• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Мультимедійне обладнання для навчальних кабінетів 5-6 класів

Завершена

19 657 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 98 289.00 UAH
Період оскарження: 09.09.2024 15:03 - 29.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: e495952cfcca4c3f901292ba8afb507b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-09-009398-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 24.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.09.2024 16:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.09.2024 18:11
Дата виконання рішення Замовником: 27.09.2024 16:59
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 24.09.2024 № 15753-р/пк-пз
Автор: ТОВ "ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ", Наталія Карпова +380672754011 nataliakarpovaisn@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 656d8ed4b564435c95d9b22f6cce13d1
Заголовок пункту скарги: Встановлення дискримінаційних вимог щодо надання аналогічних договорів, в частині надання договорів за 2021-2023 роки та посилання на номер закупівлі в електронній системі закупівель
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Частиною 1 додатку 1 до тендерної документації Замовника встановлена вимога щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), а саме:
Учасник на виконання вимог статті 16 Закону повинен надати, інформацію викладену нижче:
«Довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої посадової особи Учасника про досвід успішного виконання аналогічних договорів, не менше трьох (3) за 2021 - 2023 роки, що були виконані та оплачені у повному обсязі, на постачання товару, який є предметом закупівлі, в якій зазначається наступна інформація: найменування Замовників; їх адреси та контактні номери телефонів; назва товару, який є предметом закупівлі; посилання на номер закупівлі в електронній системі закупівль за якими було укладено зазначені договори (посилання надається з метою підтвердження достовірності інформації про виконання та оплату договорів у повному обсязі шляхом перегляду звіту про виконання договору, оприлюдненому на Прозорро).
Аналогічним вважається Договір з постачання Телевізійного й аудіовізуального обладнання (ДК 021:2015 - 32320000-2), та/або Комп’ютерне обладнання (ДК 021:2015 – 30230000-0), та/або Машини для обробки даних (ДК 021:2015 – 30210000- 4).
Також Учаснику в складі своєї тендерної пропозиції необхідно надати копію:
- договір (-ів), зазначеного(-их) в довідці;
- документів, що підтверджують факт поставки товару, по договору(-ах) зазначеному(-их) в довідці».
Товариство з обмеженою відповідальністю «Інтерактивні системи навчання», як потенційний учасник процедури закупівлі бажає взяти участь в даній закупівлі, однак враховуючи низку дискримінаційних вимог позбавлений такої можливості.
Дана вимога призводить до неможливості участі в Процедурі закупівлі учасників, які мають досвід в інших роках, або новостворені, в тому числі і Скаржника, який повноцінно почав працювати з бюджетними установами лише з 2024 року, але який зарекомендував себе вже як надійного постачальника, здатного швидко виконати свої зобов’язання за укладеними договорами.
Наше підприємство є постачальником, який спеціалізується на поставці товарів за державним класифікатором (ДК 021 2015 ) 32320000-2 «Телевізійне й аудіовізуальне обладнання», 30210000- 4 «Машини для обробки даних» і на 100% виконує свої зобов’язання перед нашими контрагентами.
До прикладу ми могли б надати повністю виконаний договір з документами, що підтверджують факт поставки товару укладений з Прилуцьким ліцеєм № 2 Прилуцької міської ради Чернігівської області (договір № 08 від 28 червня 2024 р.) (скан-копія договору разом з накладною додається) чи повністю виконаний договір з документами, що підтверджують факт поставки товару укладений з Відділом освіти, культури, спорту та туризму виконавчого комітету Пришибської сільської ради (договір № 153 від 8 липня 2024 р.) (скан-копія договору разом з накладною додається).
Проте, з огляду на умови тендерної документації встановлені замовником, наше підприємство, маючи досвід виконання поставки аналогічних договорів і спроможність виконати замовлення, що є предметом закупівлі, позбавлене можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
Не може бути тим критерієм, що свідчить про аналогічність договору рік виконання аналогічного договору. Чому замовника не влаштовує наявність досвіду виконання аналогічних договорів за поточний рік? Питання щодо дискримінаційності встановлення замовниками обмежень щодо часу укладання чи виконання аналогічних договорів, які замовник готовий приймати як аналогічні неодноразово було предметом розгляду органу оскарження зокрема, рішення від 09.04.2024 № 6326/ UA-2024-03-26-009187-a.
Вищезазначена вимога тендерної документації є дискримінуючою та такою, що обмежує коло потенційних учасників, які не мають досвіду роботи в минулих роках.
Більше того, ані Законом України «Про публічні закупівлі», ані Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» не передбачено надання певної конкретної кількості договорів, які мають бути укладені виключно в певний період. Тому вимога Замовника в цій частині є незаконною та не обґрунтованою.
Також встановлення Замовником вимоги в тендерній документації щодо посилання на Прозорро призводить до значного звуження (зменшення) кола потенційних учасників, так як більшість учасників, ще не мають договорів укладених саме з бюджетними установами, в яких буде посилання на Прозорро, але які мають багатий досвід з продажу мультимедійного та комп’ютерного обладнання. Вимога у цій частині – є штучно створеним бар’єром, який не дозволить взяти участь у тендері великій потенційних кількості учасників, що суперечить принципу недискрімінації, а також є невиправданим обмеженням, що також призведе до порушення принципів максимальноїї ефективністі та пропорційністі здійснення публічних закупівель.
Також наголошуємо, що варто розглядати спірну вимогу у системному комплексі її окремих частин, на які ми посилаємось. Спірна вимога, яка включає три не менш спірні складові елементи, як попередній критерій відбору компаній для участі у закупівлі - дозволить взяти участь у тендері лише надто обмеженій кількості компаній, які одночасно відповідають трьом елементам: мають виконані договори виключно за 2021-2023 рік; ці договори виконані в межах процедури публічної закупівлі; та їх має бути не менше трьох. Будь-яке відхилення від наведеного комплексного кваліфікаційного критерію, призведе до відхилення учасника.
Приміром, компанія, яка у цьому році має два виконаних значних за обсягом контракти, які за сумою близькі до тієї, на яку Замовник оголосив закупівлю і вони на поставку обладнання, що відповідає предмету закупівлі, але з підприємством приватного сектору, то вона не зможе прийняти участь у цьому тендері, оскільки: таких договорів лише 2; в них нема посилання на закупівлю в «ПРОЗОРО»; і вони виконані поза межами встановленого замовником періоду.
В той же час, компанія, яка надасть 3 аналогічні договори відповідно до встановлених умов, буде визнана такою, що відповідає кваліфікаційним вимогам, що встановлені в тендерній документації.
Якщо розглядати наведену вимогу через призму їх відповідності принципам публічних закупівель, що встановлені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», то у такій редакції, вона явно суперечить принципу недискримінації учасників і рівного ставлення до них (п.2 ч.1 ст.5). Встановлені Замовником, такі вузькі, але непропорційні кваліфікаційні критерії не дозволяють широкому колу учасникам, з дійсно підтвердженим досвідом виконання аналогічних контрактів, запропонувати якісний продукт. Прикладом тому є наше Товариство, яке відповідає одночасно двом із трьох елементів встановленого критерію і не може взяти участь у тендері тільки тому, що Замовник встановив обмежений період виконання контрактів, який не пояснюється ані приписами чинного законодавства, ані навіть простою логікою.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: b672c1d47f7c432584a1563d9a2eac78
Заголовок пункту скарги: Встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Також в результаті ознайомлення з тендерною документацією було встановлено, що дана тендерна документація не відповідає не лише вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами та доповненнями), а й наказу Міністерства освіти і науки України 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» з огляну на наступне.
Пунктом 2 листа Міністерства освіти і науки України від 14.08.2020 року № 1/9-441 «Щодо неухильного дотримання законодавства» передбачено, що «Вимоги до мультимедійного обладнання (у т. ч. інтерактивної дошки, мультимедійного проєктора з короткофокусним об’єктивом, багатофункціонального пристрою тощо), електронних освітніх ресурсів та пристосувань для навчальних кабінетів та STEM-лабораторій, визначаються відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом МОН від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованим в Мінюсті 07 травня 2020 року за № 410/34693, та не можуть відрізнятися від встановлених Наказом».
Таким чином Технічні характеристики засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти та способи підтвердження відповідності, чітко встановленні Типовим переліком та підтверджені листом МОН №1/9-441 від 14.08.2020 «Щодо неухильного дотримання законодавства» таким чином, щоб забезпечити оптимальну якість обладнання та запобігти надмірному використанню бюджетних коштів, забезпечити достатній рівень конкурентного середовища та запобігти проявам корупції.
Натомість, всупереч Типовому переліку, листу МОН, законодавству в сфері публічних закупівель Замовник штучно обмежує конкуренцію та порушує принципи здійснення публічних закупівель, встановлені Законом.
Замовником встановлено дуже велику кількість вимог до інтерактивної панелі, які взагалі не передбачені вимогами Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій (наказ МОН № 574) та які є завищеними, надмірно деталізують характеристики обладнання. Такий детальний опис інтерактивної панелі не дає можливості запропонувати аналогічне обладнання, що відповідає вимогам вищенаведеного Наказу МОН і свідчить про те, що характеристики у тендерній документації були прописані виключно для конкретної моделі обладнання під певного виробника/постачальника.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації, а саме прибрати завищені параметри до товарів!

Також в Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі міститься дуже деталізований опис програмного забезпечення, що зовсім не відповідає вимогам наказу МОН № 574, а саме:
«Особливості програмного забезпечення для інтерактивної панелі (постачається в комплекті): Програмне забезпечення повинно мати функціонал створення інтерактивного контенту та роботи з зовнішніми пристроями. Програмне забезпечення повинно мати функціонал: Збереження в режимі реального часу: контент автоматично зберігається, щоб запобігти втраті файлів і операцій через вимкнення світла. Веб браузер. Функція захоплення вмісту веб сторінки. Багатоекранний режим. Підтримка форматів імпорту *.pdf *.bmp*.gif *.ico *.jpeg *.jpg *.mng *.pbm *.pgm *.png * .ppm *.svg *.svgz *.tga *.tif *.tiff. Інструменти для розділення зображень і тексту. Робота за аудіофалами. Інструмент для роботи з оффлайн картами. Учасник у складі пропозиції повинен надати посилання на офіційний сайт виробника для можливості перевірки інформації щодо відповідності запропонованої інтерактивної панелі та ПЗ вимогам тендерної документації, що зазначені в п 1.1. Таблиці №1 Додатку №2 до тендерної документації***», а також
«Електронні освітні ресурси: Електронні освітні ресурси (далі ЕОР) - спеціалізоване програмне забезпечення. ЕОР – являє собою інтерактивний мультимедійний застосунок з можливістю користування на інтерактивній поверхні, з можливістю роботи без підключення до мережі Інтернет та функціоналом для конструювання уроків. Застосунок повинен містити наступні електронні освітні ресурси, що повинні відповідати вимогам навчальної програми Міністерства освіти і науки України, а саме: «Математика 5 клас», «Математика 6 клас». Застосунок повинен передбачати наявність бібліотеки з темами уроків, демонстрацій. Кожна тема повинна містити різноманітні мультимедійні засоби для її пояснення, а саме: зображення, та/або анімації, та/або анімації дикторський супровід, та/або анімації аудіо та відеофрагменти тощо. Для перевірки знань повинні бути передбачені контрольні запитання, завдання, тести. Застосунок повинен мати функцію захисту та керування авторськими правами (підтримка функцій DRM) Учасник у складі пропозиції повинен надати посилання на офіційний сайт розробника та/або власника (офіційного розповсюджувача) для можливості скачування ЕОР та перевірки інформації щодо відповідності ЕОР вимогам тендерної документації, що зазначені в п 1.2. Таблиці №1 Додатку №2 до тендерної документації. У випадку необхідності активації коду чи ліцензії, учасник в складі пропозиції повинен надати відповідний код для тестування ЕОР***».
Звертаємо увагу, шановної колегії, що дане програмне забезпечення та опис електронних освітніх ресурсів є дискримінаційною умовою, адже він прописаний виключно під одного виробника/розробника – ТМ «Нова Школа» (ТОВ «Видавництво «Розумники»). Опис, що наведений у Тендерній документації Замовником – повністю ідентичний продукту, який пропонує лише вказана компанія (https://rozumniki.net/catalog/products/matematyka/matematyka-6-klas/ та https://rozumniki.net/catalog/products/matematyka/matematyka-5-kl/). Зокрема, таку тезу підтверджує викладений за вищевказаними посиланнями опис мультимедійних підручників: «Кожен урок розкриває конкретну тему відповідно до навчальної програми з математики та містить різноманітні засоби для її пояснення: - малюнки, - анімації, - дикторський супровід, - аудіо- та відеофрагменти тощо. Для перевірки знань передбачені контрольні запитання, завдання, тести». Зазначений фрагмент тексту був фактично скопійований з веб-сайту продавця і є підтвердженням тієї обставини, що Замовником у документації було надано опис саме вказаних електронних освітніх ресурсів. В той же час інших постачальників мультимедійних підручників чи інших матеріалів, які могли б запропонувати ідентичний до предмету закупівлі товар – на ринку України немає. Таким чином, участь у процедурі закупівлі можуть взяти лише ті учасники, які є клієнтами та придбають товар у ТОВ «Видавництво «Розумники», і така поведінка Замовника суперечить принципам проведення публічних закупівель, призвела до встановлення штучного невиправданого бар’єру для більшості компаній і штучно звужує коло потенційних учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації