-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Крани кульові
Завершена
4 900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 24 500.00 UAH
Період оскарження:
10.09.2024 13:09 - 16.09.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
de6b5e76ef7046b08cb2fe2d002efd13
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-10-006795-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
П. 4 Додатком № 3 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції) визначено перелік Документів, які підтверджують відповідність пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета Закупівлі , встановленим Замовником, зокрема, для кранів кульових сталевих приварних повнопрохідних DN500, PN25 з редуктором, учасник в складі тендерної пропозиції зобов’язаний надати наступний перелік документів:
1) Сертифікат відповідності (експертизи типу) вимогам Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском, затвердженого ПКМУ від 16.01.2019р. №27;
2) Додаток до сертифікату з зазначеними даними про ідентифікацію виробу;
3) Декларацію про відповідність продукції, яка пропонується Учасником для постачання, вимогам Технічного регламенту;
4) Сертифікат відповідності європейської директиви PED 2014/68/EU «Обладнання, що працюють під тиском»;
5) Сертифікат(ліцензія) виданий виробнику, підтверджуючий відповідність вимогам стандарту API 6D «American Petroleum Institute»;
6) Сертифікат на систему управління якості продукції ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT);
7) Сертифікат системи екологічного менеджменту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT);
8) Сертифікат системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT);
9) Паспорт та інструкція по експлуатації на обладнання;
10) Сертифікат дилера, представника виробника та/або договір про співпрацю з виробником та/або інший документ, який підтверджує зв'язок між виробником та учасником;
11) Лист-авторизацію від підприємства-виробника товару з посиланням на номер тендеру з підтвердженням, щодо надання офіційної гарантії на продукцію терміном 24 місяці з дня введення в експлуатацію, але не менше 36 місяців з дати поставки.
Виходячи із системного аналізу викладеного вище положення тендерної документації, слід дійти висновків, що Замовником згідно п. п. 1, 4, 5 вимагається одночасне надання Сертифікату відповідності (експертизи типу) вимогам Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском, затвердженого ПКМУ від 16.01.2019р. №27; Сертифікату відповідності європейської директиви PED 2014/68/EU «Обладнання, що працюють під тиском» та Сертифікату (ліцензії) виданої виробнику, підтверджуючого відповідність вимогам стандарту API 6D «American Petroleum Institute».
Вказане вище вимога Замовника є дискримінаційною, оскільки Технічний регламент, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 27 від 16.01.2019 року, визначає основні вимоги до обладнання, що працює під тиском на території України. Він є обов'язковим нормативним актом, розробленим з метою гармонізації українських стандартів з європейськими, зокрема з Директивою ЄС 2014/68/EU (PED).
Тобто продукція, яка відповідає вимогам Технічного регламенту, вже відповідає міжнародним стандартам без необхідності додаткового підтвердження цієї інформації сертифікатами інших країн, зокрема, мова йде про Сертифікат відповідності європейської директиви PED 2014/68/ЄС «Обладнання, що працюють під тиском» та Сертифікат (ліцензія) виданий виробнику, підтверджуючий відповідність вимогам стандарту API 6D «American Petroleum Institute», що вже говорить про безпідставність та дискримінаційність даної вимоги Замовника.
У випадку наявності у виробника продукції Сертифікату про відповідність продукції вимогам Технічного регламенту презюмується належна якість товару, що дає можливість і Замовнику впевнитись в цьому, що є основною метою включення даної вимоги до тендерної документації, а отже вимагання надання інших аналогічних документів є дискримінаційним.
Частинами першою та четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
В свою чергу, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог, зокрема, мова йде про вимогу надання одразу трьох сертифікатів, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Також слід наголосити на положеннях Закону України «Про захист економічної конкуренції», які забороняють встановлювати умови, які ставлять вітчизняних виробників у менш вигідне становище порівняно в тому числі і з іноземними. Вимога надання європейського або американського сертифіката безперечно є саме таким обмеженням, що вкотре доводить дискримінаційність таких вимог Замовника і наявність підстав для їх скасування.
Тобто, Замовник має за можливе впевнитись у відповідності товару технічним вимогам і з наданого одного із альтернативно можливих сертифікатів, що додатково підтверджує дискримінаційність вимоги про витребування одночасно трьох сертифікатів, і більш того, така вимога не відповідає тендерним документаціям із здійснення закупівлі аналогічного товару Замовниками.
Виходячи із системного аналізу викладених вище обставин, слід дійти висновку, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Тендерній документації наведеної вище вимоги, щодо одночасного витребування в учасника трьох сертифікатів, замість одного, який містить аналогічну інформацію та дані і відрізняється лише суб’єктом, який його видав і регіоном в якому такий суб’єкт знаходиться. При цьому маючи можливість впевнитись у відповідності запропонованого до постачання товару технічним вимогам з одержанням лише одного з цих сертифікатів, таким чином дана вимога Замовника вбачається дискримінаційною і з іншого боку це доводить про наявність підстав для задоволення даної скарги.
Враховуючи викладене Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі і ТОВ «ДАЄР». Відповідно наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_АМКУ_оскарження_умов_тендерної_документації_від_13_09_2024.pdf 15.09.2024 22:40
- sign.p7s 15.09.2024 22:41
- рішення від 17.09.2024 №15351.pdf 17.09.2024 17:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.09.2024 22:51
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
17.09.2024 17:59
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1b731daaed70498bb9a3e61fa307556e
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
П. 4 Додатком № 3 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції) визначено перелік Документів, які підтверджують відповідність пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета Закупівлі , встановленим Замовником, зокрема, для кранів кульових сталевих приварних повнопрохідних DN500, PN25 з редуктором, учасник в складі тендерної пропозиції зобов’язаний надати наступний перелік документів:
1) Сертифікат відповідності (експертизи типу) вимогам Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском, затвердженого ПКМУ від 16.01.2019р. №27;
2) Додаток до сертифікату з зазначеними даними про ідентифікацію виробу;
3) Декларацію про відповідність продукції, яка пропонується Учасником для постачання, вимогам Технічного регламенту;
4) Сертифікат відповідності європейської директиви PED 2014/68/EU «Обладнання, що працюють під тиском»;
5) Сертифікат(ліцензія) виданий виробнику, підтверджуючий відповідність вимогам стандарту API 6D «American Petroleum Institute»;
6) Сертифікат на систему управління якості продукції ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT);
7) Сертифікат системи екологічного менеджменту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT);
8) Сертифікат системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT);
9) Паспорт та інструкція по експлуатації на обладнання;
10) Сертифікат дилера, представника виробника та/або договір про співпрацю з виробником та/або інший документ, який підтверджує зв'язок між виробником та учасником;
11) Лист-авторизацію від підприємства-виробника товару з посиланням на номер тендеру з підтвердженням, щодо надання офіційної гарантії на продукцію терміном 24 місяці з дня введення в експлуатацію, але не менше 36 місяців з дати поставки.
Виходячи із системного аналізу викладеного вище положення тендерної документації, слід дійти висновків, що Замовником згідно п. п. 1, 4, 5 вимагається одночасне надання Сертифікату відповідності (експертизи типу) вимогам Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском, затвердженого ПКМУ від 16.01.2019р. №27; Сертифікату відповідності європейської директиви PED 2014/68/EU «Обладнання, що працюють під тиском» та Сертифікату (ліцензії) виданої виробнику, підтверджуючого відповідність вимогам стандарту API 6D «American Petroleum Institute».
Вказане вище вимога Замовника є дискримінаційною, оскільки Технічний регламент, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 27 від 16.01.2019 року, визначає основні вимоги до обладнання, що працює під тиском на території України. Він є обов'язковим нормативним актом, розробленим з метою гармонізації українських стандартів з європейськими, зокрема з Директивою ЄС 2014/68/EU (PED).
Тобто продукція, яка відповідає вимогам Технічного регламенту, вже відповідає міжнародним стандартам без необхідності додаткового підтвердження цієї інформації сертифікатами інших країн, зокрема, мова йде про Сертифікат відповідності європейської директиви PED 2014/68/ЄС «Обладнання, що працюють під тиском» та Сертифікат (ліцензія) виданий виробнику, підтверджуючий відповідність вимогам стандарту API 6D «American Petroleum Institute», що вже говорить про безпідставність та дискримінаційність даної вимоги Замовника.
У випадку наявності у виробника продукції Сертифікату про відповідність продукції вимогам Технічного регламенту презюмується належна якість товару, що дає можливість і Замовнику впевнитись в цьому, що є основною метою включення даної вимоги до тендерної документації, а отже вимагання надання інших аналогічних документів є дискримінаційним.
Частинами першою та четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
В свою чергу, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог, зокрема, мова йде про вимогу надання одразу трьох сертифікатів, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Також слід наголосити на положеннях Закону України «Про захист економічної конкуренції», які забороняють встановлювати умови, які ставлять вітчизняних виробників у менш вигідне становище порівняно в тому числі і з іноземними. Вимога надання європейського або американського сертифіката безперечно є саме таким обмеженням, що вкотре доводить дискримінаційність таких вимог Замовника і наявність підстав для їх скасування.
Тобто, Замовник має за можливе впевнитись у відповідності товару технічним вимогам і з наданого одного із альтернативно можливих сертифікатів, що додатково підтверджує дискримінаційність вимоги про витребування одночасно трьох сертифікатів, і більш того, така вимога не відповідає тендерним документаціям із здійснення закупівлі аналогічного товару Замовниками.
Виходячи із системного аналізу викладених вище обставин, слід дійти висновку, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Тендерній документації наведеної вище вимоги, щодо одночасного витребування в учасника трьох сертифікатів, замість одного, який містить аналогічну інформацію та дані і відрізняється лише суб’єктом, який його видав і регіоном в якому такий суб’єкт знаходиться. При цьому маючи можливість впевнитись у відповідності запропонованого до постачання товару технічним вимогам з одержанням лише одного з цих сертифікатів, таким чином дана вимога Замовника вбачається дискримінаційною і з іншого боку це доводить про наявність підстав для задоволення даної скарги.
Враховуючи викладене Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі і ТОВ «ДАЄР». Відповідно наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище.
1) Сертифікат відповідності (експертизи типу) вимогам Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском, затвердженого ПКМУ від 16.01.2019р. №27;
2) Додаток до сертифікату з зазначеними даними про ідентифікацію виробу;
3) Декларацію про відповідність продукції, яка пропонується Учасником для постачання, вимогам Технічного регламенту;
4) Сертифікат відповідності європейської директиви PED 2014/68/EU «Обладнання, що працюють під тиском»;
5) Сертифікат(ліцензія) виданий виробнику, підтверджуючий відповідність вимогам стандарту API 6D «American Petroleum Institute»;
6) Сертифікат на систему управління якості продукції ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT);
7) Сертифікат системи екологічного менеджменту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT);
8) Сертифікат системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT);
9) Паспорт та інструкція по експлуатації на обладнання;
10) Сертифікат дилера, представника виробника та/або договір про співпрацю з виробником та/або інший документ, який підтверджує зв'язок між виробником та учасником;
11) Лист-авторизацію від підприємства-виробника товару з посиланням на номер тендеру з підтвердженням, щодо надання офіційної гарантії на продукцію терміном 24 місяці з дня введення в експлуатацію, але не менше 36 місяців з дати поставки.
Виходячи із системного аналізу викладеного вище положення тендерної документації, слід дійти висновків, що Замовником згідно п. п. 1, 4, 5 вимагається одночасне надання Сертифікату відповідності (експертизи типу) вимогам Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском, затвердженого ПКМУ від 16.01.2019р. №27; Сертифікату відповідності європейської директиви PED 2014/68/EU «Обладнання, що працюють під тиском» та Сертифікату (ліцензії) виданої виробнику, підтверджуючого відповідність вимогам стандарту API 6D «American Petroleum Institute».
Вказане вище вимога Замовника є дискримінаційною, оскільки Технічний регламент, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 27 від 16.01.2019 року, визначає основні вимоги до обладнання, що працює під тиском на території України. Він є обов'язковим нормативним актом, розробленим з метою гармонізації українських стандартів з європейськими, зокрема з Директивою ЄС 2014/68/EU (PED).
Тобто продукція, яка відповідає вимогам Технічного регламенту, вже відповідає міжнародним стандартам без необхідності додаткового підтвердження цієї інформації сертифікатами інших країн, зокрема, мова йде про Сертифікат відповідності європейської директиви PED 2014/68/ЄС «Обладнання, що працюють під тиском» та Сертифікат (ліцензія) виданий виробнику, підтверджуючий відповідність вимогам стандарту API 6D «American Petroleum Institute», що вже говорить про безпідставність та дискримінаційність даної вимоги Замовника.
У випадку наявності у виробника продукції Сертифікату про відповідність продукції вимогам Технічного регламенту презюмується належна якість товару, що дає можливість і Замовнику впевнитись в цьому, що є основною метою включення даної вимоги до тендерної документації, а отже вимагання надання інших аналогічних документів є дискримінаційним.
Частинами першою та четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
В свою чергу, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог, зокрема, мова йде про вимогу надання одразу трьох сертифікатів, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Також слід наголосити на положеннях Закону України «Про захист економічної конкуренції», які забороняють встановлювати умови, які ставлять вітчизняних виробників у менш вигідне становище порівняно в тому числі і з іноземними. Вимога надання європейського або американського сертифіката безперечно є саме таким обмеженням, що вкотре доводить дискримінаційність таких вимог Замовника і наявність підстав для їх скасування.
Тобто, Замовник має за можливе впевнитись у відповідності товару технічним вимогам і з наданого одного із альтернативно можливих сертифікатів, що додатково підтверджує дискримінаційність вимоги про витребування одночасно трьох сертифікатів, і більш того, така вимога не відповідає тендерним документаціям із здійснення закупівлі аналогічного товару Замовниками.
Виходячи із системного аналізу викладених вище обставин, слід дійти висновку, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Тендерній документації наведеної вище вимоги, щодо одночасного витребування в учасника трьох сертифікатів, замість одного, який містить аналогічну інформацію та дані і відрізняється лише суб’єктом, який його видав і регіоном в якому такий суб’єкт знаходиться. При цьому маючи можливість впевнитись у відповідності запропонованого до постачання товару технічним вимогам з одержанням лише одного з цих сертифікатів, таким чином дана вимога Замовника вбачається дискримінаційною і з іншого боку це доводить про наявність підстав для задоволення даної скарги.
Враховуючи викладене Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі і ТОВ «ДАЄР». Відповідно наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника (АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ЗАПОРІЖГАЗ», Код ЄДРПОУ 03345716), з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації Процедури закупівлі (ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Крани кульові), ідентифікатор закупівлі № UA-2024-09-10-006795-a), на підставах та у редакції наведених в описовій частині цієї скарги.