-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт ліфта в 3-му під’їзді житлового будинку за адресою: Київська обл., м. Вишгород, пр. І.Мазепи 12 (код ДК 021-2015 (CPV) 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація)
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 254 робочих дні
1 427 893.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 139.47 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 139.47 UAH
Період оскарження:
10.09.2024 08:28 - 22.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Номер:
e5e93cb768454d2bbce007f7ddc2b681
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-10-000191-a.c1
Назва:
Скарга
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Тендерна документація – скан.docx 02.10.2024 19:25
- Відповідь на вимогу про усунення порушення.pdf 02.10.2024 19:25
- Кваліфікаційні критерії.pdf 02.10.2024 19:25
- Протокол.pdf 02.10.2024 19:25
- СКАРГА.pdf 02.10.2024 19:25
- СКАРГА.docx 02.10.2024 19:25
- sign.p7s 02.10.2024 19:27
- рішення від 04.10.2024 № 16310.pdf 04.10.2024 16:06
- інформація про резолютивну частину рішення від 14.10.2024 № 16789.pdf 15.10.2024 15:04
- рішення від 14.10.2024 № 16789.pdf 17.10.2024 15:02
- вих.322о-р від 08.10.2024.pdf 09.10.2024 10:18
- ДСТУ.pdf 09.10.2024 10:18
- Настанова.pdf 09.10.2024 10:18
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.10.2024 19:53
Дата розгляду скарги:
14.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.10.2024 16:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.10.2024 15:02
Дата виконання рішення Замовником:
18.10.2024 10:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ було виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c3e53bbb7d9649b0b43aaf52aefe5d50
Заголовок пункту скарги:
Оскаржуємо дію замовника щодо неправомірного відхилення пропозиції скаржника, відповідно до Протоколу уповноваженої особи № 02-10-2024/1 від 02.10.2024 року
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо невідповідності тендерної пропозиції Скаржника встановленим вимогам тендерної документації, що підтверджується наступним:
Замовник торгів встановив вимогу, надати документи, зокрема
пункт 1 Додатку № 1 «Для підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази Учасник повинен подати у складі своєї пропозиції Інформаційну довідку, складену у довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (у разі використання), яка повинна містити інформацію про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, які будуть безпосередньо залученні при виконанні даних робіт.» (цитата).
пункт 2 Додатку № 1 «Довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності), в якій зазначається інформація про наявність працівників, їх чисельність, досвід роботи та кваліфікацію працівників, необхідних для виконання робіт.» (цитата).
На думку Замовника Скаржником в складі своєї пропозиції не було надано документів, що підтверджують кваліфікацію працівників та наявність матеріально-технічної бази в обсязі необхідному для виконання робіт та кошторисної документації
Скаржник не погоджується з рішенням замовника, виходячи за наступного:
По-перше,
В складі своєї пропозиції Скаржником в файлі: «Кваліфікаційні критерії.pdf» - додається (арк.1 та арк.3) було надано Довідку від 23.09.2024 року № 02 про наявність обладнання, машин і механізмів, які будуть безпосередньо залученні при виконанні даних робіт та Довідку від 23.09.2024 року № 03 про наявність працівників, в якій зазначається інформація про наявність працівників, їх чисельність, досвід роботи та кваліфікацію працівників, необхідних для виконання робіт.
Отже, виходячи з вищевикладеного, Скаржник повністю виконав умови Замовника зазначені в Тендерній документації (додається), яка затверджена протоколом № 09/09/2024-2 уповноваженої особи Володимира КОШЕЛЕВА від 09.09.2024 року.
Однак, Замовник 01.10.2024 року о 10.48 розмістив вимогу про усунення порушення, з наступним описом:
- Скан-копії документів, що підтверджують кваліфікацію, розряд працівників, проходження навчання з охорони праці;
- при виконанні подібних робіт ДСТУ 8665:2016 передбачає вимоги до матеріально-технічної бази виконавця, а саме: наявність адміністративних та виробничих приміщень, електротехнічної лабараторії, автотранспорту;
- не надано комторисної документації;
- в календарному плані до аналогічного договору нечитабельні терміни виконання. (цитата).
Скаржник, відповідно до чинного законодавства, надав Відповідь на вимогу (додається) від 01.10.2024 року № 50 (надалі по тексту – Відповідь) та повторно надав вищенаведені довідки, в яких доповнив (відкоригував) інформацію для підтвердження своєї кваліфікації, як вимагав замовник.
У наданій Відповіді Скаржник надав пояснення про те, що Замовником в тендерній документації не вимагались додаткові скан-копії документів, що підтверджують розряд працівників, проходження навчання з охорони праці, тому ці документи не були надані в складі пропозиції Скаржника.
Відсутність яких не може бути причиною відхилення пропозиції та в подальшому дискваліфікацією Скаржника.
По-друге,
Звертаємо вашу увагу на те, що відповідно до вимог (умов) замовника, зазначених в Тендерній документації – додається, від Учасників не вимагалась кошторисна документація.
Отже, виходячи з вищевикладеного, Замовник не мав законних підстав для відхилення пропозиції Скаржника в цій частині.
Замовник торгів встановив вимогу, надати документи, зокрема
пункт 1 Додатку № 1 «Для підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази Учасник повинен подати у складі своєї пропозиції Інформаційну довідку, складену у довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (у разі використання), яка повинна містити інформацію про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, які будуть безпосередньо залученні при виконанні даних робіт.» (цитата).
пункт 2 Додатку № 1 «Довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності), в якій зазначається інформація про наявність працівників, їх чисельність, досвід роботи та кваліфікацію працівників, необхідних для виконання робіт.» (цитата).
На думку Замовника Скаржником в складі своєї пропозиції не було надано документів, що підтверджують кваліфікацію працівників та наявність матеріально-технічної бази в обсязі необхідному для виконання робіт та кошторисної документації
Скаржник не погоджується з рішенням замовника, виходячи за наступного:
По-перше,
В складі своєї пропозиції Скаржником в файлі: «Кваліфікаційні критерії.pdf» - додається (арк.1 та арк.3) було надано Довідку від 23.09.2024 року № 02 про наявність обладнання, машин і механізмів, які будуть безпосередньо залученні при виконанні даних робіт та Довідку від 23.09.2024 року № 03 про наявність працівників, в якій зазначається інформація про наявність працівників, їх чисельність, досвід роботи та кваліфікацію працівників, необхідних для виконання робіт.
Отже, виходячи з вищевикладеного, Скаржник повністю виконав умови Замовника зазначені в Тендерній документації (додається), яка затверджена протоколом № 09/09/2024-2 уповноваженої особи Володимира КОШЕЛЕВА від 09.09.2024 року.
Однак, Замовник 01.10.2024 року о 10.48 розмістив вимогу про усунення порушення, з наступним описом:
- Скан-копії документів, що підтверджують кваліфікацію, розряд працівників, проходження навчання з охорони праці;
- при виконанні подібних робіт ДСТУ 8665:2016 передбачає вимоги до матеріально-технічної бази виконавця, а саме: наявність адміністративних та виробничих приміщень, електротехнічної лабараторії, автотранспорту;
- не надано комторисної документації;
- в календарному плані до аналогічного договору нечитабельні терміни виконання. (цитата).
Скаржник, відповідно до чинного законодавства, надав Відповідь на вимогу (додається) від 01.10.2024 року № 50 (надалі по тексту – Відповідь) та повторно надав вищенаведені довідки, в яких доповнив (відкоригував) інформацію для підтвердження своєї кваліфікації, як вимагав замовник.
У наданій Відповіді Скаржник надав пояснення про те, що Замовником в тендерній документації не вимагались додаткові скан-копії документів, що підтверджують розряд працівників, проходження навчання з охорони праці, тому ці документи не були надані в складі пропозиції Скаржника.
Відсутність яких не може бути причиною відхилення пропозиції та в подальшому дискваліфікацією Скаржника.
По-друге,
Звертаємо вашу увагу на те, що відповідно до вимог (умов) замовника, зазначених в Тендерній документації – додається, від Учасників не вимагалась кошторисна документація.
Отже, виходячи з вищевикладеного, Замовник не мав законних підстав для відхилення пропозиції Скаржника в цій частині.
×
-
Назва доказу:
Відповідь на вимогу про усунення невідповідностей
-
Повʼязаний документ:
Відповідь на вимогу про усунення порушення.pdf
-
-
Назва доказу:
Кваліфікаційні критерії
-
Повʼязаний документ:
Кваліфікаційні критерії.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація замовника
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація – скан.docx
-
-
Назва доказу:
протокол уповноваженої особи про відхилення пропозиції скаржника
-
Повʼязаний документ:
Протокол.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Номер:
4df8c4c281154bce8b545ce4905559e2
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-10-000191-a.c2
Назва:
Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи:
Замовник
- Позовна заява.pdf 28.11.2024 09:39
- вих.342о-р від 31.10.2024.pdf 31.10.2024 14:19
- ДСТУ.pdf 31.10.2024 14:19
- Протокол скасування відкритих торгів.pdf 31.10.2024 14:19
- Настанова.pdf 31.10.2024 14:19
- рішення від 04.11.2024 №17810.pdf 06.11.2024 15:56
- інформація про резолютивну частину рішення від 04.11.2024 №17810.pdf 05.11.2024 14:09
- рішення від 29.10.2024 №17540.pdf 29.10.2024 15:01
- СКАРГА.pdf 27.10.2024 13:02
- СКАРГА.docx 27.10.2024 13:02
- sign.p7s 27.10.2024 13:03
- рішення від 16.04.2021 №8187.pdf 27.10.2024 13:02
- Протокол скасування відкритих торгів від 18.10.2024.pdf 27.10.2024 13:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.10.2024 13:28
Дата розгляду скарги:
04.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.10.2024 15:01
Дата прийняття рішення по скарзі:
06.11.2024 15:56
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5470b9bc1bcc4b90a38c4346a4e05509
Заголовок пункту скарги:
Оскаржуємо дію замовника щодо неправомірної відміни процедури відкритих торгів, відповідно до Протоколу уповноваженої особи № 18/10/2024-1 від 18.10.2024 року
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до інформації, що розміщена в електронній системі закупівель:
Причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Коментар щодо відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, детально описано в протоколі від 18.10.2024р. №18/10/2024-1
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відміни процедури закупівлі, виходячи з наступного:
Замовник відміняє процедуру відкритих торгів з особливостями, а саме:
«Через неможливість усунення законодавства у сфері публічних закупівель.
Перелік порушень законодавства під час проведення тендера:
- Невірно вказані кваліфікаційні критерії оцінки Учасників відкритих торгів: кваліфікаційні критерії є недостатніми, з огляду на те, що відкриті торгги передбачають проведення капітальних робіт, крім норм Закону України «Про державні закупівлі» та Особливоостей слід враховувати норми ДБН, ДСТУ, Настанов. Замовником цього не було зроблено, що в свою чергу унеможливлює коректну оцінку кваліфікації Учасників, їх персоналу та обладнання, що маж бути залучене до виконання робіт.»
У Замовника відсутні законні підстави для відміни тендеру, а його дії свідчать про порушення основних принципів здійснення публічних закупівель, виходячи з наступного.
Так, відповідно п. 24 Особливостей, замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Замовник, згідно п. 28 Особливостей, формує тендерну документацію відповідно до вимог статті 22 Закону з урахування цих особливостей.
У тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Пунктом 50 Особливостей (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13.09.2024р. № 1069) визначено вичерпний перелік підстав за якими Замовник має право відмінити тендер, а саме:
1) відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Однак, абзацом 2 пункту 54 Особливостей, визначено, що Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Отже, Замовник має право внести зміни до тендерної документації на будь-якій стадії закупівлі.
Також, хочемо зауважити на тому, що під час проведення процедури закупівлі ніяких звернень або вимог про внесення змін до тендерної документації замовнику не надходило.
Враховуючи вищевикладене, Замовник не має законних підстав відміни торгів у зв’язку з неможливістю усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Законодавство містить простий механізм виправлення помилок, допущених при складанні та оприлюднені тендерної документації закупівель.
Зазначимо, що на нашу думку замовник у власному рішенні та у інформації, що розміщена в електронній системі закупівель так і не зазначив яке саме порушення законодавства у сфері публічних закупівель та якої саме норми закону було здійснено.
Враховуючи вищевикладене, підстава для відміни торгів, у зв’язку з неможливістю усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, відсутня.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині, Замовник неправомірно відмінив процедуру відкритих торгів з підстав, наведених у протоколі № 18/10/2024-1 від 18 жовтня 2024 року.
Аналогічної позиції дотримується орган оскарження в рішенні №8187-р/пк-пз від 16.04.2021.
Враховуючи вищенаведене, Замовник неправомірно відмінив процедуру закупівлю з наведеної вище підстави.
Причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Коментар щодо відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, детально описано в протоколі від 18.10.2024р. №18/10/2024-1
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відміни процедури закупівлі, виходячи з наступного:
Замовник відміняє процедуру відкритих торгів з особливостями, а саме:
«Через неможливість усунення законодавства у сфері публічних закупівель.
Перелік порушень законодавства під час проведення тендера:
- Невірно вказані кваліфікаційні критерії оцінки Учасників відкритих торгів: кваліфікаційні критерії є недостатніми, з огляду на те, що відкриті торгги передбачають проведення капітальних робіт, крім норм Закону України «Про державні закупівлі» та Особливоостей слід враховувати норми ДБН, ДСТУ, Настанов. Замовником цього не було зроблено, що в свою чергу унеможливлює коректну оцінку кваліфікації Учасників, їх персоналу та обладнання, що маж бути залучене до виконання робіт.»
У Замовника відсутні законні підстави для відміни тендеру, а його дії свідчать про порушення основних принципів здійснення публічних закупівель, виходячи з наступного.
Так, відповідно п. 24 Особливостей, замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Замовник, згідно п. 28 Особливостей, формує тендерну документацію відповідно до вимог статті 22 Закону з урахування цих особливостей.
У тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Пунктом 50 Особливостей (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13.09.2024р. № 1069) визначено вичерпний перелік підстав за якими Замовник має право відмінити тендер, а саме:
1) відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Однак, абзацом 2 пункту 54 Особливостей, визначено, що Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Отже, Замовник має право внести зміни до тендерної документації на будь-якій стадії закупівлі.
Також, хочемо зауважити на тому, що під час проведення процедури закупівлі ніяких звернень або вимог про внесення змін до тендерної документації замовнику не надходило.
Враховуючи вищевикладене, Замовник не має законних підстав відміни торгів у зв’язку з неможливістю усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Законодавство містить простий механізм виправлення помилок, допущених при складанні та оприлюднені тендерної документації закупівель.
Зазначимо, що на нашу думку замовник у власному рішенні та у інформації, що розміщена в електронній системі закупівель так і не зазначив яке саме порушення законодавства у сфері публічних закупівель та якої саме норми закону було здійснено.
Враховуючи вищевикладене, підстава для відміни торгів, у зв’язку з неможливістю усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, відсутня.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині, Замовник неправомірно відмінив процедуру відкритих торгів з підстав, наведених у протоколі № 18/10/2024-1 від 18 жовтня 2024 року.
Аналогічної позиції дотримується орган оскарження в рішенні №8187-р/пк-пз від 16.04.2021.
Враховуючи вищенаведене, Замовник неправомірно відмінив процедуру закупівлю з наведеної вище підстави.
×
-
Назва доказу:
Копія рішення №8187-р/пк-пз від 16.04.2021
-
Повʼязаний документ:
рішення від 16.04.2021 №8187.pdf
-
-
Назва доказу:
Копія протоколу від 18.10.2024р. №18/10/2024-1
-
Повʼязаний документ:
Протокол скасування відкритих торгів від 18.10.2024.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі