-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з організації резервного каналу зв’язку стандартного пакету супутникового інтернету
Торги не відбулися
152 115.70
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 760.58 UAH
мін. крок: 0.5% або 760.58 UAH
Період оскарження:
16.09.2024 11:52 - 18.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Номер:
fed18e7f05de40ae9773a33c0778f773
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-16-005197-a.b1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- sign.p7s 21.09.2024 13:07
- Скарга (умови) UA-2024-09-16-005197-a.pdf 21.09.2024 20:46
- Скарга (умови) UA-2024-09-16-005197-a.docx 21.09.2024 20:46
- 01_Тендерна документація 0920-1_зміни.docx 21.09.2024 20:47
- Зміни 200924.docx 21.09.2024 20:47
- Рішення від 24.09.2024 № 15733.pdf 24.09.2024 17:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.10.2024 № 16141.pdf 02.10.2024 11:41
- Рішення від 01.10.2024 № 16141.pdf 04.10.2024 13:11
- Документ_2024-09-26_213231.pdf 26.09.2024 21:34
- Пояснення_260924 до UA-2024-09-16-005197-a1-.docx 27.09.2024 07:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.09.2024 13:11
Дата розгляду скарги:
01.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.09.2024 17:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.10.2024 13:11
Дата виконання рішення Замовником:
16.10.2024 14:58
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Невідповідності у тендерній документації усунуті.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1cff04449823401a89c6ffba1496fe44
Заголовок пункту скарги:
Протокольним рішенням Уповноваженої особи №0920-1 від 20.09.2024 р. Замовника було затверджено тендерну документацію зі змінами на закупівлю , яка містить дискримінаційні вимоги з наступних підстав.Відповідно пункту п. 1 Додатку 3 «Технічні вимоги» Тендерної документації (зі змінами) міститься вимога, яка на нашу думку є дискримінаційною до учасників
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Протокольним рішенням Уповноваженої особи №0920-1 від 20.09.2024 р. КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ „ІНФО-РАДА-ДНІПРО” ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ було затверджено тендерну документацію зі змінами на закупівлю «Послуги з організації резервного каналу зв’язку стандартного пакету супутникового інтернету», яка містить дискримінаційні вимоги з наступних підстав.
• Відповідно пункту п. 1 Додатку 3 «Технічні вимоги» Тендерної документації (зі змінами) міститься вимога, яка на нашу думку є дискримінаційною до учасників, а саме :
«1. Загальні відомості:
Послуги для організації резервного каналу зв’язку до стандартного пакету супутникового інтернету, послуги активації (та/або реєстрації) та супроводу відповідно до KIT-номеру (або S/N супутникових терміналів) по 60 (шестидесяти) терміналам згідно дислокації. Послуги надаються з 01.10.2024 (або з моменту укладання угоди) до 10.10.2024.»
• Також, відповідно до п. 4.4. Розділу I «Загальні положення» Тендерної документації (зі змінами):
«строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт): до 10.10.2024 року включно.»
Вважаємо такі вимоги дискримінаційними, та такими, що суттєво звужують конкуренцію, з огляду на наступне.
Встановивши кінцевий строк надання послуг ДО 10.10.2024 р. Замовник встановив фактичне та штучне обмеження до строків його виконання. Адже, зазначення такого короткого строку для надання послуг є неможливим з наступних підстав.
Виходячи з відомостей в електронній системі закупівель:
«Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 25 вересня 2024 в 00:00»
«Початок аукціону: 25 вересня 2024 об 13:12»
Відповідно до ч.10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.»
Таким чином, у випадку розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції протягом 5 робочих днів – кінцевим строком розгляду тендерної пропозиції щодо тільки першого учасника буде – 2 жовтня.
У випадку ж виникнення обґрунтованих підстав Замовник зможе продовжити строк розгляду тендерних пропозицій на 20 робочих днів, а тоді взагалі кінцевим строком буде – 23 жовтня, що вже фактично унеможливлює виконання умови про надання послуг до 10. 10. 2024 року.
Розглянемо випадок, якщо замовник не буде продовжувати розгляд тендерних пропозицій, а визнає переможця закупівлі не пізніше 5 робочих днів та оприлюднить прокольне рішення про намір укласти договір не пізніше 2 жовтня, то відповідно до п. 47 Особливостей:
«Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.»
Таким чином, кінцевим строком надання документів переможця є 06.10.2024 р.
Відповідно до абз. 3, 4 п. 49 Особливостей:
«З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.»
Отже, з метою забезпечення права на оскарження договір може бути підписаний не раніше 11.10.2024 року, а тому п. 1 Додатку 3 «Технічні вимоги» та п. 4.4. Розділу I «Загальні положення» Тендерної документації (зі змінами) вже фактично не можливо виконати, адже згідно цих положень КІНЦЕВИЙ СТРОК НАДАННЯ ПОСЛУГ – 10.10.2024 р., що не відповідає та порушує строки проведення процедури закупівлі.
Також Замовник зазначає, що послуги надаються з 01.01.2024 р. у зв’язку з чим у Скаржника виникають питання, чому Замовник встановив початковий строк надання послуг саме в цей період. Згідно наших попередніх розрахунків станом на 01.10.2024 р. можливо, що учасник перебуватиме на стані розгляду тендерних пропозицій або на стадії надання документів переможця, але жодним чином договір не може бути підписаний 01.10.2024 року, як зазначає Замовник, що є у свою чергу є грубим порушенням з-боку Замовника.
Таким чином, у встановлених вимогах Замовник порушив законодавство та не врахував встановлені терміни проведення процедури закупівлі згідно ст. 29 Закону, пункту 49 Особливостей чим грубо порушив закупівельне законодавство та встановив дискримінаційну вимогу, позбавивши права учасника на достатній термін для надання послуг. Виходячи із зазначеного нормативного положення - ЗАМОВНИК ПРЯМО ВСТАНОВИВ ДИСКРИМІНАЦІЙНУ ВИМОГУ, адже ця вимога прямо обмежує право участі в закупівлі інших учасників.
Також, Замовник зазначеною вимогою грубо порушив основоположні принципи проведення публічних закупівель, згідно ст. 5 Закону, а саме недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Адже своїми діями, щодо встановлення дискримінаційної вимоги Замовник створює штучні перешкоди для участі в закупівлі всіх охочих.
Таким чином, керуючись п. 2 ч. 18 ст. 18 Закону:
«За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі» - ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ ЛАХНОВ ВІКТОР ГРИГОРОВИЧ звертається до Органу оскарження за захистом порушених прав на участь в закупівлі через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги до учасників.
У зв’язку з усім вищезазначеним, ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ ЛАХНОВ ВІКТОР ГРИГОРОВИЧ ПРОСИТЬ ЗМІНИТИ ВИМОГУ п .1 Додатку 3 «Технічні вимоги» Тендерної документації (зі змінами) про те, що :
«Послуги для організації резервного каналу зв’язку до стандартного пакету супутникового інтернету, послуги активації (та/або реєстрації) та супроводу відповідно до KIT-номеру (або S/N супутникових терміналів) по 60 (шестидесяти) терміналам згідно дислокації. Послуги надаються з 01.10.2024 (або з моменту укладання угоди) до 10.10.2024».
ФОП Лахнов Віктор Григорович просить ВИКЛАСТИ ЗАЗНАЧЕНО ВИМОГУ В НАСТУПНІЙ РЕДАКЦІЇ:
«Послуги для організації резервного каналу зв’язку до стандартного пакету супутникового інтернету, послуги активації (та/або реєстрації) та супроводу відповідно до KIT-номеру (або S/N супутникових терміналів) по 60 (шестидесяти) терміналам згідно дислокації. Послуги надаються протягом 10 робочих днів з моменту підписання Договору за результатом цієї закупівлі.»
Також, ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ ЛАХНОВ ВІКТОР ГРИГОРОВИЧ ПРОСИТЬ ЗМІНИТИ ВИМОГУ п. 4.4. Розділу I «Загальні положення» Тендерної документації (зі змінами) та викласти її в наступній редакції:
«строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт): 10 робочих днів з моменту підписання Договору за результатом закупівлі.»
• Відповідно пункту п. 1 Додатку 3 «Технічні вимоги» Тендерної документації (зі змінами) міститься вимога, яка на нашу думку є дискримінаційною до учасників, а саме :
«1. Загальні відомості:
Послуги для організації резервного каналу зв’язку до стандартного пакету супутникового інтернету, послуги активації (та/або реєстрації) та супроводу відповідно до KIT-номеру (або S/N супутникових терміналів) по 60 (шестидесяти) терміналам згідно дислокації. Послуги надаються з 01.10.2024 (або з моменту укладання угоди) до 10.10.2024.»
• Також, відповідно до п. 4.4. Розділу I «Загальні положення» Тендерної документації (зі змінами):
«строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт): до 10.10.2024 року включно.»
Вважаємо такі вимоги дискримінаційними, та такими, що суттєво звужують конкуренцію, з огляду на наступне.
Встановивши кінцевий строк надання послуг ДО 10.10.2024 р. Замовник встановив фактичне та штучне обмеження до строків його виконання. Адже, зазначення такого короткого строку для надання послуг є неможливим з наступних підстав.
Виходячи з відомостей в електронній системі закупівель:
«Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 25 вересня 2024 в 00:00»
«Початок аукціону: 25 вересня 2024 об 13:12»
Відповідно до ч.10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.»
Таким чином, у випадку розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції протягом 5 робочих днів – кінцевим строком розгляду тендерної пропозиції щодо тільки першого учасника буде – 2 жовтня.
У випадку ж виникнення обґрунтованих підстав Замовник зможе продовжити строк розгляду тендерних пропозицій на 20 робочих днів, а тоді взагалі кінцевим строком буде – 23 жовтня, що вже фактично унеможливлює виконання умови про надання послуг до 10. 10. 2024 року.
Розглянемо випадок, якщо замовник не буде продовжувати розгляд тендерних пропозицій, а визнає переможця закупівлі не пізніше 5 робочих днів та оприлюднить прокольне рішення про намір укласти договір не пізніше 2 жовтня, то відповідно до п. 47 Особливостей:
«Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.»
Таким чином, кінцевим строком надання документів переможця є 06.10.2024 р.
Відповідно до абз. 3, 4 п. 49 Особливостей:
«З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.»
Отже, з метою забезпечення права на оскарження договір може бути підписаний не раніше 11.10.2024 року, а тому п. 1 Додатку 3 «Технічні вимоги» та п. 4.4. Розділу I «Загальні положення» Тендерної документації (зі змінами) вже фактично не можливо виконати, адже згідно цих положень КІНЦЕВИЙ СТРОК НАДАННЯ ПОСЛУГ – 10.10.2024 р., що не відповідає та порушує строки проведення процедури закупівлі.
Також Замовник зазначає, що послуги надаються з 01.01.2024 р. у зв’язку з чим у Скаржника виникають питання, чому Замовник встановив початковий строк надання послуг саме в цей період. Згідно наших попередніх розрахунків станом на 01.10.2024 р. можливо, що учасник перебуватиме на стані розгляду тендерних пропозицій або на стадії надання документів переможця, але жодним чином договір не може бути підписаний 01.10.2024 року, як зазначає Замовник, що є у свою чергу є грубим порушенням з-боку Замовника.
Таким чином, у встановлених вимогах Замовник порушив законодавство та не врахував встановлені терміни проведення процедури закупівлі згідно ст. 29 Закону, пункту 49 Особливостей чим грубо порушив закупівельне законодавство та встановив дискримінаційну вимогу, позбавивши права учасника на достатній термін для надання послуг. Виходячи із зазначеного нормативного положення - ЗАМОВНИК ПРЯМО ВСТАНОВИВ ДИСКРИМІНАЦІЙНУ ВИМОГУ, адже ця вимога прямо обмежує право участі в закупівлі інших учасників.
Також, Замовник зазначеною вимогою грубо порушив основоположні принципи проведення публічних закупівель, згідно ст. 5 Закону, а саме недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Адже своїми діями, щодо встановлення дискримінаційної вимоги Замовник створює штучні перешкоди для участі в закупівлі всіх охочих.
Таким чином, керуючись п. 2 ч. 18 ст. 18 Закону:
«За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі» - ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ ЛАХНОВ ВІКТОР ГРИГОРОВИЧ звертається до Органу оскарження за захистом порушених прав на участь в закупівлі через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги до учасників.
У зв’язку з усім вищезазначеним, ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ ЛАХНОВ ВІКТОР ГРИГОРОВИЧ ПРОСИТЬ ЗМІНИТИ ВИМОГУ п .1 Додатку 3 «Технічні вимоги» Тендерної документації (зі змінами) про те, що :
«Послуги для організації резервного каналу зв’язку до стандартного пакету супутникового інтернету, послуги активації (та/або реєстрації) та супроводу відповідно до KIT-номеру (або S/N супутникових терміналів) по 60 (шестидесяти) терміналам згідно дислокації. Послуги надаються з 01.10.2024 (або з моменту укладання угоди) до 10.10.2024».
ФОП Лахнов Віктор Григорович просить ВИКЛАСТИ ЗАЗНАЧЕНО ВИМОГУ В НАСТУПНІЙ РЕДАКЦІЇ:
«Послуги для організації резервного каналу зв’язку до стандартного пакету супутникового інтернету, послуги активації (та/або реєстрації) та супроводу відповідно до KIT-номеру (або S/N супутникових терміналів) по 60 (шестидесяти) терміналам згідно дислокації. Послуги надаються протягом 10 робочих днів з моменту підписання Договору за результатом цієї закупівлі.»
Також, ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ ЛАХНОВ ВІКТОР ГРИГОРОВИЧ ПРОСИТЬ ЗМІНИТИ ВИМОГУ п. 4.4. Розділу I «Загальні положення» Тендерної документації (зі змінами) та викласти її в наступній редакції:
«строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт): 10 робочих днів з моменту підписання Договору за результатом закупівлі.»
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти дану скаргу до розгляду; 2. Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі «Послуги з організації резервного каналу зв’язку стандартного пакету супутникового інтернету (код ДК 021:2015: 72410000-7 Послуги провайдерів)»; ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-09-16-005197-a. 3. Зобов’язати Замовника – КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО „ІНФО-РАДА-ДНІПРО” ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ – внести зміни до тендерної документації та оприлюднити нову редакцію тендерної документації.