• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Дизельне пальне

Торги відмінено

611 880.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 059.40 UAH
Період оскарження: 17.09.2024 08:54 - 01.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації

Номер: 1580015a8d0c49daac7e02affe84f6ff
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-17-000314-a.a1
Назва: скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 01.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.09.2024 17:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.10.2024 12:35
Дата виконання рішення Замовником: 30.10.2024 16:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: Зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Дизельне паливо" внесені
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: dca4a360a5d3491cbf1d217f75e61079
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації встановлено вимогу щодо наявності у учасників АЗС у праві користуванні.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1.1. В Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників АЗС у праві користуванні:
«Учасник підтверджує право користування АЗС шляхом надання відповідних документів про право власності або договорів оренди, або договорів партнерства, або інших документів, які підтверджують право учасника на використання автозаправних станцій для зберігання та роздрібного відпуску пального Замовнику з використанням паливо-роздавальної колонки.»

В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренди або на підставі договорів партнерства, які підтверджують право користування АЗС (в частині використання автозаправних станцій для зберігання та роздрібного відпуску пального Замовнику з використанням паливо-роздавальної колонки) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження майном на АЗС (зберігання та роздрібний відпуск з використанням паливно-роздавальної колонки), які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів, при цьому умовами таких партнерських договорів не передбачено право використання кожної АЗС мережі для зберігання палива та роздрібного відпуску пального Замовнику з використанням паливо-роздавальної колонки.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не користування АЗС у вигляді зберігання палива на АЗС та роздрібного відпуску пального Замовнику з використанням паливо-роздавальної колонки.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 369484af1efb4642bef6ad19433cbad0
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників АЗС об’єднаних однією торгівельною маркою.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.2. В Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників АЗС об’єднаних однією торгівельною маркою:

«- гарантійний лист, завірений підписом уповноваженої особи, з інформацією про наявність АЗС (власні АЗС або такі АЗС, що використовуються учасником на договірних засадах (оренда, партнерство, тощо), які будуть здійснювати відпуск палива по талонам однієї торговельної марки (бренду) в межах міста Сміла не менше трьох АЗС об’єднаних однією торгівельною маркою Постачальника, а якщо за межами міста, то відстань від межі міста складає не більше 1 км.»

Дискримінаційна вимога в частині наявності АЗС з однією торгівельною маркою Постачальника:

В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Звертаємо увагу Комісії, що здійснення відпуску палива Скаржник планує запропонувати на партнерських АЗС, а встановлення імперативної вимоги Замовником в частині об’єднання таких АЗС торгівельною маркою Постачальника – є дискримінаційною вимогою та такою, що обмежую Скаржника у праві взяти участь у відповідній закупівлі.

Такою вимогою Замовник передбачає наявність АЗС у прав власності/оренди/користування у учасників, оскільки тільки в такому випадку АЗС можуть бути об’єднанні торгівельною маркою Постачальника.

В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження майном на АЗС (зберігання та роздрібний відпуск з використанням паливно-роздавальної колонки), які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Звертаємо увагу, що предметом відповідної процедури закупівлі є: Товари - “Дизельне паливо - 09134200-9”, код ДК 021:2015: 09130000-9“ Нафта і дистиляти”.
Варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, документація містить необґрунтовані, суперечливі вимоги, які передбачають наявність у учасника матеріально-технічної бази (АЗС об’єднаних однією торгівельною маркою) для здійснення відпуску товару за талонами.

Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС об’єднаних однією торгівельною маркою Постачальника (Скаржника) - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС. Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 5ae500a0bcbf47c89efdadfc93205ea4
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності у учасника в межах міста Сміла не менше трьох АЗС.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.3. В Додатку 1 до тендерної документації встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності у учасника в межах міста Сміла не менше трьох АЗС:
«- гарантійний лист, завірений підписом уповноваженої особи, з інформацією про наявність АЗС (власні АЗС або такі АЗС, що використовуються учасником на договірних засадах (оренда, партнерство, тощо), які будуть здійснювати відпуск палива по талонам однієї торговельної марки (бренду) в межах міста Сміла не менше трьох АЗС об’єднаних однією торгівельною маркою Постачальника, а якщо за межами міста, то відстань від межі міста складає не більше 1 км.»

Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника в межах міста Сміла у кількості не менше 3 АЗС.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта з наступним місцезнаходженням на території міста Сміла у кількості 2 (дві) АЗС за наступними адресами:
1) Черкаська обл., м. Сміла, вул. Богдана Хмельницького, 49Б;
2) Черкаська обл, м. Сміла, вул. Незалежності, 117.

Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині наявності в межах міста Сміла не менше трьох АЗС - в частині кількості таких АЗС.
При цьому, АЗС Скаржника знаходиться в межах міста Сміла, але при цьому у кількості 2 (дві) АЗС.
АЗС на відстані в межах міста Сміла не менше трьох АЗС може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».

Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4. Розділу 1 тендерної документації визначена інформація про предмет закупівлі: «4.1. назва предмета закупівлі “Дизельне паливо - 09134200-9”, код ДК 021:2015: 09130000-9“ Нафта і дистиляти»» та «Кількість дизельного палива (талони) – 12 000,00 л.»
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме в межах міста Сміла не менше трьох АЗС що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: дизельне паливо (у талонах), до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.

З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- в межах міста Сміла не менше трьох АЗС;
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації