-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Продукти лікувального харчування для дітей, хворих на фенілкетонурію
Завершена
2 331 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 656.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 656.50 UAH
Період оскарження:
14.06.2018 13:35 - 27.06.2018 00:00
Скарга
Відхилено
Про усунення дискримінаційних умов тендерної документації (у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Номер:
f8d432277a674a28a81b9eedccf15026
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-06-14-001499-a.a1
Назва:
Про усунення дискримінаційних умов тендерної документації (у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Скарга:
Відповідно до оголошення, оприлюдненого в електронній системі Prozorro, Ідентифікатор закупівлі: UA-2018-06-14-001499-a, Комунальним закладом охорони здоров`я "Харківський міжобласний спеціалізований медико-генетичний центр - центр рідкісних (орфанних) захворювань" розпочато проведення процедури відкритих торгів на закупівлю «ДК 021-2015 (CPV) - 15880000-0 Спеціальні продукти харчування, збагачені поживними речовинами (продукти лікувального харчування для дітей, хворих на фенілкетонурію)».
Згідно ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) принципами здійснення закупівель є, зокрема, добросовісна конкуренція та недискримінація учасників.
За приписами положень ст. 5 Закону, вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ч. 3 ст. 5 Закону).
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Всупереч наведених положень Закону, Замовником оприлюднено тендерну документацію, яка містить дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Згідно Тендерної документації процедури закупівлі, яку проводить Замовник: «ДК 021-2015 (CPV) - 15880000-0 Спеціальні продукти харчування, збагачені поживними речовинами (продукти лікувального харчування для дітей, хворих на фенілкетонурію)», ідентифікатор закупівлі: UA-2018-06-14-001499-a, (далі – Тендерна документація) - предмет закупівлі визначений одним лотом, який складається з 4 найменувань товарів, які відрізняються технічними умовами виготовлення.
Умови тендерної документації в частині об’єднання предмета закупівлі в один лот штучно звужують коло потенційних учасників процедури закупівлі та порушують права Скаржника на участь у такій процедурі.
Встановивши в Тендерній документації вищезазначені умови щодо закупівлі товару одним лотом, Замовник надав перевагу тим учасникам ринку, які мають в наявності всі чотири позиції найменування предмету закупівлі. Разом з тим, кожне найменування товару, визначене в предметі закупівлі, може бути закуплено окремо одне від одного та бути представлене різними виробниками.
Умови Тендерної документації Замовника значно звужують коло потенційних учасників та порушують права тих учасників, які можуть взяти участь у процедурі закупівлі за окремим лотом. Фактично в процедурі закупівлі може взяти участь лише той учасник, який має можливість запропонувати весь перелік найменувань товарів, які включені до предмету закупівлі. Тим самим Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого укрупнення предмета закупівлі задля обмеження кола потенційних учасників процедури закупівлі, чим порушує встановлені Законом принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників.
Порушення прав Скаржника полягає в тому, що штучне збільшення предмету закупівлі та включення всіх чотирьох найменувань в один лот унеможливлює участь Скаржника у такій процедурі закупівлі, оскільки на сьогоднішній день у Скаржника відсутня можливість запропонувати в своїй тендерній пропозиції наявність всіх чотирьох найменувань по предмету закупівлі, в той час як розділ предмету закупівлі на окремі частини (лоти) за принципом одне найменування = один лот усунув би дискримінаційну умову Тендерної документації та дозволив би Скаржнику взяти участь у процедурі закупівлі за окремим лотом.
На сьогоднішній день Скаржник не має змоги взяти участь у процедурі закупівлі за наявності такої умови Тендерної документації, яка зобов’язує потенційних учасників формувати тендерні пропозиції із 4 найменувань, включених до предмету закупівлі, одним лотом. Більше того, розділ предмету закупівлі на окремі частини (лоти) значно збільшить можливість закупки товарів за найвигіднішими цінами, оскільки коло потенційних учасників значно розшириться.
Відповідно до п. 27 ч. 1 ст. 1 Закону фізична чи юридична особа з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, має право подати скаргу до органу оскарження, зокрема щодо положень тендерної документації.
Таким чином, якщо особа, яка має намір прийняти участь у торгах, вважає положення тендерної документації такими, що суперечать законодавству або обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, така особа може звертатись із пропозицією щодо внесення змін до тендерної документації до замовника або оскаржити положення тендерної документації до органу оскарження.
Відповідно до ч. 9 ст. 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
На підставі вищевикладеного, керуючись пунктом 27 частини 1 статті 1, статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Призупинити процедуру закупівлі «ДК 021-2015 (CPV) - 15880000-0 Спеціальні продукти харчування, збагачені поживними речовинами (продукти лікувального харчування для дітей, хворих на фенілкетонурію)», ідентифікатор закупівлі: UA-2018-06-14-001499-a, яка проводиться Замовником, на строк до розгляду даної скарги по суті і прийняття відповідного рішення.
3. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури закупівлі «ДК 021-2015 (CPV) - 15880000-0 Спеціальні продукти харчування, збагачені поживними речовинами (продукти лікувального харчування для дітей, хворих на фенілкетонурію)», ідентифікатор закупівлі: UA-2018-06-14-001499-a, яка проводиться Замовником.
4. Зобов’язати Замовника внесити зміни до Тендерної документації шляхом розділу на окремі частини (лоти) предмету закупівлі за принципом одне найменування = один лот.
Пов'язані документи:
Учасник
- СкаргаUA-2018-06-14-001499-a.pdf 26.06.2018 16:48
- Платіжне дорученняUA-2018-06-14-001499-a.pdf 26.06.2018 16:48
- Рішення від 02.07.2018 № 6408 + лист Замовнику.pdf 03.07.2018 11:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.07.2018 № 7201.pdf 19.07.2018 13:47
- Рішення від 18.07.2018 № 7201.pdf 23.07.2018 20:29
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.06.2018 16:48
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
23.07.2018 20:29