• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму (Набір шунта для контролю потоку)

Завершена

292 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 920.00 UAH
Період оскарження: 17.09.2024 12:21 - 27.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації після прийнятого рішення АМКУ

Номер: 833ffa265c67484f8118d539df6f9905
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-17-006335-a.a2
Назва: Скарга на встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації після прийнятого рішення АМКУ
Скарга:
Дата розгляду скарги: 21.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.10.2024 16:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.10.2024 14:06
Дата виконання рішення Замовником: 25.10.2024 12:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до оголошення та тендерної документації
Автор: ФОП "Іванов Володимир Вадимович", Володимир Іванов +380961272420 ivanovtender1983@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f2a5db834c204739841e101245b90de0
Заголовок пункту скарги: встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації після прийнятого рішення АМКУ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Розглянувши скаргу фізичної особи-підприємця Іванова Володимира Вадимовича (код ЄДРПОУ: 3220802375) Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято Рішення 16193-р/пк-пз від 02.10.2024 (далі – Рішення), яким було зобов’язано Комунальне некомерційне підприємство "Миколаївська обласна дитяча клінічна лікарня" Миколаївської обласної ради (код ЄДРПОУ: 02007070) внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму (Набір шунта для контролю потоку)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2024-09-17- 006335-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Замовник виконав Рішення, але водночас вніс до тендерної документації зміни, які не були передбачені цим Рішенням. Зокрема, він змінив Додаток 1 до тендерної документації, змінивши медико-технічну вимогу щодо параметрів тиску клапанів.: Зокрема, Замовником було змінено У

1. Набору шунта для контролю потоку спинномозкової рідини, профільний маленький, середній тиск (Код НК 024:2019: 44063 - Набір для нейрохірургічних процедур, що не містить лікарських засобів, одноразового використання) (далі – Набір 1). У початковій редакції було зазначено: «Параметри тиску клапанів повинні вимірюватись в мм водного стовпа, мають покривати діапазони робочого тиску: низький - 30, середній - 85, високий – 145» (Початкова редакція Додатку 1 – Доказ 1). Після змін вона стала такою: «Параметри тиску клапанів повинні вимірюватись в мм водного стовпа, мають покривати діапазони робочого тиску: середній тиск в межах діапазону від 7 до 11 cm H2O (або 70 мм до 110 мм)» (Змінена редакція Додатку 1 – Доказ 2).

2. Набору шунта для контролю потоку СМР, профільний стандартний, середній тиск (Код НК 024:2019: 44063 - Набір для нейрохірургічних процедур, що не містить лікарських засобів, одноразового використання) (далі – Набір 2). У початковій редакції було зазначено: «Параметри тиску клапанів повинні вимірюватись в мм водного стовпа, мають покривати діапазони робочого тиску: низький, середній, високий (верхня межа високого тиску не менше 175 мм водного стовпа)». Після змін вона стала такою: «Параметри тиску клапанів повинні вимірюватись в мм водного стовпа, мають покривати діапазони робочого тиску: середній тиск в межах діапазону від 7 до 11 cm H2O (або 70 мм до 110 мм)».


Вказана зміна створює дискримінаційні умови, оскільки в новій редакції технічних вимог з'явилася обмеженість, яка відповідає характеристикам шунтів лише одного виробника, а саме «HPbio», продукція якого є єдиною на ринку України, що задовольняє дані параметри. Це призводить до суттєвого обмеження конкуренції та позбавляє інших учасників можливості запропонувати свої товари, що мають інші параметри робочого тиску клапанів, але відповідають початковій редакції вимог та загальним потребам Замовника.
На підтвердження надаю Каталог компанії «HPbio» (Доказ 3, сторінка 3, виділено червоним кольором), в якому зазначено, що середній тиск клапанів знаходиться в діапазоні від 7 до 11 cm H20.
Для порівняння надаю каталоги представлених виробників на ринку України, в яких відображені параметри клапанів їх виробництва:
- Каталог компанії «Medtronic» (Доказ 4, сторінка 12, виділено червоним кольором), в якому зазначено, що середній тиск клапанів знаходиться в діапазоні від 85 до 105 мм H20.
- Каталог компанії «DESU MEDÎKAL» (Доказ 5, сторінка 3, виділено червоним кольором), в якому зазначено, що середній тиск клапанів знаходиться в діапазоні від 50 до 110 мм H20.
- Каталог компанії «Sophysa» (Доказ 6, сторінка 3, виділено червоним кольором), в якому зазначено, що середній тиск клапанів знаходиться в діапазоні від 50 до 110 мм H20.

Такі дії Замовника суперечать принципам рівного ставлення до учасників та добросовісної конкуренції, закріплених у Законі України "Про публічні закупівлі". Встановлення вищезазначених вимог сприяє лише одному постачальнику, що є прямим порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.

Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.

Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, а також усунення невідповідностей у тендерній документації

Номер: ff2e45b4f0034a5abd70d87dbbba3fe4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-17-006335-a.c1
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, а також усунення невідповідностей у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.09.2024 17:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.10.2024 17:19
Дата виконання рішення Замовником: 09.10.2024 14:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до оголошення та тендерної документації
Автор: ФОП "Іванов Володимир Вадимович", Володимир Іванов +380961272420 ivanovtender1983@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e98a32c6b5084fd58b8cbb61ee85e44f
Заголовок пункту скарги: порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, а також усунення невідповідностей у тендерній документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Комунальне некомерційне підприємство «Миколаївська обласна дитяча клінічна лікарня» Миколаївської обласної ради (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму (Набір шунта для контролю потоку) 33183000-6 Протезно-ортопедичні вироби, 44063 Набір для нейрохірургічних процедур, що не містить лікарських засобів, одноразового використання. Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів за Особливостями замовник оприлюднив тендерну документацію.
Відповідно до ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Що в свою чергу порушує принципи здійснення публічних закупівель (штучне зменшення кола учасників, перешкоджання добросовісній конкуренції).
Як передбачено ч. 4. ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Фізична особа-підприємець «Іванов Володимир Вадимович» (далі — Скаржник) вважає умови відкритих торгів за Особливостями, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель, визначеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону), а також вимог Порядку визначення предмета закупівлі, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 59 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертаюсь до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою.
Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів за Особливостями переконаний в тому, що вимоги, поставлені замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке:

По-перше:
У Додатку 1 до Тендерної документації (Доказ-1 додається) зазначено інформацію про необхідні медико-технічні вимоги предмета закупівлі. Відповідно до Додатку 1, предмет закупівлі складається із двох медичних виробів:
1. Набір шунта для контролю потоку СМР, профільний маленький, середній тиск (Код НК 024:2019: 44063 - Набір для нейрохірургічних процедур, що не містить лікарських засобів, одноразового використання) (далі – Набір 1);
2. Набір шунта для контролю потоку СМР, профільний стандартний, середній тиск (Код НК 024:2019: 44063 - Набір для нейрохірургічних процедур, що не містить лікарських засобів, одноразового використання) (далі – Набір 2).

Для кожного медичного виробу Замовник зазначив різні вимоги щодо довжини цих виробів та діаметру:
для Набору-1:
-Довжина вентрикулярно-перитонеального катетера 90 см;
- Внутрішній діаметр катетера 1,2 мм зовнішній 2,1 мм.
для Набору-2:
-Довжина кардіо-перитонеального/ перитонеального не коротше 90 см;
- Внутрішній діаметр катетерів не більше 1,6 см зовнішній не більше 2,7 см.

Зазначені вимоги містять дискримінаційні ознаки, а також технічні невідповідності:
1. Встановлення різних вимог до довжини та діаметру двох медичних виробів, які являються аналогічними за своїми функціональними властивостями, створюють невиправдані обмеження та можуть призвести до дискримінації учасників тендеру, що пропонують вентрикулярно-перитонеальні катетери з довжиною більшою за 90 см та діаметром катетера більше 1,2 мм та зовнішній 2,1 мм.
2. Оскільки Набір шунта для контролю потоку СМР складається із двох катетерів, Замовником не зазначено в якого саме катетера у Наборі-1 має бути внутрішній діаметр катетера 1,2 мм та зовнішній 2,1 мм.
3. Замовником некоректно зазначена вимога до кардіо-перитонеального/перитонеального катетера (Набір-2), зокрема щодо вказівки його діаметра. У наданій Замовником тендерній документації діаметр катетера зазначено в сантиметрах, що є некоректним для медичних виробів такого типу. Згідно з міжнародними стандартами та нормами щодо виготовлення та вимірювання катетерів, діаметри таких виробів традиційно вимірюються в міліметрах (мм) або French (Fr), що є загальноприйнятою одиницею для таких медичних виробів. Ці одиниці використовуються у більшості країн, включаючи Україну, та відображають точні розміри, необхідні для правильного використання катетерів.
Щодо порушення прав та законних інтересів Скаржника
Фізична особа-підприємець «Іванов Володимир Вадимович» здійснює діяльність з реалізації шунтів для контролю потоку спинномозкової рідини виробництва компанії «DESU MEDÎKAL URUNLER VE TIBBI CIHAZLAR SAN. VE. TIC. A.S.», країна походження Туреччина. Продукція цього виробника пройшла сертифікацію на території України (копія сертифіката надана як Доказ-2). Крім того, ФОП «Іванов В.В.» має авторизацію на реалізацію зазначеної продукції, надану Офіційно уповноваженим представником виробника в Україні (копія авторизаційного листа надана як Доказ-3).
ФОП «Іванов В.В.» може запропонувати комплект для вентрикуло-перитонеального шунтування, до складу якого входить перитонеальний катетер із наступними характеристиками: внутрішній діаметр – 1,1 мм, зовнішній діаметр – 2,5 мм, довжина – 120 см. Ці параметри повністю відповідають вимогам для Набору-2 (див. Каталог DESU MEDÎKAL, сторінка 6 та 23 – Доказ-4). Однак, даний комплект не відповідає вимогам для Набору-1, оскільки в технічній документації Замовник встановив конкретні розміри виробу, які не співпадають із запропонованими характеристиками катетера.
Обґрунтування необхідності внесення змін:
1. Гнучкість у специфікаціях. Пропонується внести зміни до тендерної документації в частині медико-технічних вимог щодо Набору-1 — вентрикулярно-перитонеального катетера, замінивши фрази "Довжина вентрикулярно-перитонеального катетера 90 см" та «Внутрішній діаметр катетера 1,2 мм зовнішній 2,1 мм.» на "Довжина вентрикулярно-перитонеального катетера не коротше 90 см" та «Внутрішній діаметр катетерів не більше 1,6 мм зовнішній не більше 2,7 мм». Це дозволить залучити до участі у закупівлі ширше коло постачальників, що пропонують катетери з довжиною більше 90 см, яка може становити 92 см, 95 см або 120 см та діаметром Внутрішній не більше 1,6 мм зовнішній не більше 2,7 мм
2. Відповідність технічним та медичним стандартам. Катетери з довжиною понад 90 см та діаметром Внутрішній не більше 1,6 мм зовнішній не більше 2,7 мм повністю відповідають технічним вимогам і стандартам якості, необхідним для проведення вентрикулярно-перитонеальних шунтувань. Жоден з цих виробів не втрачає своїх функціональних властивостей при збільшенні довжини, а в деяких випадках навіть дозволяє хірургам краще адаптувати катетер до індивідуальних анатомічних особливостей пацієнта.
3. Забезпечення рівних умов для учасників. Наразі вимога щодо довжини катетера та діаметрів для двох виробів є різною, що призводить до нерівних умов для учасників тендеру. Для одного виробу дозволяється довжина "не коротше 90 см", тоді як для іншого — виключно 90 см. Такий підхід обмежує можливість учасників тендеру пропонувати вентрикулярно-перитонеальні катетери довжиною більше 90 см та діаметром Внутрішній не більше 1,6 мм зовнішній не більше 2,7 мм, незважаючи на те, що це не впливає на їх якість.
4. Економічна ефективність. Розширення вимог до довжини вентрикулярно-перитонеального катетера дозволить залучити до участі у тендері більше постачальників, що може сприяти підвищенню конкуренції та зниженню вартості закупівлі, що буде економічно вигідно для замовника.
5. Порушення принципу недискримінації. Замовник, встановлюючи жорсткі вимоги щодо довжини вентрикулярно-перитонеального катетера та його діаметрів, створює нерівні умови для учасників тендеру, які пропонують катетери з довжиною більше 90 см та та діаметром не більше 1,6 мм зовнішній не більше 2,7 мм, що є порушенням принципу недискримінації, закріпленого в Законі України "Про публічні закупівлі".

По-друге:

У Додатку 1 до Тендерної документації, для Нобору-1 встановлена вимога: Клапан складається з матеріалів, що не злипаються, нижня частина – із поліпропілену, верхня - із силікону, а для Набору-2 - Клапан складається з матеріалів, що не злипаються, пропілену або полісульфону та силікону.

Дана вимога є дискримінаційною стосовно набору шунта для контролю потоку СМР від виробника «DESU MEDÎKAL URUNLER VE TIBBI CIHAZLAR SAN. VE. TIC. A.S.». Вважаємо некоректним формулювання «Клапан складається з: матеріалів, що не злипаються», оскільки технічна характеристика предмету закупівлі має бути описана чіткими складовими, а тому потребує коригування та внесення змін. Дана вимога потребує уточнення та перегляду з наступних причин:
1. Невизначеність терміну «не злипаються»: У сучасній медичній практиці термін «злипання» або «злипаються» не є загальноприйнятим чи стандартизованим у контексті виготовлення та експлуатації медичних пристроїв, зокрема для клапанів. Відсутність чіткої наукової чи технічної інтерпретації цього терміну може призвести до неоднозначного розуміння серед постачальників і виробників, що потенційно ускладнить процес відповідності технічним вимогам.
2. Технічні характеристики матеріалів катетерів: Для клапанів матеріали, з яких виготовляються клапани, зазвичай мають бути біосумісними, еластичними та стійкими до зовнішніх впливів, включаючи контакт із рідинами організму. Усі матеріали, що використовуються для клапанів, проходять ретельне тестування на відповідність медичним стандартам, включаючи ISO та інші міжнародні норми. Вимога «не злипання» може не відповідати існуючим характеристикам матеріалів, що вже довели свою ефективність і безпеку.
3. Завдання клапанів у катетерах: Основна функція клапанів у системах шунтування СМР – забезпечити регуляцію та контроль потоку рідини. Замість того, щоб робити акцент на «незлипання» матеріалів, більш коректним було б визначення технічних характеристик, що безпосередньо впливають на функціональність виробу, таких як стійкість до блокування, стійкість до осадів, хімічна стійкість та довговічність.
4. Наявність технологічних альтернатив: На ринку існує безліч різних матеріалів для виготовлення клапанів катетерів, і жоден з них не гарантує абсолютного незлипання, оскільки це залежить від багатьох факторів, таких як умови експлуатації, термін використання, фізіологічні особливості пацієнта та інше. Виробники медичних пристроїв зазвичай орієнтуються на інші, більш технологічні показники, як-то хімічна інертність матеріалів, зносостійкість, біосумісність та антиадгезивні властивості.
5. Вимога про «незлипання» може обмежити конкуренцію: Встановлення некоректних або занадто загальних вимог, як-то «матеріали, що не злипаються», може створити необґрунтовані обмеження для участі інших виробників, продукція яких не підпадає під цю вимогу, але при цьому відповідає іншим, важливим для якості, характеристикам. Це призведе до необґрунтованого звуження кола можливих учасників тендеру, що не відповідає принципам прозорої та конкурентної закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, пропонуємо внести зміни до тендерної документації, замінивши вимогу «матеріали, що не злипаються» на більш конкретні й технічно коректні характеристики, такі як стійкість до блокування, хімічна інертність та зносостійкість клапана. Це дозволить забезпечити об’єктивність тендерних вимог і розширить конкуренцію серед постачальників, що сприятиме вибору найкращого медичного виробу для ваших потреб.
Одночасно пропоную внести зміни та виправлення у Додатку-1 до тендерної документації, а саме, зазначити медико-технічні вимоги для Набору-1 аналогічно вимогам для Набору-2 з, та викласти їх у наступній редакції:
- Довжина кардіо-перитонеального/ перитонеального не коротше 90 см;
- Внутрішній діаметр катетерів не більше 1,6 мм зовнішній не більше 2,7 мм.

Вважаю, що Замовником під час підготовки Тендерної документації порушено вимоги Закону та Особливостей, і ці порушення повинні бути усунені шляхом внесення змін до тендерної документації.

Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.

Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури закупівлі;
3. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та внести зміни до Вимог до предмета закупівлі, які встановлює Замовник в Додатку 1.

Докази:
1. Доказ 1 - Додаток 1 до Тендерної документації;
2. Доказ-2 - Копія сертифіката відповідності;
3. Доказ-3 – Авторзаційний лист;
4. Доказ-4 - Каталог DESU MEDÎKAL.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації