• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Частковий технічний огляд та експертне обстеження вантажопідіймальних механізмів, підйомників та стаціонарних домкратів

Завершена

124 850.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 248.50 UAH
Період оскарження: 16.09.2024 14:49 - 21.09.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2024-09-16-009349-a про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», протокол від 30.09.2024 № 208

Номер: cf915c9600544185a9964f5d58377e7f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-16-009349-a.c1
Назва: Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2024-09-16-009349-a про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», протокол від 30.09.2024 № 208
Скарга:
Дата розгляду скарги: 16.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.10.2024 17:30
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 21.10.2024 16:13
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Житомирський експертно-технічний центр Держпраці", Романюк Віктор Миколайович 380672666981 zhetc.tender@ukr.net http://www.etc.zt.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8ef41d9f0bef48e88683a82354d360a5
Заголовок пункту скарги: Неправомірне, надумане та необгрунтоване відхилення тендерної пропозиції Учасника-Переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Товариством з обмеженою відповідальністю «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» прийнято участь у публічній закупівлі № UA-2024-09-16-009349-a. За результатами аукціону, нашим підприємством надано найбільш вигідну цінову пропозицію, яка в подальшому автоматизованою системою визначена як така, що найбільш економічно вигідна.
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 13.09.2024 Замовником зареєстровано протокольне рішення від 30.09.2024 № 208, згідно якого тендерну пропозицію ТОВ «Житомирський ЕТЦ» відхилено відповідно до абзацу 2 пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) – вважаючи, що начебто тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що не може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей. Замовником у зазначеному оскаржуваному рішенні як підставу для відхилення тендерної пропозиції вказано: «Учасник не було завантажено сам підписаний Додаток №4 «Технічна специфікація»» та «Інформацію про наявність в Учасника відповідних фахівців не було завантажено».

У відповідності до п. 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Відсилання ж до необхідності надання додаткових документів, що відсутні в згаданих переліках, є незаконним, необґрунтованим та дискримінуючим.
В свою чергу, тендерною документацією (Додаток №1) Замовника, додатково передбачено «Якщо при оформлені документів, передбачених в цій тендерній документації, виникне потреба долучати копію одного і того ж документу кілька разів, з метою уникнення дублікатів такого документу учасник надає його в єдиному примірнику на всю пропозицію, а замовник вважатиме, що цим примірником підтверджено усі вимоги документації, які сукупно встановлювали необхідність неодноразового надання такого документу». Також що «Замовник не заперечує щодо надання учасником за його бажанням будь-яких додаткових документів».
У відповідності до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відповідно, документи та інформація, які вимагаються Замовником згідно вимог цієї тендерної документації у складі тендерної пропозиції, але не передбачені чинним законодавством України, не подаються у складі тендерної пропозиції, про що Учасник або Переможець повинен надати обґрунтування із зазначенням причин неподання документів та/або інформації. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником, що також підтверджується положеннями Додатку №1 тендерної документації Замовника.
Пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 встановлено, що «Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»

На виконання вимог тендерної документації Замовника, до тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ» завантажено наступні файли «Лист ТС.pdf», «Лист працівники.pdf».
Отже: 1) на виконання п. 2.8. Додатку №1 тендерної документації завантажено «Лист ТС.pdf». Не завантаження підписаного Додатку № 4 є некритичним, жодним чином не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Інформація у «Лист ТС.pdf» є такою, що підтверджує та гарантує дотримання й відповідність Додатку № 4, а отже дублює його зміст. У будь-якому випадку, Замовником в даному випадку не надано можливість усунути вказану невідповідність, чим порушено вимоги п. 43 Особливостей. 2) На виконання пункту VI Додатку № 4 тендерної документації Замовника (хоча це й не було обов’язковим, оскільки дана вимога в порушення п. 28 Особливостей містилась в непередбаченому для цієї вимоги Додатку тендерної документації) Скаржником у складі тендерної пропозиції надано «Лист працівники.pdf», який містить у собі інформацію що учасник має в наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для вчасного та якісного виконання замовлення, визначеного тендерною документацією Замовника. Будь-якої іншої інформації даним пунктом не вимагається, які саме працівники мали б бути надані Замовнику теж не зазначено. Тим більше, Держпраці, жодним нормативно-правовим документом не розроблялась та не затверджувалась форма посвідчень «Експерт технічний» з відповідного напрямку з правом проведення експертизи (діагностики) відповідності стану обладнання підвищеної небезпеки промислового виробництва суб’єкта господарювання. Тому, в чому саме полягає не надання документів Замовником в оскаржуваному рішенні так і не пояснено, що й на теперішній час лишається загадкою.
Якщо Замовник вважає, що потрібно надати документи, яких на його думку не вистачає, то у відповідності до пункту 43 Особливостей, Замовник мав би надати повідомлення про усунення таких невідповідностей, оскільки перелічені в оскаржуваному рішенні документі є такими, що можуть бути надані додатково, на вимогу Замовника, при цьому не призводячи до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Лише після чого стверджувати, що тендерна пропозиція ТОВ «Житомирський ЕТЦ» є такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації

Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – Львівське комунальне підприємство "Львівелектротранс", посилаючись на абзац 2 пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, до автоматизованої системи закупівель завантажено протокольне рішення від 30.09.2024 № 208, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», яке являється предметом оскарження відповідно до даної скарги.

Отже, згідно зазначених вище норм чинного права та описаних обставин, протокольне рішення Замовника від 30.09.2024 № 208 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ» з підстав, що начебто тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що не може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей – є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника, що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника