• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

50230000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги(Ремонт та технічне обслуговування світлофорних об’єктів)

Завершена

700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 700.00 UAH
Період оскарження: 03.07.2018 11:46 - 15.07.2018 00:00
Вимога
Є відповідь

Щодо порушення законодавства України при визначенні переможця процедури відкритих торгів, та вимога про скасування такого рішення.

Номер: 617690dbce224612a77afa6ff01691b0
Ідентифікатор запиту: UA-2018-07-03-001017-a.c1
Назва: Щодо порушення законодавства України при визначенні переможця процедури відкритих торгів, та вимога про скасування такого рішення.
Вимога:
Щодо неправомірного визнання Комунального підприємства «Дніпродорсервіс» Дніпровської міської ради переможцем відкритих торгів. Так, 25.07.2018 року о 16 год 12 хв. КП «Дніпродорсевіс» ДМР було визнано переможцем процедури закупівлі послуг на Ремонт та технічне обслуговування світлофорних об’єктів. На нашу думку це рішення необґрунтоване, більше того носить протизаконний характер з низки причин: 1. Відповідно до розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, переможець торгів, в даному випадку КП «Дніпродорсервіс» ДМР, повинен надати Замовнику документи та інформацію, що підтверджують відсутність підстав, передбачених частинами першою і другою ст. 17 Закону (відповідно до вимог тендерної документації ), у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір. У разі ненадання переможцем документів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визнає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув. Вказані документи Переможцем було завантажено до системи електронних закупівель лише 30.07.2018 року, що фактично було зроблено на 6 (шостий) день з дати оприлюднення на веб порталі Уповноваженого органу. У зв’язку з чим, Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію учасника, та визнати переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув. Така позиція погоджується з наступними юридично значущими фактами. Згідно з ч. 1 ст. 253 ЦК – строк обчислюється з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок. Але, разом з тим, застосування норм Цивільного кодексу України в даній ситуації неможна через те, що в електронній системі механізм обчислення строків, визначених Законом № 922, реалізується по-іншому – день події вважається першим днем строку. Дана обставина підтверджується тим, що механізм обчислення строків, передбачений ЦК, не поширюється на правовідносини щодо публічних закупівель, оскільки цивільним законодавством регулюються особисті немайнові та майнові відносини (цивільні відносини), засновані на юридичній рівності, вільному волевиявленні, майновій самостійності їх учасників (ч. 1 ст. 1 ЦК). При цьому до майнових відносин, заснованих на адміністративному або іншому владному підпорядкуванні однієї сторони другій стороні, а також до податкових, бюджетних відносин цивільне законодавство не застосовується, якщо інше не встановлено законом (ч. 2 ст. 1 ЦК). Разом з тим, додатковою підставою можна вважати те, що рішення Замовником було прийнято о 16 годині 12 хвилин 25.07.2018 року, в середу, а отже це був не скорочений день, разом з тим жодних релігійних або державних свят також не було призначено на цю дату. Враховуючи той факт, що Замовник має повний робочий день, як і КП «Дніпродорсевіс» ДМР, а повідомлення про визначення переможця в процедурі, з системи державних закупівель надходять миттєво на електронну пошту, вказану в реєстраційній формі, та на мобільний телефон учасника торгів, то об’єктивно можна зробити висновок, що КП «Дніпродорсевіс» ДМР знав, про визначення його переможцем торгів, і це повідомлення надійшло в робочий час Переможця, у зв’язку з чим, відлік часу потрібно розраховувати з 25.07.2018 року включно, а отже останній день подання документів замовнику вважається 29.07.2018 року включно. У зв’язку з вищезазначеним, просимо Замовника відхилити тендерну пропозицію КП «Дніпродорсевіс» ДМР у зв’язку з порушенням строків надання документів переможцем відкритих торгів. 2. У своїй тендерній пропозиції КП «Дніпродорсервіс» ДМР зазначає, що не планує залучати субпідрядників до виконання робіт з Ремонту та технічного обслуговування світлофорних об’єктів. Разом з тим, КП «Дніпродорсервіс» ДМР у складі своєї пропозиції подав лист-згоду з умовами Договору, який було опубліковано на сторінці відкритих торгів. Також було надано підписаний договір разом з листом-згодою. Відповідно до п. 5.3.5.4. Виконавець зобов'язаний: Дотримуватися правил охорони праці. Враховуючи той факт, що виконання послуг з ремонту та технічного обслуговування світлофорних об’єктів передбачає роботу на висоті не менше 3 (трьох) метрів, то для такої роботи будуть залучатися автогідропідіймачі з люлькою для підіймання людей. Цей факт підтверджується також Підсумковою відомістю ресурсів в якій відповідно до пп. 8-9 вказано 313, 822 машино/годин використання підйомнику з висотою підйому 18 метрів. Отже, учасник процедури закупівлі, саме КП «Дніпродорсервіс» ДМР, у своїй роботі планує залучати машини і механізми, які по своїй характеристиці відносяться до машин і механізмів з підвищеною небезпекою, а відповідно роботи з такою технікою та на висоті вище ніж 1,3 метра вважаються роботами з підвищеною небезпекою. Частиною 2 статті 21 Закону України «Про охорону праці» встановлено, що роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Відповідно до ч.7 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Відповідно до частини 4 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг, встановлюється виключно законами. Статтею 39 Закону України «Про охорону праці» встановлено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право: забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих. Відповідно до ст. 13 Закону України «Про охорону праці» роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. Враховуючи зазначені посилання на нормативно-правові акти, у разі якщо договір буде підписано, то Управління Держпраці повинно буде зупинити роботу КП «Дніпродорсервіс» ДМР, у зв’язку з відсутністю Дозволу, що унеможливить виконання Договору на послуги з Ремонту та технічного обслуговування світлофорних об’єктів. Згідно з вимогами пункту 11 Додатку 3 «Переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 (в редакції, чинній до 08.02.2018), а також пункту 6 Додатку 6 вказаної постанови, роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра відносяться до робіт підвищеної небезпеки. Статтею 3 Конституції України закріплено, що людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Враховуючи вищенаведені норми, можна зробити висновок, що Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки у КП «Дніпродорсервіс» ДМР повинен бути на виконання Договору який представлено Замовником, а також для виконання пункту 5.3.5.4. Договору, але вказаний Дозвіл, згідно з відкритим реєстром виданих дозволів Управлінням Держпраці України КП «Дніпродорсевіс» ДМР не видавалося, а отже виконати послуги з Ремонту та технічного обслуговування неможливо, у зв’язку з тим, що укладення Договору з КП «Дніпродорсервіс» ДМР буде суперечити законодавству України в сфері охорони праці. Разом з тим, за допущення до роботи підрядника, який не отримав відповідного дозволу на виконання робіт з підвищеною небезпекою може тягнути за собою адміністративну відповідальність керівника підприємства, або установи яка допустила такого підрядника до виконання робіт, або надання послуг, а в разі настання нещасних випадків з тяжкими наслідками і кримінальну відповідальність згідно до Кримінального кодексу України. 3. Відповідно до розділу Тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Учасником закупівлі має бути подано: - копії дозволів та/або ліцензій Учасника торгів на надання послуг, якщо отримання такого дозволу та/або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством. Як вже зазначалося вище, для даного виду послуг обов’язковим є наявність Дозволу на виконання робіт з підвищеною небезпекою. У складі тендерної пропозиції учасником закупівлі не подано такого дозволу, більше того, згідно до відкритих реєстрів виданих Дозволів, КП «Дніпродорсевіс» ДМР такий дозвіл не отримувало, а отже і надати його не в змозі, що є порушенням умови Тендерної документації та закупівлі загалом. У зв’язку з усім вищенаведеним вважаємо що Тендерна пропозиція учасника КП «Дніпродорсевіс» ДМР не відповідає встановленим вимогам законодавства «Про публічні закупівлі», «Про охорону праці», та тендерній документації, що є підставою для дискваліфікації учасника відкритих торгів, у зв’язку з чим, вимагаємо скасувати рішення про визнання КП «Дніпродорсевіс» ДМР переможцем торгів та дискваліфікувати учасника торгів КП «Дніпродорсервіс» ДМР.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Правовідносини між Замовником і учасниками торгів підпадають під дію ч. 1 ст. 1 ЦК, а отже, на такі правовідносини поширюється цивільне законодавство, в тому числі й положення щодо строків терміну,передбачені ЦК. Так, відповідно до ч. 3 ст. 251 ЦК строк та термін можуть бути визначені актами цивільного законодавства, правочином або рішенням суду. Як передбачено ч. 2 ст. 4 ЦК, актами цивільного законодавства, зокрема, є інші закони України, які приймаються відповідно до Конституції України та цього Кодексу. Таким чином, Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (Закон) є актом цивільного законодавства. Зауважте, що в Законі визначено строки, яких мають дотримуватися суб’єкти сфери закупівель під час здійснення публічних закупівель. Згідно з ч. 1 ст. 253 ЦК перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок. При цьому , в силу норми ч. 5 ст. 254 ЦК, якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день. Отже, документи, які вимагаються від Учасника-Переможця процедури закупівлі для підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частини другої статті 17 Закону подані Переможцем КП «Дніпродорсервіс» ДМР» в електронному вигляді через електронну систему у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» Щодо неправомірності визнання переможцем закупівлі послуг на ремонт та технічне обслуговування світлофорних об’єктів КП «Дніпродорсервіс» ДМР, в частині недотримання вимог ЗУ «Про охорону праці», маємо заперечення. По-перше, Вами сплутані поняття «роботодавець» та «замовник виконання робіт» з усіма витікаючими наслідками. В даному випадку Служба є замовником і не являється суб’єктом дозвільної діяльності. Підрядна організація, яка виконує роботи або надає послуги, є відповідальною стороною за законність виконання робіт, наявність дозволів, сертифікатів на ресурси, механізми тощо перед контролюючими органами (Держгірпромнагляд і т.інше). Крім того, Вами викладені факти порушень (можливих), тобто такі що носять характер припущень в майбутньому часі за умови неукладеного договору, який в свою чергу може передбачати участь субпідрядних організацій. Учасником КП «Дніпродорсервіс» ДМР надані всі необхідні документи для підтвердження кваліфікації, які вимагались Замовником згідно умов тендерної документації. Тому, Ваші вимоги щодо дискваліфікації КП «Дніпродорсервіс» ДМР є необґрунтованими і безпідставними.
Статус вимоги: Не задоволено