• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Взуття робоче (Код ДК 021:2015 – 18810000-0 - Взуття різне, крім спортивного та захисного)

Завершена

317 305.05 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 586.53 UAH
Період оскарження: 11.09.2024 11:17 - 16.09.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Щодо наявності порушень Замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 №1178

Номер: 78dde9f102ec45a1bc47388f39d3e05d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-11-003970-a.a1
Назва: Щодо наявності порушень Замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 №1178
Скарга:
1 Скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ВАЛТЕКС», код ЄДРПОУ 32393877, у процедурі закупівлі Взуття робоче (Код ДК 021:2015 – 18810000-0 - Взуття різне, крім спортивного та захисного), унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-09-11-003970-a, оформлене Протоколом щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 424 від 23.09.2024 року, як неправомірне. 2 Скасувати рішення про обрання ФОП Зозуля В.І. переможцем процедури закупівлі Взуття робоче (Код ДК 021:2015 – 18810000-0 - Взуття різне, крім спортивного та захисного), унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-09-11-003970-a, оформлене Протоколом щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 433 від 24.09.2024 року, як передчасне.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 07.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.09.2024 14:14
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 09.10.2024 14:11
Автор: ТОВ "ВАЛТЕКС", Гарус Людмила 380965059459 garus05@ukr.net http://www.valtex.kiev.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d1a9c3502ea44436847a8bba014046a0
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Як зазначено в Протоколі, підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВАЛТЕКС» є те, що як в таблиці 1 так і в порівняльній таблиці відсутні дані щодо наявності в демісезонних робочих черевиках і в чоботах робочих ходового шару що відрізняється кольором від проміжного.
Згідно з п. 1 Розділу 3 Тендерної документації: Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією та/або документами, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з пунктом 5 цього розділу та Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 Особливостей, — згідно з пунктом 5 цього розділу та Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією та/або документами про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі; інформацією та/або документами про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги) (у разі встановлення даної вимоги), — згідно з Додатком 1, Додатком 2 до тендерної документації;
− у разі, якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання — згідно з Додатком 1 до тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Відповідно до пункту 6 Розділу 3 Тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Згідно з п. 3.2. Додатку 1 до Тендерної документації якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільній формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником, до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника. Таблиця повинна містити точну назву товару, яка пропонується учасником. У випадку, якщо учасником буде зазначено назву товару, яка буде містити словосполучення «або еквівалент» (наприклад, автомобіль Renault Duster, або еквівалент), тендерна пропозиція такого учасника вважається як така, що не відповідає умовам технічної специфікації.
Відповідно до Розділу ІІ Додатку 2 до Тендерної документації:
«Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі
Технічні вимоги
Таблиця 2
Найменування, технічні та якісні характеристики, відповідність нормативним вимогам товару (вимоги замовника)
Демісезонні робочі черевики

Матеріал верху: водостійка шкіра з підвищеною паропроникністю Srong Protection або еквівалент
Клапан: ІК з ПУ покриттям, ізолонова прокладка на клейовій основі 3мм.;
Світловідбиваючий елемент: в боковій частині
Підкладка:100% поліестер;
Задник: взуттєвий шкіркартон;
Підносок: жорсткий формований;
Устілка: основна-зі штробельного матеріалу, вкладна-устілковий матеріал Vildona або еквівалент;
Підошва: антистатична, двошарова ПУ-ПУ , Slip Resistant, ходовий шар відрізняється кольором від проміжного. Протидіє ковзанню. Проміжний шар підошви-спінений поліуретан BASF- гасить енергію при ходьбі та інтенсивних навантаженнях протягом тривалого часу.
Фурнітура: антикорозійні металеві петлі не менше 4 пар;
Висота черевиків: 105мм.+,-5мм.;
Розмірний ряд:37-46
Чоботи робочі

Матеріал верху: натуральна та штучна шкіра;
Підкладка: волокнина;
Підносок: жорсткий формований;
Задник: шкіркартон;
Клапан: штучна шкіра;
Устілка: основна-зі штробельного матеріалу, вкладна-комфортна EVA;
Підошва: двошарова ПУ-ТПУ, маслобензоностійка, температурний діапазон використання -15градусів,+110градусів,самоочисний профіль ходової поверхні; ходовий шар відрізняється кольором від проміжного;
Фурнітура: антикорозійна металева пряжка;
Висота:240+-5мм.;
Розмірний ряд:40-47
Чоботи утеплені

Матеріал: етиленвінілацетат; не промокаючі, легкі;
Витримують температуру більше -20град.С;
Верх: не промокаюча тканина, яка дублюється поролоном з додатковою хутряною вставкою;
Підошва: притиковзна;
Розмірний ряд:жіночі-37-41;чоловічі-40-47;
Чоботи гумові

Матеріал: нейтрил та ПВХ
Підошва: антипрокольна, антистатична, стійка до електрики, маслобензоностійка;
Наявність металевих шкарпеток, які стійкі до ударів із силою до 200Дж та тиск до 15 Кн.
Розмірний ряд: 40-47
* В місцях де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент».
Обґрунтування необхідності закупівлі даного виду товару - замовник здійснює закупівлю даного виду товару, оскільки він за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідає потребам та вимогам замовника.
Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, якість запропонованого еквівалента товару має бути не гірше якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника».

Так як учасник ТОВ «ВАЛТЕКС» запропонував еквівалент товару до того, що вимагався Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВАЛТЕКС» було надано технічну специфікацію за вих. № 3152/09 від 17.09.2024 та порівняльну таблицю за вих. № 3153/09 від 17.09.2024, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо усіх основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником, до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується ТОВ «ВАЛТЕКС». При цьому якість запропонованого ТОВ «ВАЛТЕКС» еквівалента товару повністю відповідає якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника.
Стосовно відсутності в технічній специфікації та порівняльній таблиці відомостей щодо наявності в демісезонних робочих черевиках і в чоботах робочих ходового шару, що відрізняється кольором від проміжного, зауважимо наступне:
Жодним нормативно-правовим документом, у тому числі, але не обмежуючись: ні постановою КМУ від 21 серпня 2019 р. № 771 «Про затвердження Технічного регламенту засобів індивідуального захисту», ні ДСТУ EN ISO 20345:2016, ні ДСТУ EN ISO 20346:2018, ні ДСТУ EN ISO 20347:2015, ні ДСТУ 3835-98, ні ДСТУ 2771-94, ні ДСТУ 2772-94, ні ДСТУ 4062-2001 та інш. не встановлено вимогу про те, що колір проміжного та ходового шарів підошви повинна відрізнятись кольором.
Взуття, що предметом закупівлі, - це робоче взуття, основні вимоги до якого – це захисні властивості, до яких різнокольоровість шарів підошви не належить.
Різний колір шарів підошви жодним чином не впливає на якісні та технічні характеристики товару.
Різноколірність шарів підошви не є ані загальною, ані додатковою вимогою для засобів індивідуального захисту, що передбачені Технічним регламентом засобів індивідуального захисту.
Сама по собі відмінність ходового та проміжного шарів підошви за кольором не є, та й не може бути підтвердженням якості, захисних властивостей, технічних характеристик товару.
Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Встановлення у тендерній документації вимог, які йдуть в розріз з вимогами державних стандартів, є нічим іншим як непрямим посиланням на конкретного виробника.
ТОВ «ВАЛТЕКС» було запропоновано Замовнику товар, що є еквівалентним предмету закупівлі за усіма основними технічними та якісними характеристиками. З огляду на це пропозиція ТОВ «ВАЛТЕКС» була неправомірна відхилена Замовником.
Оскаржуване рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВАЛТЕКС» ухвалене з порушенням таких принципів публічних закупівель, як:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерних пропозицій, а саме – безпідставно відхиливши найбільш економічно вигідну пропозицію учасника ТОВ «ВАЛТЕКС», та обравши переможцем процедури учасника, цінова пропозиція якого є значно вищою, Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника