-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Вимірювальні трубопроводи на базі стандартного звужуючого пристрою)
Закупівля здійснюється у відповідності https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-08-27-013562-a, згідно технічних вимог і якісних характеристик предмета закупівлі. Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Критерій оцінки – ціна 100%
Завершена
2 606 488.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 26 064.88 UAH
мін. крок: 1% або 26 064.88 UAH
Період оскарження:
17.09.2024 08:43 - 23.09.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
На рішення Замовника у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
f06e413c9bbb403da5a8e0fbae8149b2
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-17-000370-a.b1
Назва:
На рішення Замовника у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Скарга:
Тендерна пропозиція учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Робікон" не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, в супереч ст. 31 Закону та п. 44 Особливостей, замовник не відхилив пропозицію вказаного учасника та в супереч п. 43 Особливостей, опублікував вимогу про усунення невідповідностей, виправлення яких призвело до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником, а саме – відносно другої та третьої позиції товару було визначено організацію, яка буде здійснювати гарантійне обслуговування товару, чого не було зроблено у первісній редакції поданого учасником гарантійного листа, а тому рішення замовника про визначення переможцем закупівлі учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Робікон", є незаконним та має бути скасоване
Пов'язані документи:
Учасник
- Жалоба в АМКУ, ООО ПКФ Манометр Украина, 16.10.2024.pdf 17.10.2024 14:37
- Протокол намір 24-1208-д.doc 17.10.2024 14:37
- 24-1208_ТД.docx 17.10.2024 14:37
- 24-1208_Додаток_2_Перелік інформації.docx 17.10.2024 14:37
- 24-1208_Додаток_1_Технічні вимоги.docx 17.10.2024 14:37
- 24-1208_Додаток 1.1 Гарантійний лист Учасника.docx 17.10.2024 14:37
- 24-1208_Додаток_3_Вимоги до переможця.docx 17.10.2024 14:37
- 24-1208_Додаток_4_Проєкт договору.docx 17.10.2024 14:37
- 24-1208_Додаток_6.2. Вимоги до забезпечення виконання договору.docx 17.10.2024 14:37
- 1.1.1-Додаток 1.1-Гарантийний лист учасника 24.09.2024.pdf 17.10.2024 14:37
- 24-1208_Додаток_6.1_Вимоги до банківської гарантії тендерного забезпечення.docx 17.10.2024 14:37
- 24-1208_Додаток_5_Форма оцінки відповідності.pdf 17.10.2024 14:37
- Роздруківка вимоги про усунення невідповідностей.pdf 17.10.2024 14:37
- 1.1.1-Додаток 1.1-Гарантийний лист Учасника 09.10.2024.pdf 17.10.2024 14:37
- Жалоба в АМКУ, ООО ПКФ Манометр Украина, 16.10.2024.pdf.asice 17.10.2024 14:43
- sign.p7s 17.10.2024 14:43
- рішення від 21.10.2024 № 17087.pdf 21.10.2024 17:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.10.2024 № 17457.pdf 29.10.2024 12:27
- рішення від 28.10.2024 № 17457.pdf 31.10.2024 15:48
- Пояснення на скаргу UA-2024-09-17-000370-a.b1.pdf 23.10.2024 12:12
- Пояснення на скаргу_.DOCX 23.10.2024 12:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.10.2024 14:48
Дата розгляду скарги:
28.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.10.2024 17:26
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
31.10.2024 15:48
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8d34b486852f4a18881c269d557b3e74
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне прийняття рішення про визначення учасника переможцем
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Тендерна пропозиція учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Робікон" не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, в супереч ст. 31 Закону та п. 44 Особливостей, замовник не відхилив пропозицію вказаного учасника та в супереч п. 43 Особливостей, опублікував вимогу про усунення невідповідностей, виправлення яких призвело до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником, а саме – відносно другої та третьої позиції товару було визначено організацію, яка буде здійснювати гарантійне обслуговування товару, чого не було зроблено у первісній редакції поданого учасником гарантійного листа, а тому рішення замовника про визначення переможцем закупівлі учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Робікон", є незаконним та має бути скасоване
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Згідно з ч. 1 ст. 3 Закону, цей Закон застосовується: 1) до замовників, визначених пунктами 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень; 2) до замовників, визначених пунктом 4 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень; 3) до замовників, визначених частиною першою статті 2 цього Закону, які здійснюють спрощені закупівлі відповідно до цього Закону та/або укладають договори без використання електронної системи закупівель відповідно до частин другої, третьої і сьомої цієї статті. Враховуючи вартість предмета закупівлі, порядок проведення зазначеної закупівлі регулюється Законом. Частиною 1 ст. 5 Закону встановлено принципи здійснення публічних закупівель, серед яких: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (п. 32 ч. 1 ст. 1 Закону). Переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі (п. 18 ч. 1 ст. 1 Закону). Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону, тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону, тендерна документація повинна містити, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Пунктом 3-7 Розділу Х Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Згідно з п. 1 Особливостей, ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до п. 3 Особливостей, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Положення частин п’ятої, шостої, восьмої (з урахуванням положень пунктів 68-76 цих особливостей) і дев’ятої статті 3 Закону застосовуються на умовах, визначених Законом. Під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону. Пунктом 2 ч. 1 ст. 31 Закону та встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Крім того, згідно з п. 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, зокрема, у разі, коли учасник змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, а також, коли тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Такі ж самі умови та підстави для відхилення тендерних пропозицій учасників встановлено замовником у п. 4 розділу 5 тендерної документації. Тобто відповідно до зазначених імперативних норм Закону та Особливостей, а також вимог тендерної документації, невідповідність тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації або зміна предмету закупівлі, є обов’язковими умовами для відхилення пропозиції учасника, і не передбачає для замовника іншого альтернативного варіанту поведінки, крім відхилення такої пропозиції. Відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Порядок виправлення помилок (невідповідностей) також врегульовано замовником у п. 3 розділу 5 тендерної документації. З огляду на зазначені приписи Закону, Особливостей та умови тендерної документації слід дійти висновку, що предметом дослідження за цією скаргою є питання дотримання учасником закупівлі вимог тендерної документації та чи призвело виправлення учасником помилок до зміни предмета закупівлі, запропонованого ним у складі його тендерної пропозиції. Пунктом 6 розділу 5 тендерної документації визначено перелік інформації про: - необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі); - маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Встановлено, що вимоги щодо технічних, якісних та кількісних характеристик до предмета закупівлі, у тому числі до відповідної технічної специфікації, а також до маркування, протоколів випробувань або сертифікатів викладено у Додатку 1 та/або Додатку 1.1 та/або Додатку 2 до тендерної документації. Документальне підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик зазначене в Додатку 2 до тендерної документації. Згідно з п.п. 1.1.1. п. 1.1 розділу 1 додатку 2 до тендерної документації, на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: оригінал або електрону копію або скановану копію ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА УЧАСНИКА, який складений за формою та відповідно до вимог, які наведені в Додатку 1.1 до тендерної документації. Як вбачається зі змісту тендерної документації, предмет закупівлі містить 3 наступні позиції: 1) Вимірювальні трубопроводи на базі стандартного звужуючого пристрою (Вимірювальний трубопровід на базі стандартного звужуючого пристрою DN100 PN63 (38421000-2)) у кількості 9 комплектів; 2) Вимірювальні трубопроводи на базі стандартного звужуючого пристрою (Вимірювальний трубопровід на базі стандартного звужуючого пристрою DN150 PN63 (38421000-2)) у кількості 1 комплекту; 3) Вимірювальні трубопроводи на базі стандартного звужуючого пристрою (Вимірювальний трубопровід на базі стандартного звужуючого пристрою DN80 PN63 (38421000-2)) у кількості 2 комплектів. Такі ж самі позиції відображені учасником Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Робікон" в таблиці 1 Додатку 1.1. до тендерної документації. В таблиці 2 Додатку 1.1. до тендерної документації учасники закупівлі мали зазначити реквізити організації(-й), яка(-і) буде(-уть) здійснювати гарантійне обслуговування Товару. Виноскою 14 Додатку 1.1. до тендерної документації встановлено, що учасник повинен надати по усім позиціям запропонованих Товарів інформацію про організацію(-ї), що буде(-уть) здійснювати гарантійне обслуговування. В одній клітинці дозволяється вказувати номери позицій через кому та/або тире. В той же час, з таблиці 2 поданого учасником Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Робікон" Додатку 1.1. вбачається, що всупереч вимогам п. 6 розділу 5 тендерної документації, п.п. 1.1.1. п. 1.1 розділу 1 додатку 2 до тендерної документації та вимогам Додатку 1.1. учасником зазначено реквізити організації, яка буде здійснювати гарантійне обслуговування тільки однієї (першої), а не усіх трьох позицій Товару. Тобто учасником на виконання вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик до предмета закупівлі взагалі не було визначено організації, яка буде здійснювати гарантійне обслуговування другої та третьої позиції товару. Як було зазначено із посиланням на п. 43 Особливостей, невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Із зазначеної норми, зокрема формулювання «тощо», вбачається, що перелік відомостей про предмет закупівлі не є вичерпним і у випадку, якщо виправлення помилки може призвести до зміни щонайменше одного параметру (вимоги) до предмета закупівлі, то замовник не має права висувати учаснику вимогу про усунення таких невідповідностей. Замовником в електронній системі закупівель було опубліковано вимогу про усунення таких невідповідностей, після чого учасник завантажив новий гарантійний лист, за формою, встановленою Додатком 1.1 до тендерної документації і замовник прийняв оскаржуване протокольне рішення про визначення Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Робікон" переможцем закупівлі. Такі обставини призвели до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником, а саме – визначення для другої та третьої позиції товару організації, яка буде здійснювати його гарантійне обслуговування. Таким чином, тендерна пропозиція учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Робікон" не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, в супереч ст. 31 Закону та п. 44 Особливостей, замовник не відхилив пропозицію вказаного учасника та в супереч п. 43 Особливостей, опублікував вимогу про усунення невідповідностей, виправлення яких призвело до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником, а саме – відносно другої та третьої позиції товару було визначено організацію, яка буде здійснювати гарантійне обслуговування товару, чого не було зроблено у первісній редакції поданого учасником гарантійного листа, а тому рішення замовника про визначення переможцем закупівлі учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Робікон", є незаконним та має бути скасоване, що узгоджується з наявною практикою господарських судів та практикою адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.