• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги у сфері охорони здоров'я різні. Код ДК 021:2015 - 85140000-2.

Замовник: Міжрегіональний центр швидкого реагування Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Місцезнаходження замовника: 42001, Сумська область, м.Ромни, вул. Рятувальників, 64; код ЄДРПОУ - 33219415; категорія замовника визначена відповідно до п. 3 ч. 4 ст 2 ЗУ "Про публічні закупівлі", код ДК 021:2015 - 85140000-2.

Торги відмінено

313 404.64 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 134.04 UAH
Період оскарження: 15.09.2024 16:46 - 12.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної закупівлі

Номер: 971bc70d945f4123a5473501c743e737
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-15-000329-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної закупівлі
Скарга:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги Замовника 15.09.2024 року МІЖРЕГІОНАЛЬНИЙ ЦЕНТР ШВИДКОГО РЕАГУВАННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей), Класифікатор та його відповідний код ДК 021:2015:85140000-2: Послуги у сфері охорони здоров’я різні, ідентифікатор закупівлі: UA-2024-09-15-000329-a за найменуванням: «Послуги у сфері охорони здоров'я різні. Код ДК 021:2015 - 85140000-2.». Уважно ознайомившись із умовами та вимогами, викладеними у тендерній документації на закупівлю товарів, затвердженої рішенням Замовника, переконані у тому, що деякі вимоги, поставлені Замовником до потенційних Учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» (надалі - Скаржник) на рівну конкуренцію. Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), у ст. 5 Закону прямо передбачено, що Замовники забезпечують вільний доступ всіх Учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції Учасників. Тобто Замовник встановлює такі вимоги до Учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включивши до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних Учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні. Відповідно до Закону тендерна документація — це обов’язковий документ, який розробляє та затверджує Замовник з подальшим оприлюдненням на вебпорталі Уповноваженого органу. Саме відповідно до вимог тендерної документації Учасники готують тендерну пропозицію, тобто головне правило є таким: тендерна пропозиція = тендерна документація. Пункт № 1 Скарги. Дискримінаційна вимога на основі обмеження місця надання послуг за формою власності юридичної особи: Відповідно до пункту 8 Додатку №4 «Технічні, якісні та кількісні вимоги до предмету закупівлі» Тендерної документації Замовником встановлено обов’язок Учасника щодо місця надання послуг: «Місце надання послуг має відповідати вимогам Кодексу цивільного захисту України глава 25 стаття 117 пункт 3 та пункту 7 розділу ІІІ Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затвердженого наказом МВС від 18.08.2014 № 831, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 9 вересня 2014 р. за № 1095/25872, а саме: в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС.» Скаржник вважає вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційною в силу наступного: Предмет закупівлі «Послуги у сфері охорони здоров'я різні. Код ДК 021:2015 - 85140000-2.», а саме «проведення періодичних медичних оглядів, осіб, що проходять службу цивільного захисту ЗАМОВНИКА згідно ДК 021:2015- 85140000-2 - Послуги у сфері охорони здоров’я різні.» Замовнику можуть надати учасники будь-якої організаційно-правової форми, або фізичними особами - підприємцями, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та забезпечують на її підставі медичне обслуговування населення, безпосередньо пов’язане з наданням послуг по проведенню обов’язкових медичних оглядів, також ті, що віднесені до другої, першої, вищої акредитаційної категорії за результатами державної акредитації відповідно до Порядку державної акредитації закладу охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.07.97 № 765, відповідно до наказу МОЗ України № 246 від 21.05.2007р. Скаржник має діючу ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики на проведення послуг, що є предметом закупівлі даних торгів(«Лист ліцензія від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк, файл «Ліцензія на медичну практику від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк.») Також Скаржник має діючий Акредитаційний сертифікат закладу охорони здоров’я першої акредитаційної категорії («Акредитаційний сертифікат» на 1 аркуші та «Лист МОЗ про продовження Акредитаційного сертифікату» на 1 аркуші) Відповідно до пункту 5 Додатку №4 «Технічні, якісні та кількісні вимоги до предмету закупівлі» Тендерної документації Замовником встановлено: «Періодичні медичні огляди повинні проходити в приміщеннях учасника (переможця), які є зареєстровані в ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики, відповідають діючим санітарним нормам (на що учасник надає лист – підтвердження довільної форми з адресою місця надання послуг). У разі, якщо періодичні медичні огляди будуть проходити не в приміщеннях учасника (переможця), які є зареєстровані в ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики, то учасник повинен надати документ, який підтверджує право користування зазначеним приміщенням (договір оренди, тощо).» Відповідно до пункту 5 «Недискримінація учасників» розділу 1 Тендерної документації встановлено, що Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Але під формування інших вимог тендерної документації, уповноважена особа всупереч вищенаведеному пункту Тендерної документації здійснив дискримінаційний підхід до формування вимог на основі обмеження місця надання послуг за формою власності юридичної особи по формі власності медичного закладу, на території якого мають бути надані послуги про проведенню обов’язкових періодичних медичних оглядів працівників Замовника, бо учасник повинен бути або: - закладом охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, або державним чи комунальним закладом охорони здоров’я, щоб мати приміщення, яке зареєстровано в ліцензії на провадження медичної практики в місті Ромни Сумської області, відповідно до п.8 додатку 4 до тендерної документації (що прямо дискримінує учасників за формою власності); - у випадку, якщо учасник не має власного приміщення на території міста Ромни Сумської області, учасник має «відповідно до вимоги п.5 Додатку 4, мати договір оренди на користування приміщенням», на вищевказаній території м. Ромни, яке належить лише! закладу охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, або державним чи комунальним закладом охорони здоров’я, відповідно до вимог пункту 8 Додатку №4 «Технічні, якісні та кількісні вимоги до предмету закупівлі» Тендерної документації Замовника. Виходячи з вищевикладеного, Замовник штучно обмежив коло учасників, шляхом внесення дискримінаційної вимоги по наявності у учасника власного або орендованого приміщення саме в закладах охорони здоров’я державної та комунальної власності, чим також спричинив конфлікт інтересів між учасниками, які відповідають даним критеріям по формі власності на території обумовленій Замовником та потенційними учасниками, які могли би взяти участь в тендерній пропозиції Замовника, але будуть обмежені через неможливість реалізації права на конкурентні умови через відсутність можливості оренди приміщення для участі у даній тендерній закупівлі, з причини прямої зацікавленості в участі у Закупівлі інших потенційних учасників – власників таких приміщень, а саме, закладів охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, або державним чи комунальним закладом охорони здоров’я. Замовник не врахував вимоги законодавства України у сфері проведення закупівель, а саме із Законом України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотриманням встановлених принципів проведення закупівель та недискримінації учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Також на підтвердження наявності інтересу та досвіду участей в аналогічних закупівлях надаю номери закупівлі в системі Прозоро у відкритому доступі, де Скаржник визначений переможцем, із Замовниками, що також належать Державної служби України з надзвичайних ситуацій, що доводить абсурдність дискримінаційність вимоги, що розглядається в цій скаргі: 1) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-26-009848-a замовник МІЖРЕГІОНАЛЬНИЙ ЦЕНТР ШВИДКОГО РЕАГУВАННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ, аналогічні медичні послуги, АМКУ задовольнив вимоги Скаржника. 2) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-06-015424-a замовник 1 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області, аналогічні медичні послуги, договір укладено із Скаржником. 3) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-14-005946-a замовник Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області, аналогічні медичні послуги, договір укладено із Скаржником. Вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містять дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Тому відповідно статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Тому вимога Замовника про місце надання послуг, яким має бути приміщення «в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС» участь лише обмеженого кола учасників- «державної чи комунальної форми власності», або непряме обмеження учасників шляхом встановлення завідомо неконкурентних вимог в умовах Тендерної документації, є не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (фактично виключаючи із процедури всіх суб’єктів господарювання, що належать до приватної форми власності, та тих, хто не має договору оренди з визначеним колом Закладів охорони здоров’я не приватної форми власності на визначеній території), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Європейський суд з прав людини дав роз’яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання”, тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, з дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими. Враховуючи вищенаведене, Скаржник вимагає видалити у пункту 8 Додатку 4 Документації вимогу як таку, що є дискримінаційною: «Місце надання послуг має відповідати вимогам Кодексу цивільного захисту України глава 25 стаття 117 пункт 3 та пункту 7 розділу ІІІ Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затвердженого наказом МВС від 18.08.2014 № 831, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 9 вересня 2014 р. за № 1095/25872, а саме: в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС..» - бо не враховує приватні медичні заклади, що можуть надати послуги предмету закупівлі, а також запропоновувати кращі, зекономити кошти Замовника. Відповідно до частини другої статті 18 Закону, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази. Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Пункт 6 частини п’ятої статті 18 Закону до скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника. Відповідно до пункту 56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення уповноваженої особи Замовника, про затвердження Тендерної документації зі змінами № 1 від 28.12.2023 року що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі : 1. Укладені за результатами проведення публічних закупівель договори, в яких Скаржник є надавачем аналогічних медичних послуг відповідно коду: ДК 021:2015:85140000-2: Послуги у сфері охорони здоров’я різні. 2. Документи на підтвердження наявності в Скаржника, права на здійснення медичної практики. Така ж позиція визначена у рішенні колегії АМКУ 265 від 04.01.2024 року з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яким встановлено, що відхилення учасника на форму власності у сфері медичних послуг є незаконним. Отже вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містить дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Вважаю, що в цілому, ці вимоги Замовника є абсолютно необґрунтованими. Скаржник переконаний, що зміна у тендерної документації цих вимог наддасть можливість брати участь у процедурі Закупівлі всім потенційним Учасникам, в тому суб’єктним господарювання, що належать до приватної форми власності, але при цьому мають відповідно дозвільні документи для надання медичних послуг, що є предметом закупівлі. З урахуванням запропонованих змін, Замовником не будуть порушуватись права та законні інтереси Учасників та законодавчо встановлені принципи здійснення публічних закупівель. Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей та відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, А тому на підставі наявних роз'яснень, Скаржник просить усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства для забезпечення участі повного кола учасників. Керуючись пунктом 56, 59 Особливостей та статтями 5, 8, 18, Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши з неї дискримінаційні вимоги, а саме, виключити пункт 8 з Додатку 4 до Тендерної документації "Технічні вимоги (технічна специфікація)", а саме: " Місце надання послуг має відповідати вимогам Кодексу цивільного захисту України глава 25 стаття 117 пункт 3 та пункту 7 розділу ІІІ Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затвердженого наказом МВС від 18.08.2014 № 831, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 9 вересня 2014 р. за № 1095/25872, а саме: в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС." Додатки: 1. Договір 174 1 рят ДСНС. 2. Договір 2906-1 ДСНС. 3. Лист ліцензія від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк. 4. Ліцензія на медичну практику від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк. 5. Акредитаційний сертифікат ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк. 6. Лист МОЗ України про продовження дії Акредитаційного сентифікату ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк 7. Всі документи знаходяться у відкритому доступі за посиланням закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-15-000329-a
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 03.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.09.2024 17:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.10.2024 16:58
Дата виконання рішення Замовником: 11.10.2024 14:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №16257-р/пк-пз від 03.10.2024 виконано шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації на закупівлю.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ", Білецький Павло 380668302778 ADMIN@UNICAM.COM.UA

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b18aaad8fe63417e97038b46febd316e
Заголовок пункту скарги: Пункт № 1 Скарги. Дискримінаційна вимога на основі обмеження місця надання послуг за формою власності юридичної особи
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 8 Додатку №4 «Технічні, якісні та кількісні вимоги до предмету закупівлі» Тендерної документації Замовником встановлено обов’язок Учасника щодо місця надання послуг:
«Місце надання послуг має відповідати вимогам Кодексу цивільного захисту України глава 25 стаття 117 пункт 3 та пункту 7 розділу ІІІ Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затвердженого наказом МВС від 18.08.2014 № 831, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 9 вересня 2014 р. за № 1095/25872, а саме: в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС.»

Скаржник вважає вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційною в силу наступного:
Предмет закупівлі «Послуги у сфері охорони здоров'я різні. Код ДК 021:2015 - 85140000-2.», а саме «проведення періодичних медичних оглядів, осіб, що проходять службу цивільного захисту ЗАМОВНИКА згідно ДК 021:2015- 85140000-2 - Послуги у сфері охорони здоров’я різні.» Замовнику можуть надати учасники будь-якої організаційно-правової форми, або фізичними особами - підприємцями, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та забезпечують на її підставі медичне обслуговування населення, безпосередньо пов’язане з наданням послуг по проведенню обов’язкових медичних оглядів, також ті, що віднесені до другої, першої, вищої акредитаційної категорії за результатами державної акредитації відповідно до Порядку державної акредитації закладу охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.07.97 № 765, відповідно до наказу МОЗ України № 246 від 21.05.2007р.
Скаржник має діючу ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики на проведення послуг, що є предметом закупівлі даних торгів(«Лист ліцензія від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк, файл «Ліцензія на медичну практику від ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ» на 1 арк.»)
Також Скаржник має діючий Акредитаційний сертифікат закладу охорони здоров’я першої акредитаційної категорії («Акредитаційний сертифікат» на 1 аркуші та «Лист МОЗ про продовження Акредитаційного сертифікату» на 1 аркуші)

Відповідно до пункту 5 Додатку №4 «Технічні, якісні та кількісні вимоги до предмету закупівлі» Тендерної документації Замовником встановлено: «Періодичні медичні огляди повинні проходити в приміщеннях учасника (переможця), які є зареєстровані в ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики, відповідають діючим санітарним нормам (на що учасник надає лист – підтвердження довільної форми з адресою місця надання послуг). У разі, якщо періодичні медичні огляди будуть проходити не в приміщеннях учасника (переможця), які є зареєстровані в ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики, то учасник повинен надати документ, який підтверджує право користування зазначеним приміщенням (договір оренди, тощо).»

Відповідно до пункту 5 «Недискримінація учасників» розділу 1 Тендерної документації встановлено, що Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.

Але під формування інших вимог тендерної документації, уповноважена особа всупереч вищенаведеному пункту Тендерної документації здійснив дискримінаційний підхід до формування вимог на основі обмеження місця надання послуг за формою власності юридичної особи по формі власності медичного закладу, на території якого мають бути надані послуги про проведенню обов’язкових періодичних медичних оглядів працівників Замовника, бо учасник повинен бути або:
- закладом охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, або державним чи комунальним закладом охорони здоров’я, щоб мати приміщення, яке зареєстровано в ліцензії на провадження медичної практики в місті Ромни Сумської області, відповідно до п.8 додатку 4 до тендерної документації (що прямо дискримінує учасників за формою власності);
- у випадку, якщо учасник не має власного приміщення на території міста Ромни Сумської області, учасник має «відповідно до вимоги п.5 Додатку 4, мати договір оренди на користування приміщенням», на вищевказаній території м. Ромни, яке належить лише! закладу охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, або державним чи комунальним закладом охорони здоров’я, відповідно до вимог пункту 8 Додатку №4 «Технічні, якісні та кількісні вимоги до предмету закупівлі» Тендерної документації Замовника.

Виходячи з вищевикладеного, Замовник штучно обмежив коло учасників, шляхом внесення дискримінаційної вимоги по наявності у учасника власного або орендованого приміщення саме в закладах охорони здоров’я державної та комунальної власності, чим також спричинив конфлікт інтересів між учасниками, які відповідають даним критеріям по формі власності на території обумовленій Замовником та потенційними учасниками, які могли би взяти участь в тендерній пропозиції Замовника, але будуть обмежені через неможливість реалізації права на конкурентні умови через відсутність можливості оренди приміщення для участі у даній тендерній закупівлі, з причини прямої зацікавленості в участі у Закупівлі інших потенційних учасників – власників таких приміщень, а саме, закладів охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, або державним чи комунальним закладом охорони здоров’я.

Замовник не врахував вимоги законодавства України у сфері проведення закупівель, а саме із Законом України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».

Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотриманням встановлених принципів проведення закупівель та недискримінації учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них.

Також на підтвердження наявності інтересу та досвіду участей в аналогічних закупівлях надаю номери закупівлі в системі Прозоро у відкритому доступі, де Скаржник визначений переможцем, із Замовниками, що також належать Державної служби України з надзвичайних ситуацій, що доводить абсурдність дискримінаційність вимоги, що розглядається в цій скаргі:
1) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-26-009848-a замовник МІЖРЕГІОНАЛЬНИЙ ЦЕНТР ШВИДКОГО РЕАГУВАННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ, аналогічні медичні послуги, АМКУ задовольнив вимоги Скаржника.
2) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-06-015424-a замовник 1 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області, аналогічні медичні послуги, договір укладено із Скаржником.
3) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-14-005946-a замовник Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області, аналогічні медичні послуги, договір укладено із Скаржником.
Вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містять дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Тому відповідно статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Тому вимога Замовника про місце надання послуг, яким має бути приміщення «в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС» участь лише обмеженого кола учасників- «державної чи комунальної форми власності», або непряме обмеження учасників шляхом встановлення завідомо неконкурентних вимог в умовах Тендерної документації, є не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (фактично виключаючи із процедури всіх суб’єктів господарювання, що належать до приватної форми власності, та тих, хто не має договору оренди з визначеним колом Закладів охорони здоров’я не приватної форми власності на визначеній території), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Європейський суд з прав людини дав роз’яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання”, тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети».
Отже, з дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими.

Враховуючи вищенаведене, Скаржник вимагає видалити у пункту 8 Додатку 4 Документації вимогу як таку, що є дискримінаційною: «Місце надання послуг має відповідати вимогам Кодексу цивільного захисту України глава 25 стаття 117 пункт 3 та пункту 7 розділу ІІІ Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затвердженого наказом МВС від 18.08.2014 № 831, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 9 вересня 2014 р. за № 1095/25872, а саме: в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС..» - бо не враховує приватні медичні заклади, що можуть надати послуги предмету закупівлі, а також запропоновувати кращі, зекономити кошти Замовника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації