• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Ковролін

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТД_КОВРОЛІН", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та з урахуванням Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів.

Завершена

200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 12.09.2024 17:04 - 17.09.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: d404600f498d4c8d94ef125b2a8ae76f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-12-011815-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 09.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.10.2024 17:14
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.10.2024 11:56
Автор: ФОП "БОНДАРЕНКО СЕРГІЙ СТАНІСЛАВОВИЧ", Сергій Бондаренко +380671918080 s.s.bondarenko.logistics@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 90588ccc7a184363a43f1468d73fe7a1
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Оскаржується рішення, відповідно до Протоколу №166 від 24.09.2024р., оприлюдненому о 16:20 24.09.2024 на електронному торгівельному майданчику «Prozorro», щодо неправомірного визнання переможцем пропозиції «ФОП Олешко Олена Павлівна», яка не відповідає вимогам тендерної документації.

Фізичною особою підприємцем Бондаренко Сергієм Станіславовичем, як учасником процедури закупівлі згідно вимог тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.09.2024 р. (надалі – Документація) та діючого законодавства, у встановлені Замовником терміни, було подано тендерну пропозицію.

23.09.2024р. о 14:28 Замовник надсилає вимогу учаснику ФОП Олешко Олена Павлівна на виправлення помилок, зокрема, що стосуються аналогічного договору.

Учасник ФОП Олешко Олена Павлівна, виконуючи вимогу, 24.09.2024р. надсилає аналогічні договори:
о 10:23 «Аналогічний договір_2»
о 13:43 «Аналогічний договір_3»
о 13:50 «Аналогічний договір_3» (дублює той самий документ).

1. Аналогічний договір, наданий учасником ФОП Олешко Олена Павлівна під назвою «Аналогічний договір_2» - це Договір поставки №36-18/20 від 9 липня 2024р. Пункт 7.1 цього договору передбачає: «Дійсний Договір набирає чинності з дня його підписання Сторонами і діє до «31» грудня 2021р., а в частині зобов’язань за Договором, які є невиконаними на зазначену дату – до повного виконання Сторонами цих зобов’язань.»
Відповідно до ст.638 ЦКУ, договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
У ст.180 ГКУ, де йдеться про істотні умови господарського договору, зазначено, що при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього договору.

Згідно, ст. 215 ЦКУ, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Відповідно, до п.1 ст.203 ЦК, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Отже, наданий учасником аналогічний договір під назвою «Аналогічний договір_2» не є дійсним, так як порушені істотні умови такого виду договорів, адже строк його дії вказаний до 31.12.2021р, тоді як дата укладання – 9.11.2024р., що суперечить вищезазначеним нормам законодавства.

2. Аналогічний договір, наданий учасником ФОП Олешко Олена Павлівна під назвою «Аналогічний договір_3» (задубльований ним у системі «ProZorro») – це Договір поставки №03/07 від 03 липня 2024р. (далі – Договір), де сторонами є учасник ФОП Олешко Олена Павлівна (за цим договором – Постачальник) та ФОП Олешко Владислав Вадимович (далі – Покупець).
У договорі, що міститься в документі учасника ФОП Олешко О.П. «Аналогічний договір_3», зазначається лише єдиний реквізит ПОКУПЦЯ – адреса - дві різні (ні ЄДРПОУ, ні печатки, ні банківських реквізитів, ні телефону,ні ел.адреси додатково НЕ зазначено).
Видаткова №018/07 від 23.08.2024р., що міститься у документі учасника ФОП Олешко Олени Павлівни «Аналогічний договір_3, містить другий варіант реквізиту «адреса» Покупця.
За цією адресою «02095, місто Київ, вулиця Срібнокільська, будинок 1» зареєстрована 11.06.2024р. діюча юридична особа - ОСББ "СРІБНА КОРОНА " (ЄДРПОУ- 45615057, Витяг з ЄДР додається).
Лист-відгук №05/09 від 5 вересня 2024р., що міститься у документі учасника ФОП Олешко Олени Павлівни «Аналогічний договір_3» взагалі не містить жодних реквізитів Покупця, що склав цей відгук.
Згідно ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Проте документ «Аналогічний договір_3» учасника ФОП Олешко Олена Павлівна не передбачає жодної можливості Замовнику скористатися своїм правом, передбаченим ст.29 ЗУ «Про публічні закупівлі». Тому що він не міститься жодного ОДНОЗНАЧНО та правильно вказаного реквізиту (контакту) Покупця - ФОП Олешко Владислава Вадимовича, за яким можна було його ідентифікувати, бо таке найменування Покупця неунікальне.

Однією з підстав відхилення тендерних пропозицій згідно ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» є зазначення у тендерній пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону. А якщо учасник завідомо позбавляє замовника скористатися цим правом, приховуючи всю інформацію (або вказуючи її у двозначному трактуванні – де замовник має здогадатися, яке з них відповідає дійсності, а потім виявити, що за ним зареєстровано взагалі іншу юр.особу), то цим учасник не виконує вимоги законодавства та тендерної документації.

Згідно ст. 626 ЦКУ, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків. Договір є двостороннім, якщо правами та обов’язками наділені обидві сторони договору.
Відповідно до ст. 184 ГКУ, укладення господарських договорів на основі примірних і типових договорів повинно здійснюватися з додержанням умов, передбачених ст.79 цього Кодексу, не інакше як шляхом викладення договору у вигляді єдиного документа, оформленого згідно з вимогами статті 181 цього Кодексу та відповідно до правил, встановлених нормативно-правовими актами щодо застосування примірного або типового договору.
Згідно ст. 179 ГКУ, майново-господарські зобов'язання, які виникають між суб'єктами господарювання або між суб'єктами господарювання і негосподарюючими суб'єктами - юридичними особами на підставі господарських договорів, є господарсько-договірними зобов'язаннями.
Згідно п.4 ст. 179 ГКУ, при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі:
- вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству;
- примірного договору, рекомендованого органом управління суб'єктам господарювання для використання при укладенні ними договорів, коли сторони мають право за взаємною згодою змінювати окремі умови, передбачені примірним договором, або доповнювати його зміст;
- типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим державним органом або органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.
Згідно п. 7 с. 179 ГКУ Господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів. Відповідно до ст.181 ГКУ Господарський договір укладається в порядку, встановленому Цивільним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Згідно ст. 265 ГКУ За договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму. Договір поставки укладається на розсуд сторін або відповідно до державного замовлення. Сторонами договору поставки можуть бути суб'єкти господарювання, зазначені у пунктах 1, 2 частини другої статті 55 цього Кодексу.
Відповідно до ст.55 ГКУ, суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством.
Відповідно, до ст. 58 ГКУ суб'єкт господарювання підлягає державній реєстрації як юридична особа чи фізична особа-підприємець у порядку, визначеному законом.
Відповідно до ст.4 цього закону Державна реєстрація базується на таких основних принципах:
1) обов’язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі;
2) публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення;
9) відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.

Наказом Міністерства юстиції України №3268/5 від 18.11.2016 затверджено форми заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Зразок заяви щодо державної реєстрації фізичної особи підприємця (Форма 1) міститься на офіційному ресурсі https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1500-16#Text , де вказується адреса.

Відповідно до Закону України «Про поштовий зв'язок» , поштовий індекс - код поштової адреси у вигляді умовного цифрового позначення об’єктів поштового зв’язку, у тому числі сільських населених пунктів, у яких відсутні відділення поштового зв’язку. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №270 від 5 березня 2009р. «Про затвердження Правил надання послуг поштового зв’язку», поштове відправлення, поштовий переказ супроводжує така інформація, що надається відправником або зазначається на поштовому відправленні, якщо обов’язковість її надання (зазначення на поштовому відправленні) встановлена оператором поштового зв’язку, зокрема, поштова адреса:
- найменування вулиці (проспекту, бульвару, провулку тощо), номер будинку, квартири/офісу;
- найменування населеного пункту, району, області (крім поштових переказів);
- поштовий індекс;
- країна призначення.
За Договором поставки №03/07 від 03 липня 2024р., що наданий у складі документу «Аналогічний договір_3» учасником ФОП Олешко Олена Павлівна взагалі невідомо, чи була здійснена така реєстрація у Покупця, як суб’єкта господарської діяльності, оскільки не казано його ЄДРПОУ, контактів і у єдиного зазначеного реквізиту – адреса – немає чітко визначеного індексу і не зазначено номер квартири, так як це багатоквартирна будова.
Згідно, п. 3 ст 203 ЦКУ, правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним. Якщо у договорі сторона не зазначає жодного реквізиту, за яким можна перевірити її реєстрацію, як суб’єкта господарювання, ідентифікувати, то настання правових наслідків неможливе.

Отже, ФОП Олешко Олена Павлівна не виконав вимоги, що встановлені Додатком 3 та п.1.2 розділом 1 тендерної документації та відповідно до цього просимо зобов’язати Замовника відхилити пропозицію ФОП Олешко Олена Павлівна як таку, що не відповідає умова Документації, з зазначених вище підстав.
Замовником порушені умови ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» у частині, де Замовник зобов’язаний відхилити пропозиції учасника, якщо :
- пропозиція не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Враховуючи вище наведене, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принципи запобігання зловживанням, які встановлені статтею п’ятою Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір