• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 ― 33160000-9 Устаткування для операційних блоків, номенклатурна позиція ДК 021:2015 ― 33167000-8 Хірургічні світильники, НК 024:2023 ― 12282 Операційний світильник

Категорія замовника: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Завершена

732 240.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 322.40 UAH
Період оскарження: 13.09.2024 17:36 - 19.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції

Номер: 3510e82749ec4e58af03c4279e3d8c4b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-13-012122-a.b1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Скаржник, як Учасник з найбільш вигідною ціновою пропозицією поданою на закупівлю, не погоджується із прийнятим рішенням та вважає його таким, що порушує законні права та інтереси. Зокрема, Рішення прийняте з порушеннями ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), п 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості).
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 29.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.10.2024 17:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.11.2024 17:22
Дата виконання рішення Замовником: 28.11.2024 17:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішенням №17567-р/пк-пз віз 29.10.2024 Постійно діюча адміністративна комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобов’язала замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НЕЙРОТЕК» за процедурою закупівлі ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків, номенклатурна позиція ДК 021:2015: 33160000-9 — 33167000-8 Хірургічні світильники, НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2024-09-13-012122-a. На виконання рішення Комісії замовником скасовано рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НЕЙРОТЕК» за процедурою закупівлі ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків, номенклатурна позиція ДК 021:2015: 33160000-9 — 33167000-8 Хірургічні світильники, НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2024-09-13-012122-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕЙРОТЕК", Роман Сокуренко 380636764699 neurotec.tov@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 28803cc7cc234756b197d79c3c97e795
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: І. Підстави подання скарги.
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, 12.06.2024 року була оголошена закупівля товарів за процедурою «Відкриті торги з особливостями» за предметом: Операційний світильник ДК 021:2015: 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків, номенклатурна позиція ДК 021:2015: 33160000-9 — 33167000-8 Хірургічні світильники, НК 024:2023: 12282 — Операційний світильник ДК 021:2015: 33167000-8 Хірургічні світильники.
Очікувана вартість закупівлі становить 732 240 грн з ПДВ.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій Учасниками - до 22.09.2024 12:00.
Згідно результатів аукціону, який відбувся 23.09.2024 16:16, прийняли участь наступні учасники:
1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НЕЙРОТЕК» – остаточна пропозиція – 680 000,00 гривень;
2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ХЛР» – остаточна пропозиція - 732 240 грн з ПДВ.
За результатами аукціону, найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція ТОВ «НЕЙРОТЕК» проте згідно протоколу №109 від 14.10.2024 року Уповноваженої особи Замовника, дискваліфіковано Учасника ТОВ «НЕЙРОТЕК».
Скаржник, як Учасник з найбільш вигідною ціновою пропозицією поданою на закупівлю, не погоджується із прийнятим рішенням та вважає його таким, що порушує законні права та інтереси. Зокрема, Рішення прийняте з порушеннями ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), п 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості).
З цього приводу зазначаємо наступне:
Згідно пункту 2 частини 1 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» та з урахуванням підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 особливостей.
Тендерна документація та Додаток 3 до неї не містить додаткових вимог щодо надання учасниками в складі пропозиції інших документів (брошури, схеми, тощо), якими необхідно підтвердити технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, крім тих, що передбачені Додатком №3 до Тендерної документації. Також, Тендерна документації Замовника не містить окремих вимог щодо необхідності підтверджувати медико-технічні характеристики запропонованого учасником товару інформацією з мережі Інтернет, зокрема з офіційних сайтів виробників, уповноважених представників.
Аналогічна позиція викладена в рішенні №12049-р/пк-пз від 03.08.2023 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель.

Слід зазначити, що Скаржник пропонує зовсім іншу модель операційної лампи, яка не має відношення до обладнання на яке посилається Замовник.

В свою чергу, ТОВ «НЕЙРОТЕК» підтверджено всі технічні характеристики, які визначені в Додатку 3 та стосуються предмету закупівлі.

Відповідно до пункту 42 Особливостей для підтвердження інформації наданої учасником Замовник має право звернутись із відповідним запитом до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.

У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.»
Звертаємо увагу, що жодних додаткових доказів щодо звернення та підтвердження від органів державної влади, підприємств, установ, організацій, що дана інформація яка зазначена ТОВ «НЕЙРОТЕК» є недостовірною, Замовником не надано.
З огляду на зазначене вище, Замовником безпідставно відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника, чим порушено вимоги п.п. 2 п. 44 Особливостей.

Виходячи з вищенаведеного, Скаржник надав весь перелік документів щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі з урахуванням вимог, які передбаченні в Тендерній документації та додатках до неї.
Разом з тим, жодних інших невідповідностей у тендерній пропозиції Скаржника Замовником не зазначено, та не обґрунтовано інших підстав відхилення тендерної пропозиції Скаржника. З огляду на наведене - Замовник не довів правомірність відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає, що прийняте Замовником протокольне рішення №109 від 14 жовтня 2024 р., про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «НЕЙРОТЕК» порушують законні права та інтереси в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Так, Замовником порушено принципи, що передбачені ч.1 ст. 5 Закону: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскаржуване рішення беззаперечно порушує права Скаржника, який, виконавши всі вимоги тендерної документації Замовника, надавши всі необхідні документи, оформивши належним чином свою тендерну пропозицію, запропонувавши економічно вигідну ціну, очікував визнання його переможцем торгів, очікував на укладення договору на закупівлю товару. Однак, внаслідок неправомірного рішення Замовника, сплативши грошові кошти за участь у спірній закупівлі, Скаржник необґрунтовано позбавлений можливості бути визнаним переможцем та отримати прибуток.
Скаржник зазначає, що його право безсумнівно істотно порушене, так як Замовник не мав підстав для відхилення його тендерної пропозиції. Відповідно, враховуючи, що основною метою підприємницької діяльності Скаржника є отримання прибутку, такими діями Замовник порушив права Скаржника, його легітимні очікування отримати прибуток внаслідок обрання його переможцем у закупівлі.
Враховуючи вищезазначене, з метою відновлення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника в означеній процедурі закупівлі та на підставі викладеного, керуючись ст.-ст.: 3, 5, 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника