• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Багатофункціональний пристрій

Завершена

236 388.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 364.00 UAH
Період оскарження: 11.09.2024 12:29 - 16.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції

Номер: 5a1b9910e6a744a1abd677bc7cbc8b87
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-11-005840-a.b1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями ) ідентифікатор закупівлі: UA-2024-09-11-005840-a. Я, ФОП Волошинов Р.В. (надалі за текстом – Скаржник) виявив бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подав свою тендерну пропозицію. Предметом закупівлі було – 30230000-0 Комп’ютерне обладнання (Багатофункціональний пристрій). Тендерна пропозиція Учасника Скаржника протоколом № 429/04 від 27.09.2024 року була відхилена. Єдиною підставою відхилення зазначено: «Відповідно до вимог тендерної документації учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає інформацію щодо сервісного центру (сервісних центрів) служби технічної підтримки, у яких буде здійснюватися гарантійне обслуговування обладнання на території України. У складі тендерної пропозиції учасника ФОП ВОЛОШИНОВ РОМАН ВІТАЛІЙОВИЧ відсутня вищезазначена інформація». Щодо вказаної підстави відхилення повідомляємо. Скаржник категорично не погоджується з зазначеною підставою відхилення керуючись наступним. Пунктом 43 Особливостей, встановлено: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Аналогічні вимоги містяться у пункті 3 Розділу V Тендерної документації до закупівлі UA-2024-09-11-005840-a. Відповідно до п. 1 Розділу III ТД учасник у складі пропозиції надає інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у частині 4 цієї документації (ДОДАТОК № 4). Також, п. 6 Розділу III ТД зазначено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у ДОДАТКУ № 4. Таким чином, відповідно до вимог ТД інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, подається відповідно до ДОДАТКУ № 4 до ТД, що було виконано Скаржником. Замовник відхиляє нашу пропозицію через відсутність у складі пропозиції інформації щодо сервісного центру (сервісних центрів) служби технічної підтримки, у яких буде здійснюватися гарантійне обслуговування обладнання на території України. Вимога про надання інформації щодо сервісного центру (сервісних центрів) служби технічної підтримки міститься в п. 4. Розділу II «ІНША ІНФОРМАЦІЯ, ВИМОГИ ЩОДО НАЯВНОСТІ ЯКОЇ ПЕРЕДБАЧЕНІ ЗАКОНОДАВСТВОМ ТА ЯКУ ЗАМОВНИК ВВАЖАЄ ЗА НЕОБХІДНЕ ВКЛЮЧИТИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ» Додатку № 2 до ТД. Вказана інформація не підтверджує та не містить інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Отже, враховуючи, що інформація щодо сервісного центру (сервісних центрів) служби технічної підтримки не містить інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції; надання вказаної інформації не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо - ненадання вказаної інформації є невідповідністю в розумінні п. 43 Особливостей та підлягає виправленню протягом 24 годин. Таким чином, у випадку виявлення вказаної невідповідності, Замовник на виконання вимог п. 43 Особливостей був зобов’язаний розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель та надати нам можливість виправити їх протягом 24 годин. Отже, не надавши можливості на виправлення виявлених у пропозиції ФОП Волошинова Р.В. невідповідностей замовником порушено вимоги п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178. Висловлюю своє бажання бути присутньою на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень. Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 1. добросовісна конкуренція серед учасників; 2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ФОП Волошинова Р.В., пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстав, вказаних у протоколі. Відхиливши пропозицію Скаржника Замовник порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію. Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ФОП Волошинов Р.В. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Дата розгляду скарги: 11.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.10.2024 16:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.10.2024 12:18
Дата виконання рішення Замовником: 17.10.2024 12:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до ч. 22 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922–VІІІ від 25.12.2015 р. виконати рішення органу оскарження - скасувано рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ" переможцем процедури закупівлі та скасувано рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП ВОЛОШИНОВ РОМАН ВІТАЛІЙОВИЧ по закупівлі 30230000-0 Комп’ютерне обладнання (Багатофункціональний пристрій), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-11-005840-a
Автор: ФОП ВОЛОШИНОВ РОМАН ВІТАЛІЙОВИЧ, ВОЛОШИНОВ РОМАН ВІТАЛІЙОВИЧ +380933566958 gg917409@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5cbd68b6c07f4ef3a46bfd2d34c705f8
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення пропозиції учасника
Опис заперечення: Ненадання 24 годин на виправлення невідповідностей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями ) ідентифікатор закупівлі: UA-2024-09-11-005840-a. Я, ФОП Волошинов Р.В. (надалі за текстом – Скаржник) виявив бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подав свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було – 30230000-0 Комп’ютерне обладнання (Багатофункціональний пристрій).
Тендерна пропозиція Учасника Скаржника протоколом № 429/04 від 27.09.2024 року була відхилена. Єдиною підставою відхилення зазначено:
«Відповідно до вимог тендерної документації учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає інформацію щодо сервісного центру (сервісних центрів) служби технічної підтримки, у яких буде здійснюватися гарантійне обслуговування обладнання на території України. У складі тендерної пропозиції учасника ФОП ВОЛОШИНОВ РОМАН ВІТАЛІЙОВИЧ відсутня вищезазначена інформація».

Щодо вказаної підстави відхилення повідомляємо.
Скаржник категорично не погоджується з зазначеною підставою відхилення керуючись наступним.
Пунктом 43 Особливостей, встановлено:
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Аналогічні вимоги містяться у пункті 3 Розділу V Тендерної документації до закупівлі UA-2024-09-11-005840-a.
Відповідно до п. 1 Розділу III ТД учасник у складі пропозиції надає інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у частині 4 цієї документації (ДОДАТОК № 4).
Також, п. 6 Розділу III ТД зазначено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у ДОДАТКУ № 4.
Таким чином, відповідно до вимог ТД інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, подається відповідно до ДОДАТКУ № 4 до ТД, що було виконано Скаржником.
Замовник відхиляє нашу пропозицію через відсутність у складі пропозиції інформації щодо сервісного центру (сервісних центрів) служби технічної підтримки, у яких буде здійснюватися гарантійне обслуговування обладнання на території України.
Вимога про надання інформації щодо сервісного центру (сервісних центрів) служби технічної підтримки міститься в п. 4. Розділу II «ІНША ІНФОРМАЦІЯ, ВИМОГИ ЩОДО НАЯВНОСТІ ЯКОЇ ПЕРЕДБАЧЕНІ ЗАКОНОДАВСТВОМ ТА ЯКУ ЗАМОВНИК ВВАЖАЄ ЗА НЕОБХІДНЕ ВКЛЮЧИТИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ» Додатку № 2 до ТД. Вказана інформація не підтверджує та не містить інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Отже, враховуючи, що інформація щодо сервісного центру (сервісних центрів) служби технічної підтримки не містить інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції; надання вказаної інформації не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо - ненадання вказаної інформації є невідповідністю в розумінні п. 43 Особливостей та підлягає виправленню протягом 24 годин.
Таким чином, у випадку виявлення вказаної невідповідності, Замовник на виконання вимог п. 43 Особливостей був зобов’язаний розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель та надати нам можливість виправити їх протягом 24 годин.
Отже, не надавши можливості на виправлення виявлених у пропозиції ФОП Волошинова Р.В. невідповідностей замовником порушено вимоги п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178.

Висловлюю своє бажання бути присутньою на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ФОП Волошинова Р.В., пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстав, вказаних у протоколі. Відхиливши пропозицію Скаржника Замовник порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ФОП Волошинов Р.В.
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника