• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Оцінка за вартістю життєвого циклу

Лоцманський катер

Судна за кодом ДК 021:2015 34510000-5 (Лоцманський катер)

Торги не відбулися

157 828 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 789 140.00 UAH
Період оскарження: 12.09.2024 21:20 - 28.09.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції, яке викладене в Протоколі від 20.12.2024 розгляду тендерної пропозиції за предметом закупівлі: Судна за кодом ДК 021:2015 34510000-5 (Лоцманський карет) (Інформація про відхилення тендерної пропозиції)

Номер: 9be7d06c75304729ba9fc1a794025083
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-12-013527-a.b2
Назва: Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції, яке викладене в Протоколі від 20.12.2024 розгляду тендерної пропозиції за предметом закупівлі: Судна за кодом ДК 021:2015 34510000-5 (Лоцманський карет) (Інформація про відхилення тендерної пропозиції)
Скарга:
01.10.2024 року Baltic Workboats AS (на українській мові – АТ «Балтік Воркбоутс») (далі - “Скаржник”) подало тендерну пропозицію для участі в закупівлі (відкриті торги з особливостями) “Лоцманський катер”, судна за кодом ДК 021:2015 34510000-5, ідентифікатор закупівлі: UA-2024-09-12-013527-a (далі - “Тендер”). 20.12.2024 року о 17:23 ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ", від імені замовника: ФІЛІЯ "ДЕЛЬТА-ЛОЦМАН" ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ" (далі - “Замовник”) в електронній системі оприлюднив повідомлення про дискваліфікацію Скаржника з підстав “тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей”, а саме: - В поданому учасником документі (файл) «3.1. Довідка про технічні, якісні і кількісні характеристики предмету закупівлі.pdf 01 жовтня 2024 11:56» - Довідка з інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета тендерної пропозиції від 30.09.2024, учасником не зазначено найменування виробника/торгової марки товару, що не відповідає умовам Додатку 3 до Тендерної документації від 26.09.2024; - Згідно Технічних вимог до предмета закупівлі, встановлених Замовником в Таблиці 1 Додатку 1 до Тендерної документації від 26.09.2024 вимагається: «Можливість висадки лоцманів при хвилюванні моря до 2,5 метрів, швидкості вітру до 5 балів». Щодо цієї вимоги учасник Baltic Workboats AS зазначили наступну інформацію у Довідці «3.1. Довідка про технічні, якісні і кількісні характеристики предмету закупівлі.pdf 01 жовтня 2024 11:56»: «Перевезення лоцманів при висоті хвиль до 2,5 метра і швидкості вітру до 5 балів за шкалою Бофорта», разом з тим учасником не зазначено про можливість висадки лоцманів при хвилюванні моря до 2,5 метрів, швидкості вітру до 5 балів, а зазначено про можливість перевезення, що не відповідає вимогам Додатку 3 до Тендерної документації від 26.09.2024. Також інформація про можливість висадки лоцманів при хвилюванні моря до 2,5 метрів, швидкості вітру до 5 балів відсутня і у наданому учасником документі «3.2. Специфікація (технічна характеристика) судна.pdf 01 жовтня 2024 11:56», що не відповідає умовам Додатку 3 до Тендерної документації від 26.09.2024, так як умовами зазначеного додатку вимагалося надати «детальну контрактну специфікацію та креслення загального розташування запропонованого судна, які підтверджують відповідність судна технічним вимогам до предмета закупівлі (встановлені замовником в Таблиці 1 Додатку 1 до цієї Тендерної документації)». - Учасником Baltic Workboats AS у Довідці «3.1. Довідка про технічні, якісні і кількісні характеристики предмету закупівлі.pdf 01 жовтня 2024 11:56» зазначено інформацію: «Призначення предмета закупівлі: доставка та зняття лоцманів з суден, які замовляють (зобов’язані замовляти) лоцманську проводку; лоцманське супроводження на судноплавних шляхах (лоцманське проведення методом лідирування); обстеження стану судноплавних шляхів та інші операції», яка відрізняється від інформації про призначення судна, що пропонується до поставки, зазначеної учасником Baltic Workboats AS на стор. 3 Контрактної специфікації («3.2. Специфікація (технічна характеристика) судна.pdf 01 жовтня 2024 11:56» - Технічна характеристика PILOT 16 WP). - наданий у складі документів тендерної пропозиції Baltic Workboats AS у якості сертифіката на однотипне судно документ «3.4. Класифікаційне свідоцтво видане на судно THEIA.pdf 01 жовтня 2024 11:56» - Certificate no: 2129128 Certificate of Class THEIA про присвоєння даному судну класу: «100A1 SSC Patrol, Mono, HSC, G3», не підтверджує однотипність судна THEIA та судна PILOT 16 WP, що пропонується Baltic Workboats AS до поставки за умовами даної процедури відкритих торгів, так як згідно умов Додатку 3 до Тендерної документації від 26.09.2024 під однотипним розуміється судно, технічні характеристики якого відповідають наданим контрактній специфікації та кресленню загального розташування запропонованого судна. Разом з тим Certificate no: 2129128 Certificate of Class THEIA про присвоєння даному судну класу: «100A1 SSC Patrol, Mono, HSC, G3» не відповідає наданій Baltic Workboats AS контрактній специфікації судна PILOT 16 WP, що не відповідає умовам Додатку 3 до Тендерної документації від 26.09.2024. Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції від 20.12.2024 та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, а також порушують норми закону “Про публічні закупівлі” та постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” №1178 від 12.10.2022 року (далі - Особливості) з наступних підстав: До тендерної пропозиції Скаржника додано 3.1. Довідку про технічні, якісні і кількісні характеристики предмету закупівлі.pdf 01 жовтня 2024. У цій довідці, як і у кожному документі, який наданий від імені Скаржника, зазначається торгова марка (логотип), яка містить в собі найменування компанії-виробника - Baltic Workboats AS, зображення носової частини трьох суден та слово “shipyard”, що в перекладі на українську мову - “верф, корабельниця, судниця, лодниця, судноробня” — місце, де будують чи ремонтують кораблі (https://slovotvir.org.ua/words/verf). Крім того, у доданій до тендерної пропозиції 3.2. Специфікації (технічна характеристика) судна.pdf 01 жовтня 2024, вказано на 3 стор. у вступній частині, що “Baltic Workboats (BWB) PILOT 16 WP - це однокорпусне судно, спеціально розроблене для лоцманської, патрульної та пошуково-рятувальної служби”. Що ще раз підтверджує зазначення, як у специфікації, так і у кожному документі Скаржника його торгової марки, яка ідентична найменуванню виробника . Також, вважаємо за необхідне зазначити, що Baltic Workboats AS (сайт: https://bwb.ee/) — естонська суднобудівна компанія з верфями в Насві, Естонії, Тампі, Флориді. Компанія Baltic Workboats побудувала понад 200 човнів і суден різного розміру для лоцманів, берегової охорони, поліції, інспекції рибного господарства, науково-дослідних інститутів і кількох гаваней. Замовник добре знає, що Baltic Workboats AS є суднобудівною компанією і пропонує до купівлі човни власного виробництва. Отже, вважаємо, що 3.1. Довідка про технічні, якісні і кількісні характеристики предмету закупівлі.pdf 01 жовтня 2024 відповідає умовам Додатку 3 до Тендерної документації від 26.09.2024 року, в тому числі в частині зазначення у довідці торгової марки виробника, яка ще й містить у собі найменування виробника Baltic Workboats. Також зазначимо, якщо Замовник вважає некоректним зазначення найменування виробника/торгової марки товару у такій формі, яка використовується у кожному документі, виданому Скаржником, та доданому до тендерної пропозиції, в тому числі 3.1. Довідці про технічні, якісні і кількісні характеристики предмету закупівлі.pdf 01 жовтня 2024, то це може бути підставою для усунення невідповідностей, що передбачено п.43 особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – ПКМУ №1178, Особливості). Адже, торгова марка товару, частина якої спізвучна із найменуванням Скаржника, який є виробником товару, який пропонується у тендерній пропозиції, дійсно зазначена в 3.1. Довідці про технічні, якісні і кількісні характеристики предмету закупівлі.pdf 01 жовтня 2024, Замовник повідомлений, хто є виробником судна, яке пропонується у тендерній пропозиції. У тендерній документації зазначена вимога до судна, яка звучить “Можливість висадки лоцманів при хвилюванні моря до 2,5 метрів, швидкості вітру до 5 балів. Бажана можливість працювати в дрібному льоді”. Скаржник у довідці вказав, що судно відповідає цій технічній вимозі, зазначивши у 3.1. Довідці про технічні, якісні і кількісні характеристики предмету закупівлі.pdf 01 жовтня 2024 року: «Перевезення лоцманів при висоті хвиль до 2,5 метра і швидкості вітру до 5 балів за шкалою Бофорта. Корпус посилений для роботи в льодових умовах – лід до 5 см/ лід, що ламається, до 10 см.». У доданій до тендерної пропозиції 3.2. Специфікації (технічна характеристика) судна.pdf , вказано на 3 стор. у вступній частині, що судно, яке є предметом тендерної пропозиції є мультифункціональним, воно включає в собі технічні, якісні характеристики лоцманського судна, патрульного, та пошуково-розвідувального: “Baltic Workboats (BWB) PILOT 16 WP - це однокорпусне судно, спеціально розроблене для лоцманської, патрульної та пошуково-рятувальної служби”. Основною ціллю лоцманського судна є можливість виконання на ньому завдань лоцманів. Для виконання завдань відбувається перевезення лоцманів на судні, яке включає в себе посадку, маршрут та висадку, адже дуже дивно було б, якби лоцманське судно використовувалось виключно у прогулянкових цілях, тобто передбачало лише посадку та перевезення лоцманів, без можливості їх висадки. Запропоноване Скаржником судно очевидно дозволяє висадку лоцманів при хвилях до 2,5 метрів, адже дозволяє робити весь процес перевезення, про що і вказано в специфікації. За логікою Замовника, ще однією підставою для дискваліфікації могло би бути те, що Скаржник не вказав можливість посадки лоцманів у судно. Додатково зазначимо, що предметом тендерної пропозиції є саме лоцманський катер - тип човнів, який використовується для перевезення лоцманів між сушею та кораблями, якими вони керують (https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%BE%D1%86%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80). У п. 2.1. Положення про морських лоцманів, затвердженого Наказом Міністерства інфраструктури України 08.05.2013 № 292, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 червня 2013 р. за № 920/23452 зазначено, що “Лоцманське підприємство повинно відповідати вимогам цього Положення і мати таке матеріально-технічне, фінансове, інформаційне та кадрове забезпечення: власний спеціалізований плавзасіб для доставки лоцмана з берега на судно та з судна на берег, який перебуває у справному технічному стані, забезпечує безпечну посадку та висадку лоцмана з судна і обладнаний засобами доступу лоцмана на судно, визначеними цим Положенням...” Отже, судно, яке є лоцманським, першочергово має забезпечувати посадку, транспортування та висадку лоцманів, що і малося на увазі Скаржником при зазначені “Перевезення лоцманів при висоті хвиль до 2,5 метра і швидкості вітру до 5 балів за шкалою Бофорта. Корпус посилений для роботи в льодових умовах – лід до 5 см/ лід, що ламається, до 10 см.»” Замовник зазначив, що Скаржником у 3.1. Довідці про технічні, якісні і кількісні характеристики предмету закупівлі.pdf 01 жовтня 2024 року зазначено інформацію: «Призначення предмета закупівлі: доставка та зняття лоцманів з суден, які замовляють (зобов’язані замовляти) лоцманську проводку; лоцманське супроводження на судноплавних шляхах (лоцманське проведення методом лідирування); обстеження стану судноплавних шляхів та інші операції», яка відрізняється від інформації про призначення судна, що пропонується до поставки, зазначеної учасником Baltic Workboats AS на стор. 3 Контрактної специфікації («3.2. Специфікація (технічна характеристика) судна.pdf 01 жовтня 2024. Процитуємо, що в 3.2. Специфікації (технічна характеристика) судна.pdf 01 жовтня 2024, яка додана в тендерну пропозицію Скаржника, вказано: “Baltic Workboats (BWB) PILOT 16 WP - це однокорпусне судно, спеціально розроблене для лоцманської, патрульної та пошуково-рятувальної служби”. У тендерній документації не зазначена вимога, що у специфікації необхідно вказувати призначення предмету закупівлі ідентичними фразами із Додатком 1 до Тендерної документації від 26.09.2024 року. Призначення предмета закупівлі не містить жодних особливих вимог щодо призначення лоцманського судна, його призначення є сталим та загальнозрозумілим, це визанченні нормативно-правовими документами основні функції лоцманів, що є синонімом лоцманської служби. Скаржник вважає, що судно, яке спеціально розроблене для лоцманської служби, має всі без виключення технічні характеристики, передбачені для предмета закупівлі, є судном, яке відповідає умовам тендерної документації. Саме тому Скаржник вважає, що визначення призначення судна, яке є предметом закупівлі в специфікації загальним синонімічним терміном не є підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника. До того ж всі документи Скаржника, які додані в тендерну пропозицію, відповідають технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі. Скаржник на виконання вимог тендерної документації щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі надав: 3.1. Довідка про технічні, якісні і кількісні характеристики предмету закупівлі.pdf 01 жовтня 2024 року; 3.2. Специфікація (технічна характеристика) судна.pdf 01 жовтня 2024 11:56» - Технічна характеристика PILOT 16 WP; «3.3. Креслення загального розташування.pdf 01 жовтня 2024 11:56» - PILOT 16 WP Загальне розташування; «3.4. Класифікаційне свідоцтво видане на судно THEIA.pdf 01 жовтня 2024 11:56» - Certificate no: 2129128 Certificate of Class THEIA про присвоєння даному судну класу: «100A1 SSC Patrol, Mono, HSC, G3». Видано 08.10.2021, Свідоцтво дійсне до 07.10.2026 за умови проходження встановлених оглядів - сертифікат на однотипне судно, виданий класифікаційним товариством після відповідної процедури, передбаченої правилами класифікаційного товариства. 3.6. Довідка про підтвердження класифікації судна.pdf 01 жовтня 2024 11:56 - Довідка про наявність сертифікації на тип судна 16 WP від 30.09.2024, в якій повідомляється, що Baltic Workboats AS підтверджує наявність сертифікації типу судна 16 WP, яке є предметом його тендерної пропозиції та повідомляє, що додає наступні документи: - Класифікаційне свідоцтво №2129128 від 08.10.2021, -лист-відгук від клієнта на поставку та прийняття сертифікованого катера типу 16 WP THEIA у 2021 році, - затверджені класовим товариством креслення судна 16 WP для конструкції корпусу та рубки, валової лінії, основних двигунів та коробок передач; 3.5.1. Креслення Схема розташування валової лінії (згідно перекладу - валового проводу).pdf 01 жовтня 2024 11:56», 3.5.1.1. додатково для зручності Креслення Схема розташування валової лінії в оригінальному масштабі.pdf 01 жовтня 2024 11:56, 3.5.2. Креслення Конструкція рубки.pdf, 3.5.2.1. додатково для зручності Креслення конструкція рубки в оригінальному масштабі.pdf 01 жовтня 2024 11:56, 3.5.3. Креслення конструкція корпусу.pdf 01 жовтня 2024 11:56», 3.5.3.1. додатково для зручності Креслення конструкція корпусу в оригінальному масштабі.pdf 01 жовтня 2024 11:56. Зазначимо, що у своєму рішенні про відхилення тендерної пропозиції від 20.12.2024 року, Замовник не вказав жодної технічної характеристики, яка б по запропонованих документах на ідентичне судно THEIA не відповідала технічним, якісним, кількісним характеристикам, які запропоновані на судно, яке є предметом закупівлі, а лише вказує на невідповідність найменування типу судна, яке визначене у сертифікаті. Скаржник, як виробник даного судна зазначає, що тип судна - це 16 WP, судно є мунтифункціональним, як уже згадувалося - це визначено у доданій до тендерної пропозиції специфікації, та класифікаційне товариство присвоює позначення «PILOT», «PATROL», «WORKBOAT» тощо на основі побажань замовника-виробника і основної цілі експлуатації під конкретне замовлення. Це позначення не визначає виключні технічні характеристики і призначення судна, а в даному випадку слугує виключно для визначення цільового призначення під конкретне замовлення. Запропонована Baltic Workboats модель/тип «16 WP» є конструкцією, затвердженою класом в тому числі як лоцманський катер (усі відповідні структурні креслення, системні креслення, силова установка, обов'язкова документація, що підтверджують це, додано до тендерної пропозиції та перелічено у скарзі). Тип «16 WP» відповідає всім технічним критеріям тендеру, тому немає підстав для дискваліфікації пропозиції Baltic Workboats. Крім того, цим Скаржник підтверджує, що у разі укладення контракту у рамках цієї закупівлі, в сертифікаті класифікаційного товариства буде визначено саме “PILOT 16 WP”, проте мультифункціональність судна залишиться (можна використовувати як лоцманське судно, патрульне судно та пошуково-розвідувальне судно). Вважаємо, що замовник зазначаючи підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника “невідповідність типу судна в назві сертифікату”, вивчивши тендерну пропозицію Скаржника, враховуючи, що технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого судна, та судна, яке є аналогом (однотипним судном, судном-сестрою), відповідають умовам закупівлі, Замовник порушив принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них. А саме, Замовник не на рівних умовах розглянув дві тендерні пропозиції, які взяли участь у закупівлі. 05.11.2024 року Скаржником було подано скаргу UA-2024-09-12-013527-a на рішення про визначення переможця процедури закупівлі ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" та повідомлення про намір укласти договір від 31.10.2024 року. Скаржник звертав увагу, що запропонований Переможцем морський катер однопалубний, з надбудовою та кормовим кокпітом не є лоцманським катером, а є вимірювальним катером, код за ДК 021:2015 34520000-8, що підтверджено відгуком. Скаржник наголошував, що предмет договору відповідно до довідки №35 та відгуку не є аналогічним договору предмету закупівлі, оскільки не відповідає четвертою цифрою коду ДК 021:2015, який визначено Документацією - ДК 34510000-5 (судна), тоді як у довідці №35 визначено 34520000-8 (човни). Проте, Замовник у своїх запереченнях на розгляд скарги наголосив, що “Скаржник помилково тлумачить норми чинного законодавства в частині підтвердження досвіду аналогічних договорів, ототожнюючи поняття "аналогічного" та "ідентичного" договору. Зважаючи на необхідність дотримання Замовником принципів здійснення публічних закупівель, умови Документації від 26.09.2024 не містять і не могли містити окремих вимог щодо необхідності підтвердження учасником досвіду поставки товару саме ідентичного предмету закупівлі із ідентичними технічними характеристиками предмету закупівлі”. Додатком №3 тендерної документації визначено: учасник має надати: “детальну контрактну специфікацію та креслення загального розташування запропонованого судна, які підтверджують відповідність судна технічним вимогам до предмета закупівлі (встановлені замовником в Таблиці 1 Додатку 1 до цієї Тендерної документації) та сертифікат на однотипне судно, виданий класифікаційним товариством після відповідної процедури, передбаченої правилами класифікаційного товариства. Під однотипним розуміється судно, технічні характеристики якого відповідають наданим контрактній специфікації та кресленню загального розташування запропонованого судна.” Технічні характеристики судна THEIA, яке є однотипним до судна, запропонованого в тендерній пропозиції Скаржника, відповідають наданій контрактній специфікації та кресленню загального розташування запропонованого Скаржником судна. Замовник у спірному рішені не вказав жодної технічної невідповідності, окрім найменування типу призначення судна у назві сертифікату. Також, варто врахувати, що в поданих у тендерній пропозиції документах Скаржник неодноразово зазначав, що судно є мультифункціональним: “Baltic Workboats (BWB) PILOT 16 WP - це однокорпусне судно, спеціально розроблене для лоцманської, патрульної та пошуково-рятувальної служби” - стор 3 Специфікації. Отже, враховуючи вищезазначене, Скаржник вважає, що його тендерну пропозицію розглянуто суб’єктивно, порушуючи принцип рівного ставлення до кожного учасника (принцип недискримінації), в основу спірного рішення не покладена жодна технічна невідповідність, а застосування синонімічних, загальних понять, поверхневий розгляд по назві документу, а не технічних характеристиках, та відсутня жодна причина застосування підстави “тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей”. Керуючись положеннями ЗУ “Про публічні закупівлі” та Особливостями, ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу Baltic Workboats AS (на українській мові – АТ «Балтік Воркбоутс») до розгляду. 2. Зобов’язати замовника ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ", від імені замовника: ФІЛІЯ "ДЕЛЬТА-ЛОЦМАН" ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ" скасувати своє рішення від 20.12.2024 року про відхилення тендерної пропозиції Baltic Workboats AS, яке викладене в Протоколі від 20.12.2024 розгляду тендерної пропозиції за предметом закупівлі: Судна за кодом ДК 021:2015 34510000-5 (Лоцманський карет) (Інформація про відхилення тендерної пропозиції.
Дата розгляду скарги: 03.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.12.2024 14:26
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 06.01.2025 17:42
Автор: Baltic Workboats AS, Катерина Кабанець 380986319894 workboatsua@gmail.com http://www.bwb.ee

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: bc4ce77e929c4577bda178bbea230f93
Заголовок пункту скарги: 3.1. Довідка про технічні, якісні і кількісні характеристики предмету закупівлі від 01 жовтня 2024 відповідає умовам Додатку 3 до Тендерної документації від 26.09.2024 року, в тому числі в частині зазначення у довідці торгової марки виробника, яка ще й містить у собі найменування виробника Baltic Workboats.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: До тендерної пропозиції Скаржника додано 3.1. Довідку про технічні, якісні і кількісні характеристики предмету закупівлі.pdf 01 жовтня 2024. У цій довідці, як і у кожному документі, який наданий від імені Скаржника, зазначається торгова марка (логотип), яка містить в собі найменування компанії-виробника - Baltic Workboats AS, зображення носової частини трьох суден та слово “shipyard”, що в перекладі на українську мову - “верф, корабельниця, судниця, лодниця, судноробня” — місце, де будують чи ремонтують кораблі (https://slovotvir.org.ua/words/verf).


Крім того, у доданій до тендерної пропозиції 3.2. Специфікації (технічна характеристика) судна.pdf 01 жовтня 2024, вказано на 3 стор. у вступній частині, що “Baltic Workboats (BWB) PILOT 16 WP - це однокорпусне судно, спеціально розроблене для лоцманської, патрульної та пошуково-рятувальної служби”. Що ще раз підтверджує зазначення, як у специфікації, так і у кожному документі Скаржника його торгової марки, яка ідентична найменуванню виробника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 358be077c72743fcb37b28ad192c6d46
Заголовок пункту скарги: Судно, яке є лоцманським, першочергово забезпечує посадку, транспортування та висадку лоцманів, що і малося на увазі Скаржником при зазначені “Перевезення лоцманів при висоті хвиль до 2,5 метра і швидкості вітру до 5 балів за шкалою Бофорта. Корпус посилений для роботи в льодових умовах – лід до 5 см/ лід, що ламається, до 10 см.»”
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2) У тендерній документації зазначена вимога до судна, яка звучить “Можливість висадки лоцманів при хвилюванні моря до 2,5 метрів, швидкості вітру до 5 балів. Бажана можливість працювати в дрібному льоді”. Скаржник у довідці вказав, що судно відповідає цій технічній вимозі, зазначивши у 3.1. Довідці про технічні, якісні і кількісні характеристики предмету закупівлі.pdf 01 жовтня 2024 року: «Перевезення лоцманів при висоті хвиль до 2,5 метра і швидкості вітру до 5 балів за шкалою Бофорта. Корпус посилений для роботи в льодових умовах – лід до 5 см/ лід, що ламається, до 10 см.». У доданій до тендерної пропозиції 3.2. Специфікації (технічна характеристика) судна.pdf , вказано на 3 стор. у вступній частині, що судно, яке є предметом тендерної пропозиції є мультифункціональним, воно включає в собі технічні, якісні характеристики лоцманського судна, патрульного, та пошуково-розвідувального: “Baltic Workboats (BWB) PILOT 16 WP - це однокорпусне судно, спеціально розроблене для лоцманської, патрульної та пошуково-рятувальної служби”.
Основною ціллю лоцманського судна є можливість виконання на ньому завдань лоцманів. Для виконання завдань відбувається перевезення лоцманів на судні, яке включає в себе посадку, маршрут та висадку, адже дуже дивно було б, якби лоцманське судно використовувалось виключно у прогулянкових цілях, тобто передбачало лише посадку та перевезення лоцманів, без можливості їх висадки. Запропоноване Скаржником судно очевидно дозволяє висадку лоцманів при хвилях до 2,5 метрів, адже дозволяє робити весь процес перевезення, про що і вказано в специфікації. За логікою Замовника, ще однією підставою для дискваліфікації могло би бути те, що Скаржник не вказав можливість посадки лоцманів у судно.
Додатково зазначимо, що предметом тендерної пропозиції є саме лоцманський катер - тип човнів, який використовується для перевезення лоцманів між сушею та кораблями, якими вони керують (https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%BE%D1%86%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80). У п. 2.1. Положення про морських лоцманів, затвердженого Наказом Міністерства інфраструктури України 08.05.2013 № 292, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 червня 2013 р. за № 920/23452 зазначено, що “Лоцманське підприємство повинно відповідати вимогам цього Положення і мати таке матеріально-технічне, фінансове, інформаційне та кадрове забезпечення: власний спеціалізований плавзасіб для доставки лоцмана з берега на судно та з судна на берег, який перебуває у справному технічному стані, забезпечує безпечну посадку та висадку лоцмана з судна і обладнаний засобами доступу лоцмана на судно, визначеними цим Положенням...” Отже, судно, яке є лоцманським, першочергово має забезпечувати посадку, транспортування та висадку лоцманів, що і малося на увазі Скаржником при зазначені “Перевезення лоцманів при висоті хвиль до 2,5 метра і швидкості вітру до 5 балів за шкалою Бофорта. Корпус посилений для роботи в льодових умовах – лід до 5 см/ лід, що ламається, до 10 см.»”
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 03c08e4046f343dfad36133f177568b5
Заголовок пункту скарги: У тендерній документації не зазначена вимога, що у специфікації необхідно вказувати призначення предмету закупівлі ідентичними фразами із Додатком 1 до Тендерної документації від 26.09.2024 року.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3) Замовник зазначив, що Скаржником у 3.1. Довідці про технічні, якісні і кількісні характеристики предмету закупівлі.pdf 01 жовтня 2024 року зазначено інформацію: «Призначення предмета закупівлі: доставка та зняття лоцманів з суден, які замовляють (зобов’язані замовляти) лоцманську проводку; лоцманське супроводження на судноплавних шляхах (лоцманське проведення методом лідирування); обстеження стану судноплавних шляхів та інші операції», яка відрізняється від інформації про призначення судна, що пропонується до поставки, зазначеної учасником Baltic Workboats AS на стор. 3 Контрактної специфікації («3.2. Специфікація (технічна характеристика) судна.pdf 01 жовтня 2024.
Процитуємо, що в 3.2. Специфікації (технічна характеристика) судна.pdf 01 жовтня 2024, яка додана в тендерну пропозицію Скаржника, вказано: “Baltic Workboats (BWB) PILOT 16 WP - це однокорпусне судно, спеціально розроблене для лоцманської, патрульної та пошуково-рятувальної служби”. У тендерній документації не зазначена вимога, що у специфікації необхідно вказувати призначення предмету закупівлі ідентичними фразами із Додатком 1 до Тендерної документації від 26.09.2024 року. Призначення предмета закупівлі не містить жодних особливих вимог щодо призначення лоцманського судна, його призначення є сталим та загальнозрозумілим, це визанченні нормативно-правовими документами основні функції лоцманів, що є синонімом лоцманської служби. Скаржник вважає, що судно, яке спеціально розроблене для лоцманської служби, має всі без виключення технічні характеристики, передбачені для предмета закупівлі, є судном, яке відповідає умовам тендерної документації. Саме тому Скаржник вважає, що визначення призначення судна, яке є предметом закупівлі в специфікації загальним синонімічним терміном не є підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника. До того ж всі документи Скаржника, які додані в тендерну пропозицію, відповідають технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 0a99a4aa6cba465f9073058e954c857e
Заголовок пункту скарги: Замовник не вказав жодної технічної характеристики, яка б по запропонованих документах на ідентичне судно THEIA не відповідала технічним, якісним, кількісним характеристикам, які запропоновані на судно, яке є предметом закупівлі, а лише вказує на невідповідність найменування типу судна, яке визначене у сертифікаті.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Скаржник на виконання вимог тендерної документації щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі надав:
3.1. Довідка про технічні, якісні і кількісні характеристики предмету закупівлі.pdf 01 жовтня 2024 року;
3.2. Специфікація (технічна характеристика) судна.pdf 01 жовтня 2024 11:56» - ТЕХНІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА PILOT 16 WP;
«3.3. Креслення загального розташування.pdf 01 жовтня 2024 11:56» - PILOT 16 WP Загальне розташування;
«3.4. Класифікаційне свідоцтво видане на судно THEIA.pdf 01 жовтня 2024 11:56» - Certificate no: 2129128 Certificate of Class THEIA про присвоєння даному судну класу: «100A1 SSC Patrol, Mono, HSC, G3». Видано 08.10.2021, Свідоцтво дійсне до 07.10.2026 за умови проходження встановлених оглядів - сертифікат на однотипне судно, виданий класифікаційним товариством після відповідної процедури, передбаченої правилами класифікаційного товариства.
3.6. Довідка про підтвердження класифікації судна.pdf 01 жовтня 2024 11:56 - Довідка про наявність сертифікації на тип судна 16 WP від 30.09.2024, в якій повідомляється, що Baltic Workboats AS підтверджує наявність сертифікації типу судна 16 WP, яке є предметом його тендерної пропозиції та повідомляє, що додає наступні документи:
- Класифікаційне свідоцтво №2129128 від 08.10.2021,
-лист-відгук від клієнта на поставку та прийняття сертифікованого катера типу 16 WP THEIA у 2021 році,
- затверджені класовим товариством креслення судна 16 WP для конструкції корпусу та рубки, валової лінії, основних двигунів та коробок передач;
3.5.1. Креслення Схема розташування валової лінії (згідно перекладу - валового проводу).pdf 01 жовтня 2024 11:56»,
3.5.1.1. додатково для зручності Креслення Схема розташування валової лінії в оригінальному масштабі.pdf 01 жовтня 2024 11:56,
3.5.2. Креслення Конструкція рубки.pdf,
3.5.2.1. додатково для зручності Креслення конструкція рубки в оригінальному масштабі.pdf 01 жовтня 2024 11:56,
3.5.3. Креслення конструкція корпусу.pdf 01 жовтня 2024 11:56»,
3.5.3.1. додатково для зручності Креслення конструкція корпусу в оригінальному масштабі.pdf 01 жовтня 2024 11:56.
Зазначимо, що у своєму рішенні про відхилення тендерної пропозиції від 20.12.2024 року, Замовник не вказав жодної технічної характеристики, яка б по запропонованих документах на ідентичне судно THEIA не відповідала технічним, якісним, кількісним характеристикам, які запропоновані на судно, яке є предметом закупівлі, а лише вказує на невідповідність найменування типу судна, яке визначене у сертифікаті. Скаржник, як виробник даного судна зазначає, що тип судна - це 16 WP, судно є мунтифункціональним, як уже згадувалося - це визначено у доданій до тендерної пропозиції специфікації, та класифікаційне товариство присвоює позначення «PILOT», «PATROL», «WORKBOAT» тощо на основі побажань замовника-виробника і основної цілі експлуатації під конкретне замовлення. Це позначення не визначає виключні технічні характеристики і призначення судна, а в даному випадку слугує виключно для визначення цільового призначення під конкретне замовлення. Запропонована Baltic Workboats модель/тип «16 WP» є конструкцією, затвердженою класом в тому числі як лоцманський катер (усі відповідні структурні креслення, системні креслення, силова установка, обов'язкова документація, що підтверджують це, додано до тендерної пропозиції та перелічено у скарзі). Тип «16 WP» відповідає всім технічним критеріям тендеру, тому немає підстав для дискваліфікації пропозиції Baltic Workboats. Крім того, цим Скаржник підтверджує, що у разі укладення контракту у рамках цієї закупівлі, в сертифікаті класифікаційного товариства буде визначено саме “PILOT 16 WP”, проте мультифункціональність судна залишиться (можна використовувати як лоцманське судно, патрульне судно та пошуково-розвідувальне судно).

Вважаємо, що замовник зазначаючи підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника “невідповідність типу судна в назві сертифікату”, вивчивши тендерну пропозицію Скаржника, враховуючи, що технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого судна, та судна, яке є аналогом (однотипним судном, судном-сестрою), відповідають умовам закупівлі, Замовник порушив принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них. А саме, Замовник не на рівних умовах розглянув дві тендерні пропозиції, які взяли участь у закупівлі.

05.11.2024 року Скаржником було подано скаргу UA-2024-09-12-013527-a на рішення про визначення переможця процедури закупівлі ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" та повідомлення про намір укласти договір від 31.10.2024 року. Скаржник звертав увагу, що запропонований Переможцем морський катер однопалубний, з надбудовою та кормовим кокпітом не є лоцманським катером, а є вимірювальним катером, код за ДК 021:2015 34520000-8, що підтверджено відгуком. Скаржник наголошував, що предмет договору відповідно до довідки №35 та відгуку не є аналогічним договору предмету закупівлі, оскільки не відповідає четвертою цифрою коду ДК 021:2015, який визначено Документацією - ДК 34510000-5 (судна), тоді як у довідці №35 визначено 34520000-8 (човни).
Проте, Замовник у своїх запереченнях на розгляд скарги наголосив, що “Скаржник помилково тлумачить норми чинного законодавства в частині підтвердження досвіду аналогічних договорів, ототожнюючи поняття "аналогічного" та "ідентичного" договору. Зважаючи на необхідність дотримання Замовником принципів здійснення публічних закупівель, умови Документації від 26.09.2024 не містять і не могли містити окремих вимог щодо необхідності підтвердження учасником досвіду поставки товару саме ідентичного предмету закупівлі із ідентичними технічними характеристиками предмету закупівлі”.

Додатком №3 тендерної документації визначено: учасник має надати: “детальну контрактну специфікацію та креслення загального розташування запропонованого судна, які підтверджують відповідність судна технічним вимогам до предмета закупівлі (встановлені замовником в Таблиці 1 Додатку 1 до цієї Тендерної документації) та сертифікат на однотипне судно, виданий класифікаційним товариством після відповідної процедури, передбаченої правилами класифікаційного товариства. Під однотипним розуміється судно, технічні характеристики якого відповідають наданим контрактній специфікації та кресленню загального розташування запропонованого судна.”
Технічні характеристики судна THEIA, яке є однотипним до судна, запропонованого в тендерній пропозиції Скаржника, відповідають наданій контрактній специфікації та кресленню загального розташування запропонованого Скаржником судна. Замовник у спірному рішені не вказав жодної технічної невідповідності, окрім найменування типу призначення судна у назві сертифікату. Також, варто врахувати, що в поданих у тендерній пропозиції документах Скаржник неодноразово зазначав, що судно є мультифункціональним: “Baltic Workboats (BWB) PILOT 16 WP - це однокорпусне судно, спеціально розроблене для лоцманської, патрульної та пошуково-рятувальної служби” - стор 3 Специфікації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір від 31.10.2024 року

Номер: a93ee36e7ae94f7c8efcb655b733facb
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-12-013527-a.b1
Назва: Скарга на рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір від 31.10.2024 року
Скарга:
1. Замовник мав би відхилити тендерну пропозицію ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" у частині виконання критерію тендерної документації «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», адже тендерна пропозиція ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" не містить документів, які підтверджують досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). 2. ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" не надало у своїй тендерній пропозиції контрактну специфікацію та креслення загального розташування запропонованого судна, погоджені Державним підприємством «Класифікаційне товариство «Регістр судноплавства України» або визнаним іноземним класифікаційним товариством, які підтверджують відповідність судна технічним вимогам до предмета закупівлі, встановлені замовником в Таблиці 1 Додатку 1 до цієї Тендерної документації, що є підставою для відхилення такої тендерної документації. 3. Замовник невірно кваліфікував невідповідність технічних характеристик катера тендерної пропозиції ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" в кресленнях і специфікації як несуттєвою невідповідністю, яку можливо усунути, чим порушив п.43 Особливостей, оскільки, зміни у кресленнях і специфікації призводить до зміни технічних характеристик запропоновано катера, що є фактично зміною предмету тендерної пропозиції ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ".
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.11.2024 15:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.11.2024 15:51
Дата виконання рішення Замовником: 06.12.2024 16:16
Коментар замовника щодо усунення порушень: ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ" В ОСОБІ ФІЛІЇ "ДЕЛЬТА-ЛОЦМАН" (код ЄДРПОУ: 38728507) скасувано рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" переможцем за процедурою закупівлі — "Лоцманський катер", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-12-013527-a. Відхилено тендерну пропозицію ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ", подану до участі у процедурі відкритих торгів за предметом закупівлі: Судна за кодом ДК 021:2015 34510000-5 (Лоцманський катер), на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей (тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей).
Автор: Baltic Workboats AS, Катерина Кабанець 380986319894 workboatsua@gmail.com http://www.bwb.ee

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6024c0914fa74c83a07a29c7d5c5c2dd
Заголовок пункту скарги: на рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір від 31.10.2024 року
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: 1. Замовник мав би відхилити тендерну пропозицію ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" у частині виконання критерію тендерної документації «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», адже тендерна пропозиція ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" не містить документів, які підтверджують досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).

У тендерній пропозиції ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ", яка подана 28.09.2024 року, наявні Довідка №35 від 27.09.2024 року Про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) ( далі - Довідка №35) та Відгук про продукцію №125 від 19.09.2024 року (далі - Відгук).

У Довідці №35 зазначається, нібито, як аналогічний до предмету закупівлі досвід, товар - код за ДК 021:2015 34520000-8 - Човни - катер промірний, з основними характеристиками, які не є аналогічними технічним характеристикам предмету закупівлі.

Серед заявлених основних технічних характеристик морського катера однопалубного, з надбудовою та кормовим кокпітом зазначено:

загальна довжина морського катера однопалубного, з надбудовою та кормовим кокпітом - 13,0 м. - що значно менше, ніж заявлено у вимогах тендерної документації (16,0-20,0 м);

максимальна швидкість морського катера однопалубного, з надбудовою та кормовим кокпітом - 15,0 вузлів - що менше, ніж заявлено у вимогах тендерної документації (>17,0 вузлів);

двигунна (пропульсивна) установка морського катера однопалубного, з надбудовою та кормовим кокпітом складається з одного дизельного двигуна, генератора-інвентора, двох підвісних електричних двигунів та однієї пропульсивної установки - вал-гвинт, тоді як вимогами тендерної документації визначено, що пропульсивна установка з двома головними двигунами, пропульсивними пристроями 2 гвинтами фіксованого кроку.

Також, запропонований ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" морський катер однопалубний, з надбудовою та кормовим кокпітом не є лоцманським катером, а є вимірювальним катером, код за ДК 021:2015 34520000-8, що крім того підтверджено Відгуком.

Статтею 16 ЗУ “Про публічні закупівлі” визначено, що:

1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.

2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:

1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;

2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;

3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);

4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.



Відповідно до ст. 31 ЗУ “Про публічні закупівлі” Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:

2) тендерна пропозиція учасника:

не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

У п.6 Тендерної документації зазначено: “Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію, що підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника необхідним технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмету закупівлі, установленим замовником в Додатку 1 до цієї Тендерної документації (див. умови Додатку 3 цієї Тендерної документації).

Замовником зазначаються вимоги до предмета закупівлі згідно з умовами статті 23 Закону”. Відповідно до Додатку №3 до ТД “ПЕрелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції” зазначено: “На підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» надати: довідку в довільній формі про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), яка повинна містити наступну інформацію: найменування та адресу замовника аналогічного товару, найменування товару, що поставлявся за таким договором, строки будівництва аналогічного товару, строки поставки аналогічного товару та його основні технічні характеристики (Учасник може оформити таку довідку за Зразком 1, наведеним в Додатку 3 до цієї Тендерної документації).

В якості документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору до вказаної довідки надати: не менше 1-го відгуку (завантажити скановану копію) від замовника аналогічного товару, зазначеного в наданій учасником довідці про наявність у нього досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).”



Предмет договору відповідно до Довідки №35 та Відгуку не є аналогічним договору предмету закупівлі, оскільки не відповідає четвертою цифрою коду ДК 021:2015, який визначено тендерною документацією - ДК 34510000-5 (судна). Тоді як у Довідці №35 визначено 34520000-8 (човни). Позиція Скаржника підтверджується постановою Верховного суду по справі №922/4852/21 від 15.08.2023 року. Відповідно до якої можна зробити висновок, що аналогічний договір - це договір, що був виконаний учасником до конкретної процедури закупівлі, будь якій кількості покупців/замовників за тим самим предметом закупівлі.

Отже, враховуючи вищезазначене ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" у своїй тендерній пропозиції від 28.09.2024 року не надоло документів, які б підтверджували досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), у зв'язку із чим Замовник мав би відхилити тендерну пропозицію ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ".



2. ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" не надало у своїй тендерній пропозиції контрактну специфікацію та креслення загального розташування запропонованого судна, погоджені Державним підприємством «Класифікаційне товариство «Регістр судноплавства України» або визнаним іноземним класифікаційним товариством, які підтверджують відповідність судна технічним вимогам до предмета закупівлі, встановлені замовником в Таблиці 1 Додатку 1 до цієї Тендерної документації, що є підставою для відхилення такої тендерної документації.



Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції мав надати інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).

Так, учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію (документи), що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі, установленим замовником в Додатку 1 до цієї Тендерної документації, а саме:

1) заповнену учасником довідку (інформацію) щодо товару, що пропонується учасником до поставки оформлену за формою, наведеною у Додатку 1 до цієї Тендерної документації, із зазначенням: найменування товару; найменування виробника/торгової марки товару; країни походження товару; технічних характеристик запропонованого товару.

2) надати Контрактну специфікацію та Креслення загального розташування запропонованого судна, погоджені Державним підприємством «Класифікаційне товариство «Регістр судноплавства України» або визнаним іноземним класифікаційним товариством, які підтверджують відповідність судна технічним вимогам до предмета закупівлі, встановлені замовником в Таблиці 1 Додатку 1 до цієї Тендерної документації.

ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" у складі тендерної пропозиції надало лист від ДП “Класифікаційне товариство Регістр судноплавства України” № 616/140/24 від 26.09.2024 року, як підтвердження погодження специфікації та креслення.

Однак, відповідно до вказаного листа ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" було надано до ДП “Класифікаційне товариство Регістр судноплавства України” попередню документацію судна, яка не є остаточною і саме тому ця документація не була погоджена класифікаційним товариством, а лише взята до відома. Фактитчно ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" не має готової специфікації та креслення, яке було б погоджене ДП “Класифікаційне товариство Регістр судноплавства України”, а тому ним було допущено порушення вимог тендерної документації щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі щодо надання технічної спецтфікації та креслення.

Відповідно до п. 3 розділу “Оцінка тендерних пропозицій” Тендерної документації, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.

Враховуючи відстуність у ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" погодження від ДП “Класифікаційне товариство Регістр судноплавства України” специфікації та креслення судна, така тендерна тпропозиція мала бути відхилена.


3. Замовник невірно кваліфікував невідповідність технічних характеристик катера тендерної пропозиції ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" в кресленнях і специфікації як несуттєвою невідповідністю, яку можливо усунути, чим порушив п.43 Особливостей, оскільки, зміни у кресленнях і специфікації призводить до зміни технічних характеристик запропоновано катера, що є фактично зміною предмету тендерної пропозиції ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ".

Абзацом 2 п.43 Особливостей передбачено: “Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.”

Скаржник вважає, що зміна специфікації та креслення, які були подані 28.09.2024 року на специфікацію і креслення, які подані 29.10.2024 року (після тендеру) призвели до зміни технічних характеристик, які запропоновані ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" у тендерній пропозиції, а саме:

Технічні вимоги, передбачені тендерною документацією:
Найбільша швидкість > 17,0 вузлів ;
ЕКНІС (формат S63);
Відповідність району А1 ГМЗЛБ.

Технічні характеристики, які подані у тендерній пропозиції ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" від 28.09.2024 року у кресленнях/специфікації та зміни від 29.10.2024 року, які призводять до зміни предмету тендерної пропозиції:

У кресленнях ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" від 28.09.2024 року зазначено швидкість - 17 вузлів, а у виправленних кресленнях від 29.10.24 року змінено технічну характеристику - більше 17 вузлів, що є зміною предмету тендерної пропозиції згідно технічних умов;

У Специфікації ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" від 28.09.2024 року відсутня технічна характеристика ЕКНІС (формат S63), а у версії специфікації від 29.10.24 передбачено - Електронна картографічна система ЕКНІС S63 FURUNO FMD-3005, що є зміною предмету тендерної пропозиції згідно технічних умов;

У специфікації ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" від 28.09.2024 року відсутня технічна характеристика “Відповідність району А1 ГМЗЛБ”, а у версії специфікації від 29.10.24 передбачено цю технічну характеристику у п.9, що є зміною предмету тендерної пропозиції згідно технічних умов.


Вважаємо, що зміна технічних характеристик запропонованого ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" судна є підставою для відхилення тендерної пропозиції і не підлягає корегуванню, оскільки такі зміни в технічних характеристиках призводять до зміни предмету тендерної пропозиції, що прямо визначено, як виключну умову, яка не передбачена п.43 Особливостей.

Статтею 31 ЗУ “Про публічні закупівлі” визначено, що:

1. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:

2) тендерна пропозиція учасника:

не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Отже, Замовник, кваліфікуючи тендерну пропозицію ТОВ "ВЕРФ "ЧОРНОМОРСЬКІ ЯХТИ" в частині аналізу первинних технічних документів (креслення, специфікація), виявивши невідповідність заявленим характеристикам предмету закупівлі, мав би встановити, що тендерна пропозиція із наявними в ній технічними характеристиками предмету пропозиції не відповідає технічним характеристикам тендерної документації, а отже, змінює предмет закупівлі, тому така тендерна пропозиція підлягає відхиленю.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір