-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вугілля кам'яне
Завершена
1 074 453.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 372.27 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 372.27 UAH
Період оскарження:
04.07.2018 12:28 - 15.07.2018 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги
Номер:
7e4e961c6aab436fb88095b339ad6b92
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-07-04-000827-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
1.Пунктом 5.1. частини 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено надання учасниками копій виконаних аналогічних договорів, але не менше п’яти аналогічних договорів, та позитивних відгуків від замовників згідно виконання аналогічних договорів (але не менше п’яти відгуків).
Дана вимога є незаконною та дискримінуючою, оскільки зазначену вище вимогу зможуть виконати лише ті учасники, які мають досвід постачання щонайменше по п’ятьом виконаним аналогічним договорам.
Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-«Закон») замовник установлює один або декілька з кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійнюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З викладеного вбачається, що замовник, встановивши у тендерній документації вимогу щодо надання інформації про досвід виконання не менше п’яти аналогічних договорів та відгуків, безпідставно звузив підтвердження виконання аналогічних договорів певною кількістю таких договорів, у зв’язку з чим звузив коло потенційних учасників.
Таким чином, вимога щодо надання інформації із зазначенням виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів у кількості не менше 5-ти та відгуків на них, є обмежуючою та дискримінаційною і порушує принципи недискримінації, визначені Законом, та такою, що порушує право нашого підприємства на участь у вказаній процедурі закупівлі.
Постійно діючою адміністративною колегію Антимонопольного комітету України неодноразово приймались рішення із зобов’язанням Замовника про усунення дискримінаційних вимог стосовно даного питання та внесення відповідних змін до документації (рішення АМКУ №2240-р/пк-пз від 26.04.2017 (оголошення №UA-2017-03-10-000350-а), рішення АМКУ 589-р/пк-ск від 30.05.2014), рішення АМКУ №797-р/пк-пз від 23.09.2016р. – оголошення №UA-2016-09-02-001082-c).
Просимо привести даний пункт документації у відповідність з чинним законодавством.
2. У відповідності до п.6.3. частини 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасники повинні надати у складі своєї пропозиції листи від власників сертифікатів на ім’я замовника на право використання сертифікатів у цих торгах.
Дана вимога є незаконною та дискримінуючою, оскільки зазначену вище вимогу зможуть виконати лише ті учасники, які мають договірні відносини безпосередньо із виробником певної марки вугілля. У зв’язку з цим у процедурі закупівлі не зможуть прийняти участь учасники, які мають в наявності договірні відносини з іншими суб’єктами господарювання (не виробниками), що будуть здійснювати реалізацію і відвантаження вугілля відповідних марок, у тому числі наше підприємство, яке має в наявності договірні відносини з іншим суб’єктом господарювання щодо постачання передбаченої тендерною документацією марки вугілля кам’яного.
Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійнюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З урахуванням викладеного, просимо привести даний пункт документації у відповідність з чинним законодавством.
3. У відповідності до п.6.6. частини 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено надання учасниками оригіналу протоколу випробування виданого на ім’я учасника торгів щодо предмету закупівлі, не раніше дати оприлюднення інформації про відкриті торги на відповідному сайті, копію атестата акредитації про акредитацію незалежної лабораторії, завірена лабораторією, яка видала протокол випробування.
Вважаємо вказану вимогу незаконною та такою, що обмежує конкуренцію учасників з огляду на наступне.
Відповідно до ДСТУ 4096:2002, ДСТУ 7146:2010 протокол випробувань видається на відвантажену чи вироблену партію вугілля відповідною лабораторією.
Таким чином, учасник повинен мати в наявності марки вугілля, що є предметом закупівлі, або на адресу учасника вже здійснювалася поставка вугілля саме цих марок після дати оприлюднення інформації про дані відкриті торги на відповідному сайті (04.07.2018р.). Проте, учасники можуть не мати в наявності товар на момент подання пропозиції або не здійснювати закупівлю вугілля саме цих марок після 04.07.2018р.
Враховуючи викладене, зазначену вище вимогу документації зможуть виконати лише ті учасники, які вже мають в наявності вугілля, що є предметом закупівлі, та яким вже здійснювалася поставка вугілля саме цієї марки після 04.07.2018р., у зв’язку з чим мають можливість підтвердити постачання вугілля.
Встановивши дану вимогу, Замовник надав перевагу тим учасникам, які вже мають в наявності предмет закупівлі, яким вже здійснювалася поставка вугілля саме цієї марки після 04.07.2018р., і тим самим обмежив право взяти участь у процедурі закупівлі інших суб’єктів господарювання, у тому числі нашого підприємства, які планують придбання вугілля у майбутньому для конкретного замовника.
Відповідно до ДСТУ 7146:2010 під час укладання договору на поставку вугілля повинен бути представлений лише сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, який і засвідчує можливість виробляти та постачати певну марку вугілля.
Наведена вище умова тендерної документації порушує вимоги частини 4 статті 22 та принципи здійснення закупівель, визначенні статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації та добросовісної конкуренції серед учасників.
Постійно діючою адміністративною колегію Антимонопольного комітету України неодноразово приймались рішення із зобов’язанням Замовника про усунення дискримінаційних вимог стосовно даного питання та внесення відповідних змін до документації (рішення № 1730-р/пк-ск. від 04.08.2016 р., рішення № 1784-р/пк-ск, від 11.08.2016 р., рішення № 1715-р/пк-ск від 01.08.2016 та інші).
Отже, просимо Вас виключити дану вимогу з документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.07.2018 16:49
Вирішення:
1. Тендерний комітет ДНЗ «Мелітопольський професійний аграрний ліцей», розглянувши питання, щодо складання «Інструкції з підготовки тендерної документації», прийняв рішення, внести зміни до тендерної документації, виклавши її в новій редакції.
2. При розробці «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції», а саме, п.6.3 частини 6, де вказано, що учасник повинен надати листи від власників сертифікатів на ім’я замовника, Тендерний комітет ДНЗ «Мелітопольський професійний аграрний ліцей» мав на увазі надання сертифікатів не тільки виробників, а й тих, хто реалізує вугілля. Якщо учасником торгівлі є посередник, він все одно придбає вугілля у виробника, або у іншого посередника, який в свою чергу придбає вугілля у виробника. Дана вимога запропонована з метою законного постачання вугілля.
3. При розробці технічної документації для відкритих торгів на закупівлю вугілля для потреб замовника тендерний комітет ДНЗ «Мелітопольський професійний аграрний ліцей» керувався виключно принципом не дискримінації учасників. Замовник, уважно дослідивши історію проведення торгів в системі «Prozorro» аналогічних марок вугілля, дійшов до висновку про необхідність надання потенційними учасниками протоколу випробування з метою запобігання зловживання і фальсифікації при поставках товару, що є предметом закупівлі. Отримання вищевказаного документу для потенціальних учасників, які відповідально відносяться до підготовки своїх пропозицій, зовсім не є проблематичним. Включаючи дану вимогу до тендерної документації, замовник діяв відповідно до пункту 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року
№ 922-VІІІ.
Статус вимоги:
Задоволено