-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин А-95 (паливні картки), дизельне паливо (паливні картки) (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти)
Завершена
8 666 543.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 43 332.72 UAH
мін. крок: 0.5% або 43 332.72 UAH
Період оскарження:
18.09.2024 09:15 - 09.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Номер:
a67a0d848afe4adaa0d731a979374fdb
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-18-000778-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-09-18-000778-a, затвердженій Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Державного бюро розслідувань, відповідальною за організацію та проведення закупівель від 18.09.2024 № 108/1 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є неправомірними та дискримінаційними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач»).
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «Укрнафта-Постач» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «Укрнафта-Постач» незаконно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «Укрнафта-Постач», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір ТОВ Маршал-Кард.pdf 20.09.2024 12:36
- Договір ТОВ Параллель-М Лтд.pdf 20.09.2024 12:36
- Сертифікат, паспорт, декларація А-95.pdf 20.09.2024 12:36
- Сертифікат, паспорт, декларація ДП-Л.pdf 20.09.2024 12:36
- ТД ПАЛИВО 108_1.docx 20.09.2024 12:36
- sign.p7s 20.09.2024 12:50
- рішення від 23.09.2024 № 15630.pdf 23.09.2024 15:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.10.2024 № 16115.pdf 02.10.2024 11:54
- рішення від 01.10.2024 № 16115.pdf 04.10.2024 13:42
- Відповідь АМКУ на скаргу UA-2024-09-18-000778-a.a1.pdf 24.09.2024 16:27
- Відповідь АМКУ на скаргу UA-2024-09-18-000778-a.a1.docx 24.09.2024 16:27
- ПРОТОКОЛ 116_1 виконання рішення АМКУ ПАЛИВО.pdf 04.10.2024 15:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.09.2024 14:18
Дата розгляду скарги:
01.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.09.2024 15:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.10.2024 13:43
Дата виконання рішення Замовником:
04.10.2024 15:59
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Уповноважена особа рішення Державного бюро розслідувань, відповідальна за організацію та проведення закупівель відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 01.10.2024 № 16115-р/пк-пз по Скарзі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ" від 20.09.2024 № UA-2024-09-18-000778-a.a1:
1. Прийняв рішення внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі: Бензин А-95 (паливні картки), дизельне паливо (паливні картки) (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-18-000778-a.
2. Оприлюднити в електронній системі закупівель тендерну документацію зі змінами щодо предмету закупівлі: Бензин А-95 (паливні картки), дизельне паливо (паливні картки) (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
57f2869fa35c449e93715c2482c2cbfe
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-09-18-000778-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрнафта-Постач» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2024-09-18-000778-a, оголошеній Державним бюро розслідувань (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-09-18-000778-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен надати Протокол випробувань палива.
2. Учасник має надати копії партнерських договорів щодо користування АЗС, завірені партнерами.
3. Встановлено неоднозначні умови щодо наявності АЗС.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є непрозорими та дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо вимог про надання учасником протоколу випробувань палива.
Згідно з умовами підпункту 1.2. пункту 8 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації, а також підпункту 1.2. пункту 1 Переліку документів, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, зазначеного у Додатку 3 до Тендерної документації, учасник має надати «протокол випробувань палива, виданий акредитованою лабораторією, що підтверджує технічні характеристики, які зазначені у сертифікаті (паспорті) якості, наданого учасником у складі пропозиції щодо партії, яка пропонується до постачання Замовнику».
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до дизельного палива та бензину, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Згідно з пунктом 3 Технічного регламенту, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. При цьому, партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (ПАСПОРТОМ ЯКОСТІ) палива.
Відповідно до пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива та копію ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ.
Пунктом 8 Технічного регламенту передбачено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива.
Технічний регламент НЕ ВІДНОСИТЬ «протоколи випробувань» до документів про якість товару. Згідно Технічного регламенту, «протоколи випробувань» НЕ Є ДОКУМЕНТАМИ ПРО ЯКІСТЬ ПАЛИВА.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції ПРОТОКОЛУ ВИПРОБУВАНЬ, є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА ПРОТИПРАВНОЮ.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має передбачені законодавством документи якості (сертифікати відповідності, паспорти якості, декларації про відповідність) на пропоноване ним паливо (Бензин А-95, Дизельне паливо), однак за умови ненадання ТОВ «Укрнафта-Постач» протоколів випробувань зазначеного палива, тендерна пропозиція ТОВ «Укрнафта-Постач» буде відхилена Замовником.
2. Щодо вимог до копії партнерських договорів щодо користування АЗС.
Згідно з умовами пункту 12 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації, а також пункту 5 Додатку 3 до Тендерної документації, учасник має надати, зокрема, копії партнерських договорів щодо користування АЗС, завірених партнерами.
З цього приводу слід зауважити, що встановлення такої вимоги не ґрунтується на положеннях жодного нормативно-правового акту, не має впливу на законність та чинність партнерських договорів, а лише ставить учасника у залежність від рішень третіх осіб, які можуть відмовитися виконувати не передбачені для них законом вимоги щодо завірення копій договорів, укладених з урахуванням вимог чинного законодавства.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, чинні партнерські договори, укладені зокрема, з ТОВ Маршал-Кард (від 12.02.2024 № МК14/12/02/24), з ТОВ «Паралель-М Лтд» (від 07.11.2023 № 0526/23/ЭМД/М).
Зазначені договори є чинними та укладені з дотриманням вимог Цивільного, Господарського кодексів, а також інших законодавчих актів України. Не зважаючи на це, вказані договори не відповідають оскаржуваним протиправним вимогам тендерної документації.
3. Щодо умов про наявність АЗС.
Згідно з умовами пункту 13 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації, пункту 7 Додатку 3 до Тендерної документації, учасник надає (в довільній формі) інформацію/або довідку про наявність не менше однієї АЗС на території міста Києва та в кожній області України за виключенням окупованих територій.
При цьому, відповідно до умов пункту 6 Додатку 3 до Тендерної документації, відпуск товару Замовнику здійснюється цілодобово по довірчим документам (паливні картки та/або талони) на АЗС Постачальника в м. Києві та в кожній області України за виключенням окупованих територій.
З тексту зазначених вимог вбачається, що Замовник вимагає наявність АЗС та можливість відпуску товару, в тому числі, на неокупованій частині Луганської області.
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до Постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-IX «Про утворення та ліквідацію районів», в Луганській області утворено 8 районів, а саме: Алчевський, Довжанський, Луганський, Ровеньківський, Сватівський, Сєвєродонецький, Старобільський, Щастинський.
Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією. Відповідно до розділу І зазначеного переліку визначено території, на яких ведуться (велися) бойові дії; відповідно до розділу ІІ визначено тимчасово окуповані Російською Федерацією території України.
Виходячи з переліків визначених наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309, кожен з районів Луганської області перебуває під повною або частковою окупацією: Алчевський (повністю окупований), Довжанський (повністю окупований), Луганський (повністю окупований), Ровеньківський (повністю окупований), Сватівський (окупований, ведуться активні бойові дії), Сєвєродонецький (окупований, ведуться активні бойові дії), Старобільський (окупований, ведуться активні бойові дії), Щастинський (окупований, ведуться активні бойові дії).
За таких обставин, зазначені умови Тендерної документації щодо наявності АЗС та відпуску товару у Луганській області носять непрозорий характер, адже фактично учасники ринку (в т.ч. ТОВ «Укрнафта-Постач») наразі не мають АЗС та не здійснюють відпуск товару на неокупованій території Луганської області (на яких тривають активні бойові дії). При цьому, Замовник матиме можливість прийняти рішення щодо відхилення того чи іншого учасника (в т.ч. ТОВ «Укрнафта-Постач») через відсутність таких АЗС.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-09-18-000778-a.
2. Документи якості на бензин А-95.
3. Документи якості на дизельне паливо.
4. Договір з ТОВ Маршал-Кард від 12.02.2024 № МК14/12/02/24.
5. Договір з ТОВ «Паралель-М Лтд» від 07.11.2023 № 0526/23/ЭМД/М.
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-09-18-000778-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен надати Протокол випробувань палива.
2. Учасник має надати копії партнерських договорів щодо користування АЗС, завірені партнерами.
3. Встановлено неоднозначні умови щодо наявності АЗС.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є непрозорими та дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо вимог про надання учасником протоколу випробувань палива.
Згідно з умовами підпункту 1.2. пункту 8 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації, а також підпункту 1.2. пункту 1 Переліку документів, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, зазначеного у Додатку 3 до Тендерної документації, учасник має надати «протокол випробувань палива, виданий акредитованою лабораторією, що підтверджує технічні характеристики, які зазначені у сертифікаті (паспорті) якості, наданого учасником у складі пропозиції щодо партії, яка пропонується до постачання Замовнику».
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до дизельного палива та бензину, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Згідно з пунктом 3 Технічного регламенту, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. При цьому, партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (ПАСПОРТОМ ЯКОСТІ) палива.
Відповідно до пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива та копію ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ.
Пунктом 8 Технічного регламенту передбачено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива.
Технічний регламент НЕ ВІДНОСИТЬ «протоколи випробувань» до документів про якість товару. Згідно Технічного регламенту, «протоколи випробувань» НЕ Є ДОКУМЕНТАМИ ПРО ЯКІСТЬ ПАЛИВА.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції ПРОТОКОЛУ ВИПРОБУВАНЬ, є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА ПРОТИПРАВНОЮ.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має передбачені законодавством документи якості (сертифікати відповідності, паспорти якості, декларації про відповідність) на пропоноване ним паливо (Бензин А-95, Дизельне паливо), однак за умови ненадання ТОВ «Укрнафта-Постач» протоколів випробувань зазначеного палива, тендерна пропозиція ТОВ «Укрнафта-Постач» буде відхилена Замовником.
2. Щодо вимог до копії партнерських договорів щодо користування АЗС.
Згідно з умовами пункту 12 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації, а також пункту 5 Додатку 3 до Тендерної документації, учасник має надати, зокрема, копії партнерських договорів щодо користування АЗС, завірених партнерами.
З цього приводу слід зауважити, що встановлення такої вимоги не ґрунтується на положеннях жодного нормативно-правового акту, не має впливу на законність та чинність партнерських договорів, а лише ставить учасника у залежність від рішень третіх осіб, які можуть відмовитися виконувати не передбачені для них законом вимоги щодо завірення копій договорів, укладених з урахуванням вимог чинного законодавства.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, чинні партнерські договори, укладені зокрема, з ТОВ Маршал-Кард (від 12.02.2024 № МК14/12/02/24), з ТОВ «Паралель-М Лтд» (від 07.11.2023 № 0526/23/ЭМД/М).
Зазначені договори є чинними та укладені з дотриманням вимог Цивільного, Господарського кодексів, а також інших законодавчих актів України. Не зважаючи на це, вказані договори не відповідають оскаржуваним протиправним вимогам тендерної документації.
3. Щодо умов про наявність АЗС.
Згідно з умовами пункту 13 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації, пункту 7 Додатку 3 до Тендерної документації, учасник надає (в довільній формі) інформацію/або довідку про наявність не менше однієї АЗС на території міста Києва та в кожній області України за виключенням окупованих територій.
При цьому, відповідно до умов пункту 6 Додатку 3 до Тендерної документації, відпуск товару Замовнику здійснюється цілодобово по довірчим документам (паливні картки та/або талони) на АЗС Постачальника в м. Києві та в кожній області України за виключенням окупованих територій.
З тексту зазначених вимог вбачається, що Замовник вимагає наявність АЗС та можливість відпуску товару, в тому числі, на неокупованій частині Луганської області.
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до Постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-IX «Про утворення та ліквідацію районів», в Луганській області утворено 8 районів, а саме: Алчевський, Довжанський, Луганський, Ровеньківський, Сватівський, Сєвєродонецький, Старобільський, Щастинський.
Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією. Відповідно до розділу І зазначеного переліку визначено території, на яких ведуться (велися) бойові дії; відповідно до розділу ІІ визначено тимчасово окуповані Російською Федерацією території України.
Виходячи з переліків визначених наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309, кожен з районів Луганської області перебуває під повною або частковою окупацією: Алчевський (повністю окупований), Довжанський (повністю окупований), Луганський (повністю окупований), Ровеньківський (повністю окупований), Сватівський (окупований, ведуться активні бойові дії), Сєвєродонецький (окупований, ведуться активні бойові дії), Старобільський (окупований, ведуться активні бойові дії), Щастинський (окупований, ведуться активні бойові дії).
За таких обставин, зазначені умови Тендерної документації щодо наявності АЗС та відпуску товару у Луганській області носять непрозорий характер, адже фактично учасники ринку (в т.ч. ТОВ «Укрнафта-Постач») наразі не мають АЗС та не здійснюють відпуск товару на неокупованій території Луганської області (на яких тривають активні бойові дії). При цьому, Замовник матиме можливість прийняти рішення щодо відхилення того чи іншого учасника (в т.ч. ТОВ «Укрнафта-Постач») через відсутність таких АЗС.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-09-18-000778-a.
2. Документи якості на бензин А-95.
3. Документи якості на дизельне паливо.
4. Договір з ТОВ Маршал-Кард від 12.02.2024 № МК14/12/02/24.
5. Договір з ТОВ «Паралель-М Лтд» від 07.11.2023 № 0526/23/ЭМД/М.
×
-
Назва доказу:
Договір з ТОВ «Паралель-М Лтд» від 07.11.2023 № 0526/23/ЭМД/М.
-
Повʼязаний документ:
Договір ТОВ Параллель-М Лтд.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір з ТОВ Маршал-Кард від 12.02.2024 № МК14/12/02/24.
-
Повʼязаний документ:
Договір ТОВ Маршал-Кард.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на дизельне паливо.
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат, паспорт, декларація ДП-Л.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на бензин А-95.
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат, паспорт, декларація А-95.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-09-18-000778-a.
-
Повʼязаний документ:
ТД ПАЛИВО 108_1.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-09-18-000778-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними та непрозорими. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними та непрозорими, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «Укрнафта-Постач», наведених вище.