-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Аудит виконання вимог грантової угоди SGR-INUA1854-FD-191 між АТ «НСТУ» та Internews Network
Завершена
735 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 7 350.00 UAH
мін. крок: 1% або 7 350.00 UAH
Період оскарження:
13.09.2024 17:17 - 19.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на безпідставну відміну відкритих торгів
Номер:
abf30b60f1a24673b3819878990b9001
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-13-012024-a.c1
Назва:
Скарга на безпідставну відміну відкритих торгів
Скарга:
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на скаргу.docx 10.10.2024 15:34
- Протокол вимога органу оскарження.pdf 22.10.2024 15:51
- scan.pdf 22.10.2024 15:40
- scan відповідь на скаргу.pdf 10.10.2024 15:34
- Додаток 2.pdf 10.10.2024 15:34
- Додаток 1.pdf 10.10.2024 15:34
- Додаток 3.pdf 10.10.2024 15:34
- рішення від 16.10.2024 № 16977.pdf 21.10.2024 15:25
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.10.2024 № 16977.pdf 17.10.2024 13:04
- рішення від 08.10.2024 № 16477.pdf 08.10.2024 17:52
- sign.p7s 04.10.2024 17:34
- скарга АМКУ.pdf 03.10.2024 15:41
- Протокол скасування закупівлі ТРК.pdf 03.10.2024 15:21
- Листування.pdf 03.10.2024 15:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.10.2024 17:37
Дата розгляду скарги:
16.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.10.2024 17:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.10.2024 15:25
Дата виконання рішення Замовником:
22.10.2024 15:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасувати рішення від 27.10.2024 про відміну процедури відкритих торгів ДК 021:2015 – 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудит виконання вимог грантової угоди SGR-INUA1854-FD-191 між АТ «НСТУ» та Internews Network), ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-13-012024-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
17f21b7f5847428bb14e38b7599a3033
Заголовок пункту скарги:
Оскарження незаконної відміни торгів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ "НАЦІОНАЛЬНА СУСПІЛЬНА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ УКРАЇНИ" (надалі Замовник) 13.09.2024 оголошено закупівлю (відкриті торги з особливостями) за кодом ДК 021:2015: 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги – «Аудит виконання вимог грантової угоди SGR-INUA1854-FD-191 між АТ «НСТУ» та Internews Network». Очікувана вартість закупівлі – 735 000,00 грн.
Аукціон по даній закупівлі відбувся 23.09.2024р. В аукціоні взяли участь наступні учасники:
Учасники аукціону Остаточна пропозиція
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "АУДИТОРСЬКА ФІРМА "АНАЛІТИК" 448 000,00грн.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН" 495 000,00 грн
ТОВ"АУДИТОРСЬКА ФІРМА "ІМОНА-АУДИТ" 551 250,00грн
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РСМ УКРАЇНА" 570 000,00 грн
ТОВ "КРОУ ЕРФОЛЬГ УКРАЇНА" 650 000,00 грн
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ " ЕМЕРДЖЕКС АУТСОРСІНГ " 735 000,00 грн
За результатами проведеного аукціону ми, Приватне акціонерне товариство «Аудиторська фірма «Аналітик» (надалі – АФ «Аналітик» або Учасник) запропонували найнижчу ціну – 448 000,00 грн.
Таким чином, з 23.09.2024 року почалась кваліфікація по даній закупівлі.
26 вересня 2024 року на нашу електронну адресу надійшов лист від представника Замовника наступного змісту:
«Доброго дня, У відповідності до підписаних та поданих вами документів, що стосуються тендеру (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-13-012024-a) "Технічних, Якісних та кількісних характеристик", а саме пункту щодо Наявності у аудитора акредитації, що стосується відповідності вимогам, встановленим Загальноприйнятими державними стандартами аудиту (GAGAS), ця норма також передбачена у Додатку 2 до Проєкту Договору,- просимо надати підтверджуючі документи наявності акредитації щодо проведення аудиту відповідно до стандартів GAGAS.»
У відповідь нами було повідомлено, що Учасник відповідає вимогам закупівлі, оголошеної АТ "НСТУ" на послуги з аудиту виконання вимог грантової угоди SGR-INUA1854-FD-191 між АТ «НСТУ» та Internews Network (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-13-012024-a). Підтверджуючий документ щодо наявності акредитації для проведення аудиту відповідно до стандартів GAGAS не вимагається Тендерною документацією, не передбачено конкретної форми документи на підтвердження такої вимоги.
Після чого Замовник завантажив Протокольне рішення уповноваженої особи АТ «НСТУ» від 27 вересня 2024 року (далі Протокол) про відміну відкритих торгів у зв’язку із неможливістю усунення порушення, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
В Протоколі в якості підстави для відміни торгів було зазначено наступне:
Уповноваженою особою отримано службову записку В.о. директора департаменту фандрайзингу та проєктно-грантової діяльності Пелипенко О.В. щодо необхідності скасування закупівлі у звʼязку з помилкою у технічному завданні, а саме його вимозі щодо «Наявності у аудитора акредитації, що стосується відповідності вимогам, встановленим Загальноприйнятими державними стандартами аудиту (GAGAS)», та зміні формулювання цього пункту з метою приведення його у відповідність до вимог USAI. Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Замовник в якості законодавчої підстави для відміни відкритих торгів посилається на пп. 2 п. 50 Особливостей «Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
Вважаємо, що Замовником в Протоколі про відміну відкритих торгів порушено вимоги законодавства у сфері публічних закупівель, а саме - п. п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» ( надалі Закон) та пп. 2 п. 50 Особливостей.
Порушення Замовника обґрунтовуємо наступним.
Підстава, що розглядається в пункті 2 підпункту 50 Особливостей, надає замовнику право скасувати проведення відкритих торгів у разі, коли неможливо виправити порушення, що виникли внаслідок порушень законодавства у галузі публічних закупівель. Важливо відзначити, що норма, яка передбачає можливість відміни торгів через такі порушення, вимагає докладного опису цих порушень в системі Прозорро.
Варто звернути увагу на те, що порушення мають бути вимог законодавства у сфері публічних закупівель, тобто порушення мають стосуватися виключно вимог Особливостей, Закону України «Про публічні закупівлі» та інших підзаконних актів. Замовник у Протоколі про відміну тендеру має чітко описати порушення, які були виявленні та причини неможливості їх усунення.
Однак Замовник у Протоколі не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, які саме виявлені ним порушення законодавства з питань публічних закупівель, що неможливо усунути, стали підставою для відміни Процедури закупівлі.
Замовник, відповідно до статті 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до Закону, це може зробити орган оскарження або орган державного фінансового контролю.
Органи контролю у сфері публічних закупівель визначені ч. 4 ст.7 Закону України «Про публічні закупівлі». Зокрема, визначено, що Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Жодним із органів контролю, регламентованих ч. 4 ст. 7 Закону, не виявлено порушень при проведенні закупівлі, що оскаржується. Оскільки уповноваженими на те суб’єктами порушень встановлено не було, Замовник безпідставно відмінив процедуру закупівлі.
Важливим є те, що Учасник повністю відповідає вимогам закупівлі, оголошеної АТ "НСТУ" на послуги з аудиту виконання вимог грантової угоди. Підтверджуючий документ щодо наявності акредитації для проведення аудиту відповідно до стандартів GAGAS не вимагається Тендерною документацією, не передбачено конкретної форми документи на підтвердження такої вимоги. Аудит в Україні здійснюється відповідно до чинного законодавства України, а саме Закону України «Про аудиторську діяльність», а також міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Законом України «Про публічні закупівлі» не перебачено висунення вимоги про усунення наявних невідповідностей тендерної пропозиції Учасника поза межами електронної системи закупівель.
Вважаємо, що Замовником під час прийняття Протокольного рішення уповноваженої особи АТ «НСТУ» від 27 вересня 2024 року про відміну відкритих торгів порушено вимоги законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, п.п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону, пп. 2 п. 50 Особливостей.
Замовник у Протоколі в якості підстави для відхилення пропозиції визначено пп. 2 п. 50 Особливостей.
Однак, Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Відповідно до п. п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них (п. 4));
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (п. 5));
- запобігання корупційним діям і зловживанням (п. 6)).
Замовник під час кваліфікації мав усі підстави для визнання переможцем АФ «Аналітик», адже наша пропозиція повністю відповідає вимогам, встановленим Замовником у Тендерній документації та додатках до неї. Однак Замовником було прийнято незаконне рішення про відміну торгів, чим допущено дискримінацію учасника – АФ «Аналітик», упереджене та необ’єктивне визначення переможця, зловживання при розгляді тендерної пропозиції Учасника. Таким чином Замовником порушені принципи здійснення закупівель, встановлені у п. п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону. Зазначені дії Замовника порушили права та законні інтереси АФ «Аналітик» на участь у процедурі закупівлі на засадах недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям та зловживанням.
На підставі вищезазначеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОШУ:
1. Встановити наявність порушення процедури закупівлі Замовником - АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ "НАЦІОНАЛЬНА СУСПІЛЬНА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ УКРАЇНИ" - при прийнятті Протокольного рішення уповноваженої особи АТ «НСТУ» від 27 вересня 2024 року про відміну відкритих торгів у зв’язку із неможливістю усунення порушення, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
2. Зобов’язати Замовника - АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "НАЦІОНАЛЬНА СУСПІЛЬНА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ УКРАЇНИ"» - скасувати своє рішення про відміну відкритих торгів у зв’язку із неможливістю усунення порушення, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Аукціон по даній закупівлі відбувся 23.09.2024р. В аукціоні взяли участь наступні учасники:
Учасники аукціону Остаточна пропозиція
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "АУДИТОРСЬКА ФІРМА "АНАЛІТИК" 448 000,00грн.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН" 495 000,00 грн
ТОВ"АУДИТОРСЬКА ФІРМА "ІМОНА-АУДИТ" 551 250,00грн
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РСМ УКРАЇНА" 570 000,00 грн
ТОВ "КРОУ ЕРФОЛЬГ УКРАЇНА" 650 000,00 грн
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ " ЕМЕРДЖЕКС АУТСОРСІНГ " 735 000,00 грн
За результатами проведеного аукціону ми, Приватне акціонерне товариство «Аудиторська фірма «Аналітик» (надалі – АФ «Аналітик» або Учасник) запропонували найнижчу ціну – 448 000,00 грн.
Таким чином, з 23.09.2024 року почалась кваліфікація по даній закупівлі.
26 вересня 2024 року на нашу електронну адресу надійшов лист від представника Замовника наступного змісту:
«Доброго дня, У відповідності до підписаних та поданих вами документів, що стосуються тендеру (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-13-012024-a) "Технічних, Якісних та кількісних характеристик", а саме пункту щодо Наявності у аудитора акредитації, що стосується відповідності вимогам, встановленим Загальноприйнятими державними стандартами аудиту (GAGAS), ця норма також передбачена у Додатку 2 до Проєкту Договору,- просимо надати підтверджуючі документи наявності акредитації щодо проведення аудиту відповідно до стандартів GAGAS.»
У відповідь нами було повідомлено, що Учасник відповідає вимогам закупівлі, оголошеної АТ "НСТУ" на послуги з аудиту виконання вимог грантової угоди SGR-INUA1854-FD-191 між АТ «НСТУ» та Internews Network (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-13-012024-a). Підтверджуючий документ щодо наявності акредитації для проведення аудиту відповідно до стандартів GAGAS не вимагається Тендерною документацією, не передбачено конкретної форми документи на підтвердження такої вимоги.
Після чого Замовник завантажив Протокольне рішення уповноваженої особи АТ «НСТУ» від 27 вересня 2024 року (далі Протокол) про відміну відкритих торгів у зв’язку із неможливістю усунення порушення, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
В Протоколі в якості підстави для відміни торгів було зазначено наступне:
Уповноваженою особою отримано службову записку В.о. директора департаменту фандрайзингу та проєктно-грантової діяльності Пелипенко О.В. щодо необхідності скасування закупівлі у звʼязку з помилкою у технічному завданні, а саме його вимозі щодо «Наявності у аудитора акредитації, що стосується відповідності вимогам, встановленим Загальноприйнятими державними стандартами аудиту (GAGAS)», та зміні формулювання цього пункту з метою приведення його у відповідність до вимог USAI. Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Замовник в якості законодавчої підстави для відміни відкритих торгів посилається на пп. 2 п. 50 Особливостей «Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
Вважаємо, що Замовником в Протоколі про відміну відкритих торгів порушено вимоги законодавства у сфері публічних закупівель, а саме - п. п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» ( надалі Закон) та пп. 2 п. 50 Особливостей.
Порушення Замовника обґрунтовуємо наступним.
Підстава, що розглядається в пункті 2 підпункту 50 Особливостей, надає замовнику право скасувати проведення відкритих торгів у разі, коли неможливо виправити порушення, що виникли внаслідок порушень законодавства у галузі публічних закупівель. Важливо відзначити, що норма, яка передбачає можливість відміни торгів через такі порушення, вимагає докладного опису цих порушень в системі Прозорро.
Варто звернути увагу на те, що порушення мають бути вимог законодавства у сфері публічних закупівель, тобто порушення мають стосуватися виключно вимог Особливостей, Закону України «Про публічні закупівлі» та інших підзаконних актів. Замовник у Протоколі про відміну тендеру має чітко описати порушення, які були виявленні та причини неможливості їх усунення.
Однак Замовник у Протоколі не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, які саме виявлені ним порушення законодавства з питань публічних закупівель, що неможливо усунути, стали підставою для відміни Процедури закупівлі.
Замовник, відповідно до статті 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до Закону, це може зробити орган оскарження або орган державного фінансового контролю.
Органи контролю у сфері публічних закупівель визначені ч. 4 ст.7 Закону України «Про публічні закупівлі». Зокрема, визначено, що Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Жодним із органів контролю, регламентованих ч. 4 ст. 7 Закону, не виявлено порушень при проведенні закупівлі, що оскаржується. Оскільки уповноваженими на те суб’єктами порушень встановлено не було, Замовник безпідставно відмінив процедуру закупівлі.
Важливим є те, що Учасник повністю відповідає вимогам закупівлі, оголошеної АТ "НСТУ" на послуги з аудиту виконання вимог грантової угоди. Підтверджуючий документ щодо наявності акредитації для проведення аудиту відповідно до стандартів GAGAS не вимагається Тендерною документацією, не передбачено конкретної форми документи на підтвердження такої вимоги. Аудит в Україні здійснюється відповідно до чинного законодавства України, а саме Закону України «Про аудиторську діяльність», а також міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Законом України «Про публічні закупівлі» не перебачено висунення вимоги про усунення наявних невідповідностей тендерної пропозиції Учасника поза межами електронної системи закупівель.
Вважаємо, що Замовником під час прийняття Протокольного рішення уповноваженої особи АТ «НСТУ» від 27 вересня 2024 року про відміну відкритих торгів порушено вимоги законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, п.п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону, пп. 2 п. 50 Особливостей.
Замовник у Протоколі в якості підстави для відхилення пропозиції визначено пп. 2 п. 50 Особливостей.
Однак, Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Відповідно до п. п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них (п. 4));
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (п. 5));
- запобігання корупційним діям і зловживанням (п. 6)).
Замовник під час кваліфікації мав усі підстави для визнання переможцем АФ «Аналітик», адже наша пропозиція повністю відповідає вимогам, встановленим Замовником у Тендерній документації та додатках до неї. Однак Замовником було прийнято незаконне рішення про відміну торгів, чим допущено дискримінацію учасника – АФ «Аналітик», упереджене та необ’єктивне визначення переможця, зловживання при розгляді тендерної пропозиції Учасника. Таким чином Замовником порушені принципи здійснення закупівель, встановлені у п. п. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону. Зазначені дії Замовника порушили права та законні інтереси АФ «Аналітик» на участь у процедурі закупівлі на засадах недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям та зловживанням.
На підставі вищезазначеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОШУ:
1. Встановити наявність порушення процедури закупівлі Замовником - АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ "НАЦІОНАЛЬНА СУСПІЛЬНА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ УКРАЇНИ" - при прийнятті Протокольного рішення уповноваженої особи АТ «НСТУ» від 27 вересня 2024 року про відміну відкритих торгів у зв’язку із неможливістю усунення порушення, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
2. Зобов’язати Замовника - АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "НАЦІОНАЛЬНА СУСПІЛЬНА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ УКРАЇНИ"» - скасувати своє рішення про відміну відкритих торгів у зв’язку із неможливістю усунення порушення, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
×
-
Назва доказу:
Підтвердження листування поза електронною системою закупівель щодо тендеру за ідентифікатором UA-2024-09-13-012024-a
-
Повʼязаний документ:
Листування.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол скасування закупівлі ТРК
-
Повʼязаний документ:
Протокол скасування закупівлі ТРК.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника - АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "НАЦІОНАЛЬНА СУСПІЛЬНА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ УКРАЇНИ"» - скасувати своє рішення про відміну відкритих торгів у зв’язку із неможливістю усунення порушення, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.