-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу, що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Інформація про відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно з п.47 Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Закупівля оголошена відповідно постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. Місцезнаходження замовника - 10003 м. Житомир,вул. Перемоги,47-а. Категорія замовника – пункт 3 частина 4 стаття 2 Закону України «Про публічні закупівлі» - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої цієї статті. Вид закупівлі - відкриті торги з особливостями
мін. крок: 1% або 2 300.00 UAH
скарга на незаконні вимоги ТД Замовника
- Додаток 3 (1).docx 16.09.2024 16:23
- скарга_ГЕТ (1).pdf 16.09.2024 16:23
- Постанова про ліцензію на електрику ГЕТ.pdf 16.09.2024 16:23
- скарга_ГЕТ.doc.p7s 16.09.2024 16:23
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf 16.09.2024 16:23
- скарга_ГЕТ (1).pdf.p7s 16.09.2024 16:23
- скарга_ГЕТ.doc 16.09.2024 16:23
- ТД Електроенергія 2024 - ДНЗ 29 (1).docx 16.09.2024 16:23
- «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf 16.09.2024 16:23
- «ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf 16.09.2024 16:23
- sign.p7s 16.09.2024 16:26
- доповнення до скарги.doc 17.09.2024 10:54
- Додаток 6.docx 17.09.2024 10:55
- доповнення до скарги.pdf.p7s 17.09.2024 10:57
- доповнення до скарги.pdf 17.09.2024 10:57
- доповнення до скарги.doc.p7s 17.09.2024 10:57
- рішення від 18.09.2024 № 15439.pdf 18.09.2024 16:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.09.2024 № 15832.pdf 26.09.2024 12:52
- рішення від 25.09.2024 № 15832.pdf 27.09.2024 16:16
- Відповідь на скаргу АМКУ.docx.asice.zip 20.09.2024 19:04
Пункт скарги
«Ціна пропозиції повинна бути чітко визначеною.
Учасник при розрахунку ціни тендерної пропозиції не має права включати в ціну пропозиції будь-які витрати, понесені ним у процесі підготовки тендерної пропозиції.
Не є предметом даної закупівлі реактивна електрична енергія та послуги з розподілу.
Розрахунок ціни пропозиції повинен здійснюватися наступним чином:
Р = Ni план * (Црдн. +М + Тпер.)*1,2, грн. з ПДВ де,
Р – цінапропозиції, у гривні (UAH)
Ni план – плановийобсяг закупівлі електричноїенергії для відповідногооб’єктаЗамовника (обсяг закупівлі), кВт*год.
Црдн –середньозважена ціна на РДН, яка при подачі учасником пропозиції застосовується за повний розрахунковий період (календарний місяць), зокрема за серпень 2024 року – 5,73860 грн. за 1 кВт*год без ПДВ за даними ДП «Оператор ринку» розміщеними на його веб сайті https://www.oree.com.ua/;
Т пер. – тариф на послуги з передачі електричної енергії згідно постанови НКРЕКП від 09.12.2023 №2322 «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2024 рік» – 0,52857 грн. за 1 кВт*год без ПДВ;
1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ - 20%);
М – маржа (вартість послуг Учасника), запропонована Учасником. Маржа не може бути від’ємною величиною. Маржа розраховується замовником у гривнях згідно розрахунку, наведеного у даному пункті, та включається в договір про закупівлю».
Зазначені вище вимоги тендерної документації Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а також такими, що порушують основні принципи здійснення публічних закупівель, оскільки:
1) Відповідно до Постанови КМУ № 382 від 02.04.2024 пункт 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), було доповнено абзацом такого змісту: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі».
Відповідно до п. 2 Розділу 5 тендерної документації Замовник встановив формульний розрахунок ціни, який якраз і встановлює нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника і тим самим порушує зазначений вище абзац пункту 28 Особливостей.
Відповідно до формульного розрахунку ціни зазначено, що « М – маржа (вартість послуг Учасника), запропонована Учасником. Маржа не може бути від’ємною величиною. І це доводить обмеження Замовником нижньої межі ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.
Замовник, встановивши формульний розрахунок визначення ціни тендерної пропозиції, який до того ж не передбачений жодним чинним нормативно-правовим актом, штучно, шляхом встановлення придуманих самим Замовником складових ціни і вимог до них, незаконно, порушуючи абзац 9 пункту 28 Особливостей, обмежив нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.
Отже, тендерна документація не узгоджується з абзацом 9 пункту 28 Особливостей в цій частині, тому Замовник повинен виключити оскаржувану вимогу з тексту тендерної документації.
2) Замовник для розрахунку ціни зобов’язує учасників враховувати прогнозовану ціну РДН, яка для даної закупівлі визначена як середньозважена ціна на РДН у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України за серпень 2024 року за даними ДП «Оператор ринку» розміщеними на його веб сайті https://www.oree.com.ua/
При цьому, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: "При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку "на добу наперед", внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії;…".
Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно на ринку "на добу наперед" за відповідними встановленими цінами, а дають можливість купувати електричну енергію на чотирьох сегментах ринку електричної енергії в Україні, а саме
1) ринок двосторонніх договорів;
2) РДН;
3) внутрішньодобовий ринок;
4) балансуючий ринок.
Таким чином, на формування справедливої ціни електричної енергії повинні впливати всі ці сегменти ринку загалом, а не окремо вибраний Замовником.
Тобто, встановлення Замовником обмеження щодо врахування ціни виключно із одного з чотирьох сегментів ринку електричної енергії обмежує Скаржника взяти участь в цій закупівлі через невідповідність порядку формування своєї ціни порядку, встановленому Замовником не у відповідності із чинним законодавством.
Тобто, Замовник, встановивши таку вимогу, віддав перевагу тим учасникам, які є учасниками РДН/ВДР та здійснюють купівлю електричної енергії саме на РДН/ВДР.
3) Крім того, при застосуванні цієї формули можна стверджувати, що Замовником створено умови, за яких переможцем стає наперед визначений замовником учасник, який найшвидше подав пропозицію і по маржі не більше 0,00 грн. від ціни, визначеної замовником наперед. При цьому, інші учасники не мають можливості запропонувати більш конкурентну ціну. Тому, тут порушено принцип добросовісної конкуренції і порушено вимоги ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», адже учасник визначається переможцем не за економічно вигідною пропозицією, а за часом подання пропозиції.
Проте, відповідно до Тендерної документації встановлено, що оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію «Ціна». Питома вага – 100, але на практиці виходить інша ситуація.
Відповідно до частини 3 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо учасники подали тендерні пропозиції/пропозиції з однаковим значенням ціни/приведеної ціни, першим в електронному аукціоні пониження ціни буде здійснювати учасник, який подав свою тендерну пропозицію/пропозицію пізніше, ніж інші учасники з аналогічним значенням ціни тендерної пропозиції/пропозиції.
Тобто, якщо учасники подали тендерні пропозиції з однаковим значенням ціни, що має місце якраз при встановленні замовниками таких формул, першим у списку стає учасник, який подав таку пропозицію найшвидше.
Таким чином, Замовник в основу визначення переможця обрав не критерій «ціна», а критерій «час подання пропозиції», що не відповідає вимогам чинного законодавства.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
-
Назва доказу:
ТД Замовника
-
Повʼязаний документ:
ТД Електроенергія 2024 - ДНЗ 29 (1).docx
-
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
«ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
«ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
З огляду на це, учасники подають у складі тендерної пропозиції документи, що підтверджують запровадження на підприємстві учасника політики щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель, добросовісної конкуренції. Серед таких документів повинен міститись наказ підприємства-учасника щодо призначення уповноваженого працівника з контролю та дотримання заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель, а також настанови (інструкція або програма) підприємства щодо виконання вказаної політики».
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та ДСТУ 3466-96.
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначені вище документи.
Таким чином, Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог.
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
«ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
«ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf
-
-
Назва доказу:
Постанова про ліцензію
-
Повʼязаний документ:
Постанова про ліцензію на електрику ГЕТ.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 3
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 (1).docx
-
-
Назва доказу:
ТД Замовника
-
Повʼязаний документ:
ТД Електроенергія 2024 - ДНЗ 29 (1).docx
-
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.