-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): технічний нагляд за наданням послуг з поточного ремонту доріг у м. Запоріжжя
Відкриті торги проводяться у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та інших нормативно-правових актів України, які мають до неї відношення
Торги не відбулися
146 137.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 730.69 UAH
мін. крок: 0.5% або 730.69 UAH
Період оскарження:
10.09.2024 16:38 - 15.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей
Номер:
014bfe12ad6349ea96d27522cb16a153
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-10-012856-a.b1
Назва:
Скарга на рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей
Скарга:
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол від 05.11.2024 05.11.2024 17:05
- Пояснення АМКУ по скарзі ТН дороги 23.10.2024 16:22
- Пояснення АМКУ по скарзі ТН дороги 23.10.2024 16:22
- рішення від 28.10.2024 № 17458.pdf 31.10.2024 15:31
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.10.2024 № 17458.pdf 29.10.2024 12:26
- рішення від 21.10.2024 № 17088.pdf 21.10.2024 17:22
- sign.p7s 17.10.2024 09:31
- Копія договору № 70 про надання послуг від 23.09.2024.pdf 16.10.2024 17:23
- Скарга на рішення замовника_UA-2024-09-10-012856-a.pdf 16.10.2024 17:23
- Скарга на рішення замовника_UA-2024-09-10-012856-a.docx 16.10.2024 17:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.10.2024 13:28
Дата розгляду скарги:
28.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.10.2024 17:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
31.10.2024 15:31
Дата виконання рішення Замовником:
06.11.2024 08:58
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 28.10.2024 № 17458-р/пк-пз виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ba38a4e2c83c45a49cae8e526f56b709
Заголовок пункту скарги:
Рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей є неправомірним і таким, що суперечить нормам законодавства України з питань публічних закупівель і порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження в укладенні договору із Замовником за результатами процедури закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
на рішення замовника
1. Опис фактичних обставин і підстав подання скарги
10 вересня 2024 року Департаментом муніципального управління Запорізької міської ради (далі – Замовник) було оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів з предметом закупівлі «Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): технічний нагляд за наданням послуг з поточного ремонту доріг у м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги)», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-09-10-012856-a. Інформація відносно зазначеної процедури закупівлі (далі – процедура закупівлі) розміщена в електронній системі закупівель «Prozorro» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2024-09-10-012856-a.
10 вересня 2024 року в рамках процедури закупівлі Замовником була оприлюднена тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 10 вересня 2024 року (протокол № 09-10/4). Тендерна документація, оприлюднена Замовником у рамках процедури закупівлі, (далі – тендерна документація) міститься у файлі з назвою «ТД-технагляд струйники дороги 2024 з додатками.doc», що розміщений у розділі «Тендерна документація» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2024-09-10-012856-a.
Згідно з даними реєстру отриманих тендерних пропозицій, сформованого у рамках процедури закупівлі, для участі у процедурі закупівлі була подана тендерна пропозиція одним учасником процедури закупівлі – ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ», ідентифікаційний код учасника в ЄДР – 40933609, (далі – Суб’єкт оскарження).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій у рамках процедури закупівлі – 16:43 18 вересня 2024 року. Розкриття тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі було здійснене о 16:43 18 вересня 2024 року.
Первинна ціна тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» складає 84 315,79 грн, остаточна ціна тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» дорівнює 84 315,79 грн.
Згідно з абзацом 8 пункту 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі – Особливості), «замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації».
23 вересня 2024 року за результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» у рамках процедури закупівлі Замовником були прийняті 1) рішення про визначення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» переможцем процедури закупівлі, 2) рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури закупівлі (ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ») та 3) рішення про оприлюднення рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури закупівлі (ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ») в електронній системі закупівель. Зазначені рішення Замовника зафіксовані у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.09.2024 № 09-23/2, який міститься у файлі з назвою «Протокол переможець ЗПІ струйники.pdf» («Протокол»), що розміщений у розділі «Протокол розкриття» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2024-09-10-012856-a.
23 вересня 2024 року у рамках процедури закупівлі електронною системою закупівель було сформоване повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, що розміщене у розділі «Повідомлення про намір укласти договір» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2024-09-10-012856-a.
07 жовтня 2024 року у рамках процедури закупівлі Замовником було прийняте рішення про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей. Рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів), прийняте у рамках процедури закупівлі, зафіксоване у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/3, який міститься у файлі з назвою «Протокол відміни торгів струйники ТН.pdf» («Протокол»), що розміщений у розділі «Інформація про відміну» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2024-09-10-012856-a. 08 жовтня 2024 року зазначений протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/3 та інформація щодо відміни процедури закупівлі (відкритих торгів) були оприлюднені у рамках процедури закупівлі у розділі «Інформація про відміну» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2024-09-10-012856-a.
Вважаємо, що рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей, прийняте у рамках процедури закупівлі й зафіксоване у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/3, є неправомірним і таким, що суперечить нормам законодавства України з питань публічних закупівель і порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження в укладенні договору із Замовником за результатами процедури закупівлі та отриманні майнових вигод від виконання Суб’єктом оскарження договору про закупівлю.
2. Обґрунтування незаконності рішення Замовника і вимоги Суб’єкта оскарження
2.1. У протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/3 викладене наступне обґрунтування рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів):
«Згідно з п. 1, 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури (далі – Порядок), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури», технічний нагляд здійснюється під час нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будівель і споруд, а також технічного переоснащення діючих підприємств протягом усього періоду будівництва об'єкта.
Враховуючи лист Департаменту фінансової та бюджетної політики від 07.10.2024 № 859/01-17 щодо необхідності перерозподілу видатків на нагальні, першочергові та невідкладні питання, пов’язані із життєзабезпеченням міста та ліквідацією наслідків ракетних обстрілів, та те, що послуги з поточного ремонту доріг, відповідно до Порядку, не підпадають під категорію нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будівель і споруд, а також технічного переоснащення діючих підприємств, тому у Замовника відсутня подальша потреба у закупівлі послуг з технічного нагляду за наданням послуг з поточного ремонту доріг».
Згідно з підпунктом 1 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Відповідно до абзацу 7 пункту 50 Особливостей, у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Зауважимо, що у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/3 не зазначено, яким чином лист Департаменту фінансової та бюджетної політики від 07.10.2024 № 859/01-17 пов’язаний з відсутністю потреби Замовника у закупівлі послуг, що є предметом закупівлі у рамках процедури закупівлі («Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): технічний нагляд за наданням послуг з поточного ремонту доріг у м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги)») (далі – послуги з технічного нагляду за наданням послуг з поточного ремонту доріг). На підставі протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/3 неможливо виявити будь-який зв’язок між листом Департаменту фінансової та бюджетної політики від 07.10.2024 № 859/01-17 та відсутністю подальшої потреби Замовника у закупівлі послуг з технічного нагляду за наданням послуг з поточного ремонту доріг.
Необхідно зазначити, що положення пункту 1, пункту 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 року № 903, не змінювалися з 2007 року. Тобто, Замовником була проведена процедура закупівлі, незважаючи на наявність положень пункту 1, пункту 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, які не передбачають здійснення технічного нагляду за наданням послуг з поточного ремонту доріг. Відповідно, у Замовника була потреба у закупівлі послуг з технічного нагляду за наданням послуг з поточного ремонту доріг, незважаючи на наявність положень пункту 1, пункту 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури. Крім того, у додатку 4 до тендерної документації «Технічні вимоги та завдання» зазначається, що «здійснення технічного нагляду виконується відповідно до Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об’єктів архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 року № 903».
Отже, наявність положень пункту 1, пункту 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури логічно не може бути причиною відсутності подальшої потреби Замовника у закупівлі послуг з технічного нагляду за наданням послуг з поточного ремонту доріг, оскільки Замовником була проведена процедура закупівлі при наявності положень пункту 1, пункту 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури.
Додатково зауважимо, що 23 вересня 2024 року за результатами проведення процедури закупівлі (відкритих торгів з особливостями) № UA-2024-08-30-007232-a між Замовником і Товариством з обмеженою відповідальністю «ДОРРЕМ ТЕХНОЛОГІЇ», ідентифікаційний код 41179608, був укладений договір № 70 про надання послуг, предметом якого є послуги з найменуванням «Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт доріг у м. Запоріжжя (код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), про що зазначено у пункті 1.2 договору № 70 про надання послуг від 23.09.2024 (договір № 70 про надання послуг від 23.09.2024 міститься у файлі з назвою «Договір 70 від 230924 Доррем струйний.pdf» («Договір»), що розміщений у розділі «Укладений договір» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-30-007232-a, копія договору № 70 про надання послуг від 23.09.2024 додається до скарги). Відповідно до пункту 1.5 договору № 70 про надання послуг від 23.09.2024, «місце надання послуг – м. Запоріжжя. Перелік місць визначається Технічним завданням». Згідно з пунктом 5.2 договору № 70 про надання послуг від 23.09.2024, «послуги надаються Виконавцем у строк до 31.10.2024 року».
Додаток 6 до тендерної документації, що містить проект договору про надання послуг з технічного нагляду, викладений у файлі з назвою «Проєкт договоруу технагляд за наданням послуг з поточного ремонту доріг струйники 2024.doc», що розміщений у розділі «Тендерна документація» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2024-09-10-012856-a. Згідно з пунктом 1.2 проекту договору про надання послуг з технічного нагляду, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, «за цим Договором Виконавець зобов’язується здійснювати: Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): технічний нагляд за наданням послуг з поточного ремонту доріг у м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги), а Замовник зобов’язується прийняти надані послуги та оплатити їх в порядку та у строки, зазначені в Договорі». Відповідно до пункту 1.5 проекту договору про надання послуг з технічного нагляду, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, «місце надання послуг – місто Запоріжжя Запорізької області. Перелік місць визначається Технічним завданням».
Перелік місць для надання послуг, що зазначений у додатку 4 до тендерної документації, оприлюдненої у рамках процедури закупівлі № UA-2024-09-10-012856-a, відповідає переліку місць для надання послуг, що визначений у додатку № 1 до договору № 70 від 23.09.2024, укладеного за результатами проведення процедури закупівлі № UA-2024-08-30-007232-a.
Отже, Замовник прийняв рішення про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів), в рамках якої передбачається здійснення закупівлі послуг з технічного нагляду за наданням послуг з поточного ремонту доріг у місті Запоріжжя, незважаючи на те, що з 23 вересня 2024 року на підставі вищезазначеного договору № 70 про надання послуг від 23.09.2024 надаються послуги з поточного ремонту доріг у місті Запоріжжя. Вважаємо, що надання послуг з поточного ремонту доріг у місті Запоріжжя на підставі договору № 70 про надання послуг від 23.09.2024 з 23 вересня 2024 року свідчить про наявність у Замовника потреби у закупівлі послуг з технічного нагляду за наданням послуг з поточного ремонту доріг у місті Запоріжжя, а не про її відсутність.
Таким чином, рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів), зафіксоване у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/3, є абсолютно необґрунтованим і, відповідно, неправомірним.
2.2. Згідно з ч. 5 ст. 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов’язковими для всіх суб’єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права. Даний припис поширюється на Замовника, який є органом місцевого самоврядування і суб’єктом владних повноважень.
У постанові Верховного Суду від 30 вересня 2021 року у справі № 922/3928/20 викладений наступний висновок щодо застосування норм права:
«162. Отже, з моменту визначення переможця закупівлі та встановлення відповідності пропозиції учасника (переможця процедури закупівлі) вимогам тендерної документації й вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» відміна процедури закупівлі у порядку, передбаченому частиною першою статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі», є неможливою».
Згідно з ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», «замовник відміняє тендер у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути». Отже, положення ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» аналогічні положенням підпункту 1, підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Таким чином, відміна процедури закупівлі (відкритих торгів) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей після визначення переможця процедури закупівлі та встановлення відповідності тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі вимогам тендерної документації та законодавства з питань публічних закупівель є неможливою і протиправною. Відповідно, рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів), зафіксоване у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/3, прийняте після визначення Суб’єкта оскарження переможцем процедури закупівлі і оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у рамках процедури закупівлі, є неправомірним і таким, що суперечить нормам законодавства України з питань публічних закупівель.
Таким чином, рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей, прийняте у рамках процедури закупівлі й зафіксоване у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/3, є неправомірним і таким, що суперечить нормам законодавства України з питань публічних закупівель і порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження в укладенні договору із Замовником за результатами процедури закупівлі та отриманні майнових вигод від виконання Суб’єктом оскарження договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, можна зробити висновок, що права та законні інтереси Суб’єкта оскарження у даній ситуації можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника повністю скасувати рішення про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів), що прийняте у рамках процедури закупівлі й зафіксоване у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/3.
Таким чином, Суб’єктом оскарження обґрунтована вимога Суб’єкта оскарження, викладена у даній скарзі.
Зауважимо, що дана скарга стосується рішення Замовника, яке було прийняте після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій у рамках процедури закупівлі.
На підставі вищевикладеного, керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» і Особливостей,
ПРОСИМО:
1. Зобов’язати Департамент муніципального управління Запорізької міської ради повністю скасувати рішення про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів), прийняте у рамках процедури закупівлі (відкритих торгів) з предметом закупівлі «Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): технічний нагляд за наданням послуг з поточного ремонту доріг у м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги)», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-09-10-012856-a.
Перелік документів, що додаються до скарги:
1. копія договору № 70 про надання послуг від 23.09.2024.
на рішення замовника
1. Опис фактичних обставин і підстав подання скарги
10 вересня 2024 року Департаментом муніципального управління Запорізької міської ради (далі – Замовник) було оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів з предметом закупівлі «Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): технічний нагляд за наданням послуг з поточного ремонту доріг у м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги)», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-09-10-012856-a. Інформація відносно зазначеної процедури закупівлі (далі – процедура закупівлі) розміщена в електронній системі закупівель «Prozorro» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2024-09-10-012856-a.
10 вересня 2024 року в рамках процедури закупівлі Замовником була оприлюднена тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 10 вересня 2024 року (протокол № 09-10/4). Тендерна документація, оприлюднена Замовником у рамках процедури закупівлі, (далі – тендерна документація) міститься у файлі з назвою «ТД-технагляд струйники дороги 2024 з додатками.doc», що розміщений у розділі «Тендерна документація» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2024-09-10-012856-a.
Згідно з даними реєстру отриманих тендерних пропозицій, сформованого у рамках процедури закупівлі, для участі у процедурі закупівлі була подана тендерна пропозиція одним учасником процедури закупівлі – ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ», ідентифікаційний код учасника в ЄДР – 40933609, (далі – Суб’єкт оскарження).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій у рамках процедури закупівлі – 16:43 18 вересня 2024 року. Розкриття тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі було здійснене о 16:43 18 вересня 2024 року.
Первинна ціна тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» складає 84 315,79 грн, остаточна ціна тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» дорівнює 84 315,79 грн.
Згідно з абзацом 8 пункту 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі – Особливості), «замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації».
23 вересня 2024 року за результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» у рамках процедури закупівлі Замовником були прийняті 1) рішення про визначення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» переможцем процедури закупівлі, 2) рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури закупівлі (ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ») та 3) рішення про оприлюднення рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури закупівлі (ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ») в електронній системі закупівель. Зазначені рішення Замовника зафіксовані у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.09.2024 № 09-23/2, який міститься у файлі з назвою «Протокол переможець ЗПІ струйники.pdf» («Протокол»), що розміщений у розділі «Протокол розкриття» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2024-09-10-012856-a.
23 вересня 2024 року у рамках процедури закупівлі електронною системою закупівель було сформоване повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, що розміщене у розділі «Повідомлення про намір укласти договір» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2024-09-10-012856-a.
07 жовтня 2024 року у рамках процедури закупівлі Замовником було прийняте рішення про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей. Рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів), прийняте у рамках процедури закупівлі, зафіксоване у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/3, який міститься у файлі з назвою «Протокол відміни торгів струйники ТН.pdf» («Протокол»), що розміщений у розділі «Інформація про відміну» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2024-09-10-012856-a. 08 жовтня 2024 року зазначений протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/3 та інформація щодо відміни процедури закупівлі (відкритих торгів) були оприлюднені у рамках процедури закупівлі у розділі «Інформація про відміну» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2024-09-10-012856-a.
Вважаємо, що рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей, прийняте у рамках процедури закупівлі й зафіксоване у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/3, є неправомірним і таким, що суперечить нормам законодавства України з питань публічних закупівель і порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження в укладенні договору із Замовником за результатами процедури закупівлі та отриманні майнових вигод від виконання Суб’єктом оскарження договору про закупівлю.
2. Обґрунтування незаконності рішення Замовника і вимоги Суб’єкта оскарження
2.1. У протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/3 викладене наступне обґрунтування рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів):
«Згідно з п. 1, 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури (далі – Порядок), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури», технічний нагляд здійснюється під час нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будівель і споруд, а також технічного переоснащення діючих підприємств протягом усього періоду будівництва об'єкта.
Враховуючи лист Департаменту фінансової та бюджетної політики від 07.10.2024 № 859/01-17 щодо необхідності перерозподілу видатків на нагальні, першочергові та невідкладні питання, пов’язані із життєзабезпеченням міста та ліквідацією наслідків ракетних обстрілів, та те, що послуги з поточного ремонту доріг, відповідно до Порядку, не підпадають під категорію нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будівель і споруд, а також технічного переоснащення діючих підприємств, тому у Замовника відсутня подальша потреба у закупівлі послуг з технічного нагляду за наданням послуг з поточного ремонту доріг».
Згідно з підпунктом 1 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Відповідно до абзацу 7 пункту 50 Особливостей, у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Зауважимо, що у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/3 не зазначено, яким чином лист Департаменту фінансової та бюджетної політики від 07.10.2024 № 859/01-17 пов’язаний з відсутністю потреби Замовника у закупівлі послуг, що є предметом закупівлі у рамках процедури закупівлі («Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): технічний нагляд за наданням послуг з поточного ремонту доріг у м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги)») (далі – послуги з технічного нагляду за наданням послуг з поточного ремонту доріг). На підставі протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/3 неможливо виявити будь-який зв’язок між листом Департаменту фінансової та бюджетної політики від 07.10.2024 № 859/01-17 та відсутністю подальшої потреби Замовника у закупівлі послуг з технічного нагляду за наданням послуг з поточного ремонту доріг.
Необхідно зазначити, що положення пункту 1, пункту 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 року № 903, не змінювалися з 2007 року. Тобто, Замовником була проведена процедура закупівлі, незважаючи на наявність положень пункту 1, пункту 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, які не передбачають здійснення технічного нагляду за наданням послуг з поточного ремонту доріг. Відповідно, у Замовника була потреба у закупівлі послуг з технічного нагляду за наданням послуг з поточного ремонту доріг, незважаючи на наявність положень пункту 1, пункту 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури. Крім того, у додатку 4 до тендерної документації «Технічні вимоги та завдання» зазначається, що «здійснення технічного нагляду виконується відповідно до Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об’єктів архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 року № 903».
Отже, наявність положень пункту 1, пункту 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури логічно не може бути причиною відсутності подальшої потреби Замовника у закупівлі послуг з технічного нагляду за наданням послуг з поточного ремонту доріг, оскільки Замовником була проведена процедура закупівлі при наявності положень пункту 1, пункту 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури.
Додатково зауважимо, що 23 вересня 2024 року за результатами проведення процедури закупівлі (відкритих торгів з особливостями) № UA-2024-08-30-007232-a між Замовником і Товариством з обмеженою відповідальністю «ДОРРЕМ ТЕХНОЛОГІЇ», ідентифікаційний код 41179608, був укладений договір № 70 про надання послуг, предметом якого є послуги з найменуванням «Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт доріг у м. Запоріжжя (код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), про що зазначено у пункті 1.2 договору № 70 про надання послуг від 23.09.2024 (договір № 70 про надання послуг від 23.09.2024 міститься у файлі з назвою «Договір 70 від 230924 Доррем струйний.pdf» («Договір»), що розміщений у розділі «Укладений договір» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-30-007232-a, копія договору № 70 про надання послуг від 23.09.2024 додається до скарги). Відповідно до пункту 1.5 договору № 70 про надання послуг від 23.09.2024, «місце надання послуг – м. Запоріжжя. Перелік місць визначається Технічним завданням». Згідно з пунктом 5.2 договору № 70 про надання послуг від 23.09.2024, «послуги надаються Виконавцем у строк до 31.10.2024 року».
Додаток 6 до тендерної документації, що містить проект договору про надання послуг з технічного нагляду, викладений у файлі з назвою «Проєкт договоруу технагляд за наданням послуг з поточного ремонту доріг струйники 2024.doc», що розміщений у розділі «Тендерна документація» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2024-09-10-012856-a. Згідно з пунктом 1.2 проекту договору про надання послуг з технічного нагляду, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, «за цим Договором Виконавець зобов’язується здійснювати: Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): технічний нагляд за наданням послуг з поточного ремонту доріг у м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги), а Замовник зобов’язується прийняти надані послуги та оплатити їх в порядку та у строки, зазначені в Договорі». Відповідно до пункту 1.5 проекту договору про надання послуг з технічного нагляду, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, «місце надання послуг – місто Запоріжжя Запорізької області. Перелік місць визначається Технічним завданням».
Перелік місць для надання послуг, що зазначений у додатку 4 до тендерної документації, оприлюдненої у рамках процедури закупівлі № UA-2024-09-10-012856-a, відповідає переліку місць для надання послуг, що визначений у додатку № 1 до договору № 70 від 23.09.2024, укладеного за результатами проведення процедури закупівлі № UA-2024-08-30-007232-a.
Отже, Замовник прийняв рішення про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів), в рамках якої передбачається здійснення закупівлі послуг з технічного нагляду за наданням послуг з поточного ремонту доріг у місті Запоріжжя, незважаючи на те, що з 23 вересня 2024 року на підставі вищезазначеного договору № 70 про надання послуг від 23.09.2024 надаються послуги з поточного ремонту доріг у місті Запоріжжя. Вважаємо, що надання послуг з поточного ремонту доріг у місті Запоріжжя на підставі договору № 70 про надання послуг від 23.09.2024 з 23 вересня 2024 року свідчить про наявність у Замовника потреби у закупівлі послуг з технічного нагляду за наданням послуг з поточного ремонту доріг у місті Запоріжжя, а не про її відсутність.
Таким чином, рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів), зафіксоване у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/3, є абсолютно необґрунтованим і, відповідно, неправомірним.
2.2. Згідно з ч. 5 ст. 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов’язковими для всіх суб’єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права. Даний припис поширюється на Замовника, який є органом місцевого самоврядування і суб’єктом владних повноважень.
У постанові Верховного Суду від 30 вересня 2021 року у справі № 922/3928/20 викладений наступний висновок щодо застосування норм права:
«162. Отже, з моменту визначення переможця закупівлі та встановлення відповідності пропозиції учасника (переможця процедури закупівлі) вимогам тендерної документації й вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» відміна процедури закупівлі у порядку, передбаченому частиною першою статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі», є неможливою».
Згідно з ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», «замовник відміняє тендер у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути». Отже, положення ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» аналогічні положенням підпункту 1, підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Таким чином, відміна процедури закупівлі (відкритих торгів) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей після визначення переможця процедури закупівлі та встановлення відповідності тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі вимогам тендерної документації та законодавства з питань публічних закупівель є неможливою і протиправною. Відповідно, рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів), зафіксоване у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/3, прийняте після визначення Суб’єкта оскарження переможцем процедури закупівлі і оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у рамках процедури закупівлі, є неправомірним і таким, що суперечить нормам законодавства України з питань публічних закупівель.
Таким чином, рішення Замовника про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів) на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей, прийняте у рамках процедури закупівлі й зафіксоване у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/3, є неправомірним і таким, що суперечить нормам законодавства України з питань публічних закупівель і порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження в укладенні договору із Замовником за результатами процедури закупівлі та отриманні майнових вигод від виконання Суб’єктом оскарження договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, можна зробити висновок, що права та законні інтереси Суб’єкта оскарження у даній ситуації можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника повністю скасувати рішення про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів), що прийняте у рамках процедури закупівлі й зафіксоване у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.10.2024 № 10-07/3.
Таким чином, Суб’єктом оскарження обґрунтована вимога Суб’єкта оскарження, викладена у даній скарзі.
Зауважимо, що дана скарга стосується рішення Замовника, яке було прийняте після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій у рамках процедури закупівлі.
На підставі вищевикладеного, керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» і Особливостей,
ПРОСИМО:
1. Зобов’язати Департамент муніципального управління Запорізької міської ради повністю скасувати рішення про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів), прийняте у рамках процедури закупівлі (відкритих торгів) з предметом закупівлі «Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): технічний нагляд за наданням послуг з поточного ремонту доріг у м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги)», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-09-10-012856-a.
Перелік документів, що додаються до скарги:
1. копія договору № 70 про надання послуг від 23.09.2024.
×
-
Назва доказу:
Копія договору № 70 про надання послуг від 23.09.2024
-
Повʼязаний документ:
Копія договору № 70 про надання послуг від 23.09.2024.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Департамент муніципального управління Запорізької міської ради повністю скасувати рішення про відміну процедури закупівлі (відкритих торгів), прийняте у рамках процедури закупівлі (відкритих торгів) з предметом закупівлі «Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): технічний нагляд за наданням послуг з поточного ремонту доріг у м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги)», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2024-09-10-012856-a.