• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Відновлення та видалення відходів

Завершена

338 125.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 690.63 UAH
Період оскарження: 16.09.2024 15:00 - 03.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 968614d6ed954133b31f847cb70e33b7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-16-009709-a.b2
Назва: Скарга
Скарга:
на рішення Замовника про визначення переможцем та намір укласти договір у закупівлі UA-2024-09-16-009709-a
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 28.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.10.2024 15:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.10.2024 18:25
Дата виконання рішення Замовником: 01.11.2024 10:18
Коментар замовника щодо усунення порушень: 01.11.2024 Уповноважена особа з метою виконання рішення Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №17444-р/пк-пз від 28.10.2024 вирішила: Скасувати рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ" переможцем процедури закупівлі — "Відновлення та видалення відходів", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-16-009709-a.
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5b4b84a736c740cb865232c16df9c952
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 16.09.2024 року Комунальним підприємством "Хмельницька міська лікарня "Хмельницької міської ради (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 90520000-8 – «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Відновлення та видалення відходів )», що належать на праві власності Замовнику» з очікуваною вартістю 338 125 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
У Процедурі закупівлі взяло участь 3 учасника: ТОВ «ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ», ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» (далі-Скаржник) та ТОВ «НВК "УКРЕКОПРОМ».
11.10.2024 року Замовник оприлюднив ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ № 167 ВІД 11.10.2024 РОКУ про визначення переможцем та намір укласти договір з ТОВ «ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ».
Ознайомившись із тендерною пропозицією ТОВ «ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ», було виявлено ряд порушень щодо виконання вимог Тендерної документації по процедурі Відкриті торги (з особливостями) (далі – Тендерна документація) та чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Скаржник, як учасник даної процедури закупівлі, не погоджується із зазначеним рішенням, та вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного.
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують викладені в наступному.
Відповідно до вимог, які зазначені в пункті 6 що викладені в Додатку № 2 до тендерної документації учасник повинен мати Ліцензію , або наказ про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами,яка(діяльність) ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України» Про управління відходами», яка поіинна містити операції з відновлення та видалення відходів таких, як D10та D15,відповідно до статті 4 Закону України»Про управління відходами»,операції вибрані з метою та у порядку пріорітетності до ієрархії управління відходами(надати копію ліцензії або наказу)

Предметом закупівлі та вимогами, які викладені в Додатку № 2 до тендерної документації передбаченні зокрема код згідно Національного переліку відходів такий як: 18 01 04 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції; 18 01 01 Гострі інструменти;18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції; 180109 Лікарські препарати.

Разом з тим, предметом закупівлі передбачено операції з управління відходами, а саме: видалення, відновлення.
На виконання зазначених вимог ТОВ «ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ» було надано зокрема: наказ з додатком про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами ТОВ «ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ».
Оскільки предметом закупівлі передбачено операції з відновлення для 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції, Скаржник вважає, що пропозиція ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ" не відповідала вимогам тендерної документації, оскільки останнім у складі пропозиції не було надано ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, що повинна була містити зокрема операції (відновлення), що передбачені предметом закупівлі.

Відповідно до особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами»:
-Стаття 1. Визначення термінів:
3) видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 2;
5) відновлення відходів - операція, у результаті якої відходи використовуються для корисних цілей, замінюючи матеріали, які мали бути використані для виконання певної функції або які підготовлені для виконання цієї функції на підприємстві чи в іншій господарській діяльності. Перелік операцій з відновлення відходів наведено в додатку 2.
21) оброблення відходів - операція з відновлення або видалення відходів, включаючи підготовку відходів до таких операцій;
22) операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів;
-Пункт 2 частини 2 статті 27. Загальні вимоги до управління небезпечними відходами:
Утворювачі та власники небезпечних відходів, крім небезпечних відходів у складі побутових відходів, зобов’язані:
2) забезпечувати збирання, перевезення, оброблення відходів самостійно, за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або шляхом укладення договору з суб’єктом господарювання у сфері управління відходами;
-Пункт 1 частини 3 статті 27. Загальні вимоги до управління небезпечними відходами:
Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.

Також відповідно до пункту 14-1 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності, як діяльність з управління небезпечними відходами, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про управління відходами".
ТОВ «ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ» було надано у складі пропозиції Наказ з додатком про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності, який не містить видів господарської діяльності з відновлення небезпечних відходів (що є визначеною Замовником частиною предмета закупівлі) та є господарською діяльністю з управління небезпечними відходами, яка (діяльність) ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами».
В той час, саме Замовник вимагав надавати у складі пропозиції зокрема ліцензію або наказ про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка(діяльність) ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України» Про управління відходами», яка повинна була містити операції з відновлення та видалення відходів таких, як D10 та D15,відповідно до статті 4 Закону України» Про управління відходами».
Згідно перелічених особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами» оброблення (відновлення) небезпечних відходів є такою діяльністю, яка потребує наявності відповідної ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
В частині додаткового доведення та документального підтвердження зазначеного вище, Скаржник бажає додати та просить Комісію врахувати наступне.
Перелік операцій з відновлення відходів наведено в Додатку 2 до Закону України «Про управління відходами»:
R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії*
R2 Відновлення/регенерація розчинників
R3 Рециклінг/відновлення органічних речовин, що не використовуються як розчинники, у тому числі компостування та інші процеси біологічної трансформації, а також підготовка до повторного використання, газифікація та піроліз, коли компоненти використовуються як хімікати, та відновлення органічних матеріалів у вигляді засипки
R4 Рециклінг/відновлення металів та їх сполук (включаючи підготовку до повторного використання)
R5 Рециклінг/відновлення інших неорганічних матеріалів (включаючи підготовку до повторного використання, рециклінг неорганічних будівельних матеріалів, відновлення неорганічних матеріалів у вигляді зворотного заповнення та очищення ґрунту, що приводить до відновлення ґрунту)
R6 Регенерація кислот чи основ
R7 Відновлення компонентів, що використовуються для зменшення забруднення
R8 Відновлення компонентів із каталізаторів
R9 Очищення нафтопродуктів чи інші види їх повторного використання
R10 Оброблення ґрунту, що сприяє веденню сільського господарства чи поліпшує стан навколишнього природного середовища
R11 Використання відходів, утворених під час здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R10 цього додатка
R12 Попередні операції з відходами для здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R11 цього Додатка. Якщо інший код R не підходить, це може включати попередні операції до відновлення, включаючи попереднє оброблення, у тому числі демонтаж, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування, перепакування, відокремлення, змішування або змішування перед подачею на будь-які операції, визначені у позиціях R1- R11 цього додатка
R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання).

Скаржник з аналогічного питання вже звертався до Органу оскарження. Відповідні рішення за № 6318-р/пк-пз від 09.04.2024 року; №14119-р/пк-пз від 21.08.2024 року та №16378-р/пк-пз від 07.10.2024, було прийнято Комісією щодо невиявленої невідповідності в документах пропозиції, визначених пунктом 43 Особливостей.

З огляду на зазначене, ТОВ «ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ» не має права провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, а саме їх відновлення, про що свідчить наданий у складі пропозиції накази з додатками.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 20716e0e094a4309b8939d16de0ff14f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-16-009709-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації за закупівлею UA-2024-09-16-009709-a І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ 16.09.2024 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) Державний науково-дослідний інститут з лабораторної діагностики та ветеринарно-санітарної експертизи було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2024-09-16-009709-a ID y PROZORRO b3d592eb25d047ddab3611a8ae5e1008 на закупівлю послуг за кодом «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 90520000-8 – «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Відновлення та видалення відходів). Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону). Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують 1. Відповідно до вимог пункту 6 Додатку 2 до Тендерної документації, Замовник вимагає Надати у складі пропозиції копію ліцензії або наказу про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка (діяльність) ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про управління відходами", яка повинна містити операції з відновлення та видалення відходів, які передбачені предметом закупівлі таких як: R1 та D10, D15 для небезпечних відходів 18 01 03*; 18 01 06*. Відповідно до статті 4 ЗУ «Про управління відходами» операції вибрані з метою та у порядку пріоритетності до ієрархії управління відходами. Відповідно до переліку операцій з відновлення відходів (Додаток 2 до Закону України від 20 червня 2022 року № 2320-IX), R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії*. Відповідно до технічної специфікації Додатку 2 до Тендерної документації, предметом закупівлі є: - Відходи, які не пройшли оброблення/знешкодження (перев'язувальний матеріал, разові простирадла, одноразовий одяг, одноразові вироби, підгузки, які забруднені біологічними рідинами) - Гострі предмети; - Відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій: мікробіологічні культури і штами, що містять будь-які живі збудники хвороб, штучно вирощені в значних кількостях; живі вакцини, непридатні до використання. - Відходи лікарських засобів Відповідно до Правил утилізації та знищення лікарських засобів, затверджених наказом МОЗ України від 24.04.2015 р. № 242. Натомість, Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами не встановлює операцій з «відновлення» медичних відходів, а також використання таких відходів як як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії. Також, Замовником документально не підтверджено необхідність наявності у ліцензії з управління небезпечними відходами саме операції R1. Зазначена вимога містить дискримінаційний характер та суттєво обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у закупівлі. Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ у закупівлі UA-2024-06-20-008637-a згідно рішення № 11541-р/пк-пз від 03.07.2024 р. Зокрема, скаржник має ліцензію Міністерства Захисту довкілля та природних ресурсів України (наказ № 119 від 02.02.2024), із необхідним переліком операцій та небезпечних відходів до неї, натомість не маючи у ній операції R1, адже зазначена операція не передбачена чинним законодавством та процесом управління небезпечними відходами (медичними відходами), що обмежує та порушує права скаржника взяти участь у зазначеній закупівлі. Відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи чинне законодавство, просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства шляхом внесення змін, та викладення пункту 1 Додатку 3 тендерної документації у наступній редакції: «Учасник повинен мати ліцензію або наказ про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка (діяльність) ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами», яка повинна містити операції з відновлення та видалення відходів таких як: D10 та D15, відповідно до статті 4 Закону України «Про управління відходами» операції вибрані з метою та у порядку пріоритетності до ієрархії управління відходами (надати копію ліцензії або наказу).» 2. Відповідно до п.8 Додатку 2 до тендерної документації, Замовник вимагає Ліцензію НКРЕКП на виробництво теплової енергії на когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлювальних джерел енергії. Видача ліцензії НКРЕКП на виробництво теплової енергії на когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлювальних джерел енергії – регулюється Постановою НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ № 308 від 22.03.2017 р. Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання та ЗУ «Про теплопостачання». Натомість звертаємо увагу, що предметом закупівлі UA-2024-09-16-009709-a – є «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 90520000-8 – «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Відновлення та видалення відходів )», а не теплопостачання. Отже вимога, щодо наявності у учасника ліцензії НКРЕКП на виробництво теплової енергії на когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлювальних джерел енергії взагалі не стосується предмету закупівлі. Також згідно ЗУ «Про управління небезпечними відходами», не зазначено, що надавач послуг обов’язково повинен мати ліцензію НКРЕКП на виробництво теплової енергії на когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлювальних джерел енергії. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі, переможцем якої можуть бути лише суб’єкти господарювання у яких наявна ліцензія ліцензії НКРЕКП на виробництво теплової енергії на когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлювальних джерел енергії. ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції. В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні: -добросовісна конкуренція серед учасників; -максимальна економія, ефективність та пропорційність; -відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; -недискримінація учасників та рівне ставлення до них; -об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; -запобігання корупційним діям і зловживанням. Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому. З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178; 2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Комунальне підприємство"Хмельницька міська лікарня"Хмельницької міської ради під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2024-09-16-009709-a та задовольнити дану скаргу повністю; 3. Зобов’язати Комунальне підприємство"Хмельницька міська лікарня"Хмельницької міської ради внести зміни до тендерної документації, відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги.
Дата розгляду скарги: 26.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.09.2024 15:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.09.2024 17:50
Дата виконання рішення Замовником: 01.10.2024 12:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення комісії АМКУ виконано.
Автор: ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ", Катышев Дмитрий 0504990920 DIM_KT@UECO.COM.UA https://ueco.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4873ecf9cf384a6ab23611384bc89c04
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на дискримінаційні вимоги
тендерної документації за закупівлею UA-2024-09-16-009709-a
І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ
16.09.2024 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) Державний науково-дослідний інститут з лабораторної діагностики та ветеринарно-санітарної експертизи було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2024-09-16-009709-a ID y PROZORRO b3d592eb25d047ddab3611a8ae5e1008 на закупівлю послуг за кодом «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 90520000-8 – «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Відновлення та видалення відходів).
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують
1. Відповідно до вимог пункту 6 Додатку 2 до Тендерної документації, Замовник вимагає Надати у складі пропозиції копію ліцензії або наказу про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка (діяльність) ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про управління відходами", яка повинна містити операції з відновлення та видалення відходів, які передбачені предметом закупівлі таких як: R1 та D10, D15 для небезпечних відходів 18 01 03*; 18 01 06*.
Відповідно до статті 4 ЗУ «Про управління відходами» операції вибрані з метою та у порядку пріоритетності до ієрархії управління відходами.
Відповідно до переліку операцій з відновлення відходів (Додаток 2 до Закону України від 20 червня 2022 року № 2320-IX), R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії*.
Відповідно до технічної специфікації Додатку 2 до Тендерної документації, предметом закупівлі є:
- Відходи, які не пройшли оброблення/знешкодження
(перев'язувальний матеріал, разові простирадла, одноразовий одяг, одноразові вироби, підгузки, які забруднені біологічними рідинами)
- Гострі предмети;
- Відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій:
мікробіологічні культури і штами, що містять будь-які живі збудники хвороб, штучно вирощені в значних кількостях; живі вакцини, непридатні до використання.
- Відходи лікарських засобів
Відповідно до Правил утилізації та знищення лікарських засобів, затверджених наказом МОЗ України від 24.04.2015 р. № 242.
Натомість, Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами не встановлює операцій з «відновлення» медичних відходів, а також використання таких відходів як як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії.
Також, Замовником документально не підтверджено необхідність наявності у ліцензії з управління небезпечними відходами саме операції R1.
Зазначена вимога містить дискримінаційний характер та суттєво обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у закупівлі.
Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ
АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ у закупівлі UA-2024-06-20-008637-a згідно рішення № 11541-р/пк-пз від 03.07.2024 р.
Зокрема, скаржник має ліцензію Міністерства Захисту довкілля та природних ресурсів України (наказ № 119 від 02.02.2024), із необхідним переліком операцій та небезпечних відходів до неї, натомість не маючи у ній операції R1, адже зазначена операція не передбачена чинним законодавством та процесом управління небезпечними відходами (медичними відходами), що обмежує та порушує права скаржника взяти участь у зазначеній закупівлі.
Відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи чинне законодавство, просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства шляхом внесення змін, та викладення пункту 1 Додатку 3 тендерної документації у наступній редакції: «Учасник повинен мати ліцензію або наказ про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка (діяльність) ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами», яка повинна містити операції з відновлення та видалення відходів таких як: D10 та D15, відповідно до статті 4 Закону України «Про управління відходами» операції вибрані з метою та у порядку пріоритетності до ієрархії управління відходами (надати копію ліцензії або наказу).»
2. Відповідно до п.8 Додатку 2 до тендерної документації, Замовник вимагає Ліцензію НКРЕКП на виробництво теплової енергії на когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлювальних джерел енергії.
Видача ліцензії НКРЕКП на виробництво теплової енергії на когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлювальних джерел енергії – регулюється Постановою НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ № 308 від 22.03.2017 р. Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання та ЗУ «Про теплопостачання».
Натомість звертаємо увагу, що предметом закупівлі UA-2024-09-16-009709-a – є «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 90520000-8 – «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Відновлення та видалення відходів )», а не теплопостачання. Отже вимога, щодо наявності у учасника ліцензії НКРЕКП на виробництво теплової енергії на когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлювальних джерел енергії взагалі не стосується предмету закупівлі.
Також згідно ЗУ «Про управління небезпечними відходами», не зазначено, що надавач послуг обов’язково повинен мати ліцензію НКРЕКП на виробництво теплової енергії на когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлювальних джерел енергії.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі, переможцем якої можуть бути лише суб’єкти господарювання у яких наявна ліцензія ліцензії НКРЕКП на виробництво теплової енергії на когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлювальних джерел енергії.


ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ
СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому.
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Комунальне підприємство"Хмельницька міська лікарня"Хмельницької міської ради під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2024-09-16-009709-a та задовольнити дану скаргу повністю;
3. Зобов’язати Комунальне підприємство"Хмельницька міська лікарня"Хмельницької міської ради внести зміни до тендерної документації, відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації