-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Дизельне паливо, бензин А-95
Завершена
806 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 030.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 030.00 UAH
Період оскарження:
10.09.2024 10:32 - 19.09.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Номер:
f8179e0a684c44b3b9cb578978535430
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-10-002831-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-09-10-002831-a, затвердженій Рішенням Уповноваженої особи протокол №16 (зі змінами) від 17.09.2024 замовника (Новодунаєвецької селищної ради) (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є неправомірними та дискримінаційними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «Укрнафта-Постач» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «Укрнафта-Постач» незаконно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «Укрнафта-Постач», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- 3.2 Додаток 2 ТЗ.docx 18.09.2024 14:26
- 3.0 ТД.doc 18.09.2024 14:26
- Договір Укрнафта.pdf 18.09.2024 14:26
- 3.4. Додаток 4 Перелік.docx 18.09.2024 14:26
- Ліцензія ОПТ.pdf 18.09.2024 14:26
- sign.p7s 18.09.2024 14:46
- рішення від 20.09.2024 № 15586.pdf 20.09.2024 13:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.09.2024 16:24
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
20.09.2024 13:41
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d62b243256844f299479c50422ebe352
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-09-10-002831-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрнафта-Постач» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2024-09-10-002831-a, оголошеній Новодунаєвецькою селищною радою (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-09-10-002831-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен надати ліцензію, видану учаснику, на право зберігання пального а також ліцензію, видану учаснику, на право роздрібної торгівлі на місці здійснення торгівлі (місце здійснення торгівлі – територія Хмельницької області).
2. Учасник має підтвердити наявність на спеціалізованому паливному складі та/або на АЗС бензину А-95 та дизельного палива, не менше 50 % від кількості, яка закуповується за цими торгами, що має бути підтверджена залізничними та/або товаротранспортними накладними, тощо (завірені копії надаються у складі тендерної пропозиції).
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства і є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо вимог про надання учасником ліцензій.
Згідно з умовами, зазначеними у Додатку 2 до Тендерної документації, а також у пункті 6 Переліку документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 4 до Тендерної документації, учасник повинен надати, зокрема:
- Ліцензію, видану учаснику, на право зберігання пального;
- Ліцензію, видану учаснику, на право роздрібної торгівлі на місці здійснення торгівлі (місце здійснення торгівлі – територія Хмельницької області).
Вважаємо, що зазначені вимоги є безпідставними та необґрунтованими.
Так, основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі пальним на території України, визначені Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Згідно з вимогами статті 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», ліцензія видається на провадження ОДНОГО із зазначених у цьому Законі видів діяльності.
Тобто, на кожен з видів діяльності (в т.ч., на оптову торгівлю пальним, на зберігання пального, на роздрібну торгівлю пальним) видається ОКРЕМА ліцензія (Ліцензія на право оптової торгівлі пальним, Ліцензія на право зберігання пального; Ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним).
При цьому, Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» зобов’язує ліцензіата отримувати ліцензію лише на той вид діяльності, який він проваджує.
Відповідно, отримання суб’єктом господарювання (учасником, в т.ч. ТОВ «Укрнафта-Постач») ліцензій на види діяльності, які такий суб’єкт господарювання не здійснює, ЗАКОНОМ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО.
ТОВ «Укрнафта-Постач» є розповсюджувачем палива, та має чинну ліцензію, яка відповідає зазначеному виду діяльності, а саме, Ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності міць оптової торгівлі № 990614201901784.
Водночас, ТОВ «Укрнафта-Постач» не здійснює зберігання пального, а також не здійснює роздрібної торгівлі пальним.
При цьому, ліцензії на право зберігання пального та ліцензії на право роздрібної торгівлі мають інші суб’єкти господарювання (партнери ТОВ «Укрнафта-Постач»), які взаємодіють з ТОВ «Укрнафта-Постач» на договірних засадах, та НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ надавати ТОВ «Укрнафта-Постач» документи, не передбачені такими договорами.
2. Щодо підтвердження наявності палива на складі.
Згідно з умовами, зазначеними у Додатку 2 до Тендерної документації, а також у пункті 6 Переліку документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 4 до Тендерної документації, учасник має підтвердити наявність на спеціалізованому паливному складі та/або на АЗС бензину А-95 та дизельного палива, не менше 50 % від кількості, яка закуповується за цими торгами, що має бути підтверджена залізничними та/або товаротранспортними накладними, тощо (завірені копії надаються у складі тендерної пропозиції).
Вважаємо, що зазначена вимога є безпідставною та необґрунтованою.
Відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
При цьому, вимоги до дизельного палива та бензину А-95, які яке є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Зазначений Технічний регламент НЕ МІСТИТЬ вимог, які б зобов’язували розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «Укрнафта-Постач») надавати споживачу (замовнику) будь-які документи, не передбачені Технічним регламентом, в т.ч., копії залізничних та/або товаротранспортних накладних.
Також, Технічний регламент не містить вимог, згідно з якими розповсюджувачі палива (в т.ч. ТОВ «Укрнафта-Постач») були б зобов’язані підтверджувати споживачу (замовнику) наявність палива на спеціалізованому паливному складі та/або на АЗС у тому чи іншому обсязі.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-09-10-002831-a.
2. Додаток 2 до Тендерної документації.
3. Додаток 4 до Тендерної документації.
4. Ліцензія № 990614201901784.
5. Договір з ПАТ «Укрнафта» від 18.07.2024 № 24/02/2816-МТР.
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-09-10-002831-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен надати ліцензію, видану учаснику, на право зберігання пального а також ліцензію, видану учаснику, на право роздрібної торгівлі на місці здійснення торгівлі (місце здійснення торгівлі – територія Хмельницької області).
2. Учасник має підтвердити наявність на спеціалізованому паливному складі та/або на АЗС бензину А-95 та дизельного палива, не менше 50 % від кількості, яка закуповується за цими торгами, що має бути підтверджена залізничними та/або товаротранспортними накладними, тощо (завірені копії надаються у складі тендерної пропозиції).
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства і є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо вимог про надання учасником ліцензій.
Згідно з умовами, зазначеними у Додатку 2 до Тендерної документації, а також у пункті 6 Переліку документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 4 до Тендерної документації, учасник повинен надати, зокрема:
- Ліцензію, видану учаснику, на право зберігання пального;
- Ліцензію, видану учаснику, на право роздрібної торгівлі на місці здійснення торгівлі (місце здійснення торгівлі – територія Хмельницької області).
Вважаємо, що зазначені вимоги є безпідставними та необґрунтованими.
Так, основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі пальним на території України, визначені Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Згідно з вимогами статті 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», ліцензія видається на провадження ОДНОГО із зазначених у цьому Законі видів діяльності.
Тобто, на кожен з видів діяльності (в т.ч., на оптову торгівлю пальним, на зберігання пального, на роздрібну торгівлю пальним) видається ОКРЕМА ліцензія (Ліцензія на право оптової торгівлі пальним, Ліцензія на право зберігання пального; Ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним).
При цьому, Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» зобов’язує ліцензіата отримувати ліцензію лише на той вид діяльності, який він проваджує.
Відповідно, отримання суб’єктом господарювання (учасником, в т.ч. ТОВ «Укрнафта-Постач») ліцензій на види діяльності, які такий суб’єкт господарювання не здійснює, ЗАКОНОМ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО.
ТОВ «Укрнафта-Постач» є розповсюджувачем палива, та має чинну ліцензію, яка відповідає зазначеному виду діяльності, а саме, Ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності міць оптової торгівлі № 990614201901784.
Водночас, ТОВ «Укрнафта-Постач» не здійснює зберігання пального, а також не здійснює роздрібної торгівлі пальним.
При цьому, ліцензії на право зберігання пального та ліцензії на право роздрібної торгівлі мають інші суб’єкти господарювання (партнери ТОВ «Укрнафта-Постач»), які взаємодіють з ТОВ «Укрнафта-Постач» на договірних засадах, та НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ надавати ТОВ «Укрнафта-Постач» документи, не передбачені такими договорами.
2. Щодо підтвердження наявності палива на складі.
Згідно з умовами, зазначеними у Додатку 2 до Тендерної документації, а також у пункті 6 Переліку документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 4 до Тендерної документації, учасник має підтвердити наявність на спеціалізованому паливному складі та/або на АЗС бензину А-95 та дизельного палива, не менше 50 % від кількості, яка закуповується за цими торгами, що має бути підтверджена залізничними та/або товаротранспортними накладними, тощо (завірені копії надаються у складі тендерної пропозиції).
Вважаємо, що зазначена вимога є безпідставною та необґрунтованою.
Відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
При цьому, вимоги до дизельного палива та бензину А-95, які яке є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Зазначений Технічний регламент НЕ МІСТИТЬ вимог, які б зобов’язували розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «Укрнафта-Постач») надавати споживачу (замовнику) будь-які документи, не передбачені Технічним регламентом, в т.ч., копії залізничних та/або товаротранспортних накладних.
Також, Технічний регламент не містить вимог, згідно з якими розповсюджувачі палива (в т.ч. ТОВ «Укрнафта-Постач») були б зобов’язані підтверджувати споживачу (замовнику) наявність палива на спеціалізованому паливному складі та/або на АЗС у тому чи іншому обсязі.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-09-10-002831-a.
2. Додаток 2 до Тендерної документації.
3. Додаток 4 до Тендерної документації.
4. Ліцензія № 990614201901784.
5. Договір з ПАТ «Укрнафта» від 18.07.2024 № 24/02/2816-МТР.
×
-
Назва доказу:
Договір з ПАТ «Укрнафта» від 18.07.2024 № 24/02/2816-МТР.
-
Повʼязаний документ:
Договір Укрнафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензія № 990614201901784.
-
Повʼязаний документ:
Ліцензія ОПТ.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 4 до Тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
3.4. Додаток 4 Перелік.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до Тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
3.2 Додаток 2 ТЗ.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-09-10-002831-a.
-
Повʼязаний документ:
3.0 ТД.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-09-10-002831-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «Укрнафта-Постач», наведених вище.