-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 4
Бензин; Дизельне паливо
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження:
16.09.2024 13:37 - 06.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Номер:
3d518a520b3d4c0fbfa0f1750b350ebb
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-16-006412-a.a1
Назва:
скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf 20.09.2024 12:51
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 20.09.2024 12:51
- Скарга від 20.09.2024 року на умови документації КНП Черкаський РЦПМСД.pdf 20.09.2024 12:51
- Скарга від 20.09.2024 року на умови документації Замовника UA-2024-09-16-006412-a.docx 20.09.2024 12:51
- sign.p7s 20.09.2024 12:56
- рішення від 23.09.2024 № 15609.pdf 23.09.2024 15:13
- інформація про резолютивну частину рішення від 30.09.2024 № 15996.pdf 01.10.2024 15:11
- рішення від 30.09.2024 № 15996.pdf 03.10.2024 15:20
- Пояснення щодо UA-2024-09-16-006412-a.a1.doc 25.09.2024 12:13
- Пояснення щодо UA-2024-09-16-006412-a.a1.pdf 25.09.2024 12:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.09.2024 13:20
Дата розгляду скарги:
30.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.09.2024 15:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.10.2024 15:20
Дата виконання рішення Замовником:
04.10.2024 14:41
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення органу оскарження виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
76212579946f46cd8998130a5f0b2993
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності талонів зразка учасника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1.В пункті 3 Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності талонів зразка учасника:
«3. Поставка талонів (карток) проводиться частинами за письмовим узгодженням сторін, але не пізніше 31.12.2024. Поставка здійснюється за адресою: 19604, Україна, Черкаська область, Черкаський район, АЗС в радіусі не більше 40 км від місцезнаходження Замовника торгів. Учасник повинен підтвердити наявність не менше 3 (трьох) АЗС (для підтвердження надаються документи, що підтверджують законне право володіння або користування або можливість відпуску палива із зазначених АЗС, з зазначенням місцезнаходження). В тому випадку, якщо учасник не являється власником АЗС, він повинен надати оригінал гарантійного листа від суб’єкта господарювання (партнера/ліцензіата), що безпосередньо здійснює відпуск (заправку автотранспорту) паливом через мережу АЗС та має відповідні ліцензії з яким Учасником укладені відповідні договори, адресований на ім’я замовника торгів із посиланням на номер оголошення, що стосується даної закупівлі про гарантію відпуску палива на користь замовника торгів за талонами (скретч-картками) зразка Учасника.»
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (а отже – зразка партнера Скаржника), а не Скаржником (Учасником), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«3. Поставка талонів (карток) проводиться частинами за письмовим узгодженням сторін, але не пізніше 31.12.2024. Поставка здійснюється за адресою: 19604, Україна, Черкаська область, Черкаський район, АЗС в радіусі не більше 40 км від місцезнаходження Замовника торгів. Учасник повинен підтвердити наявність не менше 3 (трьох) АЗС (для підтвердження надаються документи, що підтверджують законне право володіння або користування або можливість відпуску палива із зазначених АЗС, з зазначенням місцезнаходження). В тому випадку, якщо учасник не являється власником АЗС, він повинен надати оригінал гарантійного листа від суб’єкта господарювання (партнера/ліцензіата), що безпосередньо здійснює відпуск (заправку автотранспорту) паливом через мережу АЗС та має відповідні ліцензії з яким Учасником укладені відповідні договори, адресований на ім’я замовника торгів із посиланням на номер оголошення, що стосується даної закупівлі про гарантію відпуску палива на користь замовника торгів за талонами (скретч-картками) зразка Учасника.»
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (а отже – зразка партнера Скаржника), а не Скаржником (Учасником), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО"ЧЕРКАСЬКИЙ РАЙОННИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ" ЧЕРВОНОСЛОБІДСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за предметом Бензин; Дизельне паливо ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (ДК 021:2015: 09132000-3 Бензин; ДК 021:2015: 09134200-9 Дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-16-006412-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності талонів зразка учасника.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
b49f5f4f8ee347a5855d959a8e7f84e7
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен становити не менше 12 місяців
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2.1. В пункті 3 Додатку № 3 до ТД та пункті 11 Додатку № 5 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен становити не менше 12 місяців:
«Термін дії талонів повинен становити не менше 12 місяців, про що учасником у складі тендерної пропозиції повинен бути наданий гарантійний лист.»
«11. Гарантійний лист, що термін дії талонів становить не менше 12 місяців.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 4 до ТД визначено у Розділі 6.3. Поставка товару: «6.3. Строк передачі товару: з дати укладення договору до 31.12.2024 року.»
Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 4 до ТД визначено у Розділі 11.1. Строк дії договору: «11.1. Цей Договір набирає чинності з дати його підписання і діє до «31» грудня 2024 року, а в частини взятих на себе зобов’язань – до їх повного виконання.»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі, оскільки встановлена вимога у п. 4.4. Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «До 31 грудня 2024 року».
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів, який повинен становити не менше 12 місяців, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару до 31.12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 16.09.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 24.09.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 12 місяців – а отже, закінчуватись щонайменше 24.09.2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 4 до ТД та Технічних, якісних та кількісні характеристик предмета закупівлі щодо строку поставки Товару та Термінів дії талонів згідно Додатку № 5 та Додатку № 5 до ТД.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів 12 місяців, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 12 місяців, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір, за наступними адресами:
1) Черкаська обл., м. Черкаси, вул. Смілянська, 164/3
2) Черкаська обл., Деньгівська сільська рада – Золотоніський район, Черкаська область, автодорога Бориспіль-Дніпропетровськ
3) Черкаська обл., м. Сміла, вул. Незалежності, 117
«Термін дії талонів повинен становити не менше 12 місяців, про що учасником у складі тендерної пропозиції повинен бути наданий гарантійний лист.»
«11. Гарантійний лист, що термін дії талонів становить не менше 12 місяців.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 4 до ТД визначено у Розділі 6.3. Поставка товару: «6.3. Строк передачі товару: з дати укладення договору до 31.12.2024 року.»
Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 4 до ТД визначено у Розділі 11.1. Строк дії договору: «11.1. Цей Договір набирає чинності з дати його підписання і діє до «31» грудня 2024 року, а в частини взятих на себе зобов’язань – до їх повного виконання.»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі, оскільки встановлена вимога у п. 4.4. Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «До 31 грудня 2024 року».
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів, який повинен становити не менше 12 місяців, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару до 31.12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 16.09.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 24.09.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 12 місяців – а отже, закінчуватись щонайменше 24.09.2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 4 до ТД та Технічних, якісних та кількісні характеристик предмета закупівлі щодо строку поставки Товару та Термінів дії талонів згідно Додатку № 5 та Додатку № 5 до ТД.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів 12 місяців, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 12 місяців, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір, за наступними адресами:
1) Черкаська обл., м. Черкаси, вул. Смілянська, 164/3
2) Черкаська обл., Деньгівська сільська рада – Золотоніський район, Черкаська область, автодорога Бориспіль-Дніпропетровськ
3) Черкаська обл., м. Сміла, вул. Незалежності, 117
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО"ЧЕРКАСЬКИЙ РАЙОННИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ" ЧЕРВОНОСЛОБІДСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за предметом Бензин; Дизельне паливо ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (ДК 021:2015: 09132000-3 Бензин; ДК 021:2015: 09134200-9 Дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-16-006412-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен становити не менше 12 місяців.