2024 17:04
- рішення від 30.10.2024 № 17637.pdf 04.11.2024 11:51
- АКМУ пояснення харчоблок.doc 22.10.2024 18:53
- АКМУ пояснення харчоблок.pdf.p7s 22.10.2024 18:53
- АМКУ додаткові заперечення.pdf.p7s 27.10.2024 22:31
- АМКУ додаткові заперечення.doc 27.10.2024 22:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.10.2024 20:18
Дата розгляду скарги:
28.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.10.2024 15:45
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
04.11.2024 11:52
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3b3b4d63f09449d0a7079999f124d228
Заголовок пункту скарги:
неправомірне відхилення пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
10.10.2024р., Замовником опубліковано Протокольне рішення (Протокол) № 197 кваліфікації учасника закупівлі, у якому Замовник вирішив відхилити тендерну пропозицію ТОВ «БК КИЇВ-М-БУД» на підставі п.п. 2 п. 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, оскільки учасником закупівлі у складі пропозиції надано розрахунки вартості робіт із застосуванням середньомісячної норми тривалості робочого часу у 172,33 людино-години, яка є застарілою та на даний час, з урахуванням продовження воєнного стану в Україні, становить 173,83 людино-години.
Слід зазнаначити що умовами тендерної документації не передбачено чітких вимог щодо обрахунку учасниками кошторисної заробітної плати та норм тривалості робочого часу.
Так, за умовами тендерної документації, інформація про відповідність предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасники повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова); пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, ризик, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково- аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
ТОВ «БК КИЇВ-М-БУД» , на виконання даної вимоги Замовника, були надані усі документи, згідно переліку.
Так, у складі пропозиції надано розрахунки вартості робіт із застосуванням середньомісячної норми тривалості робочого часу у 172,33 людино-години.
Відповідно до вимог чинного законодавства визначення договірної ціни проводиться згідно ДСТУ, ДБН, кошторисних норм України у будівництві та інших нормативних актів чинних на момент подання тендерної пропозиції.
П. 5.3 Настанови з визначення вартості будівництва (з урахуванням Змін) передбачає визначення прямих витрат при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни), а саме що Заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів.
При визначенні норми тривалості робочого часу під час воєнного стану слід враховувати ч. 6 ст. 6 Закону України від 15.03.2022 р. №2136-ІХ "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану", в якій йдеться про незастосування окремих норм КЗпП, які впливають на підрахунок вказаної норми.
Слід зазначити, що Замовником у тендерній документації до закупівлі не встановлено окремих вимог щодо розрахунку учасниками договірної ціни своєї Пропозиції. Документацією не передбачено будь – яких вимог щодо обрахунку учасниками кошторисної заробітної плати та норм тривалості робочого часу. Змістом Документації не визначено та не конкретизовано на підставі яких нормативно–правових актів учасники зобов’язані розраховувати норми тривалості робочого часу.
Водночас, розрахунок норми тривалості робочого часу про яку зазначено в Протоколі відхилення не відноситься до порушень, які неможливо усунути у порядку п. 43 Особливостей.
Аналогічна позиція визначена, зокрема, у Рішенні №11372-р/пк-пз від 01.07.2024 Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Отже, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозицію ТОВ «БК КИЇВ-М-БУД» на підставі п.п. 2 п. 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі є неправомірним.
Слід зазнаначити що умовами тендерної документації не передбачено чітких вимог щодо обрахунку учасниками кошторисної заробітної плати та норм тривалості робочого часу.
Так, за умовами тендерної документації, інформація про відповідність предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасники повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова); пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, ризик, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково- аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
ТОВ «БК КИЇВ-М-БУД» , на виконання даної вимоги Замовника, були надані усі документи, згідно переліку.
Так, у складі пропозиції надано розрахунки вартості робіт із застосуванням середньомісячної норми тривалості робочого часу у 172,33 людино-години.
Відповідно до вимог чинного законодавства визначення договірної ціни проводиться згідно ДСТУ, ДБН, кошторисних норм України у будівництві та інших нормативних актів чинних на момент подання тендерної пропозиції.
П. 5.3 Настанови з визначення вартості будівництва (з урахуванням Змін) передбачає визначення прямих витрат при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни), а саме що Заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів.
При визначенні норми тривалості робочого часу під час воєнного стану слід враховувати ч. 6 ст. 6 Закону України від 15.03.2022 р. №2136-ІХ "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану", в якій йдеться про незастосування окремих норм КЗпП, які впливають на підрахунок вказаної норми.
Слід зазначити, що Замовником у тендерній документації до закупівлі не встановлено окремих вимог щодо розрахунку учасниками договірної ціни своєї Пропозиції. Документацією не передбачено будь – яких вимог щодо обрахунку учасниками кошторисної заробітної плати та норм тривалості робочого часу. Змістом Документації не визначено та не конкретизовано на підставі яких нормативно–правових актів учасники зобов’язані розраховувати норми тривалості робочого часу.
Водночас, розрахунок норми тривалості робочого часу про яку зазначено в Протоколі відхилення не відноситься до порушень, які неможливо усунути у порядку п. 43 Особливостей.
Аналогічна позиція визначена, зокрема, у Рішенні №11372-р/пк-пз від 01.07.2024 Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Отже, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозицію ТОВ «БК КИЇВ-М-БУД» на підставі п.п. 2 п. 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі є неправомірним.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. відмінити рішення Замовника про дискваліфікацію ТОВ «БК КИЇВ-М-БУД»; 2. Зобов’язати Замовника повернути на кваліфікацію тендерну пропозицію Скаржника та надати право усунення невідповідностей протягом 24 годин.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
bf0fc2b6862247f685ac4036ca68d452
Заголовок пункту скарги:
неправомірне рішення замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
11.10.2024р., Замовником опубліковано Протокольне рішення (Протокол) № 198 кваліфікації учасника закупівлі, у якому Замовник вирішив Визначити переможцем закупівлі по об’єкту: «Капітальний ремонт харчоблоку та їдальні для технологічної моделі організації харчування «опорна кухня» будівлі Баришівського ліцею імені Миколи Зерова Баришівської селищної ради за адресою: Київська область, Броварський район, смт. Баришівка, вул. Центральна, 33» ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» з тендерною пропозицією на суму 12150000,00 грн.
Відповідно пп.3 п.1 Додатку 1 до тендерної документації, учасник, на підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів повинен був надати копію повністю виконаних аналогічних договорів з додатками.
У складі пропозиції учасника ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» надано Договір підряду №19/11/20-1 від 19 листопада 2020 року (файл 1), в якому є посилання на додатки до Договору , але самі додатки учасником не надані.
За умовами тендерної документації, інформація про відповідність предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасники повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова); пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, ризик, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково- аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
Відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва, для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Так, учасником у складі пропозиції надано Відомість ресурсів, яка не відповідає відомості ресурсів, наданою Замовником (надано неповний перелік ресурсів).
Пп. 4 п.3 Додатку 1 тендерної документації передбачено, що ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Настанови з урахуванням технічного завдання.
Учасником надана Договірна ціна, яка визначена тільки згідно «Настанова з визначення вартості будівництва», що суперечить вимогам тендерної документації.
Одже, пропозиція учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» не відповідає вимогам тендерної документації, а саме - про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню, так як надана з порушеннями.
Відповідно пп.3 п.1 Додатку 1 до тендерної документації, учасник, на підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів повинен був надати копію повністю виконаних аналогічних договорів з додатками.
У складі пропозиції учасника ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» надано Договір підряду №19/11/20-1 від 19 листопада 2020 року (файл 1), в якому є посилання на додатки до Договору , але самі додатки учасником не надані.
За умовами тендерної документації, інформація про відповідність предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасники повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова); пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, ризик, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково- аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
Відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва, для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Так, учасником у складі пропозиції надано Відомість ресурсів, яка не відповідає відомості ресурсів, наданою Замовником (надано неповний перелік ресурсів).
Пп. 4 п.3 Додатку 1 тендерної документації передбачено, що ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Настанови з урахуванням технічного завдання.
Учасником надана Договірна ціна, яка визначена тільки згідно «Настанова з визначення вартості будівництва», що суперечить вимогам тендерної документації.
Одже, пропозиція учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» не відповідає вимогам тендерної документації, а саме - про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню, так як надана з порушеннями.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
відмінити рішення Замовника про визначення переможцем та рішення про укладення Договору з ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ»;
Скарга
Скасована
КЕП
СКАРГА на неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Номер:
ab829d1ab00b4f659aae4eada41e5678
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-19-015160-a.a2
Назва:
СКАРГА на неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
СКАРГА
на неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
16.10.2024 19:47
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d4a04256cf78428ca83b8c0d526c2e3d
Заголовок пункту скарги:
неправомірне відхилення пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
10.10.2024р., Замовником опубліковано Протокольне рішення (Протокол) № 197 кваліфікації учасника закупівлі, у якому Замовник вирішив відхилити тендерну пропозицію ТОВ «БК КИЇВ-М-БУД» на підставі п.п. 2 п. 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, оскільки учасником закупівлі у складі пропозиції надано розрахунки вартості робіт із застосуванням середньомісячної норми тривалості робочого часу у 172,33 людино-години, яка є застарілою та на даний час, з урахуванням продовження воєнного стану в Україні, становить 173,83 людино-години.
Слід зазнаначити що умовами тендерної документації не передбачено чітких вимог щодо обрахунку учасниками кошторисної заробітної плати та норм тривалості робочого часу.
Так, за умовами тендерної документації, інформація про відповідність предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасники повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова); пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, ризик, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково- аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
ТОВ «БК КИЇВ-М-БУД» , на виконання даної вимоги Замовника, були надані усі документи, згідно переліку.
Так, у складі пропозиції надано розрахунки вартості робіт із застосуванням середньомісячної норми тривалості робочого часу у 172,33 людино-години.
Відповідно до вимог чинного законодавства визначення договірної ціни проводиться згідно ДСТУ, ДБН, кошторисних норм України у будівництві та інших нормативних актів чинних на момент подання тендерної пропозиції.
П. 5.3 Настанови з визначення вартості будівництва (з урахуванням Змін) передбачає визначення прямих витрат при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни), а саме що Заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів.
При визначенні норми тривалості робочого часу під час воєнного стану слід враховувати ч. 6 ст. 6 Закону України від 15.03.2022 р. №2136-ІХ "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану", в якій йдеться про незастосування окремих норм КЗпП, які впливають на підрахунок вказаної норми.
Слід зазначити, що Замовником у тендерній документації до закупівлі не встановлено окремих вимог щодо розрахунку учасниками договірної ціни своєї Пропозиції. Документацією не передбачено будь – яких вимог щодо обрахунку учасниками кошторисної заробітної плати та норм тривалості робочого часу. Змістом Документації не визначено та не конкретизовано на підставі яких нормативно–правових актів учасники зобов’язані розраховувати норми тривалості робочого часу.
Водночас, розрахунок норми тривалості робочого часу про яку зазначено в Протоколі відхилення не відноситься до порушень, які неможливо усунути у порядку п. 43 Особливостей.
Аналогічна позиція визначена, зокрема, у Рішенні №11372-р/пк-пз від 01.07.2024 Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Отже, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозицію ТОВ «БК КИЇВ-М-БУД» на підставі п.п. 2 п. 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі є неправомірним.
Слід зазнаначити що умовами тендерної документації не передбачено чітких вимог щодо обрахунку учасниками кошторисної заробітної плати та норм тривалості робочого часу.
Так, за умовами тендерної документації, інформація про відповідність предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасники повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова); пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, ризик, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково- аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
ТОВ «БК КИЇВ-М-БУД» , на виконання даної вимоги Замовника, були надані усі документи, згідно переліку.
Так, у складі пропозиції надано розрахунки вартості робіт із застосуванням середньомісячної норми тривалості робочого часу у 172,33 людино-години.
Відповідно до вимог чинного законодавства визначення договірної ціни проводиться згідно ДСТУ, ДБН, кошторисних норм України у будівництві та інших нормативних актів чинних на момент подання тендерної пропозиції.
П. 5.3 Настанови з визначення вартості будівництва (з урахуванням Змін) передбачає визначення прямих витрат при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни), а саме що Заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів.
При визначенні норми тривалості робочого часу під час воєнного стану слід враховувати ч. 6 ст. 6 Закону України від 15.03.2022 р. №2136-ІХ "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану", в якій йдеться про незастосування окремих норм КЗпП, які впливають на підрахунок вказаної норми.
Слід зазначити, що Замовником у тендерній документації до закупівлі не встановлено окремих вимог щодо розрахунку учасниками договірної ціни своєї Пропозиції. Документацією не передбачено будь – яких вимог щодо обрахунку учасниками кошторисної заробітної плати та норм тривалості робочого часу. Змістом Документації не визначено та не конкретизовано на підставі яких нормативно–правових актів учасники зобов’язані розраховувати норми тривалості робочого часу.
Водночас, розрахунок норми тривалості робочого часу про яку зазначено в Протоколі відхилення не відноситься до порушень, які неможливо усунути у порядку п. 43 Особливостей.
Аналогічна позиція визначена, зокрема, у Рішенні №11372-р/пк-пз від 01.07.2024 Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Отже, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозицію ТОВ «БК КИЇВ-М-БУД» на підставі п.п. 2 п. 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі є неправомірним.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. відмінити рішення Замовника про дискваліфікацію ТОВ «БК КИЇВ-М-БУД»; 2. розглянути повторно пропозицію ТОВ «БК КИЇВ-М-БУД» як найбільш економічно вигідну.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
dbcbe57a14d84eefbb8941a9f1048519
Заголовок пункту скарги:
неправомірне оголошення переможцем
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
11.10.2024р., Замовником опубліковано Протокольне рішення (Протокол) № 198 кваліфікації учасника закупівлі, у якому Замовник вирішив Визначити переможцем закупівлі по об’єкту: «Капітальний ремонт харчоблоку та їдальні для технологічної моделі організації харчування «опорна кухня» будівлі Баришівського ліцею імені Миколи Зерова Баришівської селищної ради за адресою: Київська область, Броварський район, смт. Баришівка, вул. Центральна, 33» ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» з тендерною пропозицією на суму 12150000,00 грн.
Відповідно пп.3 п.1 Додатку 1 до тендерної документації, учасник, на підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів повинен був надати копію повністю виконаних аналогічних договорів з додатками.
У складі пропозиції учасника ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» надано Договір підряду №19/11/20-1 від 19 листопада 2020 року (файл 1), в якому є посилання на додатки до Договору , але самі додатки учасником не надані.
За умовами тендерної документації, інформація про відповідність предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасники повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова); пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, ризик, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково- аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
Відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва, для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Так, учасником у складі пропозиції надано Відомість ресурсів, яка не відповідає відомості ресурсів, наданою Замовником (надано неповний перелік ресурсів).
Пп. 4 п.3 Додатку 1 тендерної документації передбачено, що ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Настанови з урахуванням технічного завдання.
Учасником надана Договірна ціна, яка визначена тільки згідно «Настанова з визначення вартості будівництва», що суперечить вимогам тендерної документації.
Одже, пропозиція учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» не відповідає вимогам тендерної документації, а саме - про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню, так як надана з порушеннями.
Відповідно пп.3 п.1 Додатку 1 до тендерної документації, учасник, на підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів повинен був надати копію повністю виконаних аналогічних договорів з додатками.
У складі пропозиції учасника ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» надано Договір підряду №19/11/20-1 від 19 листопада 2020 року (файл 1), в якому є посилання на додатки до Договору , але самі додатки учасником не надані.
За умовами тендерної документації, інформація про відповідність предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасники повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова); пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, ризик, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково- аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
Відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва, для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Так, учасником у складі пропозиції надано Відомість ресурсів, яка не відповідає відомості ресурсів, наданою Замовником (надано неповний перелік ресурсів).
Пп. 4 п.3 Додатку 1 тендерної документації передбачено, що ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Настанови з урахуванням технічного завдання.
Учасником надана Договірна ціна, яка визначена тільки згідно «Настанова з визначення вартості будівництва», що суперечить вимогам тендерної документації.
Одже, пропозиція учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» не відповідає вимогам тендерної документації, а саме - про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню, так як надана з порушеннями.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
відмінити рішення Замовника про визначення переможцем та рішення про укладення Договору з ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ»;
Вимога
Є відповідь
Скарга на неправомірне рішення Замовника
Номер:
8482cd9efe184680b2b6619fae0d87b5
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-19-015160-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне рішення Замовника
Вимога:
Замовником, УПРАВЛІННЯМ ОСВІТИ,МОЛОДІ ТА СПОРТУ БАРИШІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ, 19.09.2024 року в системі публічних закупівель було оголошено процедуру закупівлі: Капітальний ремонт харчоблоку та їдальні для технологічної моделі організації харчування «опорна кухня» будівлі Баришівського ліцею імені Миколи Зерова Баришівської селищної ради за адресою: Київська область, Броварський район, смт. Баришівка, вул. Центральна, 33
10.10.2024р., Замовником опубліковано Протокольне рішення (Протокол) № 197 кваліфікації учасника закупівлі, у якому Замовник вирішив відхилити тендерну пропозицію ТОВ «БК КИЇВ-М-БУД» на підставі п.п. 2 п. 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, оскільки учасником закупівлі у складі пропозиції надано розрахунки вартості робіт із застосуванням середньомісячної норми тривалості робочого часу у 172,33 людино-години, яка є застарілою та на даний час, з урахуванням продовження воєнного стану в Україні, становить 173,83 людино-години.
Так, за умовами тендерної документації, інформація про відповідність предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасники повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова); пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, ризик, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково- аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
ТОВ «БК КИЇВ-М-БУД» , на виконання даної вимоги Замовника, були надані усі документи, згідно переліку.
Так, у складі пропозиції надано розрахунки вартості робіт із застосуванням середньомісячної норми тривалості робочого часу у 172,33 людино-години.
Відповідно до вимог чинного законодавства визначення договірної ціни проводиться згідно ДСТУ, ДБН, кошторисних норм України у будівництві та інших нормативних актів чинних на момент подання тендерної пропозиції.
П. 5.3 Настанови з визначення вартості будівництва (з урахуванням Змін) передбачає визначення прямих витрат при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни), а саме що Заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів.
При визначенні норми тривалості робочого часу під час воєнного стану слід враховувати ч. 6 ст. 6 Закону України від 15.03.2022 р. №2136-ІХ "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану", в якій йдеться про незастосування окремих норм КЗпП, які впливають на підрахунок вказаної норми.
Слід зазначити, що Замовником у тендерній документації до закупівлі не встановлено окремих вимог щодо розрахунку учасниками договірної ціни своєї Пропозиції. Документацією не передбачено будь – яких вимог щодо обрахунку учасниками кошторисної заробітної плати та норм тривалості робочого часу. Змістом Документації не визначено та не конкретизовано на підставі яких нормативно–правових актів учасники зобов’язані розраховувати норми тривалості робочого часу.
Водночас, розрахунок норми тривалості робочого часу про яку зазначено в Протоколі відхилення не відноситься до порушень, які неможливо усунуту у порядку п. 43 Особливостей.
Аналогічна позиція визначена, зокрема, у Рішенні №11372-р/пк-пз від 01.07.2024 Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Зважаючи на вищезазначене, ВИМАГАЄМО:
- відмінити рішення Замовника про дискваліфікацію ТОВ «БК КИЇВ-М-БУД»;
- відмінити рішення Замовника про визначення переможцем ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ»
- визначити ТОВ «БК КИЇВ-М-БУД» переможцем закіпівлі з Капітальний ремонт харчоблоку та їдальні для технологічної моделі організації харчування «опорна кухня» будівлі Баришівського ліцею імені Миколи Зерова Баришівської селищної ради за адресою: Київська область, Броварський район, смт. Баришівка, вул. Центральна, 33
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.10.2024 11:24
Вирішення:
Розглянувши вимогу повідомляємо наступне.
Згідно Додатку 1 до тендерної документації, інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі - Настанова); пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, ризик, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково-аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією. Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Настанови з урахуванням технічного завдання. Договірна ціна встановлена динамічна. Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання. Договірна ціна повинна бути додатково надана в форматі imd у останній версії програмного комплексу АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, рекомендованих до використання учасниками будівництва Міністерством регіонального розвитку та будівництва України.
Відповідно до п. 1.2. Настанови, приблизний кошторис (динамічна договірна ціна) – кошторис, що підлягає уточненню у разі змінення поточних цін на ресурси, що враховані у договірній ціні, а також з інших підстав, визначених умовами договору.
П. 6.3. Настанови передбачається, що заробітна плата в складі прямих витрат при взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт визначається на підставі нормативних трудовитрат, фізичних обсягів виконаних робіт та вартості людино-години, що відповідає середньому нормативному розрядові цих робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників, робітників, зайнятих на керуванні і обслуговуванні будівельних машин та механізмів, розрахованої та погодженої в договірній ціні. Уточнення рівня середньомісячної заробітної плати здійснюється на умовах, передбачених договором.
З урахуванням продовження строку дії воєнного стану в Україні до 10.11.2024 середньомісячна норма тривалості робочого часу до 12 серпня 2024 року становила – 172,33 людино-годин (виходячи із середньомісячної норми тривалості для 40-годинного п’ятиденного робочого тижня – 2068 години), а на день подання тендерної пропозиції становила 173,33 людино-годин (виходячи із середньомісячної норми тривалості для 40-годинного п’ятиденного робочого тижня – 2086 години).
Згідно ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі»,одним із критеріївоцінки тендерних пропозицій є ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі.
Таким чином, розрахунки вартості робіт із застосуванням середньомісячної норми тривалості робочого часу, які входять до складу договірної ціни – інформація, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів та впливає, в тому числі, на вартість закупівлі, тому відносяться до порушень, які неможливо усунуту у порядку п. 43 Особливостей.
З урахуванням зазначеного відсутні підстави для задоволення вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено