• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Дизельне паливо

Закупівля здійснюється відповідно до норм постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178

Торги не відбулися

260 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 300.00 UAH
Період оскарження: 16.09.2024 11:39 - 08.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації

Номер: 8dfb5e1e1d894df08f8046583932c3d3
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-16-004688-a.c1
Назва: скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 01.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.09.2024 17:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.10.2024 13:16
Дата виконання рішення Замовником: 04.10.2024 14:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 16128 –р/пк-пз від 01.10.2024 року за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Інтерференц Систем» від 20 вересня 2024 року, зареєстрованої в електронній системі закупівель за № UA-2024-09-16-004688-а.с1, Комунальним підприємством Первомайської міської ради «Первомайське управління водопровідно-каналізаційного господарства» вжиті наступні заходи: Внесено зміни до Тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю товару: Дизельне паливо за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 09130000-9 Нафта і дистиляти (ідентифікатор закупівлі: № UA-2024-09-16-004688-а), а саме: 1. Внесено зміни до пункту 1 Розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» Тендерної документації, а саме: кінцевий строк подання тендерних пропозицій продовжено до 11 жовтня 2024 до 00:00 год. 2. Внесено зміни до Додатку №2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі» та викладено його в новій редакції, а саме: пункт 6 викладено в новій редакції. 3. Внесено зміни до Додатку №3 до Тендерної документації «Проєкту договору про закупівлю» та викладено його в новій редакції. На підтвердження виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 16128 –р/пк-пз від 01.10.2024 року, Комунальне підприємство Первомайської міської ради «Первомайське управління водопровідно-каналізаційного господарства» надає наступні документи: 1) Протокол уповноваженої особи Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайське управління водопровідно-каналізаційного господарства» № 57 від 04.10.2024 року про прийняття рішення про виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 16128 –р/пк-пз від 01.10.2024 року. 2) Протокол уповноваженої особи Комунального підприємства Первомайської міської ради «Первомайське управління водопровідно-каналізаційного господарства» № 58 від 04.10.2024 року про внесення змін до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюдненої в електронній системі закупівель у процедурі закупівлі товару: Дизельне паливо за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 09130000-9 Нафта і дистиляти та перелік змін, що вносяться до Тендерної документації. 3) Тендерна документація по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю товару: Дизельне паливо за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 09130000-9 Нафта і дистиляти в новій редакції з переліком змін
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e15faa76fb4345c8a86fbf8680f1c877
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки встановив обмеження у формі здійснення відпуску палива з АЗС за відомостями на відпуск нафтопродуктів за формою № 16-НП (кількість відпущеного нафтопродукту фіксують у відомості, яку ведуть безпосередньо на АЗС, що підтверджується підписами оператора АЗС та водія, з подальшим складенням раху
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 16.09.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-09-16-004688-a, за предметом Дизельне паливо ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти, Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей та ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Замовником 16.09.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію «ЗАТВЕРДЖЕНО» Протокол Уповноваженої особи КП «ПУВКГ», в пункті 6 Розділу 3 тендерної документації встановлено:
«Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.»

1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1.1. В пункті 6 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки встановив обмеження у формі здійснення відпуску палива з АЗС за відомостями на відпуск нафтопродуктів за формою № 16-НП (кількість відпущеного нафтопродукту фіксують у відомості, яку ведуть безпосередньо на АЗС, що підтверджується підписами оператора АЗС та водія, з подальшим складенням рахунка на підставі такої відомості за визначений сторонами договору період, що є підставою для відвантаження нафтопродуктів з усіх АЗС Постачальника. Заправка автотранспорту здійснюється відповідно до потреб Замовника:
«6. Відпуск нафтопродуктів Замовнику здійснюється відповідно до відомостей на відпуск нафтопродуктів за формою № 16-НП (кількість відпущеного нафтопродукту фіксують у відомості, яку ведуть безпосередньо на АЗС, що підтверджується підписами оператора АЗС та водія, з подальшим складенням рахунка на підставі такої відомості за визначений сторонами договору період, що є підставою для відвантаження нафтопродуктів з усіх АЗС Постачальника. Заправка автотранспорту здійснюється відповідно до потреб Замовника.»

Вимагаючи від учасників відпуску нафтопродуктів, а отже отримання Товару саме за . Відпуск нафтопродуктів Замовнику здійснюється відповідно до відомостей на відпуск нафтопродуктів за формою № 16-НП – Замовник обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива лише за талонами/скретч-картками, які не мають можливості здійснювати відпуск палива по відомостям.

Відповідно до пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.

Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України :
«Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Талон на паливо /скретч-карта на паливо – не має ніякої технічної необхідності наявності у Постачальника електронного кабінету та сайту.
Відпуск нафтопродуктів . Відпуск нафтопродуктів Замовнику здійснюється відповідно до відомостей на відпуск нафтопродуктів за формою № 16-НП здійснюється АЗС на підставі договорів, укладених між підприємством та споживачем (оператором АЗС та водієм).

Вимога щодо забезпечення Замовника таким видом підтверджуючого документу на отримання палива з АЗС, як відомість - є дискримінаційною та обмежувальною, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, у яких впроваджено система отримання палива на АЗС партнерів по відомостям.
Скаржник планує запропонувати Замовнику для заправки автомобільного транспорту мережу АЗС Авіас, відповідно до укладеного партнерського договору про відпуск палива по довірчим документам – Талонам (бланками-дозволами).
Також, варто звернути увагу на той факт, що Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент", згідно частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС Авіас, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір за адресою:
ANP, м.Первомайськ, вул.Вознесенська, 71а
Мережа АЗС, яку планує запропонувати Скаржник, не використовує в обігу здійснення відпуску палива такий вид як відомостей на відпуск нафтопродуктів за формою № 16-НП (кількість відпущеного нафтопродукту фіксують у відомості, яку ведуть безпосередньо на АЗС, що підтверджується підписами оператора АЗС та водія, з подальшим складенням рахунка на підставі такої відомості за визначений сторонами договору період, що є підставою для відвантаження нафтопродуктів з усіх АЗС Постачальника. Заправка автотранспорту здійснюється відповідно до потреб Замовника, а здійснює відпуск палива та талонами (скретч-картами), що свідчить про наявність дискримінаційної умови у тендерній документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації