-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дизельне паливо
Детальна інформація стосовно предмету закупівлі та інших вимог зазначено в тендерній документації, яка додається до закупівлі
Торги не відбулися
220 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 100.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 100.00 UAH
Період оскарження:
19.09.2024 12:11 - 25.09.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
a214cefaa6d54ec6b5e39031fe636866
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-19-005887-a.c1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_23_09_24_ Замовника_UA-2024-09-19-005887-a.docx 23.09.2024 15:36
- скарга_23_09_24_ Замовника ВО Пірнівської СР.pdf 23.09.2024 15:36
- ДП_ПРАЙМ_талони.jpg 23.09.2024 15:36
- Договір 702 (2).pdf 23.09.2024 15:36
- ДП_Прайм_Талони 10.jpg 23.09.2024 15:36
- sign.p7s 23.09.2024 15:37
- рішення від 25.09.2024 № 15805.pdf 25.09.2024 16:16
- інформація про резолютивну частину рішення від 02.10.2024 № 16210.pdf 03.10.2024 14:37
- рішення від 02.10.2024 № 16210.pdf 04.10.2024 17:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.09.2024 15:48
Дата розгляду скарги:
02.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.09.2024 16:16
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
04.10.2024 17:16
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
04.10.2024 17:16
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
17249bd93b774e92b0859afed6c963e8
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати Талон, який повинен містити назву або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива та повинен співпадати з брендом АЗС, наданих в пропозиції.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Замовником 19.09.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію, в частині 1 розділу 3 тендерної документації якої встановлено:
«Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
- інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі (ДОДАТОК 4 ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ);»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку 4 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати Талон, який повинен містити назву або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива та повинен співпадати з брендом АЗС, наданих в пропозиції:
«Учасник повинен мати єдині зразки талонів, по яких буде можливість заправки по всіх запропонованих АЗС. Талони повинні бути номіналом 10,( або 15), 20 літрів, мати термін дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання та з обов’язково передбаченою можливістю гарантованого продовження їх терміну дії ще на 12 місяців. Талони, що пропонуються Учасником, мають бути єдиного зразка (єдиного бренда) Учасника. Талон повинен містити назву або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива та повинен співпадати з брендом АЗС, наданих в пропозиції. На підтвердження спроможності виконання даної умови учасник зобов'язаний в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист.»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують Талон повинен містити назву або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива та повинен співпадати з брендом АЗС, наданих в пропозиції – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі талонів, які повинні містити назву або бренд АЗС та бренд яких повинен співпадати з брендом АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Відповідно до пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України :
«Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Також, згідно п. 10.3.3.1. Інструкції визначено, що Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
Тобто, законодавством визначено вимогу до позначень, які має містити талон – це серійний та порядковий номер, найменування і марка нафтопродукту.
Звертаємо увагу, що інших обов’язкових реквізитів чи встановлених законодавством особливостей щодо зазначенні на талону бренду АЗС, та його обов’язкового співпадіння з брендом АЗС – не визначено в жодному нормативно-правовому акті або національному стандарті до Дизельного палива, що свічить про наявність дискримінаційної обмежувальної вимоги у тендерній документації, яка суперечить п. 29 Особливостей.
Згідно п. 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність на талоні бренду АЗС (який повинен співпадати з брендом АЗС), зазначених на талонах, не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Параллель (Parallel) з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження.
Звертаємо увагу Комісії, що бренд та талоні, введеної в облік для отримання нафтопродуктів та бренд АЗС не співпадають, оскільки назва бренду АЗС не міститься на відповідному талоні (зразок):
Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Талони, які Скаржник придбав на умовах партнерського договору та планує запропонувати Замовнику, нададуть йому змогу здійснювати заправку в мережі АЗС Параллель (розділ 1 договору № 702 від 17.05.2024 року – «Пункт реалізації ПММ - автозаправна станція/комплекс зі спеціально встановленим обладнанням, на якій здійснюється передача (поставка) Постачальником ПММ Покупцю, перелік яких розміщується та оновлюється (змінюється в односторонньому порядку) Постачальником на ВЕБ-сайті https://diesel-manager.com/uk.»
Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Згідно Розділу 1. ОСНОВНІ ТЕРМІНИ ТА ПОНЯТТЯ Партнерського договору, Талон – документ на отримання ПММ в паперовому чи електронному виді, який підтверджує факт оплати ПММ і є гарантом виконання Постачальником обов’язку з передачі ПММ. Талон має індивідуальний номер, вид ПММ, кількість літрів, які має право отримати покупець.
Тобто, мережею АЗС, яку планує запропонувати Скаржник на виконання вимог Замовника щодо місцезнаходження АЗС учасника, не введено обіг талон, який повинен містити назву або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива та повинен співпадати з брендом АЗС, що підтверджується зображенням з сайту мережі АЗС партнера:
«Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
- інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі (ДОДАТОК 4 ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ);»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку 4 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати Талон, який повинен містити назву або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива та повинен співпадати з брендом АЗС, наданих в пропозиції:
«Учасник повинен мати єдині зразки талонів, по яких буде можливість заправки по всіх запропонованих АЗС. Талони повинні бути номіналом 10,( або 15), 20 літрів, мати термін дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання та з обов’язково передбаченою можливістю гарантованого продовження їх терміну дії ще на 12 місяців. Талони, що пропонуються Учасником, мають бути єдиного зразка (єдиного бренда) Учасника. Талон повинен містити назву або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива та повинен співпадати з брендом АЗС, наданих в пропозиції. На підтвердження спроможності виконання даної умови учасник зобов'язаний в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист.»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують Талон повинен містити назву або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива та повинен співпадати з брендом АЗС, наданих в пропозиції – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі талонів, які повинні містити назву або бренд АЗС та бренд яких повинен співпадати з брендом АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Відповідно до пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України :
«Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Також, згідно п. 10.3.3.1. Інструкції визначено, що Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
Тобто, законодавством визначено вимогу до позначень, які має містити талон – це серійний та порядковий номер, найменування і марка нафтопродукту.
Звертаємо увагу, що інших обов’язкових реквізитів чи встановлених законодавством особливостей щодо зазначенні на талону бренду АЗС, та його обов’язкового співпадіння з брендом АЗС – не визначено в жодному нормативно-правовому акті або національному стандарті до Дизельного палива, що свічить про наявність дискримінаційної обмежувальної вимоги у тендерній документації, яка суперечить п. 29 Особливостей.
Згідно п. 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність на талоні бренду АЗС (який повинен співпадати з брендом АЗС), зазначених на талонах, не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Параллель (Parallel) з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження.
Звертаємо увагу Комісії, що бренд та талоні, введеної в облік для отримання нафтопродуктів та бренд АЗС не співпадають, оскільки назва бренду АЗС не міститься на відповідному талоні (зразок):
Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Талони, які Скаржник придбав на умовах партнерського договору та планує запропонувати Замовнику, нададуть йому змогу здійснювати заправку в мережі АЗС Параллель (розділ 1 договору № 702 від 17.05.2024 року – «Пункт реалізації ПММ - автозаправна станція/комплекс зі спеціально встановленим обладнанням, на якій здійснюється передача (поставка) Постачальником ПММ Покупцю, перелік яких розміщується та оновлюється (змінюється в односторонньому порядку) Постачальником на ВЕБ-сайті https://diesel-manager.com/uk.»
Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Згідно Розділу 1. ОСНОВНІ ТЕРМІНИ ТА ПОНЯТТЯ Партнерського договору, Талон – документ на отримання ПММ в паперовому чи електронному виді, який підтверджує факт оплати ПММ і є гарантом виконання Постачальником обов’язку з передачі ПММ. Талон має індивідуальний номер, вид ПММ, кількість літрів, які має право отримати покупець.
Тобто, мережею АЗС, яку планує запропонувати Скаржник на виконання вимог Замовника щодо місцезнаходження АЗС учасника, не введено обіг талон, який повинен містити назву або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива та повинен співпадати з брендом АЗС, що підтверджується зображенням з сайту мережі АЗС партнера:
×
-
Назва доказу:
Зразок талону мережі АЗС, який не містить бренду/назву мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
ДП_ПРАЙМ_талони.jpg
-
-
Назва доказу:
Зразок талону мережі АЗС, який не містить бренду/назву мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
ДП_Прайм_Талони 10.jpg
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір 702 (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Відділ освіти Пірнівської сільської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом код ДК 021:2015 – 09130000-9 нафта і дистиляти (Дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-19-005887-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати Талон, який повинен містити назву або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива та повинен співпадати з брендом АЗС, наданих в пропозиції.