-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
поточний ремонт покриття вул Старокостянтинівське шосе
Торги відмінено
4 795 030.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 143 850.90 UAH
мін. крок: 3% або 143 850.90 UAH
Період оскарження:
12.06.2018 15:36 - 13.07.2018 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
Скарга щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі (на умови тендерної документації)
Номер:
e3ed76e332a0487fa971937e8a015910
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-06-12-000605-b.a1
Назва:
Скарга щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі (на умови тендерної документації)
Скарга:
Виконавчим комітетом Шепетівської міської ради (код ЄДРПОУ - 04060789 (надалі – Замовник) 12 червня 2018 року було оприлюднено оголошення про закупівлю послуг - поточний ремонт покриття вул Старокостянтинівське шосе Current Repair of coverage of Starokostyantynivske shosse street, згідно ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь, ідентифікатор закупівлі: UA-2018-06-12-000605-b. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "MBM-13" (надалі – Скаржник) є потенційним учасником вказаної процедури закупівлі. Відповідно до порядку оскарження процедур закупівель (стаття 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)) скарга подається до органу оскарження суб’єктом оскарження (пункт 27 частини 1 статті 1, частина 1 статті 18 Закону). Згідно абзацу першого частини другою статті 18 Закону скарги, що стосуються тендерної документації можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Умовами Оголошення UA-2018-06-12-000605-b, встановлено кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 17 липня 2018 15:41 року, оскарження умов закупівлі: до 13 липня 2018 00:00. З урахуванням наведеного, суб’єкт оскарження - ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МВМ-13", в межах визначеного законодавством строку скаржиться на встановлення Замовником дискримінаційних умов у тендерній документації. Скаржник, ознайомившись з положеннями Тендерної документації (файл: тендерна докум СТ.Шосе (12.06.2018).PDF), зокрема пунктом 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» яким визначено: «Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює наступні кваліфікаційні критерії: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; копія свідоцтва про атестацію власної чи залученої лабораторії, де вказано галузь атестації; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (робіт) Додаток 4», вважає, що установлення Замовником неіснуючого кваліфікаційного критерію обмежується вільна конкуренція серед потенційних учасників, що не відповідає меті Закону України «Про публічні закупівлі», принципам, за якими мають здійснюватися закупівлі, закріпленим в статті 3 Закону, зокрема, принципу запобігання зловживанням та вимогам до тендерної документації, установленим у статті 22 Закону, ставить учасників в нерівні умови в рамках однієї і тієї ж процедури закупівлі, а також надає необґрунтовану перевагу одним учасникам над іншими. Зокрема, предмет цієї закупівлі, згідно Оголошення UA-2018-06-12-000605-b - послуги. Тобто Замовник в межах закупівлі планує придбати саме послуги, що відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 Закону - це будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт. Скаржник, як потенційний учасник, планує взяти участь у закупівлі та надати особисто послуги з поточного ремонту автомобільної дороги. Відповідно останній, в процесі здійснення господарської діяльності (надаючи послуги, які придбаває Замовник) нестиме відповідні ризики за настання негативних наслідків та обумовлену договором з Замовником відповідальність за неналежне виконання узятих зобов’язань саме по наданню послуг. Відповідно до чинних Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України будь-який Учасник для надання послуг закупівлі, в тому числі Скаржник, має право залучати інших суб’єктів господарювання та/або матеріально-технічну базу, серед іншого, на договірних умовах. Так як Скаржник, як потенційний учасник, планує надати послуги з поточного ремонту автомобільної дороги, то необхідності набуття у власність чи залучення ззовні лабораторії взагалі немає, оскільки в лабораторних умовах проводяться контрольні перевірка/випробування асфальтобетону та асфальтобетонних сумішей на відповідність стандартам їх виготовлення. Будь-хто з учасників закупівлі, як і Скаржник, може під час надання послуг з поточного ремонту автомобільної дороги використовувати асфальтобетон/асфальтобетонні суміші придбані ними на умовах договорів купівлі-продажу, міни, на підставі інших правочинів, із відповідним документальним підтвердженням якості такого товару. При цьому, для придбавання товару (асфальтобетону/асфальтобетонних сумішей) Учаснику немає необхідності мати у власності лабораторію чи залучати її, оскільки супровідні документи на такий товар засвідчуватимуть, в тому числі, його якість. Окрім цього, предмет даної закупівлі послуги - поточний ремонт покриття вул. Старокостянтинівське шосе, що придбавається Замовником за кодом ДК 021:2015:45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь. У той час, як асфальтобетон/асфальтобетонні суміші – це товар, що може придбаватися за кодом ДК 021:2015:44110000-4 – Конструкційні матеріали. Відтак, необхідності встановлення вимоги про надання копії свідоцтва про атестацію власної чи залученої лабораторії, де вказано галузь атестації в Замовника об’єктивно немає. Разом з цим, перебування у власності Учасника чи залучення ним ззовні лабораторії не має жодного відношення до якості, строків чи інших умов надання послуг, більш того її перебування у власності чи на іншому правовому титулі чи відсутність таких не впливає та жодним чином не може вплинути на процес надання послуг, оскільки власне сама послуга від цього не міняється. Окрім наведеного, вважаємо, що вищевказані положення є похідними та такими, що випливають із прямого порушення Замовником імперативним вимог Закону. Замовником в тендерній документації установлено чотири кваліфікаційні критерії. У той час як статтею 16 Закону закріплено три виключних кваліфікаційні критерії та встановлено, що Замовник установлює один або декілька з них, а саме: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Водночас установленням неіснуючого кваліфікаційного критерію Замовником створюються додаткові умови для відхилення тендерних пропозицій, що також є прямим порушенням Закону, оскільки відповідно до пункт 1 частини 1 статті 30 Закону підлягає відхиленню лише та тендерна пропозиція Учасника, який не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону. Таким чином, дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог тендерної документації порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи наведене, Замовник повинен внести зміни до Документації в частині, що наведена в мотивувальній частині Скарги. У зв’язку із наведеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: Зобов’язати Виконавчий комітет Шепетівської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі відкриті торги з публікацією англійською мовою по предмету закупівлі: поточний ремонт покриття вул. Старокостянтинівське шосе Current Repair of coverage of Starokostyantynivske shosse street, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2018-06-12-000605-b з метою усунення порушень, які викладені у мотивувальній частині Скарги.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга (2).jpg 10.07.2018 16:09
- Скарга (1).jpg 10.07.2018 16:09
- Скарга (3).jpg 10.07.2018 16:09
- тендерна докум СТ.Шосе (12.06.2018).PDF 10.07.2018 16:09
- Платіжне доручення (1).jpg 10.07.2018 16:09
- Платіжне доручення (2).jpg 10.07.2018 16:09
- скарга мвм_10.07.2018 Старокостянтинівське шосе.doc 10.07.2018 16:15
- Рішення від 12.07.2018 № 6914 + лист Замовнику.pdf 12.07.2018 19:53
- інформація про резолютивну частину від 27.07.2018 №7611.pdf 30.07.2018 15:12
- рішення від 27.07.2018 №7611.pdf 01.08.2018 17:18
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.07.2018 16:09
Дата прийняття рішення по скарзі:
01.08.2018 17:18