-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з технічного огляду та випробовувань
Послуги з технічного огляду та випробовувань (Повірка засобів вимірювальної техніки (ЗВТ); Калібрування ЗВТ; Контроль дозоформуючих параметрів рентгендіагностичних апаратів; Контроль вихідних параметрів випробувального та терапевтичного обладнання; Інші метрологічні роботи та послуги)
Торги відмінено
375 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 875.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 875.00 UAH
Період оскарження:
11.09.2024 15:47 - 16.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Неправомірне відхилення пропозиції Скаржника
Номер:
4cd1cab518164b7e83bd8109e417c92b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-11-010814-a.a2
Назва:
Неправомірне відхилення пропозиції Скаржника
Скарга:
Комунальним некомерційним підприємством «Київська міська клінічна лікарня №5» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник) 11.09.2024 оголошено процедуру закупівлі Послуги з технічного огляду та випробовувань (код згідно ДК 71630000-3 — Послуги з технічного огляду та випробувань (Послуги з технічного огляду та випробовувань (Повірка засобів вимірювальної техніки (ЗВТ); Калібрування ЗВТ; Контроль дозоформуючих параметрів рентгендіагностичних апаратів; Контроль вихідних параметрів випробувального та терапевтичного обладнання; Інші метрологічні роботи та послуги) (номер процедури закупівлі в системі закупівель «Prozorro» UA-2024-09-11-010814-a).
20.09.2024 відбулося розкриття тендерних пропозицій.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
ПП «НАУКОВО - ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ЮГ»»
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІВНЕСТАНДАРТ» (далі – ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ»).
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ» (ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ») (далі – Скаржник).
По результатам аукціону 20.09.2024 Скаржник запропонував цінову пропозицію на послуги в розмірі – 312 615,00 грн без ПДВ.
02.12.2024 Замовником було розміщено Протокол № 176 від 02.12.2024 яким прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника (додаток 1).
Під час ознайомлення зі змістом прийнятого Замовником рішення Скаржником встановлено, що воно суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), чим порушує наші законі права та інтереси, а саме забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Саме тому Скаржник звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів, виходячи з таких обґрунтувань:
Закупівля UA-2024-09-11-010814-a оголошена Замовником без врахування ПДВ, а саме
375 000,00 грн без ПДВ (додаток 2).
Варто зазначити, що під час подання тендерної пропозиції на майданчику, у разі якщо замовник оголосив процедуру закупівлі без ПДВ, то і учасник завантажує свою цінову пропозицію без ПДВ, відповідно до доступного функціоналу майданчика.
Відповідно до пункту 8 «Загальні положення» тендерної документації Замовник не приймає до розгляду тендерні пропозиції, ціни яких є вищими ніж очікувана вартість предмета, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Зважаючи на зазначені вимоги, Скаржником подана цінова пропозиція - 312 615,00 грн без ПДВ, як і оголошено Замовником без ПДВ, та з метою виконання умов ТД нами також було завантажено цінову пропозицію (файл «Цінова пропозиція.pdf») від 17.09.2024 №8-11/2256 в якій враховано всі податки i збори, у тому числі, що сплачуються або мають бути сплачені відповідно до положень Податкового кодексу України відповідно до вимог Додатку №5 до ТД.
Згідно з Протоколом № 176 від 02.12.2024 Замовник прийняв рішення відхилити тендерну пропозицію Скаржника на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей: «Скаржник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Протоколом від 27.11.2024 №172 Замовником розміщено вимогу про усунення Скаржником невідповідностей в документах, що подані ним у тендерній пропозиції (додаток 3).
Розглянувши вимогу Замовника щодо усунення невідповідності – «Надати оновлену цінову пропозицію відповідно до Додатку №5 ТД» Скаржником надано оновлену цінову пропозицію від 28.11.2024 №8-11/2948 з врахуванням всіх податків та зборів, у тому числі, що сплачуються або мають бути сплачені відповідно до положень Податкового кодексу України (відповідно до Додатку №5 ТД) та надано лист-пояснення від 28.11.2024 №8-11/2949, а саме щодо розміщення Замовником на Торговому майданчику системи Рrоzоrrо у закупівлі UA-2024-09-11-010814-a оголошення з очікуваною вартістю предмету закупівлі без врахування ПДВ, а саме 375 000,00 грн без ПДВ, тому нами було і запропоновано цінову пропозицію в розмірі – 312 615,00 грн без ПДВ (додаток 4).
З вищезазначеного вбачається, що Скаржником надано вчасно всі документи, що вимагалися Замовником згідно з вимогами Протоколу від 27.11.2024 №172 та відповідно до умов тендерної документації (в тому числі пункту 7 Перелік інших документів, які мають бути надані учасником Додатку №1 до ТД).
Тому, Замовник прийнявши неправомірне рішення щодо відхилення тендерної пропозиції з підстав зазначених у протоколі від 02.12.2024 № 176, порушив законні права та інтереси Скаржника бути визначеним переможцем у даній процедурі закупівлі.
Просимо скасувати неправомірне рішення Протокол від 02.12.2024 №176 про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, так як рішення є не правомірним, а саме: Згідно Протоколу зазначено що, Скаржник ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ»:
«надав оновлену цінову пропозицію, однак загальна вартість оновленої пропозиції не відповідає остаточній пропозиції (312 615,00 грн) та оголошеній вартості закупівлі (375 000,00 грн).
Згідно цінової пропозиції загальна вартість становить - 375 138,00 грн., однак згідно п. 4 ч. З ст. 26 закону «Ціна тендерної пропозиції/пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.» та вимог ТД розділ Загальні положення п. 8 «Замовник не приймає до розгляду тендерні пропозиції, ціни яких є вищими ніж очікувана вартість предмета, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів». Також згідно вимог ТД розділ Оцінка тендерної пропозиції зазначено «Ціна тендерної пропозиції повинна враховувати податки і збори, у тому числі, що сплачуються або мають бути сплачені відповідно до положень Податкового кодексу України. У разі, якщо учасник не є платником ПДВ, ціна тендерної пропозиції зазначається без ПДВ».
Однак, Скаржник виконав всі вимоги Замовника, які зазначені в Додатку №1 до ТД, а саме: в пункті 7 Перелік інших документів, які мають бути надані учасником ми подали цінову пропозицію відповідно до Технічних вимог Додаток № 5, в якій зазначено остаточна сума без ПДВ - 312 615,00 грн, та з ПДВ 375 138,00 грн, що відповідає Додатку №5 Тендерної документації.
Отже, наше підприємство у повному обсязі виконало умови тендерної документації та надало усі необхідні документи, та претендує на перемогу у тендері, однак рішення Замовника щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції порушує наші законні права та інтереси, зокрема, щодо права бути обраними переможцями закупівлі.
Враховуючи, те що це вже друга скарга учасника ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» в даній закупівлі, в діях Замовника вбачається упереджене ставлення до ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ», та не бажання Замовника провести чесний та неупереджений вибір переможця закупівлі, як те передбачено статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до порушення майнових прав
ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» та принципів проведення закупівель.
З огляду на зазначене, Замовник не довів та не надав підстави (докази) щодо порушення Скаржником абзацу 5 підпункту 1 пункту 44, та безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, що є порушенням статті 31 Закону та пункту 44 Особливостей, у зв’язку з чим рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції від 02.12.2024 № 176 підлягає скасуванню.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток_1 протокол 176.pdf 05.12.2024 12:16
- Додаток_2 інформація з Prozorro.pdf 05.12.2024 12:16
- Додаток_3 протокол 172.pdf 05.12.2024 12:16
- Додаток_4 оновлена цінова пропозиція.pdf 05.12.2024 12:16
- Скарга.doc 05.12.2024 12:16
- Додаток_4 усунення невідповідності.pdf 05.12.2024 12:16
- Скарга.pdf 05.12.2024 12:16
- sign.p7s 05.12.2024 13:02
- рішення від 09.12.2024 №19450.pdf 09.12.2024 16:51
- інформація про резолютивну частину рішення від 17.12.2024 №20063.pdf 18.12.2024 10:28
- рішення від 17.12.2024 №20063.pdf 19.12.2024 08:28
- Протокол 172 (1.pdf 11.12.2024 14:17
- Протокол 185.pdf 11.12.2024 14:18
- Протокол 015.pdf 14.01.2025 14:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.12.2024 09:18
Дата розгляду скарги:
17.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.12.2024 16:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.12.2024 08:28
Дата виконання рішення Замовником:
14.01.2025 15:02
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Під час проведення процедури закупівлі уповноваженою особою було прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію часника в закупівлі «Послуги з технічного огляду та випробовувань» оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-11-010814-a. Дане рішення було оформлено протоколом від 02.12.2024 року № 176.
Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 17.12.2024 року № 20063-р/пк-пз замовника зобов’язано скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» в закупівлі «Послуги з технічного огляду та випробовувань», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-11-010814-a.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Керуючись вищезазначеними нормами уповноважена особа, вирішила:
1. Скасувати попередньо прийняте рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ».
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
98a116ee11b64b3aa1d06d063b10bec4
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірні дії Замовника, щодо відхилення тендерної пропозиції ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Документи, які надаються переможцем
Тип порушення:
Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги:
Комунальним некомерційним підприємством «Київська міська клінічна лікарня №5» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник) 11.09.2024 оголошено процедуру закупівлі Послуги з технічного огляду та випробовувань (код згідно ДК 71630000-3 — Послуги з технічного огляду та випробувань (Послуги з технічного огляду та випробовувань (Повірка засобів вимірювальної техніки (ЗВТ); Калібрування ЗВТ; Контроль дозоформуючих параметрів рентгендіагностичних апаратів; Контроль вихідних параметрів випробувального та терапевтичного обладнання; Інші метрологічні роботи та послуги) (номер процедури закупівлі в системі закупівель «Prozorro» UA-2024-09-11-010814-a).
20.09.2024 відбулося розкриття тендерних пропозицій.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
ПП «НАУКОВО - ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ЮГ»»
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІВНЕСТАНДАРТ» (далі – ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ»).
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ» (ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ») (далі – Скаржник).
По результатам аукціону 20.09.2024 Скаржник запропонував цінову пропозицію на послуги в розмірі – 312 615,00 грн без ПДВ.
02.12.2024 Замовником було розміщено Протокол № 176 від 02.12.2024 яким прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника (додаток 1).
Під час ознайомлення зі змістом прийнятого Замовником рішення Скаржником встановлено, що воно суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), чим порушує наші законі права та інтереси, а саме забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Саме тому Скаржник звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів, виходячи з таких обґрунтувань:
Закупівля UA-2024-09-11-010814-a оголошена Замовником без врахування ПДВ, а саме
375 000,00 грн без ПДВ (додаток 2).
Варто зазначити, що під час подання тендерної пропозиції на майданчику, у разі якщо замовник оголосив процедуру закупівлі без ПДВ, то і учасник завантажує свою цінову пропозицію без ПДВ, відповідно до доступного функціоналу майданчика.
Відповідно до пункту 8 «Загальні положення» тендерної документації Замовник не приймає до розгляду тендерні пропозиції, ціни яких є вищими ніж очікувана вартість предмета, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Зважаючи на зазначені вимоги, Скаржником подана цінова пропозиція - 312 615,00 грн без ПДВ, як і оголошено Замовником без ПДВ, та з метою виконання умов ТД нами також було завантажено цінову пропозицію (файл «Цінова пропозиція.pdf») від 17.09.2024 №8-11/2256 в якій враховано всі податки i збори, у тому числі, що сплачуються або мають бути сплачені відповідно до положень Податкового кодексу України відповідно до вимог Додатку №5 до ТД.
Згідно з Протоколом № 176 від 02.12.2024 Замовник прийняв рішення відхилити тендерну пропозицію Скаржника на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей: «Скаржник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Протоколом від 27.11.2024 №172 Замовником розміщено вимогу про усунення Скаржником невідповідностей в документах, що подані ним у тендерній пропозиції (додаток 3).
Розглянувши вимогу Замовника щодо усунення невідповідності – «Надати оновлену цінову пропозицію відповідно до Додатку №5 ТД» Скаржником надано оновлену цінову пропозицію від 28.11.2024 №8-11/2948 з врахуванням всіх податків та зборів, у тому числі, що сплачуються або мають бути сплачені відповідно до положень Податкового кодексу України (відповідно до Додатку №5 ТД) та надано лист-пояснення від 28.11.2024 №8-11/2949, а саме щодо розміщення Замовником на Торговому майданчику системи Рrоzоrrо у закупівлі UA-2024-09-11-010814-a оголошення з очікуваною вартістю предмету закупівлі без врахування ПДВ, а саме 375 000,00 грн без ПДВ, тому нами було і запропоновано цінову пропозицію в розмірі – 312 615,00 грн без ПДВ (додаток 4).
З вищезазначеного вбачається, що Скаржником надано вчасно всі документи, що вимагалися Замовником згідно з вимогами Протоколу від 27.11.2024 №172 та відповідно до умов тендерної документації (в тому числі пункту 7 Перелік інших документів, які мають бути надані учасником Додатку №1 до ТД).
Тому, Замовник прийнявши неправомірне рішення щодо відхилення тендерної пропозиції з підстав зазначених у протоколі від 02.12.2024 № 176, порушив законні права та інтереси Скаржника бути визначеним переможцем у даній процедурі закупівлі.
Просимо скасувати неправомірне рішення Протокол від 02.12.2024 №176 про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, так як рішення є не правомірним, а саме: Згідно Протоколу зазначено що, Скаржник ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ»:
«надав оновлену цінову пропозицію, однак загальна вартість оновленої пропозиції не відповідає остаточній пропозиції (312 615,00 грн) та оголошеній вартості закупівлі (375 000,00 грн).
Згідно цінової пропозиції загальна вартість становить - 375 138,00 грн., однак згідно п. 4 ч. З ст. 26 закону «Ціна тендерної пропозиції/пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.» та вимог ТД розділ Загальні положення п. 8 «Замовник не приймає до розгляду тендерні пропозиції, ціни яких є вищими ніж очікувана вартість предмета, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів». Також згідно вимог ТД розділ Оцінка тендерної пропозиції зазначено «Ціна тендерної пропозиції повинна враховувати податки і збори, у тому числі, що сплачуються або мають бути сплачені відповідно до положень Податкового кодексу України. У разі, якщо учасник не є платником ПДВ, ціна тендерної пропозиції зазначається без ПДВ».
Однак, Скаржник виконав всі вимоги Замовника, які зазначені в Додатку №1 до ТД, а саме: в пункті 7 Перелік інших документів, які мають бути надані учасником ми подали цінову пропозицію відповідно до Технічних вимог Додаток № 5, в якій зазначено остаточна сума без ПДВ - 312 615,00 грн, та з ПДВ 375 138,00 грн, що відповідає Додатку №5 Тендерної документації.
Отже, наше підприємство у повному обсязі виконало умови тендерної документації та надало усі необхідні документи, та претендує на перемогу у тендері, однак рішення Замовника щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції порушує наші законні права та інтереси, зокрема, щодо права бути обраними переможцями закупівлі.
Враховуючи, те що це вже друга скарга учасника ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» в даній закупівлі, в діях Замовника вбачається упереджене ставлення до ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ», та не бажання Замовника провести чесний та неупереджений вибір переможця закупівлі, як те передбачено статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до порушення майнових прав
ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» та принципів проведення закупівель.
З огляду на зазначене, Замовник не довів та не надав підстави (докази) щодо порушення Скаржником абзацу 5 підпункту 1 пункту 44, та безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, що є порушенням статті 31 Закону та пункту 44 Особливостей, у зв’язку з чим рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції від 02.12.2024 № 176 підлягає скасуванню.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення щодо наявності порушень законодавства, прав і законних інтересів Скаржника в рішенні Замовника про відхилення тендерної пропозиції ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ», яке викладене в Протоколі від 02.12.2024 № 176.
3. Задовольнити скаргу ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ»
4. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ», яке викладене в Протоколі від 02.12.2024 № 176.
20.09.2024 відбулося розкриття тендерних пропозицій.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
ПП «НАУКОВО - ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ЮГ»»
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІВНЕСТАНДАРТ» (далі – ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ»).
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ» (ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ») (далі – Скаржник).
По результатам аукціону 20.09.2024 Скаржник запропонував цінову пропозицію на послуги в розмірі – 312 615,00 грн без ПДВ.
02.12.2024 Замовником було розміщено Протокол № 176 від 02.12.2024 яким прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника (додаток 1).
Під час ознайомлення зі змістом прийнятого Замовником рішення Скаржником встановлено, що воно суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), чим порушує наші законі права та інтереси, а саме забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Саме тому Скаржник звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів, виходячи з таких обґрунтувань:
Закупівля UA-2024-09-11-010814-a оголошена Замовником без врахування ПДВ, а саме
375 000,00 грн без ПДВ (додаток 2).
Варто зазначити, що під час подання тендерної пропозиції на майданчику, у разі якщо замовник оголосив процедуру закупівлі без ПДВ, то і учасник завантажує свою цінову пропозицію без ПДВ, відповідно до доступного функціоналу майданчика.
Відповідно до пункту 8 «Загальні положення» тендерної документації Замовник не приймає до розгляду тендерні пропозиції, ціни яких є вищими ніж очікувана вартість предмета, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Зважаючи на зазначені вимоги, Скаржником подана цінова пропозиція - 312 615,00 грн без ПДВ, як і оголошено Замовником без ПДВ, та з метою виконання умов ТД нами також було завантажено цінову пропозицію (файл «Цінова пропозиція.pdf») від 17.09.2024 №8-11/2256 в якій враховано всі податки i збори, у тому числі, що сплачуються або мають бути сплачені відповідно до положень Податкового кодексу України відповідно до вимог Додатку №5 до ТД.
Згідно з Протоколом № 176 від 02.12.2024 Замовник прийняв рішення відхилити тендерну пропозицію Скаржника на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей: «Скаржник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Протоколом від 27.11.2024 №172 Замовником розміщено вимогу про усунення Скаржником невідповідностей в документах, що подані ним у тендерній пропозиції (додаток 3).
Розглянувши вимогу Замовника щодо усунення невідповідності – «Надати оновлену цінову пропозицію відповідно до Додатку №5 ТД» Скаржником надано оновлену цінову пропозицію від 28.11.2024 №8-11/2948 з врахуванням всіх податків та зборів, у тому числі, що сплачуються або мають бути сплачені відповідно до положень Податкового кодексу України (відповідно до Додатку №5 ТД) та надано лист-пояснення від 28.11.2024 №8-11/2949, а саме щодо розміщення Замовником на Торговому майданчику системи Рrоzоrrо у закупівлі UA-2024-09-11-010814-a оголошення з очікуваною вартістю предмету закупівлі без врахування ПДВ, а саме 375 000,00 грн без ПДВ, тому нами було і запропоновано цінову пропозицію в розмірі – 312 615,00 грн без ПДВ (додаток 4).
З вищезазначеного вбачається, що Скаржником надано вчасно всі документи, що вимагалися Замовником згідно з вимогами Протоколу від 27.11.2024 №172 та відповідно до умов тендерної документації (в тому числі пункту 7 Перелік інших документів, які мають бути надані учасником Додатку №1 до ТД).
Тому, Замовник прийнявши неправомірне рішення щодо відхилення тендерної пропозиції з підстав зазначених у протоколі від 02.12.2024 № 176, порушив законні права та інтереси Скаржника бути визначеним переможцем у даній процедурі закупівлі.
Просимо скасувати неправомірне рішення Протокол від 02.12.2024 №176 про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, так як рішення є не правомірним, а саме: Згідно Протоколу зазначено що, Скаржник ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ»:
«надав оновлену цінову пропозицію, однак загальна вартість оновленої пропозиції не відповідає остаточній пропозиції (312 615,00 грн) та оголошеній вартості закупівлі (375 000,00 грн).
Згідно цінової пропозиції загальна вартість становить - 375 138,00 грн., однак згідно п. 4 ч. З ст. 26 закону «Ціна тендерної пропозиції/пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.» та вимог ТД розділ Загальні положення п. 8 «Замовник не приймає до розгляду тендерні пропозиції, ціни яких є вищими ніж очікувана вартість предмета, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів». Також згідно вимог ТД розділ Оцінка тендерної пропозиції зазначено «Ціна тендерної пропозиції повинна враховувати податки і збори, у тому числі, що сплачуються або мають бути сплачені відповідно до положень Податкового кодексу України. У разі, якщо учасник не є платником ПДВ, ціна тендерної пропозиції зазначається без ПДВ».
Однак, Скаржник виконав всі вимоги Замовника, які зазначені в Додатку №1 до ТД, а саме: в пункті 7 Перелік інших документів, які мають бути надані учасником ми подали цінову пропозицію відповідно до Технічних вимог Додаток № 5, в якій зазначено остаточна сума без ПДВ - 312 615,00 грн, та з ПДВ 375 138,00 грн, що відповідає Додатку №5 Тендерної документації.
Отже, наше підприємство у повному обсязі виконало умови тендерної документації та надало усі необхідні документи, та претендує на перемогу у тендері, однак рішення Замовника щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції порушує наші законні права та інтереси, зокрема, щодо права бути обраними переможцями закупівлі.
Враховуючи, те що це вже друга скарга учасника ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» в даній закупівлі, в діях Замовника вбачається упереджене ставлення до ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ», та не бажання Замовника провести чесний та неупереджений вибір переможця закупівлі, як те передбачено статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до порушення майнових прав
ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» та принципів проведення закупівель.
З огляду на зазначене, Замовник не довів та не надав підстави (докази) щодо порушення Скаржником абзацу 5 підпункту 1 пункту 44, та безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, що є порушенням статті 31 Закону та пункту 44 Особливостей, у зв’язку з чим рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції від 02.12.2024 № 176 підлягає скасуванню.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення щодо наявності порушень законодавства, прав і законних інтересів Скаржника в рішенні Замовника про відхилення тендерної пропозиції ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ», яке викладене в Протоколі від 02.12.2024 № 176.
3. Задовольнити скаргу ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ»
4. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ», яке викладене в Протоколі від 02.12.2024 № 176.
×
-
Назва доказу:
Лист-роз'яснення Скаржника на вимогу виправлення невідповідностей
-
Повʼязаний документ:
Додаток_4 усунення невідповідності.pdf
-
-
Назва доказу:
Оновлена цінова пропозиція на вимогу виправлення невідповідностей
-
Повʼязаний документ:
Додаток_4 оновлена цінова пропозиція.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол № 172, вимога виправлення невідповідностей
-
Повʼязаний документ:
Додаток_3 протокол 172.pdf
-
-
Назва доказу:
Інформація з Prozorro щодо заявленої Замовником ціни без ПДВ
-
Повʼязаний документ:
Додаток_2 інформація з Prozorro.pdf
-
-
Назва доказу:
Неправомірне рішення Протокол № 176 про відхилення пропозиції Скаржника
-
Повʼязаний документ:
Додаток_1 протокол 176.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення щодо наявності порушень законодавства, прав і законних інтересів Скаржника в рішенні Замовника про відхилення тендерної пропозиції ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ», яке викладене в Протоколі від 02.12.2024 № 176. 3. Задовольнити скаргу ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» 4. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ», яке викладене в Протоколі від 02.12.2024 № 176.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (неправомірна відміна закупівлі)
Номер:
22b907ed3385409c9cac87d188db13d1
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-11-010814-a.a1
Назва:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (неправомірна відміна закупівлі)
Скарга:
Скарга
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (неправомірна відміна закупівлі)
Комунальним некомерційним підприємством «Київська міська клінічна лікарня №5» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник) 11.09.2024 року оголошено процедуру закупівлі Послуги з технічного огляду та випробовувань (код згідно ДК 71630000-3 — Послуги з технічного огляду та випробувань (Послуги з технічного огляду та випробовувань (Повірка засобів вимірювальної техніки (ЗВТ); Калібрування ЗВТ; Контроль дозоформуючих параметрів рентгендіагностичних апаратів; Контроль вихідних параметрів випробувального та терапевтичного обладнання; Інші метрологічні роботи та послуги) (номер процедури закупівлі в системі закупівель «Prozorro» UA-2024-09-11-010814-a).
20.09.2024 року відбулося розкриття тендерних пропозицій.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
ПП «НАУКОВО - ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ЮГ»»
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІВНЕСТАНДАРТ» (далі – ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ»).
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ» (ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ») (далі – Скаржник).
30.09.2024 року Замовником було оприлюднено рішення про відміну процедури закупівлі з причини: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
У коментарі до відміни було зазначено: «Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє тендер неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
Рішення Замовника, про відміну процедури закупівлі є протиправним і незаконним, ухваленим із порушенням вимог Тендерної документації, положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне з огляду на наступне.
ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ У СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ З ПРИВОДУ РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ І ВНАСЛІДОК ЯКИХ ПОРУШЕНО ПРАВО ТА ЗАКОННІ ІНТЕРЕСИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Скаржник вважає, що Замовник відмінивши процедуру закупівлі порушив умови Закону, законні інтереси та права Скаржника виходячи з наступного:
Відповідно до протоколу від 30.09.2024 № 108 Замовник відмінив процедуру закупівлі на підставі:
«Уповноваженою особою було виявлено наступні порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель: повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей було оприлюднено з порушенням, розміщене в електронній системі закупівель у строк, який менший ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій».
Повідомляємо, що у відповідності до підпункту 2 пункту 50 замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Відповідно до абзацу 6 пункту 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Уповноваженою особою Замовника було порушено дану норму законодавства та протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення не зазначено в електронній системі закупівель жодної, а саме законної підстави прийняття такого рішення.
Крім того, наголошуємо, що ні Законом ні Особливостями не визначено яке порушення вважається таким, що не можливо усунути і тим більше не передбачено дискреції Замовника щодо визначення таких порушень та віднесення їх до цієї категорії, отже Скаржнику абсолютно не зрозуміло з яких підстав Замовник визначив, що допущене ним порушення є таким, що не можливо усунути.
Повідомляємо, що відповідно до частини 10 статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Згідно з частиною 16 статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Таким чином, Замовник мав просто продовжити строк розгляду тендерної пропозиції та оприлюднити повідомлення про усунення невідповідностей, а не відміняти процедуру закупівлі.
Крім того повідомляємо, що відповідно до частини першої статті 44 Закону за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників, службові (посадові) особи та члени органу оскарження, службові (посадові) особи Уповноваженого органу, службові (посадові) особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, службові (посадові) особи органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (обслуговуючого банку), несуть відповідальність згідно із законами України.
Отже, за пропущення строку оприлюднення повідомлення про усунення невідповідностей Замовник мав би понести відповідальність за порушення вимог, установлених Законом, однак це ніяким чином не дозволяє йому відміняти процедуру закупівлі.
Таким чином, «порушення» зазначене Замовником у протоколі від 30.09.2024 № 108 не може вважатись порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути.
Також наголошуємо, що наше підприємство у повному обсязі виконало умови тендерної документації та надала усі необхідні документи, та претендує на перемогу у тендері, однак рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі порушує наші законні права та інтереси, зокрема, щодо права бути обраними переможцями закупівлі.
Отже, Замовник прийнявши неправомірне рішення щодо відміни процедури закупівлі з підстав передбачених у протоколі від 30.09.2024 № 108, порушив законні права та інтереси Скаржника бути визначеними переможцями в даній процедурі закупівлі.
Окремо зазначаємо, що аналогічної думки притримується Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішеннях від 13.03.2024 № 4642-р/пк-пз, від 15.05.2023 № 6534-р/пк-пз та інших.
Враховуючи викладене, Замовник неправомірно відмінив процедуру закупівлі № UA-2024-07-18-009604-a з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, Замовник протиправно обмеживши права та інтереси Скаржника прийнявши рішення про відміну процедури відкритих торгів з особливостями оформленого протоколом від 30.09.2024 №108.
Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до порушення майнових прав
ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ».
З огляду на зазначене, Замовник не довів та не надав підстави (докази) протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення, щодо неможливоті усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель та безпідставно відмінив цю процедуру закупівлі, що є порушенням статті 32 Закону та пункту 50 Особливостей, у зв’язку з чим рішення Замовника щодо відміни торгів від 30.09.2024 № 108 підлягає скасуванню.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відміну процедури закупівлі № UA-2024-09-11-010814-a.
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій:
1. Протокол від 30.09.2024 № 108 року;
2. Рішення Комісії від 13.03.2024 № 4642-р/пк-пз;
3. Рішення Комісії від 15.05.2023 № 6534-р/пк-пз;
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 138.pdf 04.11.2024 14:34
- Протокол 108.pdf 16.10.2024 13:24
- 126 Протокол.docx 16.10.2024 13:25
- Протокол 126.pdf 16.10.2024 13:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.10.2024 №17145.pdf 22.10.2024 15:11
- Рішення від 21.10.2024 №17145.pdf 24.10.2024 15:14
- Рішення від 14.10.2024 №16728.pdf 14.10.2024 17:28
- Скарга_ДП_УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ_в_АМКУ_5_лікарня.doc 10.10.2024 09:35
- Скарга до АМКУ.pdf 10.10.2024 09:35
- Рішення від 15.05.2023 № 6534 (2).pdf 10.10.2024 09:35
- Рішення від 13.03.2024 № 4642 (2).pdf 10.10.2024 09:35
- sign.p7s 10.10.2024 09:41
- Протокол 108.pdf 10.10.2024 09:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.10.2024 11:38
Дата розгляду скарги:
21.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.10.2024 17:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.10.2024 15:14
Дата виконання рішення Замовником:
04.11.2024 14:41
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 21.10.2024 року № 17145-р/пк-пз замовника зобов’язано скасувати рішення про відміну процедури закупівлі «Послуги з технічного огляду та випробовувань», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-11-010814-a.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Керуючись вищезазначеними нормами уповноважена особа, вирішила:
1. Скасувати попередньо прийняте рішення уповноваженої особи про відміну процедури закупівлі «Послуги з технічного огляду та випробовувань»
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c14826c7aef84b10a02c978eb5ddc699
Заголовок пункту скарги:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (неправомірна відміна закупівлі)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Комунальним некомерційним підприємством «Київська міська клінічна лікарня №5» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник) 11.09.2024 року оголошено процедуру закупівлі Послуги з технічного огляду та випробовувань (код згідно ДК 71630000-3 — Послуги з технічного огляду та випробувань (Послуги з технічного огляду та випробовувань (Повірка засобів вимірювальної техніки (ЗВТ); Калібрування ЗВТ; Контроль дозоформуючих параметрів рентгендіагностичних апаратів; Контроль вихідних параметрів випробувального та терапевтичного обладнання; Інші метрологічні роботи та послуги) (номер процедури закупівлі в системі закупівель «Prozorro» UA-2024-09-11-010814-a).
20.09.2024 року відбулося розкриття тендерних пропозицій.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
ПП «НАУКОВО - ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ЮГ»»
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІВНЕСТАНДАРТ» (далі – ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ»).
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ» (ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ») (далі – Скаржник).
30.09.2024 року Замовником було оприлюднено рішення про відміну процедури закупівлі з причини: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
У коментарі до відміни було зазначено: «Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє тендер неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
Рішення Замовника, про відміну процедури закупівлі є протиправним і незаконним, ухваленим із порушенням вимог Тендерної документації, положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне з огляду на наступне.
ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ У СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ З ПРИВОДУ РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ І ВНАСЛІДОК ЯКИХ ПОРУШЕНО ПРАВО ТА ЗАКОННІ ІНТЕРЕСИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Скаржник вважає, що Замовник відмінивши процедуру закупівлі порушив умови Закону, законні інтереси та права Скаржника виходячи з наступного:
Відповідно до протоколу від 30.09.2024 № 108 Замовник відмінив процедуру закупівлі на підставі:
«Уповноваженою особою було виявлено наступні порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель: повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей було оприлюднено з порушенням, розміщене в електронній системі закупівель у строк, який менший ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій».
Повідомляємо, що у відповідності до підпункту 2 пункту 50 замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Відповідно до абзацу 6 пункту 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Уповноваженою особою Замовника було порушено дану норму законодавства та протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення не зазначено в електронній системі закупівель жодної, а саме законної підстави прийняття такого рішення.
Крім того, наголошуємо, що ні Законом ні Особливостями не визначено яке порушення вважається таким, що не можливо усунути і тим більше не передбачено дискреції Замовника щодо визначення таких порушень та віднесення їх до цієї категорії, отже Скаржнику абсолютно не зрозуміло з яких підстав Замовник визначив, що допущене ним порушення є таким, що не можливо усунути.
Повідомляємо, що відповідно до частини 10 статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Згідно з частиною 16 статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Таким чином, Замовник мав просто продовжити строк розгляду тендерної пропозиції та оприлюднити повідомлення про усунення невідповідностей, а не відміняти процедуру закупівлі.
Крім того повідомляємо, що відповідно до частини першої статті 44 Закону за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників, службові (посадові) особи та члени органу оскарження, службові (посадові) особи Уповноваженого органу, службові (посадові) особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, службові (посадові) особи органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (обслуговуючого банку), несуть відповідальність згідно із законами України.
Отже, за пропущення строку оприлюднення повідомлення про усунення невідповідностей Замовник мав би понести відповідальність за порушення вимог, установлених Законом, однак це ніяким чином не дозволяє йому відміняти процедуру закупівлі.
Таким чином, «порушення» зазначене Замовником у протоколі від 30.09.2024 № 108 не може вважатись порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути.
Також наголошуємо, що наше підприємство у повному обсязі виконало умови тендерної документації та надала усі необхідні документи, та претендує на перемогу у тендері, однак рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі порушує наші законні права та інтереси, зокрема, щодо права бути обраними переможцями закупівлі.
Отже, Замовник прийнявши неправомірне рішення щодо відміни процедури закупівлі з підстав передбачених у протоколі від 30.09.2024 № 108, порушив законні права та інтереси Скаржника бути визначеними переможцями в даній процедурі закупівлі.
Окремо зазначаємо, що аналогічної думки притримується Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішеннях від 13.03.2024 № 4642-р/пк-пз, від 15.05.2023 № 6534-р/пк-пз та інших.
Враховуючи викладене, Замовник неправомірно відмінив процедуру закупівлі № UA-2024-07-18-009604-a з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, Замовник протиправно обмеживши права та інтереси Скаржника прийнявши рішення про відміну процедури відкритих торгів з особливостями оформленого протоколом від 30.09.2024 №108.
Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до порушення майнових прав
ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ».
З огляду на зазначене, Замовник не довів та не надав підстави (докази) протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення, щодо неможливоті усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель та безпідставно відмінив цю процедуру закупівлі, що є порушенням статті 32 Закону та пункту 50 Особливостей, у зв’язку з чим рішення Замовника щодо відміни торгів від 30.09.2024 № 108 підлягає скасуванню.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відміну процедури закупівлі № UA-2024-09-11-010814-a.
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій:
1. Протокол від 30.09.2024 № 108 року;
2. Рішення Комісії від 13.03.2024 № 4642-р/пк-пз;
3. Рішення Комісії від 15.05.2023 № 6534-р/пк-пз;
20.09.2024 року відбулося розкриття тендерних пропозицій.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
ПП «НАУКОВО - ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ЮГ»»
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІВНЕСТАНДАРТ» (далі – ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ»).
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ» (ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ») (далі – Скаржник).
30.09.2024 року Замовником було оприлюднено рішення про відміну процедури закупівлі з причини: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
У коментарі до відміни було зазначено: «Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє тендер неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
Рішення Замовника, про відміну процедури закупівлі є протиправним і незаконним, ухваленим із порушенням вимог Тендерної документації, положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне з огляду на наступне.
ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ У СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ З ПРИВОДУ РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ І ВНАСЛІДОК ЯКИХ ПОРУШЕНО ПРАВО ТА ЗАКОННІ ІНТЕРЕСИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Скаржник вважає, що Замовник відмінивши процедуру закупівлі порушив умови Закону, законні інтереси та права Скаржника виходячи з наступного:
Відповідно до протоколу від 30.09.2024 № 108 Замовник відмінив процедуру закупівлі на підставі:
«Уповноваженою особою було виявлено наступні порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель: повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей було оприлюднено з порушенням, розміщене в електронній системі закупівель у строк, який менший ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій».
Повідомляємо, що у відповідності до підпункту 2 пункту 50 замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Відповідно до абзацу 6 пункту 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Уповноваженою особою Замовника було порушено дану норму законодавства та протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення не зазначено в електронній системі закупівель жодної, а саме законної підстави прийняття такого рішення.
Крім того, наголошуємо, що ні Законом ні Особливостями не визначено яке порушення вважається таким, що не можливо усунути і тим більше не передбачено дискреції Замовника щодо визначення таких порушень та віднесення їх до цієї категорії, отже Скаржнику абсолютно не зрозуміло з яких підстав Замовник визначив, що допущене ним порушення є таким, що не можливо усунути.
Повідомляємо, що відповідно до частини 10 статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Згідно з частиною 16 статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Таким чином, Замовник мав просто продовжити строк розгляду тендерної пропозиції та оприлюднити повідомлення про усунення невідповідностей, а не відміняти процедуру закупівлі.
Крім того повідомляємо, що відповідно до частини першої статті 44 Закону за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників, службові (посадові) особи та члени органу оскарження, службові (посадові) особи Уповноваженого органу, службові (посадові) особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, службові (посадові) особи органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (обслуговуючого банку), несуть відповідальність згідно із законами України.
Отже, за пропущення строку оприлюднення повідомлення про усунення невідповідностей Замовник мав би понести відповідальність за порушення вимог, установлених Законом, однак це ніяким чином не дозволяє йому відміняти процедуру закупівлі.
Таким чином, «порушення» зазначене Замовником у протоколі від 30.09.2024 № 108 не може вважатись порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути.
Також наголошуємо, що наше підприємство у повному обсязі виконало умови тендерної документації та надала усі необхідні документи, та претендує на перемогу у тендері, однак рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі порушує наші законні права та інтереси, зокрема, щодо права бути обраними переможцями закупівлі.
Отже, Замовник прийнявши неправомірне рішення щодо відміни процедури закупівлі з підстав передбачених у протоколі від 30.09.2024 № 108, порушив законні права та інтереси Скаржника бути визначеними переможцями в даній процедурі закупівлі.
Окремо зазначаємо, що аналогічної думки притримується Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішеннях від 13.03.2024 № 4642-р/пк-пз, від 15.05.2023 № 6534-р/пк-пз та інших.
Враховуючи викладене, Замовник неправомірно відмінив процедуру закупівлі № UA-2024-07-18-009604-a з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, Замовник протиправно обмеживши права та інтереси Скаржника прийнявши рішення про відміну процедури відкритих торгів з особливостями оформленого протоколом від 30.09.2024 №108.
Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до порушення майнових прав
ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ».
З огляду на зазначене, Замовник не довів та не надав підстави (докази) протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення, щодо неможливоті усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель та безпідставно відмінив цю процедуру закупівлі, що є порушенням статті 32 Закону та пункту 50 Особливостей, у зв’язку з чим рішення Замовника щодо відміни торгів від 30.09.2024 № 108 підлягає скасуванню.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відміну процедури закупівлі № UA-2024-09-11-010814-a.
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій:
1. Протокол від 30.09.2024 № 108 року;
2. Рішення Комісії від 13.03.2024 № 4642-р/пк-пз;
3. Рішення Комісії від 15.05.2023 № 6534-р/пк-пз;
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відміну процедури закупівлі № UA-2024-09-11-010814-a. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.