• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Офісне канцелярське приладдя (код ДК 021:2015 – 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне»)

Торги не відбулися

1 250 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 500.00 UAH
Період оскарження: 18.09.2024 12:02 - 23.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником стосовно неправомірного визнання переможцем відкритих торгів з особливостями ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІМПОРТ ПАПІР», ЄДРПОУ 44812423 (далі - ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР»), № закупівлі: UA-2024-09-18-005466-a Закупівля на prozorro.gov.ua

Номер: f6fa693aab9a42d39da5fd7421a888d3
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-18-005466-a.c4
Назва: Скарга щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником стосовно неправомірного визнання переможцем відкритих торгів з особливостями ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІМПОРТ ПАПІР», ЄДРПОУ 44812423 (далі - ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР»), № закупівлі: UA-2024-09-18-005466-a Закупівля на prozorro.gov.ua
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.12.2024 17:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.12.2024 13:53
Дата виконання рішення Замовником: 25.12.2024 20:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 20356-р/пк-пз від 20.12.2024 скасовано рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПОРТ ПАПІР» (код ЄДРПОУ 44812423) переможцем процедури закупівлі – «Офісне канцелярське приладдя (код ДК 021:2015 – 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне»)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-18-005466-a.
Автор: ТОВ "КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ", Світлана Житнікова +380504137427 ukrkanctorg@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 93919d55796b46969d37fb1a844f7e9b
Заголовок пункту скарги: Пропозиція та документи стосовно технічних характеристик товарів, які надані ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» у складі своєї пропозиції, не відповідають вимогам та умовам передбачених тендерною документацією та Додатками 3, 5, 1.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: У складі пропозиції ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» окрім інших документів, надані такі документи:
- ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ Технічні, якісні, кількісні характеристики та опис предмета закупівлі (товару) (технічна специфікація) (код CPV згідно ДК 021:2015 - 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне» Офісне канцелярське приладдя) Вих. № 03/іп2023 від 19.09.2024, назва файлу у форматі пдф «ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ__ДОДАТОК__5» (далі – Порівняльна таблиця);
- ПРОПОЗИЦІЯ* для участі у відкритих торгах (з особливостями) код CPV згідно ДК 021:2015 – 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне» - Офісне канцелярське приладдя Вих. № 04/іп 2023 від 19.09.2024р, назва файлу у форматі пдф «ПРОПОЗИЦІЯ__ДОДАТОК__3» (далі - Пропозиція);
- Паспорт якості від 08.08.2024 ТОВ «ВІВАТ ТРЕЙДІНГ» товар № 18, назва файлу у форматі pdf - поз 18 Паспорт маркер черн 2535-01-A;
- Паспорт якості № 293/7 від 21.08.2023 року ТОВ «ІМПОРТ-ОФІС УКРАЇНА» товар № 19, назва файлу у форматі jpeg - поз 19 Паспорт якості_маркер ВМ.8903-04;
- Паспорт якості № 263/3 від 01.08.2023 року ТОВ «ІМПОРТ-ОФІС УКРАЇНА» товар № 20, назва файлу у форматі jpeg - поз 20 Паспорт якості_маркер ВМ.8903-08;
- Паспорт якості № 261/7 від 01.08.2023 року ТОВ «ІМПОРТ-ОФІС УКРАЇНА» товар № 21, назва файлу у форматі jpeg - поз 21 Паспорт якості_маркер ВМ.8903-10;
- Паспорт якості № 261/6 від 01.08.2023 року ТОВ «ІМПОРТ-ОФІС УКРАЇНА» товар № 22, назва файлу у форматі jpeg - поз 22 Паспорт якості_маркер ВМ.8903-02;
- Паспорт якості № 263/5 від 02.08.2023 року ТОВ «ІМПОРТ-ОФІС УКРАЇНА» товар № 26, назва файлу у форматі jpeg - поз 26 Паспорт ВМ.4503 Ножиці 215мм сині до 02.08.2028;
- Паспорт якості № 249/7 від 21.07.2023 року ТОВ «ІМПОРТ-ОФІС УКРАЇНА» товар № 27, назва файлу у форматі jpeg - поз 27 Паспорт якості_олівець графітовий ВМ.8515;
- Паспорт якості № 247/2 від 19.07.2023 року ТОВ «ІМПОРТ-ОФІС УКРАЇНА» товар № 28, назва файлу у форматі jpeg - поз 28 Паспорт якості_блок паперу ВМ.2215;
- Паспорт якості від 24.09.2024 ТОВ «ВІВАТ ТРЕЙДІНГ» товар № 37, назва файлу у форматі pdf - поз 37 UX~_100~_06_80710_36579;
- Паспорт якості від 23.09.2024 ТОВ «ВІВАТ ТРЕЙДІНГ» товар № 38, назва файлу у форматі pdf - поз 38 D4101_80710_23550.

