-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Бензин А – 95; Дизельне паливо
Завершена
504 540.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 522.70 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 522.70 UAH
Період оскарження:
12.09.2024 10:43 - 24.09.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
d444346305b54ca48e2b51bb6da70655
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-12-002730-a.b1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf 16.09.2024 18:21
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1).pdf 16.09.2024 18:21
- Скарга від 16.09.2024 року на умови документації Управління охорони здоров'я Кам'янець-Подільської міської ради.pdf 16.09.2024 18:21
- Скарга від 16.09.2024 року на умови документації Замовника UA-2024-09-12-002730-a.docx 16.09.2024 18:21
- sign.p7s 16.09.2024 18:22
- рішення від 18.09.2024 №15456.pdf 18.09.2024 16:35
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.09.2024 №15844.pdf 26.09.2024 11:47
- рішення від 25.09.2024 №15844.pdf 27.09.2024 15:47
- Таблиця змін ТД.docx 19.09.2024 14:41
- Заперечення на скаргу АМК.pdf 19.09.2024 14:41
- Протокол внесення змін до ТД.doc 19.09.2024 14:41
- Заперечення скарга ПММ.docx 19.09.2024 14:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.09.2024 18:32
Дата розгляду скарги:
25.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.09.2024 16:35
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
27.09.2024 15:48
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
27.09.2024 15:48
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5d408b4b7b5d468a953e382e316dea6e
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати йому здійснювати заправку авто на АЗС за паливними картками.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати йому здійснювати заправку авто на АЗС за паливними картками:
«Учасник повинен здійснювати відпуск товарів на вказаних ним автозаправних станціях виключно по паливних картках (на підтвердження способу відпуску товару Учасник надає у складі тендерної пропозиції зразки паливних карток, за якими здійснюватиметься відпуск палива. Паливні картки, повинні містити назву мережі АЗС або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо можливості взяти участь у закупівлі лише тим учасникам, які мають впроваджену на АЗС систему здійснення відпуску палива за Паливними картками, та відповідною вимогою тендерної документації нівелюють можливість взяти участь у закупівлі учасникам, які можуть здійснити поставку палива за талонами або скретч-картами.
Варто зазначити, що згідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо засобів відпуску пального з АЗС – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива за талонами та надає можливість брати участь у процедури закупівлі лише учасникам, які мають впроваджену систему обліку та видачі палива за паливними картами.
Вважаємо, що зазначена умова тендерної документації обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива за талонами.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару.
Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Згідно тендерної документації Замовника, закупівлі оголошена на придбання Товару:
««Нафта і дистиляти», код ДК 021:2015:09130000-9 (Бензин А – 95; Дизельне паливо)»
Варто звернути увагу, що національного стандарту для відповідного предмета закупівлі, а саме ДСТУ 7688:2015, ДСТУ 7687:2015 та Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (зі змінами) – не передбачена та не встановлена вимога до Дизельного палива та Бензину А-95 щодо обов’язку відпуску товару ВИКЛЮЧНО за паливними картами.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Дизельного палива).
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«Учасник повинен здійснювати відпуск товарів на вказаних ним автозаправних станціях виключно по паливних картках (на підтвердження способу відпуску товару Учасник надає у складі тендерної пропозиції зразки паливних карток, за якими здійснюватиметься відпуск палива. Паливні картки, повинні містити назву мережі АЗС або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо можливості взяти участь у закупівлі лише тим учасникам, які мають впроваджену на АЗС систему здійснення відпуску палива за Паливними картками, та відповідною вимогою тендерної документації нівелюють можливість взяти участь у закупівлі учасникам, які можуть здійснити поставку палива за талонами або скретч-картами.
Варто зазначити, що згідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо засобів відпуску пального з АЗС – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива за талонами та надає можливість брати участь у процедури закупівлі лише учасникам, які мають впроваджену систему обліку та видачі палива за паливними картами.
Вважаємо, що зазначена умова тендерної документації обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива за талонами.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару.
Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Згідно тендерної документації Замовника, закупівлі оголошена на придбання Товару:
««Нафта і дистиляти», код ДК 021:2015:09130000-9 (Бензин А – 95; Дизельне паливо)»
Варто звернути увагу, що національного стандарту для відповідного предмета закупівлі, а саме ДСТУ 7688:2015, ДСТУ 7687:2015 та Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (зі змінами) – не передбачена та не встановлена вимога до Дизельного палива та Бензину А-95 щодо обов’язку відпуску товару ВИКЛЮЧНО за паливними картами.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Дизельного палива).
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Управління охорони здоров'я Кам'янець-Подільської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «Нафта і дистиляти», код ДК 021:2015:09130000-9 (Бензин А – 95; Дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-12-002730-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати йому здійснювати заправку авто на АЗС за паливними картками.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
74ace9ce271444f2a4b2ca7c8b1826ac
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати не менше 2-х (двох) діючих автозаправних станцій на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати не менше 2-х (двох) діючих автозаправних станцій на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади:
«3. Учаснику необхідно надати у складі тендерної пропозиції перелік не менше 2-х (двох) діючих автозаправних станцій на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади із зазначенням їх адрес.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням «не менше 2-х (двох) діючих автозаправних станцій на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади»:
- наявність не менше двох АЗС на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати 1 (одну) АЗС мережі БРСМ-нафта на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади за наступною адресою:
АЗС БРСМ-нафта: Хмельницька обл., м. Кам’янець-Подільський, Хмельницьке шосе, 9
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині наявності не менше двох АЗС на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади.
При цьому, 1 (одна) АЗС Скаржника знаходиться на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади.
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по паливним картам не менше 2-х (двох) діючих автозаправних станцій на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади, - може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: ««Нафта і дистиляти», код ДК 021:2015:09130000-9 (Бензин А – 95; Дизельне паливо)».
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме не менше 2-х (двох) діючих автозаправних станцій на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади, що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: бензин А-95 (талони), до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- не менше 2-х (двох) діючих автозаправних станцій на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
1.2. Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати не менше 2-х (двох) діючих автозаправних станцій на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади:
«3. Учаснику необхідно надати у складі тендерної пропозиції перелік не менше 2-х (двох) діючих автозаправних станцій на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади із зазначенням їх адрес.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням «не менше 2-х (двох) діючих автозаправних станцій на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади»:
- наявність не менше двох АЗС на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати 1 (одну) АЗС мережі БРСМ-нафта на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади за наступною адресою:
АЗС БРСМ-нафта: Хмельницька обл., м. Кам’янець-Подільський, Хмельницьке шосе, 9
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині наявності не менше двох АЗС на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади.
При цьому, 1 (одна) АЗС Скаржника знаходиться на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади.
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по паливним картам не менше 2-х (двох) діючих автозаправних станцій на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади, - може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: ««Нафта і дистиляти», код ДК 021:2015:09130000-9 (Бензин А – 95; Дизельне паливо)».
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме не менше 2-х (двох) діючих автозаправних станцій на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади, що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: бензин А-95 (талони), до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- не менше 2-х (двох) діючих автозаправних станцій на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
: Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адрес, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map
-
Повʼязаний документ:
Скарга від 16.09.2024 року на умови документації Замовника UA-2024-09-12-002730-a.docx
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС брсм-нафта
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Управління охорони здоров'я Кам'янець-Подільської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «Нафта і дистиляти», код ДК 021:2015:09130000-9 (Бензин А – 95; Дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-12-002730-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати не менше 2-х (двох) діючих автозаправних станцій на території Кам'янець-Подільської міської територіальної громади.