-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Комп’ютерне обладнання (БФП)
Завершена
800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
Період оскарження:
12.09.2024 18:04 - 04.10.2024 00:00
Вимога
Без відповіді
Оскарження рішення про визначення переможця
Номер:
a270e99354de4d37938c681da40d8f7f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-12-013092-a.a2
Назва:
Оскарження рішення про визначення переможця
Вимога:
Шановний Замовник!
Звертаємо вашу увагу, що тендерна пропозиція учасника торгів UA-2024-09-12-013092-a Комп’ютерне обладнання (БФП) ФОП "Лінник Юрій Петрович" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме:
У складі тендерної пропозиції ФОП "Лінник Юрій Петрович" не надано, згідно з вимогами, зазначених у Додатку №3 тендерної документації, наступний документ:
Учасник повинен надати гарантійний лист виробника або офіційного представництва в Україні або постачальника на запропоноване обладнання який підтверджує походження товару, що товар ввезено на митну територію України легально, зі сплатою всіх мит, податків і платежів.
Такого листа може надати тільки компанія, яка реально розмитнює та ввозить товар в Україну, тобто, в даному випадку це: виробник товару, або офіційне представництво в Україні ТОВ “Кенон-Україна”, або постачальник товару в Україну.
ФОП "Лінник Юрій Петрович" не є
ні виробником товару,
ні офіційним представництвом ТОВ ”Кенон -Україна”,
ні постачальником Кенон в Україну.
Гарантійний лист, у тендерній пропозиції ФОП "Лінник Юрій Петрович", написаний від самого себе та виданий самому собі, нічого не гарантує та нічого не обіцяє, з погляду подальшої гарантійної сервісної підтримки Кенон на території України протягом 24 місяців, т. к. ФОП "Лінник Юрій Петрович" не має жодного юридичного статусу від компанії Кенон чи приналежності до компанії Кенон, або до ТОВ "Кенон-Україна", або до дистриб'ютора Кенон.
На підставі вищевикладеного вважаємо, що
1. Тендерна пропозиція ФОП "Лінник Юрій Петрович" не відповідає умовам та вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі і має бути відхилена.
2. Скасувати рішення про визнання ФОП "Лінник Юрій Петрович" переможцем торгів.
3. Учасник ФОП "Лінник Юрій Петрович" підлягає дискваліфікації, як учасник, тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
4. Замовнику перейти до розгляду тендерної пропозиції наступного учасника.
З повагою, уповноважена особа
директор ПП «НОВИЙ СЕРВІС» Руденко С. О.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.10.2024 13:18
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
3f003ce64e2845aeb01cec27f8e25949
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-12-013092-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
12 вересня 2024 року Замовник - Донецька обласна прокуратура, оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-09-12-013092-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: ДК 021:2015: 30230000-0 Комп’ютерне обладнання (БФП)
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 20 вересня 2024 09:00
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПОРТАЛ АРЕНА" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до додатку 3, до тендерної документації: Учасникам в складі Пропозиції необхідно надати: Учасник повинен надати Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва в Україні на запропоноване обладнання.
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у постачальника продукції ФОП Приходько Олександра Борисовича за договором № 013092/2024 від «12» вересня 2024 року (надаємо на підтвердження договір купівлі-продажу).
Для отримання Авторизаційного листа від Виробника копіювально розмножувальної техніки, багатофункціональних пристроїв та поліграфічного обладнання Canon Inc. ми надіслали лист-запит № 013092 від 16.09.2024, а саме: для участі у закупівлі просимо вас надати Авторизаційний лист на запропоноване обладнання, а саме: Багатофункціональний пристрій Canon, MF275DW +2 додаткових картриджа Canon 071 Black 1.2К (5645C001) оригінал – у кількості 40 шт.
Для отримання Авторизаційного листа від офіційного представництва копіювально розмножувальної техніки, багатофункціональних пристроїв та поліграфічного обладнання Canon Inc. ми надіслали лист-запит № 013092.1 від 16.09.2024, адресований керівнику відділу ТОВ «Кенон Україна» - Максиму Доніч, 01001, Київ, вул. Мечникова, 2, літера А, 3 поверх, Тел. 044 490 2595, а саме: для участі у закупівлі просимо вас, як офіційного представника, надати Авторизаційний лист на запропоноване обладнання, а саме: Багатофункціональний пристрій Canon, MF275DW +2 додаткових картриджа Canon 071 Black 1.2К (5645C001) оригінал – у кількості 40 шт.
Варто зазначити, що надання вищенаведеного Авторизаційного листа не ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, не гарантує вчасне та якісне постачання, не підтверджуються те, що товар офіційно імпортовано в Україну, тобто з нього сплачені всі податки і збори згідно законодавства України про що засвідчено в рішенні Антимонопольного комітету України від 13.03.2024 № 4617 від 13.03.2024 № 4617 та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати лист.
Наявність вимоги про надання Авторизаційного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати Авторизаційний лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання Авторизаційного листа є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва в Україні на запропоноване обладнання ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності Авторизаційного листа, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання авторизаційного лист від виробника або офіційного представництва в Україні на запропоноване обладнання розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 013092/2024 від «12» вересня 2024 року на 4 арк.
2. Копія листа до виробника Canon Inc. № 013092 від 16.09.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа до офіційного представника виробника ТОВ «Кенон Україна» № 013092.1 від 16.09.2024 на 1 арк.
4. Авторизаціний лист від офіційного представника виробника (приклад) на 1 арк.
5. Рішення Антимонопольного комітету України від 13.03.2024 № 4617 на 7 арк.;
6. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на 43 арк.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на умови UA-2024-09-12-013092-a.pdf 16.09.2024 17:18
- Скарга на умови UA-2024-09-12-013092-a.docx 16.09.2024 17:18
- ДОГОВІР ПОСТАВКИ.pdf 16.09.2024 17:19
- лист-запит виробник UA-2024-09-12-013092-a.pdf 16.09.2024 17:19
- лист-запит представник UA-2024-09-12-013092-a.pdf 16.09.2024 17:19
- Авторизаціний лист від офіційного представника виробника (приклад).pdf 16.09.2024 17:19
- Авторизаціний лист від офіційного представника виробника (приклад).pdf 16.09.2024 17:19
- рішення від 13.03.2024 № 4617.pdf 16.09.2024 17:19
- sign.p7s 16.09.2024 17:21
- Додаткові пояснення UA-2024-09-12-013092-a.pdf 25.09.2024 00:12
- Додаткові пояснення UA-2024-09-12-013092-a.docx 25.09.2024 00:13
- лист-запит представник UA-2024-09-12-013092-a.pdf 25.09.2024 00:13
- Авторизаціний лист від офіційного представника виробника (приклад).pdf 25.09.2024 00:13
- рішення від 18.09.2024 № 15441.pdf 18.09.2024 16:47
- інформація про резолютивну частину рішення від 25.09.2024 № 15822.pdf 26.09.2024 12:20
- рішення від 25.09.2024 № 15822.pdf 30.09.2024 13:52
- Пояснення до АМКУ бфп.doc 20.09.2024 10:27
- пояснення АМКУ БФП.pdf 20.09.2024 10:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.09.2024 17:23
Дата розгляду скарги:
25.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.09.2024 16:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.09.2024 13:52
Дата виконання рішення Замовником:
01.10.2024 18:22
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до Тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
383a394db3e945f08a0963ac32e7618f
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови
Опис заперечення:
Тендерна документація містить вимоги, що обмежують конкуренцію
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
12 вересня 2024 року Замовник - Донецька обласна прокуратура, оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-09-12-013092-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: ДК 021:2015: 30230000-0 Комп’ютерне обладнання (БФП)
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 20 вересня 2024 09:00
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПОРТАЛ АРЕНА" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до додатку 3, до тендерної документації: Учасникам в складі Пропозиції необхідно надати: Учасник повинен надати Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва в Україні на запропоноване обладнання.
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у постачальника продукції ФОП Приходько Олександра Борисовича за договором № 013092/2024 від «12» вересня 2024 року (надаємо на підтвердження договір купівлі-продажу).
Для отримання Авторизаційного листа від Виробника копіювально розмножувальної техніки, багатофункціональних пристроїв та поліграфічного обладнання Canon Inc. ми надіслали лист-запит № 013092 від 16.09.2024, а саме: для участі у закупівлі просимо вас надати Авторизаційний лист на запропоноване обладнання, а саме: Багатофункціональний пристрій Canon, MF275DW +2 додаткових картриджа Canon 071 Black 1.2К (5645C001) оригінал – у кількості 40 шт.
Для отримання Авторизаційного листа від офіційного представництва копіювально розмножувальної техніки, багатофункціональних пристроїв та поліграфічного обладнання Canon Inc. ми надіслали лист-запит № 013092.1 від 16.09.2024, адресований керівнику відділу ТОВ «Кенон Україна» - Максиму Доніч, 01001, Київ, вул. Мечникова, 2, літера А, 3 поверх, Тел. 044 490 2595, а саме: для участі у закупівлі просимо вас, як офіційного представника, надати Авторизаційний лист на запропоноване обладнання, а саме: Багатофункціональний пристрій Canon, MF275DW +2 додаткових картриджа Canon 071 Black 1.2К (5645C001) оригінал – у кількості 40 шт.
Варто зазначити, що надання вищенаведеного Авторизаційного листа не ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, не гарантує вчасне та якісне постачання, не підтверджуються те, що товар офіційно імпортовано в Україну, тобто з нього сплачені всі податки і збори згідно законодавства України про що засвідчено в рішенні Антимонопольного комітету України від 13.03.2024 № 4617 від 13.03.2024 № 4617 та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати лист.
Наявність вимоги про надання Авторизаційного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати Авторизаційний лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання Авторизаційного листа є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва в Україні на запропоноване обладнання ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності Авторизаційного листа, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання авторизаційного лист від виробника або офіційного представництва в Україні на запропоноване обладнання розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 013092/2024 від «12» вересня 2024 року на 4 арк.
2. Копія листа до виробника Canon Inc. № 013092 від 16.09.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа до офіційного представника виробника ТОВ «Кенон Україна» № 013092.1 від 16.09.2024 на 1 арк.
4. Авторизаціний лист від офіційного представника виробника (приклад) на 1 арк.
5. Рішення Антимонопольного комітету України від 13.03.2024 № 4617 на 7 арк.;
6. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на 43 арк.
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 20 вересня 2024 09:00
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПОРТАЛ АРЕНА" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до додатку 3, до тендерної документації: Учасникам в складі Пропозиції необхідно надати: Учасник повинен надати Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва в Україні на запропоноване обладнання.
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у постачальника продукції ФОП Приходько Олександра Борисовича за договором № 013092/2024 від «12» вересня 2024 року (надаємо на підтвердження договір купівлі-продажу).
Для отримання Авторизаційного листа від Виробника копіювально розмножувальної техніки, багатофункціональних пристроїв та поліграфічного обладнання Canon Inc. ми надіслали лист-запит № 013092 від 16.09.2024, а саме: для участі у закупівлі просимо вас надати Авторизаційний лист на запропоноване обладнання, а саме: Багатофункціональний пристрій Canon, MF275DW +2 додаткових картриджа Canon 071 Black 1.2К (5645C001) оригінал – у кількості 40 шт.
Для отримання Авторизаційного листа від офіційного представництва копіювально розмножувальної техніки, багатофункціональних пристроїв та поліграфічного обладнання Canon Inc. ми надіслали лист-запит № 013092.1 від 16.09.2024, адресований керівнику відділу ТОВ «Кенон Україна» - Максиму Доніч, 01001, Київ, вул. Мечникова, 2, літера А, 3 поверх, Тел. 044 490 2595, а саме: для участі у закупівлі просимо вас, як офіційного представника, надати Авторизаційний лист на запропоноване обладнання, а саме: Багатофункціональний пристрій Canon, MF275DW +2 додаткових картриджа Canon 071 Black 1.2К (5645C001) оригінал – у кількості 40 шт.
Варто зазначити, що надання вищенаведеного Авторизаційного листа не ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, не гарантує вчасне та якісне постачання, не підтверджуються те, що товар офіційно імпортовано в Україну, тобто з нього сплачені всі податки і збори згідно законодавства України про що засвідчено в рішенні Антимонопольного комітету України від 13.03.2024 № 4617 від 13.03.2024 № 4617 та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати лист.
Наявність вимоги про надання Авторизаційного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати Авторизаційний лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання Авторизаційного листа є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва в Україні на запропоноване обладнання ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності Авторизаційного листа, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання авторизаційного лист від виробника або офіційного представництва в Україні на запропоноване обладнання розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 013092/2024 від «12» вересня 2024 року на 4 арк.
2. Копія листа до виробника Canon Inc. № 013092 від 16.09.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа до офіційного представника виробника ТОВ «Кенон Україна» № 013092.1 від 16.09.2024 на 1 арк.
4. Авторизаціний лист від офіційного представника виробника (приклад) на 1 арк.
5. Рішення Антимонопольного комітету України від 13.03.2024 № 4617 на 7 арк.;
6. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на 43 арк.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.