1. На виконання вимог Додатка 3 ПРОПОЗИЦІЯ* для участі у відкритих торгах (з особливостями) код CPV згідно ДК 021:2015 – 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне» - Офісне канцелярське приладдя (далі – Додаток 3) учасники повинні були надати наступне:
№ з/п Найменування
предмета закупівлі Одиниця виміру Кількість Повне найменування підприємства – виробника та країна походження товару Конкретне найменування
Товару (торгівельна марка та артикул (за наявності)) Ціна за одиницю,
грн. (без ПДВ) Сума,
грн. (без ПДВ)
тобто (стовпчик – 5 Додатка 3) - повне найменування підприємства – виробника та країна походження товару.
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» (далі Учасник) у Пропозиція (Вих. № 04/іп 2023 від 19.09.2024р, назва файлу у форматі пдф «ПРОПОЗИЦІЯ__ДОДАТОК__3») на товари №№ 32 – 37 не надано повного найменування виробника, а вказана торгова марка.
На підставі вказаного, вказаним учасником-ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» не виконано вимог Додатка 3, тобто надана не в повному обсязі інформація, згідно вимог Замовника (Додаток 3) стосовно повного найменування підприємства-виробника.

2. Додатком 5 Технічні, якісні, кількісні характеристики та опис предмета закупівлі (товару) (технічна специфікація) (код CPV згідно ДК 021:2015 - 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне» Офісне канцелярське приладдя) передбачена вимога про те, що учасники повинні надати у складі своєї пропозиції за формою наведеною у вказаному Додатку ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ ЩОДО ВІДПОВІДНОСТІ ЗАПРОПОНОВАНОГО ТОВАРУ ВИМОГАМ ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ ЗАМОВНИКА:
№ з/п Найменування Технічні, якісні характеристики
та опис товару, що вимагається Замовником Торгівельна марка, модель, за наявності артикул запропонованого товару Технічні, якісні характеристики
та опис запропонованого товару Країна походження запропонованого товару Відповідність технічним, якісним характеристикам запропонованого товару (ТАК або НІ).
Вказати документ, що підтверджує якість товару

Порівняльна таблиця колонка 7 (вимоги замовника - Відповідність технічним, якісним характеристикам запропонованого товару (ТАК або НІ). Вказати документ, що підтверджує якість товару).
Вказаним учасником не зазначено документ, що підтверджує якість товару, зазначено лише слово «так».
05.12.2024 року Замовник, на виконання вимог пункту 43 Особливостей, надав 24 години вказаному учаснику вимогу про усунення порушення до 06.12.2024 року 10:11 год.
Вважаємо, що Замовник не мав права надавати вимогу вказаному учаснику на виправлення помилок у ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ Технічні, якісні, кількісні характеристики та опис предмета закупівлі (товару) (технічна специфікація) (код CPV згідно ДК 021:2015 - 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне» Офісне канцелярське приладдя).

3. Також на виконання вимог Додатка 1 Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції пункт 22 учасники повинні:
22. Для підтвердження технічних, якісних характеристик та опису предмета закупівлі, учасником повинно бути надано документи, що підтверджують якість товару: сертифікат або паспорт (посвідчення) якості або інший документ на товар виданий виробником товару або власником торгівельної марки або правовласником торгівельної марки або імпортером (з зазначенням у сертифікаті якості усіх технічних, якісних характеристик та опису предмета закупівлі, та країни походження). Сертифікат або паспорт (посвідчення) якості або інший документ повинен мати термін дії не менше терміну дії договору. У наданому сертифікаті якості або паспорті (посвідченні) якості або іншому документі, кожна складова показників якості та технічних характеристик (опису предмета закупівлі), встановлених Замовником у вимогах до предмету закупівлі, повинні бути підтверджені. У разі виникнення сумнівів в автентичності сертифікату або паспорту (посвідчення) або іншого документу замовник залишає за собою право його перевірки шляхом письмового звернення до виробника товару або власника торгівельної марки або правовласника торгівельної марки або імпортера.

Стосовно товару № 18 Маркер перманентни й (чорний)
Вимоги замовника:
18 Маркер перманентний (чорний) 30192125-3 Колір чорнила – чорний;
Ширина лінії письма – 1 мм;
Матеріал корпусу – пластик;
Основа чорнила – спиртова;
Призначений для написання на всіх видах паперу, пластику. штук 100

Цим Учасником надано наступне: TM Axent, 2535-01-А, Колір чорнила – чорний; Ширина лінії письма – 1 мм; Матеріал корпусу – пластик; Основа чорнила – спиртова; Призначений для написання на всіх видах паперу, пластику.
Але, паспортом якості Від 08.08.2024 наданим ТОВАРИСТВОм З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВІВАТ ТРЕЙДІНГ» (код ЄДРПОУ 39589174, юридична адреса: 14000, м. Чернігів, вулиця Гетьмана Полуботка, буд. 18), який є офіційним дистриб’ютором, та імпортером канцелярських виробів, канцелярських виробів з полімерних матеріалів торгових марок AXENT, AXENT delta, BRUNNEN, CENTROPEN, Edding, KOH-I-NOOR, KUM, Unimax не підтверджено про те, що вказаний маркер перманентний Призначений для написання на всіх видах паперу, пластику.

Стосовно товару № 19, 20, 21, 22
Вимоги замовника:
19 Маркер текстовий (зелений) 30192125-3 Колір чорнила – зелений;
Матеріал корпусу – пластик;
Тип пишучого вузла – клиноподібний;
Товщина письма – 2-4 мм. штук 150
20 Маркер текстовий (жовтий) 30192125-3 Колір чорнила – жовтий;
Матеріал корпусу – пластик;
Тип пишучого вузла – клиноподібний;
Товщина письма – 2-4 мм. штук 150
21 Маркер текстовий (рожевий) 30192125-3 Колір чорнила – рожевий;
Матеріал корпусу – пластик;
Тип пишучого вузла – клиноподібний;
Товщина письма – 2-4 мм. штук 150
22 Маркер текстовий (синій) 30192125-3 Колір чорнила – синій;
Матеріал корпусу – пластик;
Тип пишучого вузла – клиноподібний;
Товщина письма – 2-4 мм. штук 150
Цим Учасником надано наступне:
По товару № 19 TM Buromax, BM. 8903-04, Колір чорнила – зелений; Матеріал корпусу – пластик; Тип пишучого вузла – клиноподібний; Товщина письма – 2-4 мм.
Але, паспортом якості № 293/7 від 21.08.2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПОРТ-ОФІС УКРАЇНА» яке є ексклюзивним правовласником, виробником та постачальником в Україні українських торгових марок Buromax, Buromax серія Jobmax, Zibi, Buroclean, а також імпортером та/або постачальником торгових марок: Fellowes, Maped, Uni, Donau, Granit, Panta Plast, Bestar, Regal, Mondi, BIC, Brilliant, Citizen, Арника (Arnika), Мрії збуваються, не підтверджено про те, що Матеріал корпусу – пластик.
Також вказаним паспортом якості (вимога Додатка 1 пункт 22) не підтверджена країна походження товару (вимога Додатка 1 пункт 22).
По товару № 20 TM Buromax, BM. 8903-08, Колір чорнила – жовтий; Матеріал корпусу – пластик; Тип пишучого вузла – клиноподібний; Товщина письма – 2-4 мм.
Але, паспортом якості № 263/3 від 01.08.2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПОРТ-ОФІС УКРАЇНА» яке є ексклюзивним правовласником, виробником та постачальником в Україні українських торгових марок Buromax, Buromax серія Jobmax, Zibi, Buroclean, а також імпортером та/або постачальником торгових марок: Fellowes, Maped, Uni, Donau, Granit, Panta Plast, Bestar, Regal, Mondi, BIC, Brilliant, Citizen, Арника (Arnika), Мрії збуваються, не підтверджено про те, що Матеріал корпусу – пластик.
Також вказаним паспортом якості (вимога Додатка 1 пункт 22) не підтверджена країна походження товару (вимога Додатка 1 пункт 22).
По товару № 21 TM Buromax, BM. 8903-10, Колір чорнила – рожевий; Матеріал корпусу – пластик; Тип пишучого вузла – клиноподібний; Товщина письма – 2-4 мм.
Але, паспортом якості № 261/7 від 01.08.2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПОРТ-ОФІС УКРАЇНА» яке є ексклюзивним правовласником, виробником та постачальником в Україні українських торгових марок Buromax, Buromax серія Jobmax, Zibi, Buroclean, а також імпортером та/або постачальником торгових марок: Fellowes, Maped, Uni, Donau, Granit, Panta Plast, Bestar, Regal, Mondi, BIC, Brilliant, Citizen, Арника (Arnika), Мрії збуваються, не підтверджено про те, що Матеріал корпусу – пластик.
Також вказаним паспортом якості (вимога Додатка 1 пункт 22) не підтверджена країна походження товару (вимога Додатка 1 пункт 22).
По товару № 22 TM Buromax, BM. 8903-02, Колір чорнила – синій; Матеріал корпусу – пластик; Тип пишучого вузла – клиноподібний; Товщина письма – 2-4 мм.
Але, паспортом якості № 261/6 від 01.08.2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПОРТ-ОФІС УКРАЇНА» яке є ексклюзивним правовласником, виробником та постачальником в Україні українських торгових марок Buromax, Buromax серія Jobmax, Zibi, Buroclean, а також імпортером та/або постачальником торгових марок: Fellowes, Maped, Uni, Donau, Granit, Panta Plast, Bestar, Regal, Mondi, BIC, Brilliant, Citizen, Арника (Arnika), Мрії збуваються, не підтверджено про те, що Матеріал корпусу – пластик.
Також вказаним паспортом якості (вимога Додатка 1 пункт 22) не підтверджена країна походження товару (вимога Додатка 1 пункт 22).

Стосовно товару № 26 Ножиці
Вимоги замовника:
26 Ножиці 30190000-7 Довжина ножиць – не менше 21,5 см;
Кріплення лез – сталевий гвинт;

Матеріал ріжучої частини – нержавіюча сталь;
Матеріал ручок – пластик з гумовими вставками. штук 200

Цим учасником надано наступне: TM Buromax, BM. 4503, Довжина ножиць – 21,5 см (215 мм); Кріплення лез – сталевий гвинт; Матеріал ріжучої частини – нержавіюча сталь; Матеріал ручок – пластик з гумовими вставками.
Але, паспортом якості № 263/5 від 02.08.2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПОРТ-ОФІС УКРАЇНА» яке є ексклюзивним правовласником, виробником та постачальником в Україні українських торгових марок Buromax, Buromax серія Jobmax, Zibi, Buroclean, а також імпортером та/або постачальником торгових марок: Fellowes, Maped, Uni, Donau, Granit, Panta Plast, Bestar, Regal, Mondi, BIC, Brilliant, Citizen, Арника (Arnika), Мрії збуваються, не підтверджено про те, що Кріплення лез – сталевий гвинт.
Також вказаним паспортом якості (вимога Додатка 1 пункт 22) не підтверджена країна походження товару (вимога Додатка 1 пункт 22).

Стосовно товару № 27 Олівець графітний, HB
Цим учасником надано наступне: TM Buromax, BM. 8515, Олівець з ластиком; Матеріал – деревина; Пишучий вузол – 2 мм; Тип – графітний; Форма – шестигранна.
На підтвердження якісних, технічних характеристик у складі пропозиції цим учасником наданий паспорт якості на вказаний товар № 249/7 від 21.07.2023 року виданий Товариством з обмеженою відповідальністю «ІМПОРТ-ОФІС УКРАЇНА» яке є ексклюзивним правовласником, виробником та постачальником в Україні українських торгових марок Buromax, Buromax серія Jobmax, Zibi, Buroclean, а також імпортером та/або постачальником торгових марок: Fellowes, Maped, Uni, Donau, Granit, Panta Plast, Bestar, Regal, Mondi, BIC, Brilliant, Citizen, Арника (Arnika), Мрії збуваються.
Відповідно вказаним паспортом якості не підтверджено країна походження товару (вимога Додатка 1 пункт 22).

Стосовно товару № 28 Папір для нотаток без клейкого шару
Вимоги замовника:
28 Папір для нотаток без клейкого шару 30197610-5 Колір – білий;
Розмір – 90*90 мм (9*9 см);
Щільність – не менше 55 г/м2;
Кількість аркушів в пачці – не менше 500. пачка 1 000

Цим учасником надано наступне: TM Buromax, BM. 2215, Колір – білий; Розмір – 90*90 мм (9*9 см); Щільність – 80 г/м2 ; Кількість аркушів в пачці – 500.
Але, паспортом якоті № 247/2 від 19.07.2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПОРТ-ОФІС УКРАЇНА» яке є ексклюзивним правовласником, виробником та постачальником в Україні українських торгових марок Buromax, Buromax серія Jobmax, Zibi, Buroclean, а також імпортером та/або постачальником торгових марок: Fellowes, Maped, Uni, Donau, Granit, Panta Plast, Bestar, Regal, Mondi, BIC, Brilliant, Citizen, Арника (Arnika), Мрії збуваються, підтверджено про те, що загальна кількість аркушів в упаковці може бути від 500 до 550 шт. (500-550 шт.). Тобто, вказаним паспортом якості не підтверджено конкретну загальну кількість аркушів в упаковці 500 шт.
Також вказаним паспортом якості (вимога Додатка 1 пункт 22) не підтверджена країна походження товару (вимога Додатка 1 пункт 22).

Стосовно товару № 37 Ручка кулькова (червона)
Вимоги замовника:
37 Ручка кулькова (червона) 30192121-5 Колір чорнила – червоний;
Матеріал корпусу – пластик;
Пишучий вузол – 1 мм;
Подача стержня – неавтоматична;
Колір корпусу відповідає кольору чорнила. штук 200

Цим учасником надано наступне: TM Unimax, UX-100-06, Колір чорнила – червоний; Матеріал корпусу – пластик; Пишучий вузол – 1 мм; Подача стержня – неавтоматична; Колір корпусу відповідає кольору чорнила.
Але, паспортом якості Від 24.09.2024 наданим ТОВАРИСТВОм З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВІВАТ ТРЕЙДІНГ» (код ЄДРПОУ 39589174, юридична адреса: 14000, м. Чернігів, вулиця Гетьмана Полуботка, буд. 18), який є офіційним дистриб’ютором, та імпортером канцелярських виробів, канцелярських виробів з полімерних матеріалів торгових марок AXENT, AXENT delta, BRUNNEN, CENTROPEN, Edding, KOH-I-NOOR, KUM, Unimax не підтверджено про те, що Колір корпусу відповідає кольору чорнила.

Стосовно товару № 38 Скоби для степлеру
Вимоги замовника:
38 Скоби для степлеру 30197110-0 Металеві скоби;
Розмір – № 10/5;
Кількість в пачці – 1 000 штук. пачка 1 000
Цим учасником надано наступне: TM Axent, D4101, Металеві скоби; Розмір – № 10/5; Кількість в пачці – 1 000 штук.
Але, паспортом якості Від 23.09.2024 наданим ТОВАРИСТВОм З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВІВАТ ТРЕЙДІНГ» (код ЄДРПОУ 39589174, юридична адреса: 14000, м. Чернігів, вулиця Гетьмана Полуботка, буд. 18), який є офіційним дистриб’ютором, та імпортером канцелярських виробів, канцелярських виробів з полімерних матеріалів торгових марок AXENT, AXENT delta, BRUNNEN, CENTROPEN, Edding, KOH-I-NOOR, KUM, Unimax не підтверджено про те, що ці скоби є Металеві.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Скасована

Скарга щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником стосовно неправомірного визнання переможцем відкритих торгів з особливостями ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІМПОРТ ПАПІР», ЄДРПОУ 44812423 (далі - ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР»), № закупівлі: UA-2024-09-18-005466-a Закупівля на prozorro.gov.ua

Номер: 89d7850d30254242b11ecf633819e46a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-18-005466-a.c3
Назва: Скарга щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником стосовно неправомірного визнання переможцем відкритих торгів з особливостями ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІМПОРТ ПАПІР», ЄДРПОУ 44812423 (далі - ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР»), № закупівлі: UA-2024-09-18-005466-a Закупівля на prozorro.gov.ua
Скарга:
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 15.12.2024 00:00
Автор: ТОВ "КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ", Світлана Житнікова +380504137427 ukrkanctorg@gmail.com
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА № 025 від 28.10.2024 року на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель щодо неправомірної відміни відкритих торгів та дій Замовника, що порушили права та законні інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Укрканцторг» ЄДРПОУ 42227163

Номер: 8bc8460e2f91489faf6b9f5c0b4b1908
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-18-005466-a.a2
Назва: СКАРГА № 025 від 28.10.2024 року на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель щодо неправомірної відміни відкритих торгів та дій Замовника, що порушили права та законні інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Укрканцторг» ЄДРПОУ 42227163
Скарга:
Пов'язані документи: Замовник Учасник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 07.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.10.2024 14:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.11.2024 18:33
Дата виконання рішення Замовником: 04.12.2024 16:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 07.11.2024 № 18064-р/пк-пз скасовано рішення про відміну процедури закупівлі – «Офісне канцелярське приладдя (код ДК 021:2015 – 30190000-7 “Офісне устаткування та приладдя різне”)», оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-18-005466-a, що прийняте згідно із протоколом Уповноваженої особи Київського апеляційного суду від 23.10.2024 № 48/10.1-01/2024.
Автор: ТОВ "КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ", Світлана Житнікова +380504137427 ukrkanctorg@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: bf042987bda74884b9bff78bf07bca45
Заголовок пункту скарги: Скарга на прийняття рішення Уповноваженою особою Замовника Протокол № 49/10.1-01/2024 (далі –Протокол) від 23 жовтня 2024 року щодо неправомірної відміни процедури відкритих торгів з особливостями за номером оголошення UA-2024-09-18-005466-a Закупівля на prozorro.gov.ua
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), з урахуванням правової норми абзацу четвертого пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі - Особливості) скарги, що стосуються прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих Особливостей, подаються протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Пунктом 55 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження – це Антимонопольний комітет України».
Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження – це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно з ч.1 п.56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.

Товариством з обмеженою відповідальністю «Компанія Укрканцторг», як учасником процедури закупівлі, згідно вимог тендерної документації, затвердженої рішенням Уповноваженої особи Замовника у формі протоколу № 34/10.1-01/24 від 18.09.2024 року (надалі – Документація) та діючого законодавства, у встановлені Замовником терміни, було подано тендерну пропозицію, від 27.09.2024 року відбулась кваліфікація учасників після проведення аукціону.
Рішення Замовника, що оскаржується, стало відомо ТОВ «Компанія Укрканцторг» 23 жовтня 2024 року в день коли Замовником вдруге, було опубліковано Протокол № 49/10.1-01/2024 від 23.10.2024 року «Про оприлюднення відміни відкритих торгів (з особливостями) щодо закупівлі товару Офісне канцелярське приладдя (код ДК 021:2015 - 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне») (далі - Протокол) та Пояснення Замовника у Протоколі, розміщених на площадці: «Повторно здійснити заходи щодо відміни відкритих торгів (з особливостями) щодо закупівлі товару Офісне канцелярське приладдя з предмету закупівлі код CPV згідно ДК 021:2015 – 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне» - Офісне канцелярське приладдя, ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-18-005466-a Закупівля на prozorro.gov.ua на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а саме Замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з опис таких порушень – порушено строк оприлюднення змін до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів (з особливостями), що передбачений пунктом 54 Особливостей».
З рішенням Замовника про відміну тендеру не погоджуємось, вважаємо його протиправним, дискримінаційним, прийнятими з грубим порушенням правових норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель з наступних підстав.
Згідно з підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Даною нормою визначено, що замовник може відмінити відкриті торги при неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Однак жодних вимог до таких дій зазначена норма не містить.
Водночас відміна відкритих торгів повинна бути аргументовано та документально підтвердженою. Зокрема, замовник в кожному конкретному випадку повинен довести, неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Однак, у даному випадку Замовник у Протоколі № 49/10.1-01/2024 від 23.10.2024 року зазначає наступне: «Повторно здійснити заходи щодо відміни відкритих торгів (з особливостями) щодо закупівлі товару Офісне канцелярське приладдя з предмету закупівлі код CPV згідно ДК 021:2015 – 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне» - Офісне канцелярське приладдя, ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-18-005466-a Закупівля на prozorro.gov.ua на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а саме Замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з опис таких порушень – порушено строк оприлюднення змін до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів (з особливостями), що передбачений пунктом 54 Особливостей», тому дана підстава для відміни торгів Замовником є зловживанням права на відміну закупівлі та прямою маніпуляцією законодавством в сфері публічних закупівель.
Важливо також те, що: замовник, відповідно до статті 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до Закону, це може зробити орган оскарження або орган державного фінансового контролю.
Просимо звернути увагу Колегією, що Замовник у своєму Протоколі фактично лише вказав (процитував) п.п.2 п. 50 Особливостей, але відповідне рішення про відміну торгів по даній закупівлі не підтвердив жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, як наявність доказової бази відповідної відміни, що свідчило б про фактичну необхідність та правомірність дій Замовника.
Вважаємо, що Замовник безпідставно та без належного обґрунтування відмінив публічну закупівлю, чим порушив вимоги ст. 5, 29 Закону.
Також просимо звернути увагу і на те, що Замовник вже вдруге намагається безпідставно скасувати вказані відкриті торги.
01.10.2024 року Скаржником було подана скарга № 021 від 01.10.2024 року про безпідставне скасування вказаних відкритих торгів та 08.10.2024 року доповнення до скарги № 021/1 від 08.10.2024 року на рішення уповноваженої особи Замовника згідно Протоколу № 38/10.1-01/2024 від 27.09.2024 року «Про відміну відкритих торгів (з особливостями) щодо закупівлі товару Офісне канцелярське приладдя (код ДК 021:2015 - 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне») та Пояснення Замовника до Протоколу, розміщених на площадці: Замовник відміняє відкриті торги у разі коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили, ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-18-005466-а (далі - Закупівля).», Протокол про відміну відкритих торгів опубліковано 27.09.2024 року о 14:40 год.
У скарзі від 01.10.2024 року та доповненнях до скарги від 08.10.2024 року було викладена вся доказова база, аргументи, тощо про безпідставність та з порушеннями Закону та Особливостей скасування вказаних відкритих торгів Замовником.
Відповідно по вказаній скарзі та доповненням до скарги, було прийнято Рішення № 16794-р/пк-пз від 14.10.2024 року в якому зокрема для Замовника зобов’язано наступне: «Зобов'язати Київський апеляційний суд (код ЄДРПОУ: 42258617) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Офісне канцелярське приладдя (код ДК 021:2015 – 30190000-7 "Офісне устаткування та приладдя різне")", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09- 18-005466-a.».
Замовник у особі Уповноваженої особи виконав 22.10.2024 року вказане Рішення, але 23.10.2024 року вигадав нову аргументацію скасування торгів, які викладені у Протоколі № 49/10.1-01/2024 від 23.10.2024 року, цитата рішення у вказаному Протоколі: «Про оприлюднення відміни відкритих торгів (з особливостями) щодо закупівлі товару Офісне канцелярське приладдя (код ДК 021:2015 - 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне») (далі - Протокол) та Пояснення Замовника у Протоколі, розміщених на площадці: «Повторно здійснити заходи щодо відміни відкритих торгів (з особливостями) щодо закупівлі товару Офісне канцелярське приладдя з предмету закупівлі код CPV згідно ДК 021:2015 – 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне» - Офісне канцелярське приладдя, ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-18-005466-a Закупівля на prozorro.gov.ua на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а саме Замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з опис таких порушень – порушено строк оприлюднення змін до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів (з особливостями), що передбачений пунктом 54 Особливостей».
Що передувало вказаному,
20.09.2024 року потенційний учасник о 10:14 год. та 11:25 год. зробив два звернення стосовно технічних характеристик товарів та 20.09.2024 року Замовником була надана відповідь:
«Відповідь:
20.09.24, 19:48
Шановний учасник! За результатами розгляду Вашого звернення від 20 вересня 2024 року (11 год. 25 хв.) повідомляємо, що Замовником будуть розроблені зміни до тендерної документації та прийняте рішення про їх внесення та оприлюднення в електронній системі закупівель. Крім іншого, Замовником буде продовжено строк для подання тендерних пропозицій. З повагою, Уповноважена особа Київського апеляційного суду.»,
«Відповідь:
20.09.24, 19:48
Шановний учасник! За результатами розгляду Вашого звернення від 20 вересня 2024 року (10 год. 14 хв.) повідомляємо, що Замовником будуть розроблені зміни до тендерної документації та прийняте рішення про їх внесення та оприлюднення в електронній системі закупівель. Крім іншого, Замовником буде продовжено строк для подання тендерних пропозицій. З повагою, Уповноважена особа Київського апеляційного суду.».
Звертаємо увагу на те, що ніяких порушень згідно Закону «Про публічні закупівлі зі змінами» та Особливостей тендерна документація не містила, скарги на вимоги тендерної документації відсутні, тощо, і Замовником з власної ініціативи 20.09.2024 року було прийнято рішення про внесення відповідних змін до тендерної документації на підставі вказаних звернень.
Отже, згідно норм Закону та Особливостей доходимо до висновку, що, по-перше, Закон та Особливості покладають обов’язок саме на Замовника оприлюднювати на веб-порталі ProZorro інформацію про внесення змін та, по-друге, встановлює для цього певний строк, тощо.
Але Замовник не спромігся у встановлені строки зроби вказане, терміном з моменту публікації звернень 20.09.2024 року до завершення проведення аукціону / відкритих торгів 27.09.2024 року до 14:07 год, 20.09.2024 року зробив відповідь на два звернення в яких повідомив, що Замовником прийнято рішення про внесення відповідних змін та будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації.. Лише після проведення аукціону, Замовник розмістив Протокол 38/10.1-01/2024 від 27.09.2024 року про відміну відкритих торгів з особливостями за номером оголошення UA-2024-09-18-005466-a Закупівля на prozorro.gov.ua з предмету закупівлі код CPV згідно ДК 021:2015 – 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне» - Офісне канцелярське приладдя посилаючись на підпункт 4 пункту 50 Особливостей - обставини неперобної сили (форс-мажорні обставини) не надавши при цьому жодного підтверджуючого документу (по вказаній скарзі вже прийнято Рішення АМКУ № 16794-р/пк-пз від 14.10.2024).
23.10.2024 року Замовником опублікований новий / черговий Протокол № 49/10.1-01/2024 від 23.10.2024 року «Про оприлюднення відміни відкритих торгів (з особливостями) щодо закупівлі товару Офісне канцелярське приладдя (код ДК 021:2015 - 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне») (далі - Протокол) та Пояснення Замовника у Протоколі, розміщених на площадці: «Повторно здійснити заходи щодо відміни відкритих торгів (з особливостями) щодо закупівлі товару Офісне канцелярське приладдя з предмету закупівлі код CPV згідно ДК 021:2015 – 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне» - Офісне канцелярське приладдя, ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-18-005466-a Закупівля на prozorro.gov.ua на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а саме Замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з опис таких порушень – порушено строк оприлюднення змін до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів (з особливостями), що передбачений пунктом 54 Особливостей» та Протокол № 48/10.1-01/2024 від 23.10.2024 року, яким Замовник намагався скасувати вказані відкриті торги з особливостями.
До речі саме Протокол № 48/10.1-01/2024 від 23.10.2024 року «Про скасування вказаних відкритих торгів з особливостями згідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей», який розміщено на площадці Прозорро 23.10.2024 року о 12:19 год., Замовник не міг підписати КЕП і протягом кількох годин після звернення на площадку, це питання було вирішено з площадкою «Держзакупівлі онлайн» (далі – «ДЗО»), про що свідчить розміщення на площадці Прозорро чергового Протоколу № 49/10.1-01/2024 від 23.10.2024 року, який вже підписаний КЕП. При бажанні, все вирішується протягом кількох годин, а вигадування про те, що площадка не працювала чи висіла протягом шести днів, це все вигадки, які також не підтверджені документально, без доказово.
Все наведене вище, свідчить про те, що це все сталося та відбувається вчергове (вчергове намагання скасувати відкрити торги з особливостями) внаслідок дій/бездіяльності саме Замовника, за 6 днів можно було все вирішити та скасувати торги до початку проведення аукціону, але ТІЛЬКИ після проведення аукціону, замовник спромігся та розмістив протокол про скасування торгів № 38/10.1-01/2024 від 27.09.2024 року, а після рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 16794-р/пк-пз від 14.10.2024, вигадав нову підставу скасування відкритих торгів згідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Підсумовуючи наведене, просимо зобовʼязати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором закупівлі № UA-2024-09-18-005466-a Закупівля на prozorro.gov.ua.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА № 021 від 01.10.2024 року на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель щодо неправомірної відміни відкритих торгів та дій Замовника, що порушили права та законні інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Укрканцторг» ЄДРПОУ 42227163

Номер: 64bf4769ba3f4153b7994dede585cc92
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-18-005466-a.a1
Назва: СКАРГА № 021 від 01.10.2024 року на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель щодо неправомірної відміни відкритих торгів та дій Замовника, що порушили права та законні інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Укрканцторг» ЄДРПОУ 42227163
Скарга:
Пов'язані документи: Замовник Учасник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 14.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.10.2024 15:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.10.2024 17:12
Дата виконання рішення Замовником: 22.10.2024 09:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.10.2024 № 16794-р/пк-пз скасовано рішення про відміну процедури закупівлі – «Офісне канцелярське приладдя (код ДК 021:2015 – 30190000-7 “Офісне устаткування та приладдя різне”)», оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-18-005466-a, що прийняте згідно із протоколом Уповноваженої особи Київського апеляційного суду від 27.09.2024 № 38/10.1-01/2024.
Автор: ТОВ "КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ", Світлана Житнікова +380504137427 ukrkanctorg@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 308836c0dc53417fb49fc8b98cbcb835
Заголовок пункту скарги: Скарга про прийняття рішення Уповноваженою особою Замовника Протокол № 38/10.1-01/2024 (далі –Протокол) від 27 вересня 2024 року щодо неправомірної відміни процедури відкритих торгів з особливостями за номером оголошення UA-2024-09-18-005466-a Закупівля на prozorro.gov.ua
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник оголосив про проведення процедури закупівлі відкриті торги, опублікувавши 18.09.2024 року тендерну документацію, № оголошення UA-2024-09-18-005466-a Закупівля на prozorro.gov.ua в електронній системі PROZORRO, від 27.09.2024 року відбулась кваліфікація учасників після проведення аукціону.

Рішення Замовника, що оскаржується, стало відомо ТОВ «Компанія Укрканцторг» 27 вересня 2024 року, вже після проведення відкритих торгів (аукціону, завершення аукціону 27.09.2024 року о 14:05 год.) та в день коли Замовником було опубліковано Протокол № 38/10.1-01/2024 від 27.09.2024 року «Про відміну відкритих торгів (з особливостями) щодо закупівлі товару Офісне канцелярське приладдя (код ДК 021:2015 - 30190000-7 «Офісне устаткування та приладдя різне») та Пояснення Замовника до Протоколу, розміщених на площадці: Замовник відміняє відкриті торги у разі коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили, ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-18-005466-а (далі - Закупівля).», Протокол про відміну відкритих торгів опубліковано 27.09.2024 року о 14:40 год, період оскарження визначений електронною системою PROZZORO: до 08.10.2024 року, 00:00.
Скаржник вважає рішення про відміну відкритих торгів необґрунтованим, необ’єктивним, дискримінаційним та таким, що порушує права та законні інтереси в частині необ’єктивної та неправомірної відміни процедури закупівлі.
Скаржник, не погоджується з рішенням Протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Замовника з наступних підстав / причин:
Згідно пункту 50 Особливостей (Постанова Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 року зі змінами) (далі - Особливості) (в редакції, яка діяла на момент початку проведення процедури закупівлі) Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.

Скаржник вважає та звертає увагу, що Замовник у Протоколі № 38/10.1-01/2024 від 27.09.2024 року не навів жодного доказу та документів, які свідчили б про фактичну необхідність та правомірність дій Замовника відміняти оголошені відкриті торги / відміняти процедуру закупівлі, а лише вказав про те, що:
«Обставини неможливості внесення змін до оголошення про проведення відкритих торгів (з особливостями), публікації тендерної документації у новій редакції та переліку відповідних змін є незалежними від дій Уповноваженої особи суду.
Обставинами непереборної сили є надзвичайні та невідворотні обставини, що об’єктивно унеможливлюють виконання обов’язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами.
Враховуючи, неможливість виконання вимог пункту 54 Особливостей наявна необхідність відміни відкритих торгів (з особливостями) з метою недопущення порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
З огляду на означене, наявна необхідність відміни відкритих торгів (з особливостями) щодо Закупівлі на підставі підпункту четвертого пункту 50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги у разі коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.»

Якійсь потенційний Учасник зробив два звернення на площадці 20.09.2024 року о 10:14 год та 11:25 год, згідно до Закону України «Про публічні закупівлі зі змінами» (далі - Закон) та Особливостей, Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.
27.09.2024 року відбувся аукціон.
Тобто до початку призначеного аукціону, Замовник мав 6 (шість) днів для з’ясування всіх питань та виконання всіх вимог згідно Закону та Особливостей стосовно внесення змін до тендерної документації, відповідно до двох звернень, які були зроблені 20.09.2024 року, з’ясування всіх питань з площадкою «Держзакупівлі.Онлайн», чому виникали труднощі та площадка начебто не працювала чи «висить».
А станом на 27.09.2024 року, вже відбувся аукціон, де прийняли участь три учасника та якими при поданні своїх пропозицій на площадках Прозорро, були витрачені кошти для участі у вказаних відкритих торгах.

Скрин-шот з площадки «Держзакупівлі.Онлайн», де у вказаний період з 20.09.2024 по 26.09.2024 року відбулись аукціони по відкритих торгах чи по спрощених закупівлях:










Також Скаржнику про обставини непереборної сили, які об`єктивно унеможливлюють завершення Процедури закупівлі вже після проведення аукціону, невідомо, тому, на нашу думку, посилання Замовника на цю підставу є необґрунтованим та незаконним з наступних підстав,
Законом та Особливостями лише передбачено, що Замовник може відмінити відкриті торги в разі коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Що таке обставини неперобної сили (форс-мажорні обставини), хто, які документи, тощо для підтвердження обставин неперобної сили (форс-мажорні обставини) видає, визначені лише в Законі України № 671/97-ВР від 02.12.1997 року «Про торгово-промислові палати в Україні» та Регламентом від 18 грудня 2014 р. № 44(5) (остання редакція), який затверджений рішенням президії Торгово-промислової палати України і який визначає обставини непереборної сили (форс-мажорних обставин) частина 2 Статті 14-1:
Стаття 14-1. Видача сертифікатів щодо форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили)
1. Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб’єкта господарської діяльності за собівартістю. Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) для суб’єктів малого підприємництва видається безкоштовно.
2. Форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов’язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дії суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо.
Не вважаються форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) фінансова та економічна криза, дефолт, зростання офіційного та комерційного курсів іноземної валюти до національної валюти, недодержання/порушення своїх обов’язків контрагентом боржника, відсутність на ринку потрібних для виконання зобов’язання товарів, відсутність у боржника необхідних коштів тощо.
Тобто те, що не працювала площадка «Держзакупівлі.Онлайн» також не є обставинами непереборної сили.
Для підтвердження настання форс-мажорних обставин видається Сертифікат (в певних договорах, законодавчих і нормативних актах згадується також як висновок, довідка, підтвердження) про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) — документ встановленої ТПП України форми, виданий ТПП України або регіональною торгово-промисловою палатою згідно з чинним законодавством, умовами договору (контракту, угоди тощо) та затвердженим Регламентом.
Підсумовуючи наведене, для правомірності скасування будь-яких відкритих торгів, Замовник повинен отримати сертифікат про обставини непереробної сили, що буде підтвердженням неможливості здійснення розпочатої процедури закупівлі від Торгово-промислові палати в Україні, але факт про те, що не працювала чи «висіла» одна єдина площадка «Держзакупівлі.Онлайн» та це питання не можливо було вирішити на протязі шести днів починаючи з 20.09.2024 року, коли було зроблено два звернення і до початку проведення аукціону 27.09.2024 року, не відноситься до обставин непереробної сили (форс-мажорних обставин). Обставини непереробної сили (форс-мажорні обставини) чітко визначені у вищевказаному Закону України та що не вважається форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили).

Скаржник вважає, що Замовник не довів правомірність відміни вказаних відкритих торгів та те, що причини відміни є обставини непереробної сили не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. Враховуючи вищенаведену інформацію, Замовник неправомірно відмінив вказані відкриті торги № UA-2024-09-18-005466-a Закупівля на prozorro.gov.ua з наведених вище підстав.

Вважаємо, що Замовник безпідставно та без належного обґрунтування відмінив вказані відкриті торги, чим порушив вимоги ст. 5, 29 Закону.
Неправомірно відмінивши вказані відкриті торги, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей.

Скаржник вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення його прав та законних інтересів через неправомірну відміну відкритих торгів та порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі": добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.

Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи,роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі

Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну відкритих торгів.

Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Одночасно, Замовником порушена правова норма п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)